Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw USA4all september 2008 + zelf hotels boeken

Discussie gestart

Jolanda2

Hallo aan wie dit leest,

Wij willen volgend jaar laatst augustus, begin september voor een dag of 23 naar het Westen van Amerika gaan. Wij willen de laatste dagen verblijven in San Fransisco, om de stad te verkennen en om uit te rusten van de reis. We willen de vluchten en de autohuur vanuit NL boeken. Ook willen we de hotels zelf onderweg boeken, behalve de eerste als we aankomen en de laatste waarschijnlijk. Ook heb ik inmiddels begrepen dat je de nationale parken nu al moet boeken. Dat vind ik wel jammer omdat we eigenlijk een beetje af willen kunnen wijken van de route als we dat willen. De route hebben we nog niet uitgestippelt, maar in ieder geval willen we Yosemite, San Fransisco, Las Vegas, Bryce Canyon, Los Angeles (niet te lang), San Diego, kust tussen LA en SF, Death Valley zien. Maar als je midden in je reis wat vast hebt liggen is afwijken natuurlijk ook weer lastig. Is het in deze periode misschien te doen om ook in de parken geen hotel te reserveren? Weet iemand dit? Het leukst is toch wel in de parken, maar als het dichtbij wel kan, dan is dat misschien ook een optie. Ik hoor graag van jullie, alle hulp is welkom! Tot hoors.

Jolanda. :-*
#1 - 09-11-2007, 14:23 uur

Tinita

Jullie periode is nog een periode in het hoogseizoen voor de US. Als ik jou was, zou ik de hotels in of dichtbij de nationale parken nu toch al boeken, vele zijn zelfs NU al volgeboekt! Je kan eens kijken op http://www.nationalparkreservations.com/. Hier kun je alle hotels van de nationale parken bekijken.
Wij hebben een maand geleden onze hotels in en bij de NP's geboekt via Euram. Toen was er nog wel plaats, maar of dat nog lang gaat duren...?

Als ik jou was, zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen! Nog veel succes en plezier met het plannen!

Groetjes

Tine
#2 - 09-11-2007, 15:55 uur

Jolanda2

Hoi Tine,

Bedankt voor de tip. We moeten dan eerst de tickets boeken en de auto, zodat we de precieze weten. Mag ik vragen waar jij de tickets hebt geboekt en de auto (eventueel)? Ik dacht zelf aan Tioga tours.

Alvast bedankt.

Groetjes Jolanda. ^-^
#3 - 09-11-2007, 16:27 uur

Tinita

Hoi Tine,

Bedankt voor de tip. We moeten dan eerst de tickets boeken en de auto, zodat we de precieze weten. Mag ik vragen waar jij de tickets hebt geboekt en de auto (eventueel)? Ik dacht zelf aan Tioga tours.

Alvast bedankt.

Groetjes Jolanda. ^-^
Hoi Jolanda

Ik heb onze hotels via Euram geboekt, een Belgische touroperator. (Zij hebben ongeveer 3500 hotels te bieden in de US.) Ik heb dit geboekt via mijn zus, zij is reisagente en zo kon ik natuurlijk wat korting krijgen. Onze wagen is nog niet geboekt, maar dat ga ik via Sunnycars doen. Hier kan ik ook een korting krijgen; anders zou Sunnycars ook wat te duur zijn in vergelijking met anderen. www.usareisen.de geeft eigenlijk zowat de goedkoopste prijzen. Het is een Duitse site (maar je kan bij hen ook in het Engels terecht) en velen op dit forum hebben er al bij geboekt en zijn daar erg tevreden over.
Als jullie je tickets nog moeten boeken raad ik jullie aan om dat zo snel mogelijk te doen! Wij hebben onze tickets (via het reisbureau van mijn zus) begin september al geboekt voor juli 2008! De prijzen worden er spijtig genoeg enkel nog duurder op.. Dus wacht niet te lang!

Hopelijk ben je er iets mee!

