Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuwe route westen van Amerika

Discussie gestart

Roycosoep

Ik heb  de volgende route uitgewerkt:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=113934462983768981555.000475fd2059c269ad0f8

1e dag:  Vliegen naar Phoenix
2e dag:  Phoenix - Grand Canyon      228 mijl (4 uur 9 min)   
3e dag:  Grand Canyon             
4e dag:  Grand Canyon - Page      139 mijl (3 uur 35 min)
5e dag:  Page - Zion NP         117 mijl (3 uur 2 min)
6e dag:  Zion NP - Las Vegas       165 mijl (2 uur 55 min)
7e dag:  Las Vegas                     
8e dag:  Las Vegas - Death Valley      186 mijl (4 uur 33 min)
9e dag:  Death Valley - Yosemite NP      246 mijl (6 uur 14 min)   
10e dag:  Yosemite NP
11e dag: Yosemite NP - San Francisco      211 mijl (4 uur 3 min)
12e dag: San Francisco
13e dag: San Francisco- San Simeon      211 mijl (4 uur 20 min)
14e dag: San Simeon - Los Angeles      230 mijl (4 uur 32 min)
15e dag: Los Angeles
16e dag: Los Angeles terug vliegen

Graag jullie reactie op deze route.
#1 - 15-10-2009, 20:09 uur

Marianne

Je bent overal maar kort, maar het is te doen. Misschien is het verstandig om goed na te gaan wat je wilt doen. Is LA een must? Wat wil je daar doen in 1 dag? Veel kun je niet doen in zo'n korte tijd. Is het een idee om het over te slaan en in SF te eindigen? Dat geeft je meer tijd voor de rest. Of geef je de voorkeur aan steden boven de parken? In dat geval zou je misschien Page en Zion over kunnen slaan.
Als je in mei gaat dan zou ik zeker een dag extra nemen tussen Death Valley en Yosemite, want als de Tioga Pass gesloten is zul je om moeten rijden.

Marianne

Misschien kan dit aan het eerste topic toegevoegd worden? Dan hebben we alles bij elkaar staan.
#2 - 15-10-2009, 23:16 uur

Roycosoep

Hoi Marianne,

Zion NP wil ik absoluut zien. Is natuurlijk een idee om LA over te slaan, maar dan mis ik natuurlijk wel de kustroute. Hoe zou jij deze route anders invullen?

Roy
#3 - 16-10-2009, 17:17 uur

Hans B

Wij hebben het afgelopen jaar een grotere route gemaakt, maar daarin zat wel het hele stuk wat jij rijdt.
Wij hebben over het door jou genoemde stuk 23 dagen gedaan en nog altijd het idee dat we tijd te kort hadden.
Het wordt een lastige keuze om "alles" in korte tijd te zien, misschien zul je je toch wat moeten beperken en een andere keer terugkomen voor de rest.
Ik kan je wel allerlei suggesties aan de hand doen, maar het blijft een persoonlijk iets.
De beste optie is nog om enkele dagen toe te voegen, maar dat zal ben ik bang niet lukken.
#4 - 16-10-2009, 18:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Roycosoep

Hoi Hans,

Suggesties zijn natuurlijk altijd welkom. Wat is in het stuk dan iets wat ik eventueel zou kunnen missen?
Roy
#5 - 16-10-2009, 19:20 uur

Hans B

Eigenlijk is er geen enkel stuk wat je zou mogen missen  ^-^ eerder zou ik nog wat bijvoegen (Bryce).
Elk stuk heeft z'n charme of het nu de kustweg is, de gekte in Las Vegas of de imposante Grand Canyon.
Iedereen probeer uit eigen ervaring z'n tips en truks aan te geven, maar een dag heeft maar 24 uur en dan kun je gewoon niet alles.
Hou je bij je route en hopelijk krijg je het virus te pakken  :o waardoor je besluit nogmaals en dan wat uitgebreider te gaan.

Toch maar een tip.
Het skippen van de kustweg SF-LA zou je erg veel tijd schelen.
#6 - 16-10-2009, 19:43 uur
« Laatst bewerkt op: 16-10-2009, 19:46 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Je kunt eigenlijk nergens iets overslaan, zeker niet als Zion een must is. Hooguit zou je nog de stops iets anders kunnen verdelen, maar daar schiet je niet echt veel mee op. Een of meerdere dagen erbij is geen optie?

