Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mei/Juni 2011 Camper rondreis Zuidwest USA start LA

Discussie gestart

tijseneve

Goedeavond mensen,

Wij zijn voornemens om volgend jaar rond mei/juli 2011 met de camper een rondreis te gaan maken door Zuidwest USA.
De gedachte is een afwisseling van natuur en steden te doen. De nodige boekjes en reisverslagen zijn al gelezen.

Voordat de route met jullie gedeeld wordt en gevraagd wordt jullie mening hierover te geven, eerst wat eerste algemene vragen:

- Is eind mei begin/ juni 2011 een goede periode? Ivm strandperiode, dagen relaxen aan eind van de reis.
- Welke Camper verhuurder staat Death Valley toe in hun voorwaarden?

De route die wij in gedachten hebben is

Dag 1 = Brussel/ Amsterdam - Los Angeles
Dag 2 = na een verplichte nacht rust te hebben gehad de Camper ophalen (early bird). Na inkopen te hebben gedaan naar Joshua Tree NP gaan (via Palm Springs ?)
Dag 3 = Vanuit Joshua Tree NP naar Grand Canyon (of tussenstop bij Kingman/Flagstaff ?)
Dag 4 = Grand Canyon
Dag 5 = Grand Canyon + naar Page (Dit is Lake Powell ?)
Dag 6 = Page + 's middags naar Bryce NP
Dag 7 = Bryce NP + 's middags naar Zion NP
Dag 8 = Zion NP
Dag 9 = Zion NP
Dag 10 = Zion NP 's middags naar Las Vegas
Dag 11 = Las Vegas
Dag 12 = Las Vegas - Lone Pine. Indien mogelijk Death Valley. Kun je van Death Vallley naar Sequoia NP ?
Dag 13 = Sequoia NP
Dag 14 = Sequoia NP naar Yosemite NP
Dag 15 = Yosemite NP
Dag 16 = Yosemite NP
Dag 17 = Yosemite NP - San Francisco
Dag 18 = San Francisco
Dag 19 = San Francisco
Dag 20 = San Francisco via Pacific Coast Highway richting Los Angeles (dag 1) tips om wat op die route te bezichtigen en ergens te overnachten met camper zijn welkom!
Dag 21 = San Francisco via Pacific Coast Highway richting Los Angeles (dag 2) tip om wat op die route te bezichtige en ergens te overnachten met camper zijn welkom!
Dag 22 = Hollywood, Universal Studio's of Warner Bros, Beverly Hills, Rodeo Drive. Is dit op 1 dag te doen? En welke studio raden jullie aan?
Dag 23 = Dag strand met de Camper in de buurt van Malibu (tips?)
Dag 24 = Camper inleveren + vertrek naar Brussel/ Amsterdam terug vanuit Los Angeles

We horen graag jullie tips, ideen, eventuele andere daginvullingen!!
Eerste keer voor ons naar de USA dus alle hulp van ' veteranen' is welkom  :)

Groetjes Tijs en Eveline


#1 - 02-02-2010, 21:48 uur

Hans B

Hallo Tijs en Eveline.

Jullie zijn er op tijd bij met je vragen.
De route is niet verkeerd en elke periode is goed.
Houd er rekening mee, dat het in mei ook al 40°C kan zijn op bepaalde delen van je route.
Geen enkele camperverhuurder staat toe door de DV te rijden in de zomer.
Het mooiste is om over de TIOGA ROAD naar Yosemite te gaan.
Persoonlijk heb ik wel wat kleine dingen die anders zouden kunnen, maar je zult ook vast forumleden krijgen die zeggen dat je het beslist moet laten staan of nog weer anders doen.

Wil je beslist door de DV en mag dat van de camperverhuurder niet, huur een auto voor een dag. Het wordt een lange reisdag (±300 mile), maar de DV is beslist de moeite waard.

Ga je via de TIOGA PASS, dan kun je het beste vanaf LV over de 95 via Tonopah rijden en bij Mono Lake / Lee Vining overnachten voordat je aan de pas begint. Iets ten noorden van Lee Vining ligt Bodie een spookstadje.

Als je in Yosemite eerst de Valley doet en daarna het park aan de zuidkant verlaat, heb je daar een gebied (Mariposa) met de reuzen sequoia's. Mijn persoonlijke route zou dan zijn om Sequoia NP niet te doen en naar SF te reizen. Yosemite heeft erg veel moois te bieden.

Zonnen op het strand begint in de burt van Los Angeles noordelijker is het veelal te koud.