Groetjes

Tine
#4 - 09-11-2007, 19:10 uur

Hans B

Hallo Jolanda,
Ik ben nu in het bezit van een camper, maar in 2000 heb ik met de auto + motels ook een reis gemaakt.
Ik begrijp aan een kant wel dat het prachtig is om in een park te overnachten, maar met een auto ben je erg flexibel.
Buiten de grote parken, vaak op minder dan 30 minuten rijden liggen veel (h)motel ketens.
In mijn ries had ik een route uitgestippeld en alle motels geboekt bij de keten Best Western.
Toen ik na 5 dagen wat verder wilde rijden dan oorspronkelijk gepland, heb ik die ochtend bij de balie enkele motels "verzet".
Zonder kosten geen probleem.
Later wilde ik een dagje extra blijven en heb ik dit ook gewijzigd.
Dat is volgens mij het voordeel wanneer je bij een keten boekt.
Evenals vele andere keten zijn ze op het internet wel te vinden, vaak met een kaart waarop je kunt zien in welke plaats er motels zijn.
http://www.bestwestern.com/
Zo kun je van te voren een reis uitstippelen, eventueel alle motels boeken en toch flexibel zijn.

Hans
#5 - 09-11-2007, 21:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jolanda2

Hallo Tine en Hans,

Weer bedankt voor de reactie. Ik heb eens zitten kijken naar vluchten, ik heb er een gevonden via vliegwinkel.nl, voor € 1072,00 voor 2 personen van 2 september tot en met 26 september. Dat is voordeliger dan via Tioga enook dan rechtsreeks via Delta, Bij Delta zelf deed je er ook nog eens veel langer over. Dan komen we de dag na Labour Day aan, we willen dan 1 of 2 dagen SF en daarna naar Yosemite, zou 2 dagen daar genoeg zijn? Dan zitten we daar wel van een vijdag op een zaterdag, ik weet ook niet of dat handig is. Misschien moeten we toch maar op Labour Day aankomen.
#6 - 10-11-2007, 16:15 uur

Marianne

Jullie periode is nog een periode in het hoogseizoen voor de US. Als ik jou was, zou ik de hotels in of dichtbij de nationale parken nu toch al boeken, vele zijn zelfs NU al volgeboekt! Je kan eens kijken op http://www.nationalparkreservations.com/. Hier kun je alle hotels van de nationale parken bekijken.

Even voor de duidelijkheid: hier staan lang niet alle hotels in de parken in, voor de Grand Canyon staat er bijvoorbeeld helemaal geen accommodatie in het park bij.
Ook voor Yosemite is deze site niet compleet.

Voor de meeste parken kun je boeken via www.xanterra.com en voor Yosemite via www.yosemitepark.com .
Zoek je iets in de buurt van de parken dan is de site die Tine geeft een handige ingang.
Ik ben het ook met Tine eens dat het toch verstandig is om alvast van te voren te boeken. Zeker voor een park als Yosemite zal het al moeilijk (maar niet onmogelijk) zijn om iets in het park te vinden. Toch zou ik dat wel proberen; het is een groot park en als je buiten het park zit ben je erg veel tijd kwijt met heen en weer rijden en mis je ook de echte sfeer van het park.
Buiten het park, maar nog wel op redelijke afstand ligt El Portal, hier zijn twee hotels.

Het is waar dat je je al behoorlijk vastlegt. Maar je kunt makkelijk (en kosteloos) annuleren mocht het toch anders lopen dan gepland.

Wij hebben de eerste twee keer dat wij naar Amerika gingen nooit iets vastgelegd, zelfs niet de eerste nacht. We waren toen wel buiten het hoogseizoen. Nu gaan we met de kinderen, dus in het hoogseizoen, en we leggen nu bijna alles van te voren vast. Zeker in de parken, en omdat we dan ook vrij zeker weten waar we op de andere dagen zitten, leggen we dat ook vaak vast. Is ook een deel van de voorpret, dat uitzoeken. Echt nodig is het niet, maar doe je het niet dan moet je er wel rekening mee houden dat je soms duurder uit bent, of dat je wat verder moet rijden.

Marianne
#7 - 10-11-2007, 17:29 uur
« Laatst bewerkt op: 10-11-2007, 17:42 uur door Marianne »

