Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Met een 30 foot Camper naar Seqouia NP via hwy 198?

Discussie gestart

Hans0701

In de zomer van 2008 willen we met een 30 foot camper vanaf het zuiden Sequoia NP inrijden.
Nu heb ik gehoord dat deze weg niet geschikt is voor campers van dit formaat.

Wie heeft daar ervaring mee of informatie over?
#1 - 21-05-2008, 20:28 uur

Marianne

Heb je al op de NPS site gekeken?
Op www.nps.gov/seki vind je dit:

RVs & TRAILERS: VEHICLE LENGTH LIMITS
Many park roads have very tight curves, so vehicle-length advisories are in effect:

* Generals Highway: For 16 miles between Sequoia's foothills and the Giant Forest (from Potwisha Campground to the Giant Forest Museum), the advised maximum vehicle length is 22 feet (6.7 m). The alternative: take Highway 180 from Fresno to Grant Grove.
* Mineral King Road: Not recommended for RVs or trailers (RVs and trailers are not permitted in the campgrounds there).
* Crystal Cave Road: Maximum vehicle length is 22 feet (6.7 m). No trailers permitted.
* Moro Rock/Crescent Meadow Road: RVs and trailers are not recommended.


Misschien kunnen de camperexperts hier aangeven of het wel of niet te doen is, ook al is het 'not reommended'.

Op de NPS-sites vind je ook kaarten van de parken en andere nuttige informatie.

Als jullie in het hoogseizoen gaan is het verstandig om alvast te reserveren voor de parken - voorzove je dat nog niet gedaan hebt.

Marianne
#2 - 21-05-2008, 22:45 uur

Hans B

Ik heb deze vraag al vaker beantwoord.
Het is met een 30foot camper heel best te doen om de Avenue of Giants te rijden.
Ik heb zelf een 32foot A-class en ben daarmee ook schade vrij door het park gekomen.
Visalia - 198 - Giant Forest - 180 - Fresno

groet, Hans
#3 - 22-05-2008, 15:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15