Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Motortour Phoenix - San Francisco

Discussie gestart

hdeweert

Ik krijg wel pijn in mijn kont als ik naar de dagelijkse afstanden kijken die je wilt doen.  Heb je ook nog tijd ingecalculeerd om te stoppen en genieten van de omgeving middels een wandelingetje?
Blij te horen dat er ook anderen zijn die aan dat euvel lijden.
Ik dacht dat ik de enige was die na een paar uur op de motorfiets het idee had dat het zadel veranderd was in een plank.
Harm
#16 - 19-03-2010, 18:44 uur

Loek

Nee, je bent niet alleen.  Na zo'n 250 mijl wil mijn achterwerk echt niet meer mee.  Zelfs niet op een comfortabele cruiser.

#17 - 19-03-2010, 19:04 uur

Angelus

  :afro:  hahahaha, you know what they say about the HD stock saddle...
It  held onto my butt like a fat lady with pillow hands  ;D

250 mile is 400 km, dit is ook onze limit.
Ik zal e.e.a. nog wat schuiven met name de eerste dagen.

Eens het is een hoop, maar ik zie het zo: we plannen strak en gaande weg kijken we hoe het loopt.
Als het teveel is, schrappen we zaken. Wel slaan we Joshua Tree NP over zoals Tet heeft geadviseerd.
Verder hebben we aan het eind nog wat speling. Ik zal probren mijn vrienden te overtuigen om twee dagen langer te gaan.


We hebben een 30 ft RV met een chauffeur die weet wat miles zijn... grote aanhanger waar een of twee motoren op kunnen.

Las Vegas kennen we wel, al wat vaker geweest. vandaar liever mooie wegen en natuur.
Is bodie (ghosttown) de moeite waard?


Volgens mij is het wel een te gekke trip zo, toch?


Groet
Angel



#18 - 19-03-2010, 21:04 uur

hdeweert


Ongetwijfeld word het een onvergetelijke  motor trip waar je nog veel over zal praten.
 Dit jaar word het voor mij weer 3 weken rondtouren in the dutch mountain.
Veel plezier onderweg
And keep the rubber down.
Harm
#19 - 19-03-2010, 21:49 uur

Hans B

Ik zal probren mijn vrienden te overtuigen om twee dagen langer te gaan
Zeer goed plan, miles rijden is leuk, maar volgens mij moet je uit het zadel om echt wat te zien.

Ik heb ze al vaak gezien, de motormannen, komen met veel gebrul aan rijden, lopen naar de rand kijken er over en stappen weer op om verder te rijden.
Volgens mij kun je dan beter dichter bij huis de slingerwegen en haarspeldbochten zoeken.
#20 - 20-03-2010, 10:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Bodie is de moeite waard. Reken op ongeveer 3 uur extra van Lee Vining en terug. Bodie kan je niet  als een stop en weer weg doen. Ong. 3 miles is dirtroad.Zo'n grote RV moet daar heeeeel langzaam rijden en alleen bij droog weer.  Maar gelukkig heb je tijd genoeg ;)
Tet
#21 - 20-03-2010, 11:59 uur

Angelus


Voor wat betreft Highway 1 wat zijn de beste stop plekken?
Ik wil van SF naar Santa Maria. volgende dag zelfde weg weer terug of is het leuk via Bakersfield even langs sequoia NP (overnachting) dan weer naar SF? 


#22 - 20-03-2010, 17:38 uur

Tet14

Naar Santa Maria heeft niet zoveel zin. Het mooiste gedeelte van hw1 is tussen Monterey en Cambria. Neem hier de gehele dag voor (van SF) als je kan. Op weg naar Sequoia kom je dan niet meer in Bakersfield (via Paso Robles rijden). Paso Robles is een wijngebied, dus misschien in Paso Robles overnachten???? Is die RV er dan ook nog bij??
Tet
#23 - 20-03-2010, 18:26 uur

Hans B

SF - Santa Maria is bijna 300 mile als je dat over de kustweg (Highway-1) wilt doen, ben je er toch zeker 5 uur mee zoet (en maar doorrijden) een vuurtoren bekijken, zeeleeuwen zien, the lone cypress, Hearst castle, ik noem maar een paar dingetjes onderweg, daarvoor moet je toch even afstappen en dat heb je gauw de dubbele reistijd. Over de Interstate-5 ben je er inderdaad wel in 5 uur, want daar is onderweg niets te beleven.

Bakersfield - Sequoia is 125 mile waar mijn S&Tr planner ook 5 uur voor rekent.

Beperk je tot de echte highlights en stap af om te wandelen, dan zie je werkelijk pas iets.
#24 - 20-03-2010, 18:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Angelus

Dag 2 en 3 een alternatief: Ipv Mesa Verde  via  Canyon de Chelly naar MV
of Is Mesa Verde te moeite waard (echt bijzonder ?)
Anders scheelt dit een dag en in het alternatief zijn we langer in MV en kunnen eventueel naar "Natural Bridges"
_______________________________________________________________________
Vrijdag 17 september: Reisdag  Phoenix:
Check in hotel.
_______________________________________________________________
Dag 1 Motoren ophalen:
11.00 Start trip vertrek Scotsdale AZ naar Flagstaff  ( 298 km ca 4.00 min.)
(via Montezuma castle, Jerome, Cottonwood, Sedona,)
Flagstaff - Barringerkrater - Winslow (111 km ca 1.35 min)
Overnachting in Winslow
_______________________________________________________________
Dag 2
Winslow  - Gallup (214 km ca 2.06 min.)
Gallup  - Mesa Verde (257 km ca 3.30 min.)
Onderweg: via 180 Petrifeid forest NP, Painted desert,

DAG 2 Alternatief:
Winslow – Monument Valley 472 km ca 6.00 Hrs.)
(Petrifeid forest NP, Painted desert, Canyon de Chelly en Mexican Had)
Overnachting MV
_______________________________________________________________
Dag 3 Monument Valley
Mesa Verde - Monument Valley – page ( 242 km ca 3.51 Hrs.)
Onderweg: via 162/163 Mexican Hat.
Monument Valley – Page ( 199 km ca 3.10 Hrs.)

