Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuwe reis, nieuwe plannen | Advies | Denver-Yellowstone-Denver

Discussie gestart

kingcoevering

We gaan dit jaar weer terug naar de US. Vorig jaar hebben we SLC-Yellowstone-Moab-Page-Las Vegas gedaan.

Dit jaar wordt het Denver - Yellowstone - Denver.

Speerpunten zijn Rocky Mountains (NP),  Blackhills, Badlands, Beartooth Pass, Yellowstone en Grand Teton.
We gaan hier ongeveer 16 dagen voor uittrekken. We gaan alle dagen kamperen (misschien muv de eerste Denver-nacht?) en we huren weer een Mustang-achtige. We houden van buiten, vrijheid, road-trip idee.

Maar nu komt het; ik kan me heerlijk vinden in de voorbeeldroute:

1   Amsterdam            --   Denver         
2   Denver                  --   Estes Park            145 mls - 235 km - 4.00 uur rijden   
3   Estes Park (bezoek Rocky Mnts.nat.park)         
4   Estes Park              --   Custer                 340 mls - 550 km - 5.30 uur rijden
5   Custer         
6   Custer (bezoek Badlands)     
7   Custer                   --   Sheridan              270 mls - 435 km - 4.30 uur rijden

Maar vanaf hier wordt het een beetje, mwah vind ik. Probleem is dat de beartoothpass vereist is en dat we veolgens mij toch gedwongen worden om:

Sheridan en red lodge te doen. Maar op een of andere manier voelt dit aan als 2 verloren dagen/plaatsen om te bezoeken. Of is hier best nog eea te doen? Dat mis ik namelijk een beetje in de aanwezige info hier. Mocht ik het fout hebben dan hoor ik het graag! Want dan gaat die route helemaal perfect verder tot en met Yellowstone en Grand Teton.

Heb alleen het gevoel dat ik, alleen omdat de BT-pass erin moet, nogal raar moet gaan rijden...

Volgende punt. Na Grand Teton gaan we het reisschema niet meer volgen, omdat we alles daarna al een half jaar geleden hebben gedaan. We zullen dus terug moeten naar Denver. Maar hoe?

Recht toe recht aan is een mogelijkheid, maar is er iemand met tips om onderweg nog eea te doen/bezichtigen? Want als ik op de kaart kijk dan zie ik weinig hoogtepunten...

Samengevat:
tips voor Sheridan/Red Lodge of is er een andere manier om Beartooth pass te doen?
wat te doen na Grand Teton richting Denver

Hoor graag van de experts!
#1 - 24-01-2017, 14:17 uur

Hans B

Ik neem aan dat je Cody ook met een bezoekje vereert.
Buffalo Bill museum, rodeo, gunfight

Thermopolis heft een mega natural hotspring

Ja, en verder is Wyoming na de Bighorn Mountains veel prairie landschap.
#2 - 24-01-2017, 14:33 uur
« Laatst bewerkt op: 24-01-2017, 14:34 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

kingcoevering

Ben er inmiddels achter dat Sheridan (Bighorn) a must see/drive is dus dat is alweer opgelost. Alles tot en met Teton is dus perfect.

Graag nog meedenken, advies, ideeën mbt Teton -> Denver.
#3 - 24-01-2017, 15:04 uur

Cees A

Ik denk dat voor jou vanaf Grand Teton de route via Vernal naar Grand Junction het meest gunstig is.
Op de dag dat je van Grand Teton naar Vernal rijdt kun je via Flaming Gorge rijden.
Op de dag dat je van Vernal naar Grand Junction rijdt kun je een stukje van Dinosaur nat.mon. meenemen
Bij Grand Junction ligt het mooie (en onderschatte) Colorado National Monument.

Eenmaal in Grand Junction kun je bekijken hoeveel tijd je nog hebt.
Zit je krap in je tijd dan rij je, met een ommetje door Colorado NM, rechtstreeks naar Denver.
Heb je nog een dagje over dan pik je Black Canyon of the Gunnison nog mee.
#4 - 24-01-2017, 15:48 uur

kingcoevering

Hebben we vorig jaar ook gereden dat hele stuk (tot aan grand junction).
Was ons niet super bevallen. Doodsaaie weg en continu bosbranden aan weerszijden waardoor het er stonk en mistig/grauw was. Schijnt daar vaker te zijn in de zomer (?)

Maar ik geloof dat er niet heel veel andere opties zijn idd.

#5 - 24-01-2017, 16:14 uur

dedokter

Misschien te ver naar het zuiden maar een stukje door vanaf Grand Junction richting Cortez vind je Mesa Verde NP, vond ik heel interessant. Dan een relatief kort stukje naar het oosten naar Durango. Doe daar de treinreis v.v. naar mijnwerkersstadje Silverton. Heel mooi door de bergen.

Weer terug in Durango is het de moeite waard om (weer via Silverton) via Ouray naar het noorden te rijden. Prachtige bergrit.

Kan je daarna via de eerder aangegeven Canyon of the Gunnison retour naar Denver.

Good luck.
#6 - 19-02-2017, 22:15 uur
2008/2010/2014: Class C rental 3 weeks
2015-2020: Class A Jayco Precept 31UL + Smart for 2
2020-xxxxx: Class A Tiffin RED 37PA + Smart for 2

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15