Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Los Angeles hotel e.d.

Discussie gestart

Pepper

mijn lieftallige echtgenote en mijn weinigheid willen graag 3 dagen naar los angeles, ik begrepen dat dit een grote stad is. tenminste de afstanden tussen de bezienswaardigheden liggen volgens zeggen nogal vrij ver uit elkaar.
wij willen graag de highlights zien in het centrum, walk of fame, beverly hills, maar willen ook
graag bij de stranden gaan kijken(o.a.Venice Beach)
Nu is de vraag waar kun je het beste je start lokatie pakken(hotel, en welk hotel)
Ik hoor graag van jullie.
En de tips voor bezienswaardigheden wil ik ook wel horen, we hebben een auto, dus kunnen
overal naartoe.
Alvast bedankt. :afro:
#1 - 18-01-2013, 14:35 uur

Yessica

Mijn favoriete hotel blijft toch het Magic Castle hotel. Helaas in de loop der jaren wel wat prijziger geworden, maar je verblijft in een soort appartementencomplex met zwembad. Het hotel ligt achter de Walk of Fame en dus ook dicht bij de metro, handig als je naar Universal wil, dat is 1 of 2 stationnetjes verder.

Wordt dit een stedentrip voor jullie, dus alleen op en neer naar LA?

Zo maar wat tips buiten de geijkte dingen zoals Walk of Fame en Rodeo Drive:

Met de magneettrein naar het Getty Museum, ook als je niet van meseums houdt een aanrader vanwege het mooie uitzicht.

Naar de Watts Towers in South Central

Naar de Santa Monica Pier (voor een dollar ook goed met de bus (Blue Line) te doen, evt handig ivm parkeren)

Een ritje met de Angels Flight in down town LA, evt combineren met de farmers Market aan de overkant (beneden) of een heerlijk broodje halen bij één van de joodse deli's.

Boottochtje naar Catalina Island.

Ga vooral niet zo'n georganiseerde excursie langs de huizen van Hollywood sterren maken. Als je hekken en coniferen wil zien kun je ook wel thuis blijven.

LA wordt vaak omschreven als grote tegenvaller, je moet je dus echt goed voorbereiden voordat je gaat. Ik vind het een heerlijke stad!






#2 - 18-01-2013, 15:10 uur



Pepper

Yessica,

Dat is vlug, bedankt voor de tips.
Nee, we zijn niet voor de eerste keer in Calfornia, maar wel voor de eerste keer in LA
ook deze keer nog naar de Kings canyon en het Sequaia Nat Park hier waren we ook nog niet eerder geweest.
Je kunt niet overal naartoe dus probeer je de ene keer dit en de andere keer weer wat anders.
Hier gaan we van exeter via de Ash mountain entrance het park in en willen eigenlijk met de auto
de grootste delen van beide parken bezoeken.
Weet je hier ook iets van?
#3 - 18-01-2013, 15:33 uur

Yessica

Ik heb het steeds andersom gedaan, omdat wij steeds vanuit San Francisco naar Sequoia NP zijn gereden. Beide routes zijn mooi, maar ik vond de route het park in vanaf SF net ietsje mooier, alleen al door de prachtige rivier waar je langs af rijdt. Ik zou wel voldoende tijd nemen voor de parken, zodat je daadwerkelijk wat kunt zien, zodat je niet alleen maar blijft steken bij het pad naar de General Sherman Tree. Ik zou zeker ook naar Moro Rock gaan, een hele klim, maar zo de moeite waard!

Ik ben jaloers!
#4 - 18-01-2013, 15:53 uur



Marianne

Wij hebben goede ervaringen met de Orchid Suites in LA, vlakbij de Walk of Fame. Met zwembad en gratis parkeren. Aan de kust hebben we goede ervaringen met de Best Western in Marina del Rey. Zie voor beide ons 2008-verslag.
Voor Sequoia en Kings Canyon kun je eens in ons 2006-verslag kijken. Wij vonden de Kings Canyon Scenic Byway prachtig om te rijden. Overnachten jullie in het park?

