Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Los Angeles-San Francisco mei 2011

Discussie gestart

Truus

 welkom

Hallo, nieuw op dit forum zijn Peter en Truus,

wij gaan 5 mei 2011 voor ruim 3 weken een trip maken van Los Angeles naar San Francisco.

route zoals die er nu uit ziet is:
6 mei:         camper ophalen bij Moturis en richting Joshua Tree OF Barstow
7 mei:         Naar Kingman, omdat in 1 ruk naar GC te lang is (denken wij)
8 mei:         Grand Canyon
9 mei           GC - Page, of eerst Monument Vally en dan Page
10 mei:        Extra dag Page
11 mei:       Page - Capitol Reef
12 mei:      CR - Bryce Canyon
13 mei:      via Cedar Breaks monument naar Zio
14 mei:      Eventueel extra dag Zion
15 mei      Las Vegas, via Vally of fire en Hoover dam
16 mei:      Las Vegas, uitstapje maken naar Red Rock Canyon
17 mei:      Naar Death Valley
18 mei:      OF via lone Pine naar Mammoth Lakes OF via Bakersfield naar Sequoia
19 mei:
20 mei:
21 Mei:     aankomst Yosemite
22 mei:     Yosemite
23 mei:     Richting San Francisco

27 mei vliegen we terug.

Vraag is of Joshua Tree de moeite waard is. Ook omdat we bij LV nog een uitstapje maken waar ook de Joshu Tree staat.
Verder is de vraag of we de route 395 via Mammoth lakes moeten gaan omdat in mei de Tioga Pass nog dicht kan zijn en we dan een flik stuk om moeten rijden. Maar Kings Canyon en Sequoia lijken ons ook mooi.

groetjes,
Truus
#1 - 31-01-2011, 08:50 uur

Hans B

Hallo Truus,
goed dat je een eigen onderwerp opent.
Het ophalen van de camper vergt vaak een ½ dag met uitleg, viddeo kijken en papierwinkel.
Daarna is het altijd naar de WalMart om boodschappen te doen, 2 uurtjes in de winkel is heel normaal.
Dus er zal niet heel erg veel tijd overblijven om een grote afstand te rijden.

Bedenk ook dat zodra je enkele mijlen van de zee landinwaarts rijdt de temperatuur enorm gaat stijgen.
Joshua Tree +40 is niet ongewoon.
Als je 6 en 7 mei uittrekt om in de Grand Canyon te komen, moet dit wel lukken.
Eerst naar Monument Valley en dan naar Page is handiger.
Ik zou Capitol Reef laten voor wat het is (te ver weg) en van Bryce naar Page rijden.
Ook Cedar Breaks niet doen, rij meteen van Bryce naar Zion.
Indien je van Zion naar Las Vegas rijdt, kun je dat doen door door de Valley of Fire te rijden.
Met een camper dwars door de Death Valley? Lees de voorwaarden van de verhuurder. Zal waarschijnlijk niet mogen.
De mooiste route is wel over de TIOGA PASS naar Yosemite.
#2 - 31-01-2011, 10:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Truus

Hallo Hans,

Bedankt voor je reactie. Het zal inderdaad de eerste dag aftasten zijn hoe ver we komen. We hebben wel als alternatief een camping in San Bernadino (LA) en dan door naar of Needles of Joshua Tree.
In mei mogen we nog met de camper door Death Valley maar zullen ons inderdaad ter plekke nog laten informeren. Dit geldt ook voor de route Tioga Pass. Ter plekke kijken of de weg vrij is. En dank je voor de tip Capitol Reef kunnen we laten vallen en hebben dan meer tijd voor Zion. Cedar Breaks hebben we erin gedaan op advies, en foto's  van vrienden. Het voordeel van een camper is vrijheid blijheid en dat je ter plekke aanpassingen kunt doen.
Heeft er iemand ervaring met het , moeten, boeken van Antilope Canyon.??

