Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wie heeft advies ?

Wie weet  ?
100%
1 (100%)
wie heet advies

0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1

Moab/Zion/Las Vegas/Yosemite

Discussie gestart

ineke38

Graag advies


Wij gaan in juni voor de eerste keer naar Amerika.
Ik heb de volgende reis samengesteld, maar ik lees zoveel, dat ik nu ga twijfelen.
Ik wil graag van jullie weten of jullie nog suggesties hebben en opmerkingen.

Ik heb nu nog een dag over, wellicht voor het Yosemite Park, Zion Nat.Park of Las Vegas.
Als ik Moab oversla ( wat wel erg mooi schijnt te zijn) dan heb ik 3 dagen over, te verdelen wellicht over Zion, Las Vegas, Yosemite Park.


dag 1 - aankomst in L.A.
dag 2 - L.A. - Palm Springs 280 km
dag 3 - Palm Springs - Kingman 330 km of via Joshua Tree naar Blythe
dag 4 - Kingman  of Blythe - Sedona 320 km
dag 5 - Sedona - Grand Canyon 170 km
dag 6- Grand Canyon - Monument Valley 352 km
dag 7 - Monument Valley -Moab 290 km
dag 8 - vrije dag
dag 9 - Moab - Capitol Reef 225 km
dag 10 - Capitol Reef - Zion Nat.Park 362 km
dag 11 - Zion Nat. Park - Las vegas 216 km
dag 12 Las Vegas - Barstow 250 km of verder ?, welke plaats ?
dag 13- Barstow- Visalia 348 km
dag 14 - Visalia - Modesto 394 km
dag 15 - Modesto - San Francisco 152 km
dag 16 vrije dag
dag 17 San Francisco - Monterey/Carmel 200 km
dag 18 Monterey-Santa Barbara 395 km
dag 19 Santa Barbara - Los Angeles

Bedankt voor de reacties.


#1 - 08-03-2008, 13:31 uur
« Laatst bewerkt op: 08-03-2008, 13:34 uur door sofitel »

diahar

Moab zeker niet overslaan met Arches Nat. Park, Canyon Land NP
#2 - 13-03-2008, 19:01 uur

Hans B

Hallo Ineke,
het is jammer dat je zo kort tijd hebt. Zoals velen stop je veel te veel in deze reis. Je racet overal snel langs zonder een redelijke tijd te hebben iets te gaan zien.
Zoals je het hebt samengesteld is het natuurlijk wel het standaard rondje waar iedereen mee begint, maar breidt het alstjeblieft uit met enkele extra dagen of kort de route wat in en bewaar het voor een volgende keer.
Een optie om het fatsoenlijk in deze korte tijd te kunnen prutsen is een start vanaf Phoenix. Hiermee win je enkele dagen en mis je niet veel.
En waarom niet van LV door de Death Valley en de Tioga Road naar Yosemite? is veel spectakulairder. Of ga je in mei (Tioga Road gesloten).

succes, Hans
#3 - 13-03-2008, 20:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

markenaimee

Hallo,
Leuk dat jullie naar de states gaan, en ook nog naar het mooiste gebied. Zoals hierboven al gezegd stoppen jullie veel, en soms op plaatsen waar ik door zou rijden:

Als eerste; waarom willen jullie naar palm springs? ikzelf vind hier niet veel aan, uietaard een mening, maar als ik zie dat jullie vrijwel de hele reis 'gaan' voor de natuur / omgeving zou ik zeggen, rij door en stop niet in ps.
Moab ben ikzelf niet geweest, maar als is de reisafstand zie is het misschin het overwegen waarde om niet naar moab te gaan, maar dan meteen door naar capitol reef.  je kunt dan namelijk langer blijven in bijvoorbeeld zion. Zion vond ik een van de hoogtelunten van onze reis. Alleen Yosemite was beter... !
1 nacht vegas is kort, de stadjes die jullie daarna wille bezoek zijn volgens mij vergelijkbaar met elkaar, dus weet niet zeker of dit telkens weer verbazingwekkend is ( dat wil ik altijd nastreven)

Kortom, ik zou iets meer tijd nemen in de parken, en wat minder rijden tussen stadjes. roue 66 is wel leuk en legendarisch, maar de parken zijn het summum. Yosemite was voor ons echt de top.

Succes met plannen, geniet ervan. En uiteraard veel plezier in the west !

Mark Schellings 
#4 - 20-03-2008, 23:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15