Marianne

Hallo Tine en Hans,

Weer bedankt voor de reactie. Ik heb eens zitten kijken naar vluchten, ik heb er een gevonden via vliegwinkel.nl, voor € 1072,00 voor 2 personen van 2 september tot en met 26 september. Dat is voordeliger dan via Tioga enook dan rechtsreeks via Delta, Bij Delta zelf deed je er ook nog eens veel langer over. Dan komen we de dag na Labour Day aan, we willen dan 1 of 2 dagen SF en daarna naar Yosemite, zou 2 dagen daar genoeg zijn? Dan zitten we daar wel van een vijdag op een zaterdag, ik weet ook niet of dat handig is. Misschien moeten we toch maar op Labour Day aankomen.
Hallo Jolanda,
Voor Yosemite vind ik twee dagen het minimum, maar dat is ook afhankelijk van wat je wilt doen. Je kunt er geweldig wandelen, en hoewel de watervallen voor een groot deel droog zullen staan blijft er in de vallei en ook daarbuiten meer dan genoeg te zien en te doen dat de moeite waard is. Als jullie niet naar Sequoia NP gaan kun je ook in Yosemite de sequoia's bekijken. Verder is een uitstapje naar Glacier Point prachtig, met bijvoorbeeld een wandeling naar Taft Point of Sentinel Dome, en ook het oostelijk deel van het park is de moeite waard. Wij vinden het ook altijd erg leuk om rangeractiviteiten bij te wonen.

De weekenden in Yosemite zijn altijd druk, ook buiten het hoogseizoen, dus als je dat kunt vermijden is het prettiger. Ik weet niet hoe de route er verder uit gaat zien; je kunt ook wat langer in San Frnacisco blijven, of meteen naar Yosemite rijden de dag na aankomst.

Kijk ook eens in onze reisverslagen; we hebben op alle reizen Yosemite bezocht (ook al eens in het weekend).

Marianne
#8 - 10-11-2007, 17:40 uur

Tinita

Hoi Jolanda

Zoals Marianne zei is Yosemite in het weekend erg druk, daarom dat ik mijn reis zo gepland heb zodat ik zeker niet in het weekend in Yosemite zou zitten. Heel veel Amerikanen profiteren van de weekends om Yosemite te gaan bezoeken.
Ik heb ook twee dagen in Yosemite gepland. Wij verblijven in El Portal, in Yosemite View Lodge. Een geweldig mooi hotel als ik alle beoordelingen moet geloven. Wij hebben een River View room geboekt. Dit is een kamer met uitzicht op de Merced River en mét jacuzzi!

Nog veel succes!

Groetjes

Tine
#9 - 11-11-2007, 09:34 uur

Jolanda2

Geweldig werkt dit zo, ik ben nu bezig met de vlucht, dat moeten we toch het eerst vast hebben staan. Ik heb gezien dat vertrekken vanaf Brussel voordeliger is, we gaan waarschijnlijk zondag de 31e augustus vertrekken en de 26e september terug. Heeft iemand ervaringen met boeken via Vliegwinkel.nl? Ik wil wel graag kunnen annuleren als een van ons beiden ziek wordt of iets dergelijks. Maar ik zal ze ook een mail sturen om dat te vragen, verder heb ik bij Tioga gevraagd wat het kost om dezelfde vlucht via hen te boeken. Ik ga nu  op zoek naar een huurauto, ik ga op usareisen.de kijken, dat schijnt ook goed te zijn, de vluchten vond ik daar erg duur. Ik kom nu aan € 1072,00 all-inn voor 2 personen Brussel-SF heen en weer met Delta. Misschien heeft iemand nog een tip?
Als dat geregeld is, dan wil ik me echt gaan focussen op de route, in ieder geval eerst 2 dagen SF (om bij te komen van de vlucht en bezichtigen) en de laatste dagen SF. We willen graag veel zien, maar vooral niet als gekken rond gaan rijden zodat we gestresst terugkomen. Dat is ons doel een beetje.

Groetjes Jolanda. ^-^
#10 - 11-11-2007, 10:42 uur

Harry

Jolanda68 schreef:

Citaat
Ik wil wel graag kunnen annuleren als een van ons beiden ziek wordt of iets dergelijks.

Het annuleren heeft natuurlijk niets te maken met bij wie of waar je boekt, daar heb je een annuleringsverzekering voor. Deze kun je overal afsluiten en hoeft niet aan een bepaalde reis gebonden te zijn, wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering bij FBTO, maar ik denk dat de meeste verzekeringsmaatschappijen dit wel aanbieden. Vliegwinkel.nl is gewoon een tussenpersoon net als een reisbureau, heb je al bij de luchtvaartmaatschappij direct gekeken?, dat wil nog wel eens voordeliger zijn, en bij direct boeken betaal je geen administratie- of boekingskosten, en bij Delta kun je meteen je stoel vastleggen.

