Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

North of South Rim

Discussie gestart

DennisH

Hallo,

September vertrekken wij voor onze drieweekse reis naar Amerika !

We hebben de CanyonLands reis van Holland International geboekt, lekker makkelijk.

Wat we wel jammer vinden is dat we niet in de buurt van de Grand Canyon overnachten maar in FlagStaff....

Dag 8 : Phoenix/Scottsdale -> Flagstaff
Dag 9 : Flagstaff -> Bryce Canyon

Er zit geen overnachting bij in de Canyon. Dus willen we het hotel in Flagstaff laten voor wat het is en een lodge boeken bij de Canyon. Als amateur fotograaf moet en zal ik de zonsondergang/opkomst bij de Canyon zien.

Maar, kunnen we nu het beste op de North of South rim overnachten ? Wat is mooier en wat ligt beter op de route ?
En welke accomodatie is daar aan te raden, hoeft niet superluxe.

Bedankt !
#1 - 29-06-2005, 19:59 uur

de leeuwkes

Wij  bezochten de South Rim met fantastische uitzichtpunten.
Wij hebben overnacht in Williams, als ik mij goed herrinner toch een 50-tal km van de Grand Canyon entrance.
Wel zijn er enkele hotels in Tusayan, op 2 km van de Grand Canyon.
Hierover heb ik nog volgende informatie  :
TUSAYAN :
•een stuk duurder dan Williams, enkele dure hotels die bijna altijd vol zijn,
•alledaags dorp, aaneenschakeling van lelijke gebouwen zonder een vleugje charme,
•ligt op 2 km van de zuidelijke ingang, op 7 km van de Grand Canyon Village en op 13 km van de Grand Canyon zelf,
•Hotel :    Best Western Grand Canyon Squire Inn (prijs 120 - 200 $ en meer)
HW 64 / Grand Canyon (tel. 520 –638 –2681 // 800-622-6966)

Groeten, De leeuwkes
#2 - 29-06-2005, 20:13 uur

Vegas

De South Rim ligt op de route.
Je zou daar in een van de hotels kunnen overnachten, wel prijzig. Zie link hieronder.
http://www.nps.gov/grca/grandcanyon/south-rim/lodging.htm

De North Rim ligt veel verder uit de route. Ligt er een beetje aan waar de reis verder naar toe gaat vanaf Bryce.
De North Rim is veel minder touristisch (juist omdat deze moeilijker te bereiken is en meer uit de route ligt). Maar de North Rim is wel ongerepter, ruiger, wijdser, dus nog mooier als de South Rim.
Je zou in Jacob Lake kunnen overnachten en dan heel vroeg (zonsopgang) of laat (zonsondergang) op pad gaan voor de meest geweldige foto's.

Ik zou zelf voor de North Rim kiezen dus, maar het hangt een beetje van je verdere reis af.

http://www.nps.gov/grca/grandcanyon/north-rim/lodging.htm
#3 - 29-06-2005, 21:05 uur

DennisH

Vegas,

Als ik me niet vergis dan zijn we twee nachten in Bryce en daarna gaan we naar Zion, om via Las Vegas naar San Fransisco te gaan.

Zelf had ik eigenlijk ook al een voorkeur voor de North Rim. Ik hou wel van dat ongerepte.
Is het heel erg veel verder rijden ??
#4 - 30-06-2005, 08:55 uur

Ebelix

Dat kost je bijna een dag om de north rim te bereiken. Er is maar een weg naar toe. Kijk maar eens op www.randmcnelly.com voor de juiste afstanden en rijtijden.
#5 - 30-06-2005, 10:34 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

DennisH

Inderdaad, van Phoenix naar de North Rim is 565 kilometers, da's wel heel veel...
Dan maar de South Rim....

Welke locatie is aan te bevelen ?? Holland International boekt de Yavapai lodge, maar de Bright Angel oid ligt dichter bij de rand.
#6 - 30-06-2005, 13:51 uur

Inge

Zelf overnacht in een cabin van de birght angel lodge en dat is zo goed bevallen dat we dit jaar weer terug gaan. we hadden een cabin op een steenworp afstand van de rim! ze hebben ook cabins met rimview, maar die zijn echt stukken duurder. een voordeeltje bij deze lodge/cabins is de parkeerplaats naast je cabin, je kan dus altijd je auto kwijt in de drukte van de village!

de yavapai lodge ligt geloof ik in de buurt van market plaza, nog wel op loofafstand van de rim, iets van een kilometer ofzo.

we zijn toen ook naar de north rim geweest en hebben daar overnacht in de grand canyon lodge. de north rim is wat minder druk, maar nog altijd druk, vooral omdat de rim iets minder goed toegankelijk is; er zijn dus altijd wel aardig wat  mensen bij de uitkijkpunten. op de north rim moet je veel meer met je auto rijden over bochtige weggetjes. Kortom, als je weinig tijd hebt, kun je op de south rim meer van de canyon zien.

om van de drukte weg te komen kan je de bus nemen naar hermits rest en vandaaruit teruglopen richting de village langs het rimtrail. aan de achterkant van deze trail heb je de canyon een beetje meer voor jezelf!
#7 - 30-06-2005, 16:29 uur
« Laatst bewerkt op: 30-06-2005, 16:30 uur door Inge »

Mikke

Hotels in Tusayan:

Wij hebben in het 7 mile motel in Tusayan gezeten. Deze had een prijs van 68 dollar tegenover 120-150 van de overige bekende hotelketens. In Tusayan is verder niet veel te beleven maar als je 'ochtends regelt dat je voor na de zonsondergang een hotel hebt, is dit hotel verder prima!
#8 - 02-07-2005, 14:34 uur
Boston 1999, Florida 2003, Florida 2004 en dan eindelijk Westkust 2005!

DennisH

Zo,

Het is de Maswik Lodge op de South Rim geworden.

Goede prijs, 73 dollar per nacht (ex tax) en 1/4 mijl vanaf de rand.

Bedankt voor jullie advies !
#9 - 03-07-2005, 16:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15