Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Moeilijke keuze NP in miin route... Graag Tips!

Discussie gestart

hanpo

Hallo,

I.v.m. te weinig tijd moet ik bij onderstaande dag 4 een keuze maken m.b.t. een National Park.
(Dit is een deel van onze route, voor en na deze dagen ligt al vast.)

dag 1: van Pasadena naar Grand Canyon (zonsondergang bekijken), overnachten in El Tovar.
dag 2: Grand Canyon (zonsopgang) en daarna via de viewpoints naar Monument Valley (scenic drive), overnachten in The View.
dag 3: van Monument Valley via antelope canyon naar Page (Horseshoe Bend bekijken), overnachten in Quality Inn.
dag 4: via Glenn Canyon dam naar Bryce (Bryce Canyon Grand Hotel) of Zion (Dessert Pearl Inn)???
dag 5: via valley of fire naar Las Vegas, mag late aankomst zijn omdat we dagen daarna voldoende tijd hebben voor LV.

Hebben jullie nog goede tips voor mij m.b.t bovenstaand stuk van de route? wat te doen op dag 4? Dag 5 op tijd verstrekken vanuit Bryce via Zion naar Las Vegas misschien een optie? of MV laten vervalllen en Bryce en Zion beide doen?

#1 - 05-07-2010, 13:37 uur

Tet14

Choices, choices.
Dag 4: Page naar Bryce. Middag voor Bryce.
5. Bryce naar Zion, zo lang mogelijk in Zion en naar Las Vegas (uur vroeger) Ik zou dus Valley of Fire overslaan en zowel Bryce als Zion willen zien. Glen Canyon Dam alleen als je tijd hebt. Kan zelfs nog de vorige dag.
Hth
Tet
#2 - 05-07-2010, 15:11 uur

hanpo

Choices, choices.
Dag 4: Page naar Bryce. Middag voor Bryce.
5. Bryce naar Zion, zo lang mogelijk in Zion en naar Las Vegas (uur vroeger) Ik zou dus Valley of Fire overslaan en zowel Bryce als Zion willen zien. Glen Canyon Dam alleen als je tijd hebt. Kan zelfs nog de vorige dag.
Hth
Tet

Dit was ons plan ook in eerste instantie maar na het lezen van de wegwerkzaamheden rondom zion dachten we dat het heel krap zou worden om 1 dag zion te doen.
Maar ik lees zojuist ook weer dat er overdag geen overlast is...
#3 - 05-07-2010, 15:35 uur

Hans B

Je kunt een excursie maken door de dam.
#4 - 05-07-2010, 15:45 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Johan

Bryce en Zion op 1 dag doen betekend concreet dat je te weinig tijd hebt om de minimale bezienswaardigheden in Zion te zien. Ik zou Bryce laten vallen en mijzelf die dag helemaal focussen op Zion, wat in mijn opinie een veel mooier park is dan Bryce.
#5 - 06-07-2010, 03:50 uur

Marianne

Het betekent wel haasten, maar ik zou zeker Bryce meenemen. Is een prachtig park, en heel uniek. Je kunt het snel gezien hebben, even wat viewpoints of een stuk naar beneden, en dan de volgende dag een paar mooie, korte wandelingen maken in Zion (Canyon Overlook Trail, Emerald Pools, Weeping Rock, ijsje bij de lodge).
Het voorstel van Tet is prima, het enige wat jammer is, is dat je de Desert Pearl Inn mist.
The View is natuurlijk een belevenis, maar ik zou zelf liever Monument Valley laten vallen dan Bryce of Zion. Niet omdat het niet mooi is, en het is natuurlijk het ultieme Amerika-gevoel, maar je bent er relatief snel uitgekeken, je gaat er niet even wandelen of zo.

Marianne
#6 - 06-07-2010, 08:46 uur

Hans B

Ik zou op dag 4 naar Bryce rijden. De highlights van dit park + een wandeling Navaho-Queens Garden (3u), kun je dan op die dag wel doen.
De volgende dag zou ik naar Zion rijden en de dag daar besteden met enkele korte wandelingen. In de namiddag (5u) rechtstreeks naar Las vegas en laat Valley of Fire liggen. Volgens mij heb je voldoende rode rotsen gezien en voegt VoF dan niet zo veel meer toe.
#7 - 06-07-2010, 08:50 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sonny_z