Harry
#11 - 11-11-2007, 14:33 uur

Jolanda2

Hallo Harry,

Dat waren wij ons aan het afvragen of het annuleren van een ticket valt onder je gewone reisverzekering. Ik had wel iets gevonden op Elvia, dat speciaal is voor annuleren van ticket en verzkering voor het geval de mij. falliet gaat. Maar is dat volgens jou ook al allemaal gedekt via je gewone verzekering? Bedankt in ieder geval alvast.
Ik heb op Delta airlines gekeken naar rechtstreeks boeken, maar zij vliegen niet rechtstreeks naar SF, toen kwam ik niet meer verder. Wat we tot nu toe hebben gevonden: Delta vanaf brussel via Atlanta voor € 1072,00 en KLM vanaf Amsterdam rechtstreeks voor € 1332,00. Nu reist de vraag, wat doen we rechtstreeks of via via, het een is wat duurder, maar weegt dit op tegen de prijs? Ik lees ook dat men niet al te tevreden is over KLM, maar van Delta zie ik niet veel. Heeft iemand hier nog een tip voor?  ::)
#12 - 11-11-2007, 16:14 uur

anja

De Ticketverzekering is inderdaad voor als de maatschappij failliet gaat en dit wordt doorgaans niet gedekt door de annuleringsverzekering (reisverzekering al helemaal niet), bij een doorlopende reis- en annuleringsverzekering krijg je meestal een maximaal bedrag per boeking uitgekeerd, in ons geval 3750,00.

Hotels kun je meestal 1 a 2 dagen van tevoren nog annuleren dus zou je dat bedrag alleen nodig hebben voor de vlucht en eventuele auto/camper.
#13 - 11-11-2007, 16:33 uur

Harry

Hoi Jolanda68,

Er is een verschil tussen een reisverzekering en een annuleringsverzekering, de reisverzekering vergoed schade veroorzaakt tijdens de reis, de annuleringsverzekering vergoed schade omdat een reis niet doorgaat of afgebroken moet worden i.v.m. ziekte, werkeloosheid, echtscheiding en zo zijn er nog een aantal gevallen waarin je een vergoeding krijgt. Of je nu rechtstreeks boekt of via een tussenpersoon maakt voor de verzekering helemaal niets uit. Ik heb even de polisvoorwaarden bekeken bij FBTO en onze doorlopende annuleringsverzekering is een aanvulling op onze doorlopende reisverzekering en vergoed maximaal € 14.000 per jaar. Wij hebben van de 10 keer naar Amerika 5 keer met de KLM gevlogen en daar eigenlijk nooit problemen mee gehad, maar misschien zijn wij wel makkelijke mensen wat vliegen betreft, ook de Amerikaanse maatschappijen hebben we nooit problemen mee gehad, mijn vriend moet voor zaken regelmatig naar China en vliegt dan altijd met KLM business class en is daar best tevreden over. Als ik moest kiezen voor non-stop of met een overstap kies ik wel altijd voor non-stop, ik vind de overstap op de heenweg nogal een stressvolle aangelegenheid (immigrations, costums, lange wachttijden, haal je je volgende vlucht wel?), maar als het niet anders kan of veel goedkoper is dan maar met overstap, maar zorg wel voor minimaal twee uur overstaptijd. Pas wel op met de term rechtstreeks vliegen, dat betekent niet altijd non-stop.

Harry
#14 - 11-11-2007, 18:25 uur

Jolanda2

Zo, ik ben flink aan het zoeken naar de goede tickets, net besloten rechtstreeks te vliegen, en nu worden de tickets bij KLM € 80,00 per persoon duurder.... Hmmm, nu weer opnieuw zoeken. Exit reizen heeft ook wel een fijne prijs: € 995,00 voor vlucht vanaf Amsterdam naar SF + auto full-size 2 deurs inclusief All inn pakket voor € 995,00 per persoon. Is ook niet slecht denk ik. Maar dan wel weer met een tussenstop, alleen KLM gaat rechtstreeks, maar dat gaat dus fors meer kosten.
Over de hotels/motels zelf boeken heb ik nog graag meer hulp van jullie nodig, is het echt voordeliger om deze zelf te boeken? Als ik op verschillende sites van de hotels zelf kijk, dan zijn de prijzen van de hotels best hoog, of is het zo dat ze die prijzen ter plekke niet hanteren? Wie heeft hier ervaringen mee? Het zou ook vervelend zijn als blijkt dat een reisbureau of van hieruit het voordeliger kan... :afro: :D
#15 - 14-11-2007, 15:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15