Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Logische route?

Discussie gestart

maaikew

Hoi allemaal,

Komend weekend vlieg ik naar Las Vegas. Mijn vriend is daar nu al, die doet mee aan de world series of poker. Samen gaan we nog 3 weken rondreizen. Onze trip ziet er als volgt uit:

Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab (arches)
Moach (canyonlands)
Moab - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Death Valley
Death Valley - Lee Vining (monolake)
Lee Vining - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco nog 3 dagen en dan terug vliegen

Al met al hebben we 19 dagen.

Is dit een logische route of zouden jullie het rondje bij Las Vegas andersom doen, dus eerst naar Zion en eindigen bij de Grand Canyon en vanaf daar naar Death Valley rijden. We hebben een personenauto.

Is het logisch om 2 volle dagen Grand Canyon te plannen of zouden jullie 1 dag doen en dan liever ergens anders nog een dag langer? Heb geen idee hoe lang je hier wilt zijn om het goed te kunnen meemaken en of andere parken niet veel mooier zijn.

Zouden jullie Zion een volle dag meepakken of liever Bryce?

Alvast bedankt voor de input!

Groeten
Maaike
#1 - 08-07-2008, 22:23 uur

Marianne

Ik vind het een prachtige, rustige route!

Bij de Grand Canyon kun je heel veel tijd rondbrengen, maar de west rim (de route naar Hermits Rest) is afgeloten.Dat betekent dat het langs de rest van de?South Rim drukker zal zijn. Loop in elk geval een stuk naar beneden, langs de Bright Angel Trail. Je kunt ook een helicoptervlucht nemen, of kijken of er leuke rangeractiviteiten zijn.
Misschien is een volle dag ook voldoende. Dan zou je tussen Las Vegas en de Grand Canyon nog een bezoek aan Sedona en omgeving kunnen brengen. Of een extra dag tussen Moab en Bryce, of in Bryce.

Kijk of je nog tijd hebt voor Bodie als je in Lee Vining bent.

Marianne
#2 - 08-07-2008, 23:06 uur

Robtk

Mooie planning. Ik zou hem zo houden.
Ok, met 1 wijziging: een extra dagje Moab om een hele dag een rafting trip te doen op de Colorado. Genieten van natuur en het raften!
#3 - 09-07-2008, 00:47 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

deeyore

Het lijkt me een prima route, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar 1 dag minder GC en 1 dag meer Moab. Canyonlands bestaat uit 2 (eigenlijk 3) delen, waarvan de ingang niet vlak bij elkaar liggen.
Als je zowel The Needles als Island in the Sky van Canyonlands NP wilt zien zou een extra dag wel lekker zijn. Of inderdaad om te raften, jeeptour o.i.d. Genoeg mogelijkheden in Moab!
#4 - 09-07-2008, 17:11 uur

maaikew

Oke bedankt voor de tips. Een extra dag Moab en een dag minder GC lijkt me dan zeker optie. Zeker aangezien mijn vriend inmiddels al een heli vlucht over de GC heeft gemaakt. Eén volle dag om een wandeling richting beneden te maken lijkt me dan ook wel genoeg.

Als er nog meer suggesties zijn hoor ik het natuurlijk nog graag!

groet
maaike
#5 - 09-07-2008, 18:59 uur

maaikew

Nog even een vraag mbt het raften van de Colorado River. Heeft iemand enig idee of dit te vergelijken is het met raften over de Zambezi River bij de Victoria Falls in Zambia? Die raft heb ik namelijk gemaakt en dat was gaaf maar doodeng. Waren voornamelijk grade 4 en 5 rapids. Iets minder heftig zou ik wel leuk vinden.

#6 - 09-07-2008, 19:05 uur
« Laatst bewerkt op: 09-07-2008, 19:16 uur door maaikew »

jerbia

Nog even een vraag mbt het raften van de Colorado River. Heeft iemand enig idee of dit te vergelijken is het met raften over de Zambezi River bij de Victoria Falls in Zambia? Die raft heb ik namelijk gemaakt en dat was gaaf maar doodeng. Waren voornamelijk grade 4 en 5 rapids. Iets minder heftig zou ik wel leuk vinden.



De Zambezi River ken ik niet, maar de Colorado River bij Moab is in ieder geval niet spectaculair wat rapids betreft. Wij hebben begin mei geraft en toen zaten er nog wel wat kleine versnellingen in de rivier. Nu zal dat waarschijnlijk veel minder zijn. Toch is het rafttochtje zeer de moeite waard, al is het alleen al vanwege de prachtige omgeving!

Voor foto's en een filmpje zie ons reisverslag.
#7 - 09-07-2008, 20:34 uur

Robtk

Nog even een vraag mbt het raften van de Colorado River. Heeft iemand enig idee of dit te vergelijken is het met raften over de Zambezi River bij de Victoria Falls in Zambia? Die raft heb ik namelijk gemaakt en dat was gaaf maar doodeng. Waren voornamelijk grade 4 en 5 rapids. Iets minder heftig zou ik wel leuk vinden.


Zambia ken ik ook niet, maar wij hebben geraft in september. En ik vond er toch nog wel een aantal heftige rapids tussen zitten (4 & 5 ook). Ik heb vaker geraft (o.a. in de buurt van Whistler, BC) maar de Colorado vond ik erg de moeite waard!
Ik vond Moab en de omgeving op zich al erg de moeite waard.
#8 - 09-07-2008, 20:52 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

Hans B

Wat ik zelf gezien enkele malen heb in de zomer nabij Moab betreft het een 'floating trip', dus de rivier afdrijven in de rubberboot. Geen 'white water raft'.
Vorig zomer hebben wij een "white water raft" meegemaakt in Golden (Br.C.), dat ging behoorlijk te keer.
Wij vonden dat een geweldig spektakel.

Hans
#9 - 10-07-2008, 12:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Robtk

Wat ik zelf gezien enkele malen heb in de zomer nabij Moab betreft het een 'floating trip', dus de rivier afdrijven in de rubberboot. Geen 'white water raft'.
Vorig zomer hebben wij een "white water raft" meegemaakt in Golden (Br.C.), dat ging behoorlijk te keer.
Wij vonden dat een geweldig spektakel.

Hans
Zoals ik al zei: ik heb zelf geraft bij Moab en dat was echt white water. categorie 4 & 5 rapids. Niet continu (het was een heledag) maar vaak genoeg om het spectaculair te maken en om ervoor te zorgen dat tot 2 keer toe mensen uit de boot zijn geslagen!
#10 - 10-07-2008, 20:58 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

maaikew

Oke dat lijkt dus mee te vallen met de heftigheid van het raften. Denk ook dat het de moeite waard is om vanaf het water alles mee te maken.

Bedankt!

groet maaike

NB! Nog 1 dag werken....en dan vliegen!
#11 - 10-07-2008, 21:08 uur

meistershof

Hallo.
een erg leuke route ,wij zijn zelf meer fans van brice,zion is erg leuk om meer lange wandelingen te maken.
Groeten Wim
#12 - 12-07-2008, 18:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15