Beste Han,


Ik had in eerste instantie gepland van de Grand Canyon naar Page te rijden en Monument Valley links te laten liggen omdat het nogal 'uit de slinger' lag.
Gelukkig was mijn vrouw erg volhardend om Monument Valley te bezoeken, met als argument dat je niet zo vaak de kans krijgt. Monument Valley hebben we dus alsnog gezien en gelukkig maar. Het is één van de hoogtepunten van onze reis geworden, wat een schitterend gebied. Er staan op de diverse Amerikaanse fora berichten waar vermeld wordt dat het niet erg de moeite is. Wat een onzin ! Als je je ergens in Amerika waant is het wel op die plek. Alsof je in Once upon a time in America figureert.
Vergeet niet de 17 miles Valley Drive te maken, een ongeplaveide weg tussen de bergen door. Wij hadden een jeep en dat was goed te doen. Kost je een middagje.
Het is sowieso goed om hiervoor een dag en een nacht extra in te plannen. Je moet nl. een kleine 200 miles omrijden vanuit de Grand Canyon, ongeveer 4 uur (en ook weer 4 uur terug). De weg er naar toe is ook al een feest (wonderschone desolate leegheid). Wij hebben er overnacht op Goudling's campground en hebben daar een hutje op een camping geboekt. Perfect ! Tegenover de ingang van het bezoekerscentrum en de 17 miles Valley Drive.


Ik hoop je hiermee voldoende informatie te hebben gegeven, maar als je meer wilt weten (ook over andere plekken) dan hoor ik het wel.


Onze reis verliep als volgt: Phoenix, Sedona, Watson Lake, Grand Canyon, Monument Valley, Page, Bryce national Park, Zion National Park, Las Vegas, Hoover dam, Death Valley, Mono Lake (Lee Vining), Yosemite, San Francisco, Pacific Coastway, Los Angeles, Phoenix.


Veel plezier !


met vriendelijke groet,


Rob Zonneveld
#8 - 06-07-2010, 13:08 uur

frankiealmelo

Hoi Han,

Ik zou ook zeker voor Zion gaan als de keus moet vallen tussen Zion of Bryce. (neem dan echt hotel Desert Pearl Inn in Springdale, dit was echt het mooiste hotel van onze trip!). Als je je overigens bij Bryce concentreert op het Amphitheater gedeelte, kun je in een paar uurtjes echt veel zien.

Over de wegwerkzaamheden in Zion. Ik heb ergens op het forum gelezen dat ze dit vanaf 22 juni in de nacht zijn gaan uitvoeren
om de toeristen te ontzien. Misschien even nalezen op de website van Zion? Wij kwamen in juni aan in 't weekend, dus hadden er gelukkig geen last van.

Groet,

Frank

#9 - 06-07-2010, 16:50 uur



Tet14

De wegwerkzaamheden in Zion zijn naar de nacht verplaatst op verzoek van de plaatselijke middenstand die, terecht, een inkomstenvermindering vreesde. Niet zozeer om de toeristen tegemoet te komen.
#10 - 06-07-2010, 18:27 uur

arwen68

Ik zou juist weer naar Bryce gaan en inderdaad valley of Fire niet doen. VoF is prachtig, maar heb je al gezien als je Bryce gedaan hebt.
Maar ik persoonlijk zou NOOIT Bryce overslaan!
Succes met je keuze en veel plezier op je prachtige reis!

groetjes Yvonne
#11 - 06-07-2010, 21:31 uur

Johan

We maken het inderdaad niet makkelijker voor de topic starter hahaha ;-)

Euh als de vraag is Bryce of Zion doen dan Bryce laten vallen zoals ik al eerder aangaf.
Als de keuze is Bryce of VOF laten vallen dan zonder twijfel VOF laten vallen.

Maar Zion never ever minder dan een dag!


#12 - 07-07-2010, 04:18 uur

Marianne

Nog een mogelijkheid: ga in 1 dag van Monument Valley naar Bryce. Dat kan via Page, en dan heb je nog tijd voor Antelope Canyon, of via de UT95 en UT12. Dat is een lange maar prachtige rit.

dag 1: van Pasadena naar Grand Canyon (zonsondergang bekijken), overnachten in El Tovar.
dag 2: Grand Canyon (zonsopgang) en daarna via de viewpoints naar Monument Valley (scenic drive), overnachten in The View.
dag 3: van Monument Valley (via antelope canyon, Page) naar Bryce.
dag 4: van Bryce naar Zion (Desert Pearl Inn)
dag 5: eventueel via Vof naar Las Vegas

Bryce/Zion is iets waar we nooit uitkomen. Het hangt er ook voor een groot deel van af wat je wil doen, wel of niet wandelen, fotograferen, etc. Ik vind Zion prachtig, en als ik nu de keuze had zou ik voor Zion gaan, maar voor een eerste keer met weinig tijd zou ik toch Bryce aanraden. Voor Zion moet je wel even de tijd nemen. Ik heb genoeg reisverslagen gelezen van mensnen die het tegen vonden vallen, meestal omdat ze te weinig tijd hadden. Het is gewoon een prachtig park om te wandelen, en om even bij te komen. Maar wil je in korte tijd iets moois zien, dan scoort Bryce bij mij hoger dan Zion. Maar allebei is natuurlijk nog veel beter.
Kan er niet een dag Las Vegas af? Maar dan krijgen we een heel andere discussie. :)

Marianne
#13 - 07-07-2010, 07:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15