Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

met de hond naar de VS

Discussie gestart

Albert15

Hallo,

Ik ben benieuwd of er ook een speciaal gezondheidsverklaring formulier is voor de hond die de dierenarts in kan vullen. Wat ik op het internet heb gevonden staat in de link maar ik weet niet of dat goed is. En klopt het dat de gezondheidsverklaring binnen 5 dagen voor vertrek gedaan moet worden?

m.v.g Albert


#1 - 16-05-2017, 22:38 uur

Big_mo

Ik hoop dt je hier wat aan hebt: https://www.cdc.gov/importation/bringing-an-animal-into-the-united-states/dogs.html Voor wat ik mij herinner van het ooit opzoeken is het inderdaad 5 dagen.
#2 - 17-05-2017, 15:14 uur

MargUSA

Hoi Albert.
wat ik ervan herinner toen ik ca 5 jaar geleden mijn hond (Drentse Patrijs) meenam naar de USA is dat er een reeks van de bekende inentingen moeten plaatsvinden waarover je dierenarts je precies kan informeren en i.d.d. de gezondheidsverklaring met registraties in het daarvoor bestemde Internationale dierenpaspoort. Zorg dat je ook een penning voor aan de halsband krijgt, ik miste dat en ze kjiken er af en toe wel naar als je de hond bijv. laat loslopen in een daarvoor bestemde honden losloopplaats.
Mijn hond moest in de buik van het vliegtuig in haar speciale hondenbench die ik daarvoor had aangeschaft. Je moet voldoen aan een aantal eisen daarvoor en alle documenten over de hond gekopieerd, eigendom van, vliegreis en een foto van de hond op de bench bevestigen.
Het is nooit zo'n pretje voor een hond zo'n lange reis gesepareerd van jouzelf maar de mijne kwam er heel goed doorheen. Ik was mogelijk meer bezorgd dan zij was! Ik had haar de avond en nacht ervoor met een andere hond van vrienden buitengelaten zodat ze doodmoe was toen de reis begon. Op een kleine plas na in haar bench was het avontuur snel vergeten. Ze had meer moeite met de enorme overgang qua temperatuur ook lang daarna en ik kon niet makkkelijk vergelijkbaar eten voor haar vinden wat ze In Nederland kreeg. Er is veel minder kwaliteit voedsel e.d. zelf wat dubieus is bijv. van Schina komt en hond ziek maakt, kijk goed uit, ik hem het zelf meegemaakt met een kauwbeen, spuigen, diaree en nog meer.
In de USA moet je wel weer met de hond naar een dierenarts terplekke voor aangepaste inentingen want daar hebben ze o.a. bestemmingen door insecten die hartworm kunnen veroorzaken, een vreselijke situatie. Je moet je hond daarvoor zo snel mogelijk laten inenten.
Heel veel succes en goede reis!
#3 - 21-05-2017, 20:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15