Truus
#3 - 31-01-2011, 11:29 uur

Tet14

In Page is een vergelijkbare dam. Glen Canyon Dam. Beter parkeren en goedkoper.  Van Zion naar Valley of Fire voor een bezoek, dan naar Hoover Dam en naar Las Vegas zal een hele opgave zijn.
Voor Cedar Breaks is het gemakkelijk. Die zal nog gesloten zijn op 13 mei.
GC-Monument Valley-Page is geen dagrit. Je hebt al weinig tijd voor GC en je zal vele stops willen maken langs east rim en in Cameron. Daar komt nog bij dat MV het mooist is bij sunset en sunrise. Ook zou daar zeker willen overnachten.   GC-MV-Page is al zo'n 7 uur rijden met een heel korte stop bij het MV visitor center.
Page-Capitol reef is ook 7 uur rijden met een RV.(zonder stops) Ik zou dat voor een andere reis bewaren.
IUn Zion kan je gemakkelijk 2 nachten blijven
Red Rock zou ik overslaan en de dag aan Las Vegas besteden. Veel minder spectaculair dan Bryce, Zion en Valley of Fire.
Tioga Pass zal nog voor 90% gesloten zijn.  Death Valley naar Sequoia is een lange rit (mooist via Kern River 178). En idd Seki is ook mooi. Bedenk wel dat je een beruchte 130 bochtenweg moet rijden om via de zuidzijde in Sequoia te komen. Neemt een hoop tijd.
Tet
#4 - 31-01-2011, 11:35 uur

Tet14

Cross posts...
Voor Antelope Canyon kan je boeken bij bv Ekis of Tsosie. Ze vertrekken van Page. Je kan ook naar het parkeerterrein rijden ($ 6,-- Navajo Fee) en wachten tot de volgende tour vertrekt ($ 25,-- pp). Dit kan even duren. Ik neem aan dat je Upper Canyon bedoelt. Page-Antelope Canyon is 10-15 minuten rijden. Denk aan het tijdsverschil. Monument Valley is een uur later dan Page maar Page en Antelope Canyon hebben dezelfde tijd. Kan van belang zijn als je een tour boekt.
#5 - 31-01-2011, 11:41 uur

Truus

Dank jullie voor jullie tips. Nemen ze zeker mee in onze voorbereiding.

groetjes,
Truus
#6 - 31-01-2011, 17:54 uur

Truus

Ben aan het zoeken naar de Fire Wave in the Valley of Fire, kan iemand bij helpen aan de locatie.

We willen eigenlijk graag naar "'de Wave""  bij de Vermillion Cliffs. Is daar te komen ? en kan dit met een camper?

groetjes,
Truus
#7 - 04-02-2011, 22:54 uur

Tet14

Bedoel je Fire Canyon in VoF? Vanaf het visitor center de smalle bergweg op. Eerst heb je de parkeerplaats voor Mouse Tank en daarna de onverharde zijweg naar Fire Canyon beiden aan je rechterhand. Ben zelf niet naar Fire Canyon geweest. De weg naar de Wave is ruw en niet geschikt voor een RV imo. http://www.your-rv-lifestyle.com/southwest-utah.html
#8 - 04-02-2011, 23:15 uur

koosv

The Wave(Coyote Buttes North) in de Vermillion cliffs, is een uniek en bijzonder prachtig gebied waar slechts 20 personen per dag worden toegelaten.  De helft daarvan krijgt een permit via een loterij systeem, maar voor de maand mei heeft de loting reeds plaats gevonden op 1 feb. Zelf behoor ik niet tot de gelukkigen, vandaar dat ik het weet. De andere helft kan toegang krijgen door voor een bepaalde tijd in een raar kantoortje te verschijnen van de BLM, en mochten er minder dan 10 personen daarheen willen, dan kan je een permit krijgen, anders volgt er ook weer een loting. En dan hebben ze het steeds over een hond die je voor $5 kan meenemen, maar ik heb helemaal geen hond.  :D
http://www.blm.gov/az/st/en/arolrsmain/paria/coyote_buttes/permits.html