Dag 3 Alternatief
Monument Valley - Natural Bridges National Monument retour ca 4 uur)
Monument Valley – Page ( 199 km ca 3.10 Hrs.)
_______________________________________________________________
Dag 4 Page - GCNP
Horseshoebend, Antilope Canyon, Lake Powell)
Richting Grand Canyon NP (284 km ca 4.30 min.)
Overnachting GCNP
_______________________________________________________________________
Dag 5 Grand Canyon
Grand Canyon – Kingman - Needles (382 km ca 4.15 Hrs.)
AZ Route 66 Williams, Seligman naar Kingman.
Van Kingman IR10 over Sitgreaves Pass naar Oatman en dan naar Needles voor een overnachting.
Dag 6 Lone Pine
Needles - Barstow over de 58 naar Lone Pine of Bishop (479 km ca 5.02 min)

Dag 7 Yosemite…
Lone Pine/Bishop - Yosemite National Park (223 km ca 2.46 min.)
Lone Pine via 395 naar Lee Vining (mono lake) (Bodie Ghosttown + 3 uur) en dan via Tioga Pass naar Yosemite.
Overnachting Yosemite

Dag 8 Yosemite National Park
Toeren in het park (route?)
Overnachten Yosemite

Dag 9. San Francisco
300 kilometer van Yosemite naar San Francisco
Alternatief via Santa Cruz naar San Francisco via “1” (449 km ca 6.00 min.)

Reisdag 27 september 2010
15:50 vertrek San Francisco naar Amsterdam
Aankomst 28 september om 11.00
#25 - 20-03-2010, 19:50 uur

Angelus

SF - Santa Maria is bijna 300 mile als je dat over de kustweg (Highway-1) wilt doen, ben je er toch zeker 5 uur mee zoet (en maar doorrijden) een vuurtoren bekijken, zeeleeuwen zien, the lone cypress, Hearst castle, ik noem maar een paar dingetjes onderweg, daarvoor moet je toch even afstappen en dat heb je gauw de dubbele reistijd. Over de Interstate-5 ben je er inderdaad wel in 5 uur, want daar is onderweg niets te beleven.

Bakersfield - Sequoia is 125 mile waar mijn S&Tr planner ook 5 uur voor rekent.

Beperk je tot de echte highlights en stap af om te wandelen, dan zie je werkelijk pas iets.

We hebben 4 a 5 dagen (dinsdag tot vrijdag, Zaterdag weer in SF, Zondag back home) voor deze tocht. Highway-1 wil ik graag doen, hoor dat het een geweldige mooie weg is. Walvissen onderweg.... De dingen die je noemt pak ik zeker mee. In tegenstelling tot de andere tour is hier meer tijd. Terugweg Bakersfield (Stones) naar Sequoia is dus wel aan te raden? Zijn er mooie hotels in SQA NP?

Te gek zoveel kennis en informatie jullie samen hebben.
Super thanks !! Ik zal ook zeker even terugkoppelen hoe het was tegen die tijd!!
#26 - 20-03-2010, 19:59 uur

Angelus

Naar Santa Maria heeft niet zoveel zin. Het mooiste gedeelte van hw1 is tussen Monterey en Cambria. Neem hier de gehele dag voor (van SF) als je kan. Op weg naar Sequoia kom je dan niet meer in Bakersfield (via Paso Robles rijden). Paso Robles is een wijngebied, dus misschien in Paso Robles overnachten???? Is die RV er dan ook nog bij??
Tet

Okay goede tip. Bakersfield niet de moeite waard? Zo leuk Stones "early sunday morning trough Bakerfield"
Ook Overnachten SQA NP of kun je ineens terug naar SF?

Groet
Angel
#27 - 20-03-2010, 20:08 uur

Tet14

Geef mij maar "Standing on the corner in Winslow Arizona" by The Eagles. Daar hebben ze al jaren ruzie over met Flagstaff trouwens......Een must stop in Winslow voor motorrijders. Als je naar elke plaats gaat waar een liedje over is gemaakt ben je nog wel even bezig...."When the day is dawning....vul zelf maar aan!
#28 - 20-03-2010, 23:16 uur

Angelus

Hi Tet,

Vorig jaar the Mitnight train to ....
Daarna was ik "welcome in Miami"
From the Kentucky coal mine to the California sun   ^-^

Vandaar dat ik ik het nu "easy" wil doen....  >:D (ik ben ook super Eagles fan, vorigjaar Gelderdome gezien )
See: Winslow http://oldhiways.com/Route66.html
Hoezo ruzie met Flagstaff?

Is SQA NP mooi ?
Wat vindt je van de aanpassingen van dag 2 en 3 is dat te doen?  :-\

Groet
Angel
#29 - 21-03-2010, 12:45 uur

Tet14

Ik zou die alternatieven erin houden en Mesa Verde overslaan.
In Flagstaff denken sommigen dat het liedje slaat op de kruising 66/180 in Flagstaff en dat er een foutje is gemaakt. Je kan je maar ergens mee bezig houden nietwaar.....
Alle NP's zijn mooi!
#30 - 21-03-2010, 13:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15