Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

los angeles per metro??????

Discussie gestart

sanora

Hallo allemaal
in september gaan we naar het westen van amerika.......we hebben een auto gehuurd en we willen een rondreis maken van 3 weken......we beginnen in L.A en ik vroeg me af of we los angeles niet beter per metro kunnen doen en is er eigenlijk een fatsoenlijk metrostelsel in L.A?????
groetjes
#1 - 07-05-2005, 13:54 uur

Hans B

Hallo Sanora.
Van een metrostelsel in L.A. is mij helemaal niets bekend.
L.A. leeft van de km's die per auto afgelegd worden.
Bussen rijden er wel, maar voor iemand die ter plaatse niet bekend is en van links naar rechts door de stad wil, is dat geen doen. Zoek van te voren op Internet of waar dan ook uit wat je wilt zien, adres erbij en met een goede wegenkaart of navigatiesysteem die je bij de auto kunt huren, vindt je alles zonder probleem.
Succes, groeten Hans B.
#2 - 07-05-2005, 17:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

visuar

Er is wel degelijk een Metro systeem in LA (zo schijnt, ben er zelf nog nooit geweest):

http://www.urbanrail.net/am/lsan/los-angeles.htm

Daar staat ook een duidelijk plaatje. Wat ik echter begrijp is het zo dat alleen bepaalde gebieden een Metro verbinding hebben. Waarschijnlijk kom je niet overal dus.
#3 - 07-05-2005, 17:55 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Hans B

Ja, klopt sorry.
Ik heb inderdaad eens een trein door Long Beach zien rijden, terwijl ik daar met vakantie was, maar dacht dat het een Amtrak nar San Diego o.i.d. was.
Gezien je bijgevoegde kaartje denk ik dat je toch beter met de auto kunt gaan. Ondanks de drukte.
groeten, Hans B.
#4 - 07-05-2005, 18:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

SpaceAce

Het ligt er inderdaad een beetje aan waar je hotel staat en waar je heen wilt.

Wij hadden een hotel in Hollywood en zijn met de metro naar Universal geweest. Prima te doen! (en geen parkeergeld bij Universal).
#5 - 07-05-2005, 19:27 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

visuar

Er gaan inderdaad ook nog treinen van en naar LA (naast de Metro binnen [gedeeltes van] de stad)
#6 - 07-05-2005, 19:43 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

sanora

bedankt voor de tips.
ons hotel ligt in de buurt van lax airport....
en de dingen wat we willen bekijken zijn,hollywood,beverly hills,rodeo drive ,santa monica .de bekende dingen eigenlijk,,,,
ik denk dat we het gewoon met de auto proberen
als ik dat zo hoor is dat best te doen .......
heeft iemand van jullie dit ook al met de auto gedaan???
groetjes sanora
#7 - 07-05-2005, 19:58 uur

sanora

ben ik weer ;D
we hebben toch maar besloten om het met de auto te doen ,,,,,spannend
maar is er bij de atrakties die ik genoemd heb eigenlijk genoeg parkeergelegenheid???????
groetjes
#8 - 07-05-2005, 20:13 uur

Hans B

Hallo Sanora,
als je nog nooit in de VS geweest bent en je altijd hebt moeten behelpen met de parkeergelegenheden in NL, zul je versteld staan van de immense pleinen die je gaat aantreffen. Bij de meeste attracties waar ik geweest ben (Disney, SeaWorld, etc..), schreef ik even op in welk vak, rij, nummer, etc.. ik stond, want ik ben wel eens eventjes een tijdje aan het zoeken geweest.
groeten en succes, Hans B.
#9 - 08-05-2005, 01:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Makki

Er is inderdaad een metro in LA. Deze maakt dat je van North Hollywood tot helemaal in Anaheim kunt geraken. Hoelang je erover doet is een paar andere mouwen. Het duurt enorm lang voor je je eindbestemming bereikt. Je verliest heel veel tijd, dus beter met de wagen.

Parkeren in LA bij de meeste attracties is helemaal geen probleem. Wel is het niet gratis. Je moet rekenen tussen de 10-15 $ voor een ganse dag parkeren. En zoals reeds aangehaald hierboven: wanneer je naar een attractiepark gaat, schrijf dan eventjes het nummer en rij van je parkeerplaats op. Je bent immers niet alleen en 's avonds zou je wel een hele tijd kunnen zoeken waar je wagen gebleven is !

Succes in LA.
Makki
#10 - 08-05-2005, 12:54 uur

sanora

nou bedankt voor de reactie,s en als ik
nog meer vragen heb horen jullie het wel weer
,,dat zal nog wel vaak zijn hahahaha
groetjes sanora
#11 - 08-05-2005, 20:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15