Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Lower-canyon in plaats van Antelope-canyon?

Discussie gestart

smuld258

Wij hebben al eens een bezoek gebracht aan de Antelope-canyon (vier jaar geleden). Omdat toen mijn foto's niet zo goed gelukt zijn als dat ik zou willen hadden we eerst het plan om nog een keer deze canyon in te gaan.
Maar nu hebben wij gezien dat er ook nog de zg. Lower-canyon bestaat, wat er ook leuk uit ziet.
Heeft iemand ervaring hiermee en tips hierover?
#1 - 29-01-2008, 15:12 uur

Marianne

Wij hebben het voor deze zomer gepland, dus ik kan je er nog niets over vertellen. Maar in onze planning kun je bij dag 22 wat informatie vinden.

Marianne
#2 - 30-01-2008, 00:13 uur

mafo

De lower antelope canyon zit redelijk goed verstopt, althans er staan geen borden die het aanwijzen. Vanuit Page kun je wel boeken voor deze Canyon maar ik zelf ben er tot nu toe twee keer zelf naar toegereden. Ik kan het dan weer niet vergelijken met de ander Canyon aangezien ik alleen bij deze ben geweest. Het is een kleinere (schijnt) waar je zelf doorheen kan wandelen. Je kunt er inderdaad mooie foto's maken, voor mij was ook de reden foto's maken aangezien ik de eerste keer alleen een analoge camera had.


[

De foto's op flickr hebben geotags door op de foto's te klikken kom je er en kan je zien waar de Canyon is.
#3 - 30-01-2008, 06:42 uur

Zofsky

Wow! Jij hebt mooie foto's gemaakt!

Wij gaan as woensdag al weg (hiep hiep hoera!) en twijfelen ook nog over welke we moeten nemen.

Alle twee is misschien wat veel denk ik. Als ik de verhalen lees op internet moet de Upper mooiere lichtinvallen hebben dan de lower canyon.

Weten jullie misschien of horse shoe bend ook de moeite waard is?

Ik laat het in elk geval weten wat we er van vonden  :)

Groetjes,
Margje
#4 - 31-01-2008, 11:25 uur

jerbia

Weten jullie misschien of horse shoe bend ook de moeite waard is?

 

Horse Shoe Bend is zeker de moeite waard! Het is maar een relatief korte wandeling naar Horse Shoe Bend (1,2 km heen en terug). Het parkeerterrein ligt aan de 89 iets voorbij mile marker 545. Toen wij er waren was het erg heet, maar daar zul je in deze tijd van het jaar geen last van hebben (zie ons reisverslag dag 11)
#5 - 31-01-2008, 11:35 uur

Zofsky

Dat gaan we dan zeker doen, vorig jaar zijn we ook in februari geweest en toen was het erg lekker weer. Dus prettig om te wandelen, en dat doen we graag.
je hebt zowiezo erg mooie fot's op je site  :afro:

De foto met zeg maar een triple horse shoe bend is ook prachtig zeg!
#6 - 31-01-2008, 12:18 uur

corry

Wij zijn wel eens in de lower Antelope Canyon geweest en niet in de andere.We kunnen dus niet vergelijken.  Maar ik kan je wel zeggen dat we het in 1 woord fantastich vonden en een hoogtepunt van de hele Amerikareis. Er waren heel weinig mensen en je hoeft niet met een groep mee. De ingang is gewoon een spleet in de grond en met ladders naar beneden. In het begin leek dat wel eng dat je zo de aarde in kroop maar eenmaal beneden waan je je in een heel andere wereld. Dit was in 1999 en twee jaar daarvoor zijn er 11 mensen verdronken omdat de canyon ineens onder water kwam te staan. Vandaar eerst onze twijfel, maar we hadden er geen spijt van. Ik heb ergens gelezen dat ze tegenwoordig veel meer ladders gemaakt hebben zodat je er op meer plaatsen ook weer uit kan.
#7 - 04-02-2008, 22:14 uur

Zofsky

Ik zou nog even laten weten in welke we zijn geweest en wat we er van vonden.

We zijn in de lower geweest, en het was heel erg mooi!
Omdat het zo rustig was in februari waren we ook de enige die op dat moment in de canyon waren! Dus dat was ook bijzonder. We vonden het zeker ook een hoogtepunt in onze reis. Wel is de toegang best duur, we waren met z'n vieren en de toegang kost dan meer dan een america the beatifull pas.
Maar echt heel mooi en niet willen missen! We hebben met 4 personen 150 foto's gemaakt!  :D

het is heel maf want je gaat echt in en spleet de grond in en dan kom je een prachtige bijna buitenaardse omgeving, er zijn allemaal trapjes en dergelijke gemaakt en het is allemaal goed te doen.

We zijn ook naar Horse shoe bend gewandeld en dat was inderdaad ook heel mooi!
#8 - 27-02-2008, 15:11 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15