Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mei 2008 Mid westen rondreis!

Discussie gestart

Dennis

Hallo allemaal,

Volgend jaar willen mijn vrouw en ik weer een aantal weken naar Amerika. Ik ben al bezig geweest om een route in elkaar te draaien. Ik hoop dat het een goede mooie route is die te doen is kwa rij afstanden en dat we genoeg natuur zien. Als mensen tips hebben die we onderweg op deze route zeker niet mogen missen hoor ik dit uiteraard graag.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes, Dennis

1e dag: Amsterdam - Seatle
2e dag: Olympic NP
3e dag: Olympic NP - Mt Rainer NP
4e dag: Mt Rainer - Spokane
5e dag: Spokane - Glacier NP
6e dag: Glacier NP
7e dag: Glacier NP - Yellowstone NP
8e dag: Yellowstone NP
9e dag: Yellowstone NP
10e dag: Yellowstone NP
11e dag: Yellowstone NP - Grand Tenton NP
12e dag: Grand Tenton NP
13e dag: Grand Tenton NP - Dinosaur Canyon
14e dag: Dinosaur Canyon - Arches NP
15e dag: Arches NP
16e dag: Arches NP - Canyonlands NP
17e dag: Canyonlands NP
18e dag: Canyonlands NP - Monument valley
19e dag: Monument valley - Great Sand Dunes
20e dag: Great sand dunes
21e dag: Great Sand Dunes - Rocky Mountain NP
22e dag: Rocky Mountain NP
23e dag: Rocky Mountain NP
24e dag: Rocky Mountain NP - Badlands
25e dag: Badlands
26e dag: Badlands - Mount Rushmore
27e dag: Mount Rushmore - Denver
28e dag: Denver - Amsterdam
#1 - 10-05-2007, 10:34 uur

Bakvet

Ik ga hier nog even over nadenken, je gaat toch pas in 2008. In de tussentijd staat deze vraag weer bovendaan. Wellicht dat iemand anders een reactie plaatst.
#2 - 22-05-2007, 23:53 uur

Dennis

Hoi allemaal,

Bakvet bedankt voor je reactie. Ik hoop dat de andere mensen van het forum misschien wat raad kunnen geven. In ieder geval alvast harstikke bedankt.

Groetjes, Dennis
#3 - 25-05-2007, 08:29 uur

Marianne

Hallo Dennis,

Ik denk dat je beter wat later in het jaar kunt gaan als je deze route wilt doen. Mei is een prachtige maand om te gaan, maar ga dan iets zuidelijker, of neem wat minder bergen in de route op, want je zult ongetijfeld veel dingen niet kunnen doen omdat er nog sneeuw kan liggen.

Voor Olympic NP heb je wel erg weinig tijd uitgetrokken maar verder heb je overal voldoende tijd voor. Het laatste stuk is een beetje uit de route, en ook wat krap.
Je hebt nog tijd genoeg om de reis verder uit te werken, dus ik zou zeggen, lees eens wat reisverslagen en reisgidsen. De Lannoo gids Rocky Mountains is een aanrader. Kijk ook eens op www.nps.gov voor informatie over de parken. Hier kun je ook zien wat er in de verschillende jaargetijden te doen is, en hoe de wegen in winter en voorjaar zijn.

Ik zou geneigd zijn om Washington te laten vallen en wat meer tijd voor South Dakota uit te trekken. Dan tot aan Yellowstone en via Grand Teton NP, Moab etc weer teug naar Denver.

