Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Leukste route van Grand Canyon naar San Diego

Discussie gestart

Lambik

Wij rijden in augustus van Grand Canyon naar San Diego.  De kinderen (9 en 11) gaan mee.
Ik overweeg 3 mogelijke routes :

Optie 1 : Interstate 40 (korste route)
- via Calico : spookstadje
- en via Seligman  : klein dorpje langs Route 66  aan de beroemde route 66
- door Mojave woestijn

Optie 2 : route 89a (de langste route en de mooiste ?)
- Flagstaff,
- Sedona (pittoresk)
- Slide Rock (natuurlijke glijbaan in Oak Creek Canyon)
- Prescot
- Jerome
- langs Sonora woestijn met Saguaro cactussen
- Picknick in Josua Tree Park

Optie 3 :
- Zoals optie 2, maar Jerome laten vallen.
- Dat maakt de route 2 uur korter en vermijdt veel bochtwerk (en dus gevaar voor misselijkheid)
- Je rijdt dan voorbij Phoenix, maar we zijn niet van plan die stad te bezoeken.

Welke optie geniet jullie voorkeur ?
En waar overnachten we dan ?

Alvast bedankt voor de tips.
#1 - 08-11-2009, 11:00 uur
« Laatst bewerkt op: 08-11-2009, 11:12 uur door Lambik »

Jez

Ik zou voor optie 2 gaan, maar vergeet de picknick in Joshua Tree. Veel te heet in augustus!
Aan de I-17 heb je Montezuma Castle NM. Da's een leuke side trip van ca. een half uur, waarbij je een indiaanse grotwoning kunt bekijken.
Blythe ligt zo'n beetje halverwege, om te overnachten. heb je alleen wel een redelijk saai stuk de volgende dag, van Blythe naar San Diego.
#2 - 08-11-2009, 11:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ko-mar

Wij hebben dit jaar route 66 genomen, en daarvandaan langs Joshua Tree door Anza Borrego Dessert State park via Julian naar San Diego. Vooral het laatste stuk is erg! mooi.
Zie ons verslag en de foto's. het eerste stuk, en het tweede stuk
#3 - 08-11-2009, 16:38 uur

Freddytex

Indien je in de omgeving van Bulhead city komt vergeet niet langs Oatman te gaan met zijn wilde ezels
#4 - 08-11-2009, 20:41 uur

Hans B

Ook wij hebben deze afgelopen zomer een deel van onze route in Arizona doorgebracht.
Bedenk goed dat het dagelijks ver boven de 30°C is en rond Phoenix 40°.
Ondanks dat er verschillende prachtige dingen te zien en te doen zijn, heb je bij dergelijke temperaturen vaak weinig puf.
Een ½uurtje Montezuma Castle od even rondwandelen in Sedona is al een hele opgave.

Ik wil hiermee niet zeggen dat je zo snel mogelijk naar SD moet rijden.

#5 - 09-11-2009, 09:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Zofsky

Optie 2

Ik vond die cacatussen ook helemaal geweldig!

Sedona en Montuzuma's castle ook heel mooi!
#6 - 09-11-2009, 11:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15