Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nu al plannen voor 2013!

Discussie gestart

Porphyria

Hallo allemaal!

Vier jaar geleden ben ik voor het eerst naar de VS getrokken: 4 weken, met een vriendin, net afgestudeerd, het rondje San Francisco - Highway 1 - Sequoia - Las Vegas - Grand Canyon - Page - Moab - Capitol Reef - Bryce - Zion - Death Valley - Yosemite - San Francisco. Het was een geweldige reis en jullie hebben me toen heel wat nuttige tips gegeven.

Volgend jaar wil ik er graag weer op uit trekken. Deze keer met mijn vriend en maar voor drie weken - intussen werk ik en meer dan drie weken verlof kan ik onmogelijk nemen. Periode zou waarschijnlijk eind augustus tot midden september worden. Hoofddoelen: Yellowstone en Glacier NP. Eerste idee was vliegen op Denver en terug van Seattle, maar graag zouden we toch weer een rondje doen om drop off-kosten te vermijden. (Je kan zeggen maakt dat nu wat uit op het totaal, maar voor ons toch wel). We wandelen en kamperen graag en zitten er niet mee in om een lange reisdag te hebben als we daarna wat langer op een bepaalde plaats kunnen blijven. Wat denken jullie van volgende ruwe opzet.

1. Brussel - Denver
2. Denver - Custer
3. Black Hills / Mt. Rushmore
4. Badlands
5. Custer - Devil's Rock - Bighorn Canyon
6. Bighorn Canyon - Glacier NP
7. Glacier NP
8. Glacier NP
9. Glacier NP (één van deze drie dagen mss ook naar Waterton Lakes?)
10. Glacier - Yellowstone
11. Yellowstone NP
12. Yellowstone NP
13. Yellowstone NP
14. Yellowstone NP - Grand Teton
15. Grand Teton
16.
17.
18.
19
20.
21.
22.
23. Denver - Brussel

Zoals jullie zien hebben we nog een kleine week over en ik weet niet goed wat we daar best mee doen. Eventueel op het einde nog enkele dagen Rocky Mountains NP? Maar hebben we dan niet te veel bergen en bomen? Misschien een paar dagen Moab? Ik ben daar wel al eens drie nachten geweest, maar ik ben zeker dat ik daar nog veel moois gemist heb... Tussen Custer en Glacier misschien naar Theodore Roosevelt NP? Wat denken jullie?

We kamperen graag, maar tussendoor een motel is ook wel eens aangenaam. Daarom vraag ik me af of het stuk Glacier, Yellowstone, Grand Teton (waar we telkens willen kamperen) niet te lang na elkaar kamperen is.

Veel vragen! Hopelijk kunnen jullie enkele antwoorden geven.  ;)

Marjan
#1 - 26-07-2012, 12:11 uur

Hans B

Hallo Marjan,
in de topic van Dirc, die bezig is met een planning voor 2013, zijn diverse scenario's gepasseerd.
Als eerst gaat je 1e deel erg snel, daar zou je meer tijd voor kunnen nemen.
Je kunt het RMNP bezoeken, maar dit kun je ook op het eind doen.
De route over de TRAIL RIDGE is erg bijzonder en wandelen in het park (bv. Bear Lake) kan heel goed.
Verder zijn onderweg naar de Black Hills enkele interessante dingen te zien, maar het moet je wel interesseren.
Fort Laramie N.H.S., Scottsbluff N.M., Badlands N.P. Mount Rushmore N.P., Crazy Horse, Devils Tower N.M.
De mijnstadjes Lead en Deadwood met uitstapjes in de mijnen.
Enkele grotten Jewel Cave en Wind Cave.
Voordat je over de Bighorn Mtn richting Cody - Yellowstone gaat, ben je hieraan al wel een week kwijt.
Thermopolis met 's werelds grootste natural hotspring is ook erg leuk.
Succes.
#2 - 26-07-2012, 13:03 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Glacier N.P. is een heel mooi park, zeker als je er wilt wandelen. In jullie route betekent het echter een grote omweg. Er zitten enkele pittige rijdagen in. Van Denver naar Custer is een hele dag rijden. Dat is echter goed te doen, zeker als je aan het begin vanwege de jetlag toch vroeg wakker bent. Van Custer via Devils Tower naar Bighorn Canyon (Lovell) is 600km en 8u pure reistijd. Er mag dan niet veel oponthoud zijn of je hebt geen tijd voor Devils Tower. Van Lovell naar Glacier N.P. is 800km en 11u pure reistijd. Ik zou dat teveel vinden. Ik weet niet of het een optie is om Glacier N.P. weg te laten? Dat zou de mogelijkheid openen om aan het eind van de reis nog wat rode rotsen toe te voegen.

Misschien heb je iets aan ons reisschema van 2010.

