Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mini rondreisje Arizona december 2011

Discussie gestart

Yessica

Hallo allemaal,

Willen jullie even schieten op mijn rondreisje Arizona dat ik in gedachten heb?
Ook tips voor hotels zijn welkom, behalve dan voor Williams, daar blijven we natuurlijk in het Highlander motel van Alain en Sandra  :afro:


16-12 Aankomst Phoenix
17-12 Phoenix - Williams (met een uitstapje naar Jerome onderweg)
18-12 Williams - Monument Valley ('even' langs Wupatki NM en heel misschien Sunset Crater NM)
19-12 Monument Valley - Canyon de Chelly
20-12 Canyon de Chelly - Petrified Forrest (had ik niet aan gedacht maar vind het een goede suggestie, thanks)
21-12 Petrified forrest - Sedona
22-12 Sedona - Apache trail
23-12 Apache trail
24-12 Apache trail - Phoenix
25-12 Phoenix (kerst vieren bij broer van vriend)
26-12 vertrek Phoenix

Ik weet dat het er onlogisch uitziet, van Petrified Forrest naar Sedona en dat het logischer zou zijn om van daaruit naar Apache trail te rijden, maar ik zie geen andere mogelijkheid om Sedona te bezoeken, dit omdat ik graag de eerste dag route 89a wil rijden. En dat het om is maakt voor ons eigenlijk niet uit.

Maar als iemand iets beters in gedachten heeft hoor ik het graag!
#1 - 27-10-2011, 09:24 uur



Rent your tent usa

Wat grappig, mijn dochter zegt het omgkeerde: Amerikaanse bij geboorte , Nederlandse bij keuze.

Ik vind Sedona ook heel leuk. Mocht je nog in mooie hotels willen zitten: de Hiltons hebben mooie lokaties in  het Phoenix gedeelte. Wij gingen altijd naar Squaw Peak, vanwege de kinderen, maar er is er een met gof en niet op kinderen gericht. De lokatei en inrichting is altijd meer dan prima verzorgd. Meestal kamperen we. Ik ben ook graag in Flagstaff; het is een levendig plekje. Miscihien is er al sneeuw.
#2 - 28-10-2011, 03:12 uur

Marianne

Hallo Yessica,

Kun je Sedona niet op weg naar Williams bezoeken?
Ik heb geen ervaring net de Apache Trail, maar het lijkt me niet dat je daar een volle dag voor nodig hebt. Je zou dan in jouw route ook 2 nachten Sedona kunnen doen, en dan in 1 dag via de Apache Trail naar Phoenix.
Maakt het nog iets uit of de Apache Trail van norod naar zuid of andersom gereden wordt? Ik kom meestal de route van zuid naar noord tegen, misschien minder last van de zon in dat geval? Of mooiere uitzichten?
Met Canyon de Chelly en Petrified Forest heb ik geen ervaring, maar kijk eens of je op deze manier wel voldoende tijd hebt voor CdC. Het zal vroeg donker zijn, dus je hebt korte dagen.
Is coalmine canyon nog iets om mee te nemen?

Marianne
#3 - 28-10-2011, 08:31 uur
« Laatst bewerkt op: 28-10-2011, 10:14 uur door Marianne »

Mrjn

Hou 'm flexibel. Ik herinner me dat highway 89 (langs Wupatki/GC) in 2009 deels gesloten was door zware sneeuwval. Monument Valley in de sneeuw is wel vrij geweldig, overigens  :) Wij zijn er in 2009 in de sneeuw geweest en hebben toen een tour geboekt bij Gouldings. En op de dag van de tour waren ook wegen rondom MV afgesloten wegens hevige sneeuwval.
#4 - 28-10-2011, 17:59 uur

USAngje

Hoi Yessica,

Ik heb jaren geleden de apachtrail gereden en ik vond hem wel mooi maar dood eng!! Als je de hele route aflegt kom je ook op onverharde wegen en die zijn zó smal!
Je kijkt daar echt meters de diepte in.
Wij gaan september 2012 weer die kant op maar dan doen we alleen het verharde gedeelte van de route.
Je hoeft er overigens geen 2 dagen voor uit te trekken. Als je petrified forrest aandoet, rijd dan ook een stukje om door painted dessert, de kleuren zijn prachtig.
Ook ik zou proberen Flagstaff aan te doen, is erg leuk.

groetjes USAngje
#5 - 28-10-2011, 19:40 uur

Yessica

Marianne, Mrjn en USAngje, bedankt voor jullie tips! Ik heb de route zelf in september 2008 gereden van noord naar zuid en misschien is het inderdaad nu wel leuk om hem andersom te doen. Ik las ook ergens dat je de diepe afgronden dan ook niet hebt, omdat je langs de bergkant rijdt. Behalve de zon in je ogen wellicht ook iets om rekening mee te houden.
De reden waarom ik niet naar Sedona 'kan' van Phoenix naar Williams is dat Sedona niet langs de 89a ligt en daar wilde ik eigenlijk wel overheen rijden. Maar zoals Mrjn al zegt, ik moet dat wel flexibel houden want ook mijn vriend zei al dat één van de zwaarste sneeuwstormen die hij ooit heeft meegemaakt in Noord Arizona waren.