Om de huidige route wat aan te passen zou je wat minder tijd voor de GC uit kunnen trekken. Je kunt de eerste dag al veel zien, je zult toch vroeg op zijn (huur de auto direct bij aankomst zodat je de volgende ochtend meteen kunt rijden). Dan de volgende ochtend nog de east rim bekijken en door naar Page. Je bent dan wellicht niet op het juiste moment in Antelope Canyon (ik neem aan dat je die wilt bezoeken) maar dat is niet zo erg, zeker niet als je naar de lower gaat.
Je hebt dan tijd om een extra nacht tussen DV en Yosemite te plannen, bijvoorbeeld in Lee Vining.
Ga op dag 6 pas laat weg uit Zion - Las vegas is schitterend om pas tegen de avond binnen te rijden - en vertrek op dag 8 pas in de middag richting Death Valley. Je ontloopt dan de allerergste hitte en het licht is veel mooier. Een alternatief is wel vroeg vertrekken uit Las Vegas en alvast verder doorrijden (Lone Pine, Bishop). Maar dat zou ik zelf niet doen, die overnachting in DV is juist erg bijzonder.
Die ruimte daar heb je echt nodig. Is de Tioga Pass wel open, dan kun je daar tijd dorobrengen, of nog bodie beozeken. Is de pas gesloten, dan zul je je tijd nodig hebben om een andere route te nemen.

Wil je echter wat meer rust in je route, dan is de enige mogelijkheid (naast het overslaan van Page en Zion) om in SF te eindigen.
Je kunt dan zoiets doen:

1e dag     Vliegen naar Phoenix   
2e dag     Phoenix - Grand Canyon      228 mijl (4 uur 9 min)      
3e dag     Grand Canyon   
4e dag     Grand Canyon - Bryce (via Page)   
5e dag     Bryce - Zion NP            
6e dag   Zion   
7e dag     Zion NP - Las Vegas       165 mijl (2 uur 55 min)   
8e dag     Las Vegas                        
9e dag     Las Vegas - Death Valley      186 mijl (4 uur 33 min)   
10e dag     Death Valley - Lee Vining      
11e dag   Lee Vining - Yosemite   
12e dag     Yosemite NP    
13e dag    Yosemite NP - San Francisco      211 mijl (4 uur 3 min)   
14e dag   SF   
15e dag   SF   
16e dag   terugvlucht

Vind ik wel mooi zo, al zeg ik het zelf.  :)

Bryce zou je zelfs in je huidige route op kunnen nemen, maar het betekent wel meer kilometers en minder rust.

Marianne   

#7 - 16-10-2009, 21:52 uur

Roycosoep

Is helaas geen optie om langer dan 16 dagen te gaan. Maar dit is wel een aardig alternatief. Is alleen jammer dat je dan de kustweg niet rijd en niks van LA ziet. Maar ja, je zult toch keuzes moeten maken.

Roy
#8 - 17-10-2009, 09:57 uur

Hans B

Route zoals geplaatst door Marianne ziet er wat rustiger uit.
Wat je kunt doen om toch een stukje kustweg mee te pikken is om vanaf Yosemite naar Monterey te rijden, zou je ook nog het zee aquarium kunnen bezichtigen en dat in noordelijke richting naar San Francisco.

Yosemite - Monterey/Carmel is ±200mile
Monterey/Carmel - San Francisco is ± 125 mile



En misschien in de toekomst nog een weer terugkomen.
succes, Hans
#9 - 17-10-2009, 14:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Roycosoep

Hans,

Dit is idd een goed idee. Zo pak ik toch nog een stukje kustroute. Wat is er nog meer in de plaats Monterey te doen?
#10 - 17-10-2009, 14:50 uur

Hans B

Zoals gezegd heb je er het zeeaquarium (neem er ± 4 uur voor)
Verder kun je de 49 mile drive rijden, een prachtige route langs zee, beroemde golfbanen en schitterende huizen.
Komende vanuit Yosemite ben je met deze dingen wel een dag zoet.
#11 - 17-10-2009, 20:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15