Marianne
#4 - 25-05-2007, 22:10 uur

Hans B

Hallo Dennis,
iedereen heeft z'n eigen voorkeuren en ook ik heb er maar enkele van mezelf opgezet.
Seattle, toch echt een stad waar je minimaal 2 dagen kunt zoet brengen, terzij je deze stad alleen gebruikt als aankomstpunt.
Olympic, als je enkele dingen van het park wilt zien en er een ronje omheen gaat rijden ben je een dag extra nodig.
Grand Teton, vind ik niet zo'n super interessant park. Als je de laatste Yellowstone dag gebruikt om de old Faithfull en omgeving te bekijken, zou je vervolgens kunnen overnachten in Jackson. De volgende dag kun je dan naar Jenny Lake daar met de boot over en een wandeling makwn naar Hiden Falls + uitzichtpunt. Verder is de Grand Teton een mooi gebergte om langs te rijden.
Dinosaur NP (bij Vernal) park op zich is niet zo interessant, maar het visitor center met z'n fossielenwand is wel erg aardig. Een 1/2 dag is maximaal.
Arches NP, hiervoor zou ik toch wel volle 2 dagen nemen, in iedergeval een zonsondergang bij de Delicate Arch meemaken.
Je gaat van Monument Valley naar Great Sand Dunes, je zou ook kunnen opnemen Mesa Verde, Four Courners,
Rocky Mountain NP, Trail Ridge Road, prachtige weg en enkele bezienwaardigheden + wandelingen, denk aan te snelle hoogteverschil en de hoogte in z'n algemeen (3700 meter) i.v.m. hoofdpijn. Zou wellicht een dag afkunnen.


succes er mee,
Hans

#5 - 26-05-2007, 20:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yosemite Martin

.
Dinosaur NP (bij Vernal) park op zich is niet zo interessant, maar het visitor center met z'n fossielenwand is wel erg aardig. Een 1/2 dag is maximaal.

Die is voorlopig dicht vanwege instortingsgevaar. Zie: http://www.nps.gov/dino/faqs.htm

Een ander punt, als je toch in het noord-westen bent, neem dan ook Mount St Helens mee. Dat vonden wij heel indrukwekkend.

Martin
#6 - 27-05-2007, 01:35 uur

Bakvet

In Grand Teton liep ik een paar jaar geleden op een mooie zonnige dag in mei tegen een paar tegenvallers aan:

Het enige visitor center dat open was lag aan de zuidkant van het park. Terwijl ik uit het noorden, Yellowstone kwam. Dus advies vragen over een geschikte hike zat er niet in. Niet getreurd, in een reisgids vond ik een mooie zware dagvullende hike. Op de parkeerplaats van de trail aangekomen gingen er net vier stevig ingepakte dames en heren op pad. Met rugzakken, ski-poles en ice-axes bij zich en cross country ski's op hun rug gebonden. Daar stond ik in korte broek met m'n sneakers...

Ik heb me in Grand Teton moeten beperken tot site-seeing, daarbij wel de nodige Moose van zeer dichtbij gezien. De tweede dag die ik voor het park gereserveerd had is niet doorgegaan.

#7 - 27-05-2007, 18:12 uur
« Laatst bewerkt op: 27-05-2007, 22:12 uur door Bakvet »

Marianne

Hadden wij in Lassen Volcanic NP vorig jaar: op 28 juli lag de Bumpass Hell trail die we graag hadden willen doen nog helemaal onder de sneeuw.

In Grand Teton wil ik nog eens de wandeling naarJenny Lake doen, eventueel gecombineerd met de boottocht. En inderdaad proberen moose of andere dieren te spotten.

Marianne
#8 - 27-05-2007, 18:57 uur

Bakvet

Je trekt een volle dag uit voor Great Sand Dunes NP, dat lijkt me wat overdone. Ben je al in Mesa Verde geweest? Dat is veel interessanter. Toen ik destijds naar Great Sand Dunes reed had ik het gevoel dat je richting dat park steeds meer het mooie deel van de Rocky Mountains uitreed. De rit was een beetje een anti-climax na Mesa Verde, Durango en omgeving.
#9 - 27-05-2007, 22:43 uur

Dennis

Hoi allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ik heb de route weer iets aangepast. We kunnen in totaal niet meer dan drie weken dus ik hoop dat de volgende route een beetje te doen is? Laat het me alsjeblieft weten, We twijfelen nog of volgend jaar eind april of dit jaar halverwege november.