Voor de Coyote Buttes South kan je je gewoon inschrijven als er nog plaats is via het internet. Om daar heen te gaan moet je een 4WD met hoge bodemvrijheid hebben. Vorig jaar is het me wel gelukt om met een kleine Jeep Patriot 4WD, maar met matige bodemvrijheid naar CBS te gaan. BIG FUN !!! Je moet wel weten hoe je in gebieden met diep zand rijdt, of -zoals ik- je moet denken dat je het weet, en je moet via een GPS op coordinaten rijden, en weten wat je moet doen als je vast komt te zitten. Ik heb het niet als al te moeilijk ervaren. Dan heb je daar ook nog het gebied White Pocket, maar op de weg erheen heb je niet alleen diep zand, maar terug is er zelfs een heuvel waar je tegenop moet met diep zand. Ach, had ik maar een hond.
#9 - 05-02-2011, 12:16 uur

Truus

Hadden wij ook maar een hond ;), geintje.

Bedankt voor de tips deze zijn zeker nuttig. Zoals het er nu naar uit ziet gaan we van LA via Barstow en Needles naar Kingman.
Vandaar naar de GC en dan naar MV en doen daar een overnachting. Dan naar Page en willen daar naar Antilope Canyon, met wie weten we  nog niet. ook  niet of we willen of moeten reserveren vooraf.
Van pagen naar Bryce, dan naar Zion en kijken hoe de situatie is ben Ceda Breaks Monument.
Via de VoF naar las Vegas, naar DEath Valley en vanuit daar ons weer even laten informeren hoe de stand van zaken is bij de Tioga Pass. Is deze nog dicht dan via de 178 naar Seqaoia. Kings Canyon en vandaar via Oakhurst naar Yosemite. Terug via Mariposa naar SF.

Wat is nog een mooie route naar SF.? nog een stukje via de kust of "' boven"' langs via Stockton.

Eeen ieder alvast bedankt voor de input. Kom erg nuttige tips tegen via het forum en een aantal reis verslagen.

Vandaag over 3 maanden zijn we onderweg, kan niet wachten en hebben er zeker zin in. Na Canada en Nieuw Zeeland met z'n vieren gedaan te hebben is het nu eindelijk tijd om met z'n tweeen te gaan. 8)

Groetjes,
Truus
#10 - 05-02-2011, 17:06 uur

Truus

Ben nog aan het zoeken naar meer info voor het eeste stuk van LA naar Kingman. In eerste instantie wilden we via Joahua Tree maar de route via Mojave NP lijkt ons ook wel wat??? ik lees hier verschillende berichten over en ben eigelijk weer aan het twijfelen gebracht.

Verder zoeken wij nog naar een camping in SF. Wie heeft ervaring met campings in SF.

groetjes,
Truus

#11 - 06-02-2011, 08:38 uur

Hans B

Wat is nog een mooie route naar SF.? nog een stukje via de kust of "' boven"' langs via Stockton.
Ga je"'boven langs" is wel een veel langere route, maar kom je natuurlijk SF binnen over de Golden Gate.
Ga je via Oakland kun je halverwege de brug naar Treasure Island en kun je vanaf daar enkele leuke foto's maken van SF.

Beide is niks mis mee.
#12 - 06-02-2011, 08:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Ben nog aan het zoeken naar meer info voor het eeste stuk van LA naar Kingman. In eerste instantie wilden we via Joahua Tree maar de route via Mojave NP lijkt ons ook wel wat??? ik lees hier verschillende berichten over en ben eigelijk weer aan het twijfelen gebracht.

Met de beperkte tijd die je hebt, denk ik dat je je moet houden aan de hoofdlijnen.
Misschien zou je een kort ommetje kunnen maken naar Lake Havasu en de London Bridge bekijken, maar het is toch gauw weer 2 x 20 mile extra.
#13 - 06-02-2011, 09:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Truus

Bedankt voor de Input. Hier kunnen we zeker wat mee. Denker er zelfs over om i.p.v Kingman te overnachten bij Lake Havasu en dan door naar GC.

Truus
#14 - 06-02-2011, 12:04 uur

Truus

Heeft iemand wel eens een PowWow bijgewoond!! is dit de moeite waard en waar kan ik hier meer info over vinden.

Truus
#15 - 07-02-2011, 19:47 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15