#6 - 29-10-2011, 19:16 uur



Henkvdz

Maar zoals Mrjn al zegt, ik moet dat wel flexibel houden want ook mijn vriend zei al dat één van de zwaarste sneeuwstormen die hij ooit heeft meegemaakt in Noord Arizona waren.


Yessica, je maakt me aan het schrikken.
Ik vertrek, na enige dagen LV, a.s. vrijdag naar de GC en nu lees ik van jou dat er één van de zwaarste sneeuwstormen woedt, vertel me a.u.b. dat ik het verkeerd gelezen heb.
Groet Henk
#7 - 30-10-2011, 14:03 uur

Yessica

Yessica, je maakt me aan het schrikken.
Ik vertrek, na enige dagen LV, a.s. vrijdag naar de GC en nu lees ik van jou dat er één van de zwaarste sneeuwstormen woedt, vertel me a.u.b. dat ik het verkeerd gelezen heb.
Groet Henk

Het ligt gelukkig iets genuanceerder Henk. Mijn vriend is Amerikaan en hij vertelde me dat de zwaarste sneeuwstorm die hij ooit in de VS heeft meegemaakt in Flagstaff was, en dat was in de periode ergens tussen november en januari, het is niet zo dat er op dit moment een sneeuwstorm woedt, althans niet dat ik weet!
Veel plezier in de Grand Canyon!
#8 - 30-10-2011, 17:50 uur



Henkvdz

Yessica, je maakt me aan het schrikken.
Ik vertrek, na enige dagen LV, a.s. vrijdag naar de GC en nu lees ik van jou dat er één van de zwaarste sneeuwstormen woedt, vertel me a.u.b. dat ik het verkeerd gelezen heb.
Groet Henk

Het ligt gelukkig iets genuanceerder Henk. Mijn vriend is Amerikaan en hij vertelde me dat de zwaarste sneeuwstorm die hij ooit in de VS heeft meegemaakt in Flagstaff was, en dat was in de periode ergens tussen november en januari, het is niet zo dat er op dit moment een sneeuwstorm woedt, althans niet dat ik weet!
Veel plezier in de Grand Canyon!
Dank je wel, dat is een pak van m'n hart.
Groet Henk
#9 - 31-10-2011, 17:07 uur

Tet14

Sedona ligt natuurlijk wel langs az89A dus ik begrijp je post helemaal niet. Hoe wil je van Phoenix naar Williams als je niet via Sedona wil rijden en waarom Williams als je daarna naar Monument Valley wil.    Ga je van Phoenix eerst naar  Jerome en daarna via 89a naar Prescott Valley en dan noord op az89 naar I40?  Als het slecht weer is zal je dat nogal tegenvallen want tussen Jerome en Prescott ga je de bergen in en met sneeuw kan je die route niet rijden.    Apache trail is onberijdbaar met sneeuw of zware regen (het onverharde gedeelte dan...) en in Petrified Forest is geen accomodatie. Wat zijn je plannen voor CdC?  Wil je een tour maken of slechts NR en SR rijden? Vergeet ook niet te stoppen bij Hubbell Trading post. PF is geen forest maar een aantal versteende bomen die in de woestijn liggen  Painted desert strekt zich uit boven I40 tot 264 en naar het oosten tot bij GC south rim. Tussen Sunset Crater Volcano en Wupatki heb je prachtige uitzichten over Painted Desert. I40 bevindt zich op 5000'   Het stuk weg is berucht voor zijn sterke zijwinden en bij zware sneeuw kan de weg afgesloten worden. Bij mooi weer is er niets aan de hand.    Je kan in Holbrook logeren of in Winslow. La Posada is een fantastisch hotel en eten inde Turquoise Room een belevenis. Ook vind je Standing on the Corner in Winslow 100 meter van het hotel. I40 is ter plaatse de vevangroute van R66 maar er is nog een aantal plaatsen waar je van de interstate af kan. Ook is er nog Meteor Crater voor de liefhebber.
Komende van CdC  en rijdende naar het zuiden zou je ook nog in Show Low, of veel beter, in Pinetop kunnen gaan logeren voordat je via Salt River Gorge in de richting van Apache Trail rijdt. Kan ook sneeuw liggen maar als AT dicht is kan je altijd nog via Superior (Boyce Thompson Alboretum) naar Phx rijden.
In december is je route nu eenmaal sterk van de weersomstandigheden afhangelijk. Check www.az51.org voor meer info. Senlste weg van MV naar CdC is via IR59. 2 uur rijden als het droog is.
Yeehaw
#10 - 02-11-2011, 07:11 uur

Yessica

Sedona ligt natuurlijk wel langs az89A dus ik begrijp je post helemaal niet. Hoe wil je van Phoenix naar Williams als je niet via Sedona wil rijden en waarom Williams als je daarna naar Monument Valley wil.   

