Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

meteor crater

Discussie gestart

Minoes

Als het goed is komt onze reis vogend jaar zomer langs de meteor crater. Ik zag op de  website www.meteorcrater.com dat er o.a. een learning center is. Dat zou een soort interactief museum zijn.
Iemand daar wel eens geweest?
Was dat leuk, en hoe lang was je er "zoet"?

groetjes,
Minoes
#1 - 06-09-2005, 14:24 uur

remko

Ja ben er vorig jaar geweest en is zeker wel een aanrader. Zowiezo het feit dat je op zo'n magische plaats op aarde staat is al heel bijzonder vind ik zelf, de krater is echt mega groot! Je kan een stuk over de krater rand wandelen naar wat platforms met verrekijkers. Het bezichtigen van de krater doe je ongeveer een kwartiertje over, ff wat foto's maken enzo en dan heb je die wel gezien.
En verder is er in het learning center van alles te lezen over de krater en over de ruimte enzo. Ook staan er wat aparaten met wat knopjes waar je wat mee kan spelen maar dat stelde niet zo veel voor vond ik. Dat interactief centrum heb je ook wel binnen een kwartier gezien ongeveer.

Verder is er een mini bioscoop waar ze een film draaien over de ruimte enz. Dat is wel interessant.
En verder zit er een leuk soevenierswinkeltje bij waar ze mooie luchtfoto's hebben van de krater.
Ik weet niet meer wat de entree kost, maar echt veel was het volgens mij niet. Als je er toch langs komt zou ik zeker even gaan kijken! Als je die film gaat kijken en even op je gemak dat center doorloopt dan ben je wel een uurtje zoet daar.

Op mijn site http://www.remkovoets.nl kun je er wat foto's van zien.

Groeten Remko
#2 - 06-09-2005, 15:05 uur
« Laatst bewerkt op: 06-09-2005, 15:13 uur door remko »

Minoes

Bedankt Remco voor je reactie! Fijn te weten dat een uurtje de tijd ervoor nemen genoeg zou moeten zijn...

Wat een geweldig reisverhaal heb je gemaakt. Petje af!

groetjes,
Minoes
#3 - 07-09-2005, 11:27 uur

ceetje

Hoi, zeker een aanrader Meteor Crater, afgelopen zomer zijn wij er ook geweest. Eigenlijk op aanraden van een ranger in Mesa Verde. Ik zou je ook willen aanraden om met een gids mee te gaan. Zit bij de entreeprijs inbegrepen en [met dichte schoenen!!! = verplicht] wandel je een stuk lang de kraterrand en krijg je nog weer meer uitleg, heel interessant. Bij de kraterrand mag je zonder gids niet komen. Het aanraken van een groot brok materiaal uit de ruimte is best bijzonder. Veel plezier.
#4 - 08-09-2005, 20:32 uur

Minoes

Waarom dichte schoenen? Is dat ivm slagen ofzo???

groetjes,
Minoes
#5 - 11-09-2005, 20:51 uur

Bakvet

Of het bij Meteor Crater ook zo is, weet ik niet helemaal zeker. Maar ik heb op andere kraters gelopen, daar was het te vergelijken met het lopen over rul zand of door 7 cm dikke sneeuw. Alleen bestaat het zand of de sneeuw in dit geval uit ruwe scherpe steentjes. Volgens mij kan je het beste hoge dichte schoenen aan doen.

Citaat
Het aanraken van een groot brok materiaal uit de ruimte is best bijzonder.

Hebben ze daadwerkelijk iets van die meteoriet teruggevonden? Ik stel me zo voor dat het ding ongeveer verdampt is tijdens de inslag.
#6 - 11-09-2005, 21:44 uur

remko

Nieuw!
Dit is het grootste blok uit de ruimte wat ze er hebben terug gevonden:



Overigens kun je hier gewoon zonder gids en zonder speciale schoenen de krater bezichtigen. Ze hebben aan een stuk een platform gebouwd vanwaar je alles goed kan zien. Zie foto

Kratertje:




Groeten Remko


#7 - 11-09-2005, 23:14 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2005, 23:17 uur door remko »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15