Groetjes, Dennis

1e dag:   Amsterdam - Denver
2e dag:   Denver - Rocky Mountains NP
3e dag:   Rocky Mountains - Douglas
4e dag:   Douglas - Wind Cave NP
5e dag:   Wind Cave NP - Custer State Park
6e dag:   Custer State park - Badlands NP
7e dag:    Badlands NP - Mount Rushmore NM - Jewel Cave NM
8e dag:   Jewel Cave NM - Bighorn Canyon
9e dag:   Bighorn Canyon - Yellowstone NP
10e dag:   Yellowstone NP
11e dag:   Yellowstone NP
12e dag:    Yellowstone NP
13e dag:   Yellowstone NP - Grand Tenton NP
14e dag:   Grand Tenton NP
15e dag:   Grand Tenton NP - Arches NP
16e dag:   Arches NP
17e dag:   Arches NP - Canyonlands NP
18e dag:   Canyonlands NP
19e dag:   Canyonlands NP - Monument valley
20e dag:   Monument valley - Great Sand Dunes
21e dag:   Great Sand Dunes - Denver
22e dag:   Denver - Amsterdam
#10 - 11-06-2007, 12:06 uur

michelly

Deze route lijkt heel erg op (een gedeelte van) onze route. Wij vertrekken over ruim 2 weken en gaan een liveverslag bijhouden. Misschien heb je er iets aan? http://michelly.nl/USA_2007/voorkant.htm

Elly
#11 - 11-06-2007, 14:43 uur
onze website www.michelly.nl

Marianne

Dennis,
Ook een mooie route. Alleen vind ik wel de tijd voor Rocky Mountain NP erg krap. Zijn de plaatsen die je noemt de plaatsen waar je wilt overnachten? Overnachten in RMNP kan niet (tenzij je gaat kamperen), en dat geldt voor veel van de andere plaatsen ook. Voor RMNP zul je naar Estes Park moeten gaan.
In South Dakota liggen de meeste bezienswaardigheden zo dicht bij elkaar dat ik aan zou raden om alles vanuit 1 plaats te doen, bv Hill City. Ik mis Crazy Horse nog!

Grand Teton - Arches is te ver om in 1 dag te doen lijkt me, hier zou ik een tussenstop plannen.

Zoals eerder gezegd, is mei erg vroeg, maar als je moet kiezen tussen mei en november zou ik zeker voor mei gaan.
Maar je hebt nog steeds kans op sneeuw(buien), dus houd daar rekening mee.

Marianne
#12 - 11-06-2007, 18:26 uur
« Laatst bewerkt op: 11-06-2007, 19:00 uur door Marianne »

Mississippi


Hoi Dennis,

Inderdaad een hele mooie route. Wij hebben deze vorig jaar Juli ook in drie weken gereden.
Voor Yellowstone lijkt mij de timing eind april / halverwege november een probleem.
Het park is dan zeer beperkt toegankelijk.
(zie ook: http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=5681.0)
#13 - 11-06-2007, 19:29 uur

Yosemite Martin


Hoi Dennis,

Inderdaad een hele mooie route. Wij hebben deze vorig jaar Juli ook in drie weken gereden.
Voor Yellowstone lijkt mij de timing eind april / halverwege november een probleem.
Het park is dan zeer beperkt toegankelijk.
(zie ook: http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=5681.0)


Mee eens en dat zou ook kunnen gelden voor delen van het Rocky Mountains NP. Kortom noch voor eind apil noch voor november lijkt mij dit een goede route.

Martin
#14 - 11-06-2007, 20:30 uur

Dennis

Hoi allemaal,

'We zullen dus de plannen iets aan moeten passen. Dat wordt niet in mei weggaan en ook niet in november. Er is nu een alternatieve datum bovven komen drijven. Er is nog een mogelijkheid dat we 22 september weggaan. Is dit wel een goede periode?

Groetjes, Dennis
#15 - 25-06-2007, 10:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15