Thanks Tet! Ja, ik had een oude, niet zo gedetailleerde kaart voor me liggen en had de 89 en 89a verward. Want de 89 gaat zo westelijk, dat je dan via Williams komt als je weer oostelijk gaat richting Monument Valley.  Op mijn kaart stond dus alleen de 89 en die gaat niet langs Sedona (89a inderdaad wel), vandaar alle verwarring  :)
Ik ben in 2008 in Sedona geweest en heb de 89a toen gereden, maar het was de eerste keer dat ik niet zelf de rondreis heb opgezet maar dat een ander dat gedaan heeft en dan ontgaat toch veel je, merk ik nu.

Maar bedankt dus voor je opmerkingen! Ik denk dat ik Williams inderdaad oversla, al had ik graag overnacht in het motel van Alain en Sandra. Maar dat komt vast nog wel!

Citaat
en in Petrified Forest is geen accomodatie.

Ik wilde dan in Holbrook overnachten.

Citaat
Wat zijn je plannen voor CdC?  Wil je een tour maken of slechts NR en SR rijden?

Ik had nog geen plannen, maar overweeg nu 2 nachten te blijven zodat we daar trails kunnen gaan doen. Maar alles hangt en staat natuurlijk een beetje met het weer.

Citaat
La Posada is een fantastisch hotel en eten inde Turquoise Room een belevenis. Ook vind je Standing on the Corner in Winslow 100 meter van het hotel.

Bedankt voor deze tips, ik ga het even checken!

Citaat
I40 is ter plaatse de vevangroute van R66 maar er is nog een aantal plaatsen waar je van de interstate af kan. Ook is er nog Meteor Crater voor de liefhebber.
Komende van CdC  en rijdende naar het zuiden zou je ook nog in Show Low, of veel beter, in Pinetop kunnen gaan logeren voordat je via Salt River Gorge in de richting van Apache Trail rijdt. Kan ook sneeuw liggen maar als AT dicht is kan je altijd nog via Superior (Boyce Thompson Alboretum) naar Phx rijden.
In december is je route nu eenmaal sterk van de weersomstandigheden afhangelijk. Check www.az51.org voor meer info. Senlste weg van MV naar CdC is via IR59. 2 uur rijden als het droog is.
Yeehaw

Ik ga weer aan de slag met de route. Het is inderdaad 'lastig' dat het december is, maar we krijgen nog meer dan genoeg kansen dit moois ook nog eens in de zomer of najaar te gaan bekijken. Daarom is een globale indruk nu voldoende!

Thanks
#11 - 30-11-2011, 14:46 uur



Tet14

Het is ook ingewikkeld met die wegnummers. je hebt az89 en 89A en ook us89 en us89A  Hebben weinig met elkaar te maken die az en us highways.   La Posada is echt een unieke ervaring. Is wel iets duurder maar please, probeer hem maar eens. Het restaurant is ook duur maar wij hebben nergens lekkerder gegeten dan daar.
Holbrook heeft het Wigwam motel. Is erg leuk om even te zien maar voor ons was dit te basic.  Holbrook heeft wel een aantal normale chain hotels.
CdC voor twee nachten is idd aan te bevelen. Wij logeerden in Holiday Inn zonder klachten.
Tet
#12 - 01-12-2011, 17:44 uur

Yessica

En het zit er al weer op...

Route 89a was gelukkig gewoon open, maar er lag wel een dikke pak sneeuw, de weg zelf was schoon. Tot aan Sedona zag alles er nog mooi en zonnig uit, maar zo gauw we Sedona uitreden was het dus een bar winterlandschap.

We hebben toch overnacht in Williams bij Alain en Sandra van dit forum, die daar het Highlander Motel hebben. Supergezellige avond gehad en heerlijk geslapen!

Monument Valley vond ik een verrassing, dacht altijd dat er niet zo veel te doen en te zien was, maar wat zat ik ernaast! Vooral Mysterie Valley vond ik erg indrukwekkend.
Canyon de Chelly kwam erg dor en grauw over. Ik zou dit graag in de zomer nog eens willen zien. We hebben ons verblijf hier ingekort tot 1 nacht.

Ook de Apache Trail was open, het was er prachtig weer en het landschap deed niet heel anders aan dan toen ik er in de zomer was.

De overige dagen hebben we doorgebracht met househunting in Phoenix. Als het allemaal meezit, ben ik vanaf 2013 inwoner van deze woestijnstad!  :D

#13 - 28-12-2011, 17:03 uur



Tet14

Bedankt voor de feedback Yessica. Goed om te horen dat je een geslaagde reis hebt gemaakt.  Househunting in Phoenix....... heb je Scottsdale ook geprobeerd? Wij hebben kennissen in north Scottsdale wonen. Zou daar best langere tijd willen verblijven. Net nog een weekje in een resort langs Scottsdale rd verbleven.   Maar dat was wel in november... Heerlijk!
Tet
#14 - 28-12-2011, 17:16 uur

Old Faithful

Welkom thuis. Hoe voelt thuiskomen van thuis ?
#15 - 28-12-2011, 22:10 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15