Marianne
#5 - 18-01-2013, 18:14 uur

MiamiHeat

Wij hebben ook goede ervaringen met de Orchid Suites in LA, vlakbij de Walk of Fame.
#6 - 18-01-2013, 18:43 uur

Sus

Ook wij verbleven op aanraden van de forumleden in het Hollywood Orchid Suites hotel. Het ligt op 100 meter van de Walk Of Fame (waar eigenlijk niet veel te beleven is). Omdat onze Chevrolet Suburban te hoog was om de garage van het hotel binnen te rijden moesten we in de 50 meter verder gelegen pakeergarage gaan parkeren, de dame van de receptie gaf ons meteen op eigen initiatief een korting op de kamer gelijk aan de kosten van de parkeergarage, superservice, echt een aanrader.
Van Marianne kregen we toen ook de tip om een studiotour te doen in LA en dat was echt een voltreffer, we hebben de studio's van Warner Brothers bezocht en ik kan dit ten zeerste aanraden (op voorhand te reserveren op de site van WB). Die studio's liggen op slechts 10 minuten rijden van het hotel en de tour duurt 2 tot 2.5 uren, perfect om in de voormiddag de dag mee te beginnen.
Tussen Venice Beach en de Santa Monica Pier zijn er veel grote parkings dus daar kan je met de wagen makkelijk naartoe. (google earth kan je wel helpen met op voorhand de buurt te verkennen)

Sus
#7 - 18-01-2013, 20:46 uur



Tet14

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat parkeren bij Orchid Suites niet meer gratis is.
#8 - 18-01-2013, 23:03 uur

jhbechthum

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat parkeren bij Orchid Suites niet meer gratis is.
Op de site van Orchid Suites misschien ::)

Johan
#9 - 19-01-2013, 09:19 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Stefan&Martine

Wij verbleven vorig jaar in het Hollywood Celebrity Hotel. Volgens mij iets goedkoper dan Orchid, terwijl het er tegenover ligt. Wij hadden met z'n 2en een hele (!!) ruime kamer met een echte hollywood spiegel met die grote ronde lampen rondom.. Prima kwaliteit. Ontbijtje kon je bij de lobby ophalen en in je kamer opeten. Wel weinig keus helaas.
#10 - 19-01-2013, 12:41 uur

Pepper

Heb het orchid en magic castle bekeken je moet nu inderdaad parkeergeld betalen bij het orchid en het magic castle is op de vrijdag dat wij daar zijn uitverkocht.
Dus nog even laten bezinken.
Ga aan de hand van de tips een programma maken, heb wel al in de gaten dat de onderlinge afstanden
Nogal uit elkaar liggen.
Zicht over LA vanuit het gettycenter of was er niet een andere plaats.

Anders 2 nachten in de buurt van walk of fame en 1 nacht aan een strand misschien Venice beach

Ook de tips voor sequaia zijn handig.
#11 - 19-01-2013, 13:06 uur

TondeG

Ook juli 2012 in Orchid gelogeerd, prima hotel. Je moet inderdaad parkeergeld betalen. Ik zou volgende keer iets dichter bij Sant Monica willen zitten. Ook een aanrader is een honkbal wedstrijd te bezoeken. Tickets kun je bij het stadion kopen, bij los Angeles Dodgers krijg je flinke korting wanneer je met Mastercard betaalt. Mooi vooruitzicht!
#12 - 19-01-2013, 13:18 uur

mo.nique

Ook van mij bedankt voor de tips! Wij gaan in april eindigen in LA en zullen daar ook zo een dag of drie verblijven. Ik heb een mooie campground gevonden in Malibu, maar wellicht weet iemand nog meer goede campings ?
#13 - 19-01-2013, 16:23 uur
grtx. Monique
______________________________________________
maandag 19-3-2012 vlogen we voor het eerst naar the USA, 19-3-2013 gingen we voor de 2e keer en 17-3-2014 gaan we weer!!!

Sus

Zicht over LA vanuit het gettycenter of was er niet een andere plaats.

Dat is waarschijnlijk het zicht vanuit het viewpoint  "Mulholland Drive Stop", dit bekende uitzichtspunt ligt aan het begin van Mulholland Drive komende vanaf het oosten. Vanuit Orchid Suites nog geen tien minuten rijden.

Sus
#14 - 20-01-2013, 11:30 uur



Chris RTA

Wij zijn twee keer in Marina del Rey geweest. Voor ons een prima uitgangs positie.
Goede afstand van vliegveld indien je vanuit daar vertrekt. Lopend naar venice beach, daar fiets huren en langs het strand fietsen.
Geloof dat wij ook de Best Western gehad hadden daar.

Er zijn in die buurt meerdere hotels die een mooie prijs hebben. Maar ieder heeft zijn eigen wensen. En wij zien een hotel als slaap plaats en meer niet. Dus hoeft voor ons geen gouden kranen te hebben, zolang het maar schoon en netjes is.

#15 - 20-01-2013, 14:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15