Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

met de klok mee of tegen de klok in???

Discussie gestart

Igna

Hallo allemaal,

Wij zijn onze route voor 2010 nog aan het plannen. We hebben de tickets besteld en vliegen naar en van SFO.
Wij willen van SFO richting LA en dan de natuurparken en uiteindelijk via Yosemite terug naar SFO. In de reisverslagen valt het ons op dat dit rondje vaak gereden wordt maar dan met de klok mee dus van SFO via Yosemite en andere natuurparken naar LA en dan naar SFO.
Wat zouden jullie doen het 1e of 2e rondje en waarom?

Ik ben erg benieuwd.
Groetjes
Igna
#1 - 09-09-2009, 22:37 uur

Jez

Als je over de Highway 1 gaat, dan tegen de klok in, van SFO naar LA. Da's de mooiste kant, want dan heb je de mooiste uitzichten en de beste kansen om spontaan te stoppen.
#2 - 09-09-2009, 22:40 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Marianne

Wij hebebn Hwy 1 in beide richtingen gedaan, en ik vind het zelf niet zoveel uitmaken hoe je het rijdt. Als je van zuid naar noord rijdt zit je nooit tegen de zon in te rijden. Wil je de 17-miles drive rijden dan is noord-zuid makkelijker.
Het hangt er ook van af wanneer je gaat: sinds wij gebonden zijn aan de schoolvakanties proberen we altijd zo vroeg mogelijk in Yosemite aan te komen omdat dan de watervallen mooier zijn dan later in de zomer. En dat scheelt echt per dag - we hebben al eens de Yosemite falls van een klein straaltje op de eerste dag helemaal droog zien worden op de laatste dag.
Verder zou ik ook kijken hoe de weekenden vallen; de parken zijn druk en Las Vegas is duur in het weekend. Als je de weekenden goed kunt plannen met wat schuiven zou ik dat belangerijker vinden dan linksom of rechtsom rijden.

Marianne
#3 - 09-09-2009, 23:12 uur

Ine

het voordeel om van SF naar LA te rijden is  dat je neit alleen veel meer stopplaatsen hebt en ook dat je niet elke keer het verkeer moet kruisen of de weg moet oversteken.
#4 - 10-09-2009, 08:44 uur

lex

Vorige maand deden wij ook "het rondje" te beginnen met SF naar LA: geen probleem. Van de mogelijke drukte zou ik me niet veel aantrekken. We waren drie weken weg en merkten nauwelijks verschil   tussen weekend en weekdag. Het was overal ongeveer even druk/niet druk.Behalve LA en Las Vegas bv, daar is het waarschijnlijk gewoon altijd ongelooflijk druk. Eerlijk gezegd was het traject van SF naar LA het minst aantrekkelijk van de hele reis. De kust is mooi, maar eens weg uit LA werd onze reis veel mooier! Succes
#5 - 15-09-2009, 11:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15