Los Angeles: Beverly Hills met Rodeo Drive en de Holleywood Blvd met de 'stars' + zonnen aan Santa Monica beach is op één dag wel te doen.
Universal Studio's  /  Warner Bros is allebei één volle dag.

Zoals gezegd er zijn wel 100 mogelijkheden.


Succes.
#2 - 03-02-2010, 08:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Tot half juni of tot juli mag je nog wel met een camper door DV, afhankelijk van de verhuurder. Bij El Monte en Cruise kan het tot 1 julii (wel op eigen risico), bij Road Bear en Moturis/Campingworld tot 15 juni als ik me niet vergis.
Mei/juni is een rpachtige periode om te gaan. Voor de beste periode is DV iets om rekening mee te houden, en ook de Tioga Pass (normaal gesproken gelsoten tot ver in mei).
Je kunt niet van DV naar Sequoia, tenminste niet rechtstreeks.

Grand Canyon + naar Page (Dit is Lake Powell ?
Lak Powell ligt bij Page. Je zou hier nog wel meer tijd kunnen doorbrengen, afhankelijk van wat je allemaal wilt doen. Twee dagen Zion vind ik heel mooi, maar of je dat nodig hebt is de vraag. Als je veel lange wandelingen gaat maken dan is het prima. Denk er aan dat de Narrows eind mei/begin juni wel erg koud zullen zijn.

Marianne
#3 - 03-02-2010, 13:50 uur

Hans B

Eigen Risiko.
Zo lust ik er nog wel een.
Eigen risiko wil zeggen verhuurder niet aansprakelijk.

Wie gaat het controleren als ik er in een verboden periode (zomer) wel rij en er zou niets gebeuren, heb ik het risiko toch mooi genomen en is mooi gelukt. Maar krijg ik pech .......... zijn er dan extra kosten / boetes?
#4 - 03-02-2010, 15:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Over Eigen Risico wordt niet gesproken.  Alleen "Additional costs may occur" Wat dat is zou bij de verhuurder moeten worden nagevraagd. Voor alle zekerheid zou ik niet tussen half juni en half september met een RV door DV rijden.
#5 - 03-02-2010, 17:39 uur

tijseneve

Beste mensen. Hartelijk dank voor de uitermate snelle en behulpzame tips!  ;D

We hebben besloten om HansB te volgen en "Ga je via de TIOGA PASS, dan kun je het beste vanaf LV over de 95 via Tonopah rijden en bij Mono Lake / Lee Vining overnachten voordat je aan de pas begint. Iets ten noorden van Lee Vining ligt Bodie een spookstadje." te volgen. DV laten we dan voor wat het is ivm risico.

Sequoia NP willen we ook aandoen. Moeten we dan vanuit LV de tioga pass pakken naar Yosemite en vervolgens Sequoia aandoen of hoe kunnen we dit het besten aanpakken?

Verder hadden we nog de volgende vragen waar we mee zitten:

Dag 3 = Vanuit Joshua Tree NP naar Grand Canyon (of tussenstop bij Kingman/Flagstaff ?) --> Is hier een stuk van de route 66 mee te pakken ?
Dag 20 = San Francisco via Pacific Coast Highway richting Los Angeles (dag 1) tips om wat op die route te bezichtigen en ergens te overnachten met camper zijn welkom!
Dag 21 = San Francisco via Pacific Coast Highway richting Los Angeles (dag 2) tip om wat op die route te bezichtige en ergens te overnachten met camper zijn welkom!
Dag 22 = Universal Studio's of Warner Bros: welke studio raden jullie aan?

Alvast dank voor de reacties! :afro: Groetjes
#6 - 04-02-2010, 21:13 uur

Hans B

Death Valley is geen park om zo maar over te slaan.
Ik gok het ook niet met m'n eigen camper.
< -----
Wij hebben afgelopen jaar voor één dag een auto gehuurd en hebben een rit door de DV gemaakt.
Dus als je de tijd hebt.
Het is ± 300 mile.
Een behoorlijke rit, maar 's avonds sta je weer in de Las Vegas neon.
#7 - 04-02-2010, 22:38 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Sequoia NP willen we ook aandoen. Moeten we dan vanuit LV de tioga pass pakken naar Yosemite en vervolgens Sequoia aandoen of hoe kunnen we dit het besten aanpakken?

Ja, als je de tioga Pass wilt nemen kun je na Yosemite naar Sequoia . Is de volgende stop dan SF? Je rijdt wel veel heen en weer, ik zou het niet voor 1 nacht doen.

