Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nog 2 vraagjes voordat we weg gaan ...

Discussie gestart

houtsmaaa

Ja.. Nog twee kleine vraagjes, al wat over gelezen hier maar volgens mij is een gewoon nederlands rijbewijs voldoende om in de us een huurauto te mogen besturen, of zit ik er naast. En vraag 2, loont het om lid te worden van de anwb? Ik ben nu lid van de anwb wegenwacht en daar zit volgens mij een verschil in, toch? Ik bedoel, als ik daar wat met de huurauto krijg en kom stil te staan wil ik wel graag geholpen worden. Wat is handig??
#1 - 13-04-2010, 20:08 uur

Yessica

Over het internationale rijbewijs is al heel wat geschreven hier. Tip: gebruik de zoekfunctie. Hier heb ik alvast een link voor je:

internationaal rijbewijs

Als je lid wordt van de ANWB heb je wel recht op korting bij bijvoorbeeld restaurants en attrractieparken. Maar of dat de moeite loont betwijfel ik, want die pech hulp geldt volgens mij overzee niet. (Maar dat kan verouderde informatie zijn, vraag het anders even na.) En ik denk dat je die moet/kunt afsluiten bij de autoverhuurmaatschappij.
#2 - 13-04-2010, 20:25 uur



Frasi

Helaas werkt de pechhulp niet voor huurauto's (en ook niet in de VS).
Maar je verhuurder zag je graag een Road Assist verzekering aansmeren. De meesten slaan deze vriendelijk doch dringend af (kost echt kapitalen). Doorgaans zal je hem ook niet nodig hebben (het zijn bijna altijd vrij nieuwe auto's) tenzij je natuurlijk je sleutels kwijt raakt, jezelf buiten sluit of door de glasbak alle banden aan gort rijdt....
#3 - 13-04-2010, 20:55 uur

Tet14

Als je, zoals wij, 2x uit America moet terugkeren vanwege het onverwacht overlijden van dierbaren, ga je een goede reisverzekering en de ANWB past echt waarderen.....
#4 - 13-04-2010, 21:31 uur

hdeweert

Voordat je wegenwacht lid bent moet je volgens mij eerst lid van de ANWB zijn. Het lidmaatschap geeft je op sommige plaatsen waar het show your card
teken geaccepteerd word wat korting. Het geeft je geen recht op de hulp van de AAA . wel kan je bij de AAA wat kaartmateriaal ontvangen, maar voor
pech moet je bij het verhuurbedrijf zijn. Over het IR is al veel geschreven lees de link die Jessica aangeeft er maar op na.
Harm
#5 - 13-04-2010, 21:40 uur

babarage

de anwb is de zusterorganisatie van de AAA, de amerikaanse ANWB. bij mijn weten heb je zonder mankeren recht op de hulp die zij kunnen bieden als je stil komt te staan met je auto. maar ik kan het niet echt gevonden krijgen op de site van de ANWB en de AAA.  Ik heb mezelf wel buiten de auto gesloten en de via de verhuurmaatschappij opgeroepen sleutelmaker dacht dat ik het via de AAA geregeld had. Heb hem mijn nederlandse ANWB kaart laten zien en hij vond het helemaal goed.

Overigens volgens mij is de wegenwacht en gewoon anwb lid wel hetzelfde. maar als het je om de kortingen en dergelijke gaat die je bij de hotels en dergelijke kan krijgen kijk dan even op je ANWB kaart, als daar het Show your card en save logo op staat heb je recht op de AAA kortingen bij hotels, restaurants, attracties e.d.
#6 - 13-04-2010, 21:54 uur

koosv

Wegenwacht hulp heet officieel: wegenwacht nederland service. dat zegt al genoeg over het dekkingsgebied.
Mocht je een technisch mankement hebben met de  huurauto in de VS, dan kan je het 0800 nummer bellen dat op je contract staat dat je in de VS krijgt. Dat is soms wat moeilijk als je ergens midden in de woestijn staat zonder telefonische dekking, maar dat terzijde.

Het show your card logo staat op iedere anwb lidmaatschapskaart van particulieren, en niet op bedrijfskaarten. de anwb geeft hier wat meer info: http://www.anwb.nl/ledenvoordeel/ledenvoordeel-detail,/L/Ledenvoordeel_buiten_Europa_Canada_en_de_Verenigde_Staten.html

Maar het logo is niet geheel hetzelfde (lees het artikel), en je hebt ook geen nummer dat je soms moet invullen bij internet boekingen bij bepaalde hotelketens zoals choice hotels (enter id staat er dan)

Op http://www.aaa.com/PPInternational/International.html kan je kijken wat voor kortingen mogelijk zijn, bv IHOP 20% (nooit geweten), maar hecht niet teveel waarde aan de discounts met die kaart. Kies bij hotels bv voor best available rate, of boek via priceline, maar dat is een verhaal apart.
#7 - 13-04-2010, 23:18 uur

Bakvet

Maar het logo is niet geheel hetzelfde en je hebt ook geen nummer dat je soms moet invullen bij internet boekingen bij bepaalde hotelketens zoals Choice Hotels (enter AAA/CAA id staat er dan)

Uit diverse bronnen heb ik deze geslaagde oplossingen voor het boeken met 10% koring bij Choice Hotels voor ANWB/Touring leden.

1 Het hotel rechtstreeks bellen en om het Tripple A tarief vragen.
2 Gewoon het normale tarief boeken en direct bij aankomst je ANWB (NL) / Touring (BE) card laten zien en alsnog de korting vragen.
3 Als je ouder dan 50 bent: lid worden van AARP, kost in het buitenland $28 per jaar. Levert meestal dezelfde korting op als het "Show your Card"-programma. AARP leden hoeven niet hun lidmaatschapsnummer in te voeren tijdens het boeken op de Choice Hotels website.

De hotels uit de Choice familie zijn interessant voor mensen die frequent flier miles sparen. Je krijgt per hotelverblijf 250 mijl. Ook als je met korting boekt. Daarvoor moet je wel lid worden van het Choice Rewards programma, maar dat is zo gepiept.
#8 - 04-09-2010, 23:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15