Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Los Angeles

Discussie gestart

jvpipo

Hallo,
Deze zomer gaan we met ons gezin (3 kids, 10, 12, 15) een rondreis Californie maken. We starten in LA. We hebben ook nog wel wat vragen: als we een filmstudio bezoeken - welke is dan aan te raden? Is het nodig hiervoor tickets vooraf te reserveren (hoogseizoen)?
Wie heeft ervaring met parkeren in LA? Kun je downtown parkeren? We blijven er 2 hele dagen: tips en suggesties zijn welkom. Ik lees dat je niet bij het Hollywood sign kunt komen. Onze 12 jr. dochter wil dit uiteraard wel. Hoe komen we in de buurt hiervan? (fotomoment..)
Alvast bedankt!
#1 - 05-04-2013, 20:00 uur

Marianne

Universal Studios is erg leuk om te doen. Wij hebben het in 2006 gedaan en hadden toen van te voren Front of Line Passes gekocht. Dat is in de vakanties en vooral in de weekenden een aanrader. Verder hebben wij ook een studiotour bij Warner Bros gedaan (zie ook ons 2006-verslag) en een tour bij Paramount en Sony (2008).
Voor Universal heb je een volle dag nodig, voor de andere tours een paar uur.
Je kunt wel heel dicht bij het hollywood sign komen maar wij hebben dat nooit gedaan.

Marianne
#2 - 05-04-2013, 20:44 uur

Cees A

Je kunt met de auto redelijk dichtbij het Hollywood sign komen.
In ieder geval dichtbij genoeg om het te fotograferen.
Ik had de adressen en plaatsen die deze site geeft ingevoerd in m'n gps en reed er zo naar toe.  http://www.pachd.com/free-images/hollywood-sign.html

Overigens, op de hoek van Hollywood Blvd en Highland avenue (vlakbij het Chinese Theatre) is een klein winkelcentrum en vanaf de bovenste galerijen van dat winkelcentrum heb je ook een mooi zicht op het Hollywood sign. 
Natuurlijk wel van grotere afstand, maar als je toch op Hollywood Blvd bent moet je daar zeker even kijken.
 
#3 - 05-04-2013, 21:39 uur

Jez

En anders vanuit Griffith Park, bij het Observatorium. Als je daar tegen zonsondergang bent, heb je geweldig uitzicht op de stad en perfect zicht op the sign.
#4 - 05-04-2013, 22:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jvpipo

Bedankt voor jullie reacties - we gaan ermee aan de gang!
#5 - 06-04-2013, 09:29 uur

Robert

Misschien mosterd na de maaltijd, maar ik deel marianne's mening.

Universal is erg leuk en je hoeft niet perse van te voren kaartjes te kopen, maar gewoon op tijd aan de kassa staan is al voldoende uit mijn eigen ervaring, maar ik ben nog nooit in hoogseizoen daar geweest en of de weekenden. Wel in juni en september en ik probeer dan door deweeks te gaan.

Andere studio tours word meer verteld en laat men dingen zien (ipv attracties) en ik weet niet of kinderen daar zin in hebben en of goed verstaan. Universal is meer te doen en of zien.

In het centrum moet je vaak betalen door wat geld in een meter te gooien. Let wel op dat je soms maar 2 uur max mag parkeren, maar dat staat dan aangegeven op zowel bord als kleur vd stoep.

Mooi uitzicht punt is idd griffith obeservatorium, maar even opletten want  is volgens mij op zondag, maandag en dinsdag dicht. en het is nu juist ook leuk om even binnen te gaan kijken. = gratis parkeren.
Ook een mooi uitzicht punt van de andere kant is als je een stuk over mulholland drive rijdt, daar kun je van de ene kant kijken naar alle studios in de valley en aan de andere kant kijk je uit over LA. Kijk op de kaart naar Laurel canyon drive als je die oprijdt en dan afslaat naar mulholland drive kom je enkele vista points tegen.
#6 - 06-04-2013, 13:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15