Verder hadden we nog de volgende vragen waar we mee zitten:
Dag 3 = Vanuit Joshua Tree NP naar Grand Canyon (of tussenstop bij Kingman/Flagstaff ?) --> Is hier een stuk van de route 66 mee te pakken ?

Ja, dat kan, moet lukken in 1 dag.

Dag 22 = Universal Studio's of Warner Bros: welke studio raden jullie aan?
Dit is niet vergelijkbaar, Universal Studios is een studiotour (trammetje) met een pretpark waar je een hele dag kwijt bent. WB is een tour van ruim 2 uur, die elke keer anders is, afhankelijk van wat de groep (12 personen) wil, en of er ergens gefilmd wordt.

Marianne
#8 - 04-02-2010, 23:51 uur

Bas_en_Es

Hi, om even antwoord te geven op 1 van jullie vragen:
Wij hebben overnacht in Kingman (nacht ervoor was in Palm springs). wij vonden het een lang stuk en erg warm onderweg. We wilden de volgende ochtend snel weer weg daar en reden binnen een paar minuten de route 66 op! Super en niet meer zo heet  ;) en nog lekker veel tijd om de Grand Canyon te bewonderen!
Suc6 met de route!
Gr,
Es.
#9 - 08-02-2010, 19:27 uur

tijseneve

Beste mensen,

Het is alweer een lange tijd geleden maar we zijn er nog! De periode is wel veranderd vanwege privesituatie. We gaan nu midden augustus tot begin september 2011.

2 brandende vragen nog:

1) Er is geopperd om DV met een huur auto te verkennen. Met een camper mag dit niet. Zijn er car rental bedrijven te vinden in de buurt van Death Valley?
2) We hebben nu 2 dagen Zion NP opstaan, is dit teveel van het goede?
#10 - 01-09-2010, 22:12 uur

leendert en maria

Wij vonden Zion prachtig. Je kunt er mooie en stevige wandelingen maken maar je ook goed bij de river vermaken en paardrijden.Tja, waar houden jullie van? Anderhalve dag is wellicht ook voldoende.
maria
#11 - 01-09-2010, 22:48 uur

Hans B

In Las Vegas zijn zat autobedrijven te vinden waar je voor één dag een auto kan huren.
Wij hebben vorig jaar ook voor één dag een auto gehuurd en het Death Valley rondje gemaakt.
Als je precies de datum weet wanneer je deze rit wilt maken, is het misschien handig om het vanuit NL te regelen.
De maatschappijen die ter plaatse ik heb gebeld vroegen rond de $100 per dag.
Houd er rekening mee dat het een lange dag wordt, minimaal 300 mile.
#12 - 02-09-2010, 08:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Oh ja, twee dagen ZION is niks te veel. Je kunt er geweldig wandelen.
#13 - 02-09-2010, 08:11 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Als je Death Valley met de auto wilt doen kun je ook in Pahrump een auto huren. Als je daar op de camping staat ben je veel sneller in het park dan vanaf Las Vegas. Probeer zoveel mogelijk de uren in de vroege ochtend mee te nemen. Ik weet niet of ik het zou doen; hoe indrukwekkend DV ook is, het is wel een gedoe, en het kost je toch wel veel tijd. Ik vind het zelf erg mooi om er te overnachten zodat je de mooie kleuren en schaduwen van de avond en de ochtend hebt - kijk maar eens naar de mooiste foto's van DV: die zijn nooit op het midden van de dag genomen.
Je zou natuurlijk ook met de auto kunnen gaan in plaats van met een camper. Of is dat een echte must?
Twee dagen Zion lijkt mij heel mooi, je kunt er veel wandelen, maar ook fietsen of paardrijden. Ook de omgeving biedt genoeg, zoals bijvoorbeeld het spookstadje Grafton. Je kunt ook naar het noordelijke deel van Zion: de Kolob canyon. Je kunt er ook mooi kamperen.
Kijk op de NPS-site (www.nps.gov/zion) voor de activiteiten, dan zie je zelf wel of het je aanspreekt. Een andere mogelijkheid voor de tweede dag in Zion is om Monument Valley in de route op te nemen, tussen de GC en Page. Maar als je naar DV wilt heb je die dag daar nodig.
Schrijf je route nog eens uit, met DV erbij, en de Tioga Pass, dan is beter te zien wat er mogelijk is. Ik denk dat je Sequoia moet schrappen, tenzij je onderlangs gaat rijden, dus niet via de Tioga Pass.

Marianne
#14 - 02-09-2010, 09:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15