1. Brussel - Denver :heenreis
2. Denver - Custer
3. Custer - Custer :Custer S.P. - Wildlife Loop - Needles Highway - Iron Mountain Road - Sylvan Lake en Mount Rushmore
4. Custer - Custer :Badlands N.P. - Wall Store
5. Custer - Buffalo :Spearfish Canyon - Devils Tower
6. Buffalo - Cody : Bighorn Mountains -  Bighorn Canyon N.R.A. - Buffalo Bill Historical Center
7. Cody - West Yellowstone : Beartooth Pass - Yellowstone N.P.
8. West Yellowstone - West Yellowstone :Yellowstone N.P.
9. West Yellowstone - West Yellowstone :Yellowstone N.P.
10. West Yellowstone - Pinedale :Grand Teton N.P.
11. Pinedale - Vernal :Flaming Gorge N.R.A.
12. Vernal - Torrey
13. Torrey - Torrey :Capitol Reef N.P.
14. Torrey - Mexican Hat :Natural Bridges N.M. - Muley Point - Moki Dugway - Goosenecks S.P. - Monument Valley
15. Mexican Hat - Durango :Mesa Verde N.P.
16 Durango - Gunnison :Million Dollar Highway - Black Canyon Of The Gunnison N.P.
17 Gunnison - Estes Park :Peak to Peak Highway
18 Estes Park - Estes Park :Bear Lake
19 Estes Park - Silverthorne :Tail Ridge Road - Loveland Pass
20 Silverthorne - Denver :Wij wilden Mt Evans bezoeken, maar de weg was half september al gesloten
21. Denver - Brussel

Op het stuk tussen Torrey en Durango hadden wij graag een dag extra met een overnachting in Monument Valley gehad.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 26-07-2012, 13:31 uur
« Laatst bewerkt op: 26-07-2012, 13:33 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Lilo

Wij gaan in september een reis maken met Glacier, Yellowstone en Grand Teton. Na alles wat ik gelezen en gezien heb over Glacier zou ik dit park zeker niet weglaten. Ik verwacht er heel veel van, en denk zelfs dat het voor ons een park wordt dat in de Top 3 van de NP's zal staan. Je schrijft dat jullie graag wandelen, dan is volgens mij Glacier een must! Je hebt nog een week over, dus kan Glacier gerust in jullie planning blijven.

Veel voorbereidingsplezier,

Lilo
#4 - 26-07-2012, 17:09 uur

Porphyria

Hoi!

Bedankt voor de reacties tot nu toe! Yellowstone en Glacier zijn de twee parken die we absoluut willen zien, dus Glacier weglaten zien we niet echt zitten. Op foto's ziet het er prachtig uit en volgens wat ik gelezen heb, zou het een geweldig park zijn om te wandelen, te kamperen en wild te spotten.

Ik had wel gevreesd dat er enkele stukken inzitten die te lang zijn. De afstanden daar zijn echt enorm, veel groter dan in het Zuidwesten. Zou het misschien een optie kunnen zijn om in plaats van een rondje vanuit Denver te doen, er eentje vanuit Seattle te doen? De afstand van Seattle naar Glacier lijkt me heel wat korter en dan moeten we ook maar een keer de lange afstand tussen Glacier en Yellowstone overbruggen. Dus iets als Seattle - Glacier - Yellowstone - Grand Teton - Craters of the Moon - Columbia River Gorge - Mount Rainier - Seattle en eventueel een paar dagen Olympic NP als we er de tijd voor zouden hebben... Dan laten we South Dakota maar voor wat het is.

Wat denken jullie?

Marjan
#5 - 26-07-2012, 20:09 uur

Old Faithful

zou het een geweldig park zijn om te wandelen, te kamperen en wild te spotten.

Dat is zeker zo.

Ik had wel gevreesd dat er enkele stukken inzitten die te lang zijn. De afstanden daar zijn echt enorm, veel groter dan in het Zuidwesten. Zou het misschien een optie kunnen zijn om in plaats van een rondje vanuit Denver te doen, er eentje vanuit Seattle te doen? De afstand van Seattle naar Glacier lijkt me heel wat korter en dan moeten we ook maar een keer de lange afstand tussen Glacier en Yellowstone overbruggen. Dus iets als Seattle - Glacier - Yellowstone - Grand Teton - Craters of the Moon - Columbia River Gorge - Mount Rainier - Seattle en eventueel een paar dagen Olympic NP als we er de tijd voor zouden hebben... Dan laten we South Dakota maar voor wat het is.

Wat denken jullie?

Marjan

West Glacier-West Yellowstone is 676km/7.38u. Een lange rijdag, maar wel te doen. Wij deden dat overigens met een stop in Belgrade. De volgende dag hadden we nog een halve dag voor Yellowstone N.P.
Wij reden in 2008 van Packwood bij Mount Rainier N.P naar Kalispell. Dat is 819km/8.46u. Voor ons te ver in één dag, wij hebben onderweg overnacht.
In Seattle beginnen lijkt me geen slecht idee. Je zou dan ook kunnen denken aan Olympic N.P., Mount Rainier N.P., Mt St Helens N.M. en misschien zelfs Cascades N.P. Je hoeft niet per se een rondje te maken. Je kunt ook terug vliegen van Denver of Las Vegas bijvoorbeeld. Je krijgt dan wel te maken met drop off kosten voor de huurauto. Bij National is dat nu maximaal $250 plus tax.

Welke keuze je ook maakt, het wordt een prachtige reis.

#6 - 27-07-2012, 01:37 uur
« Laatst bewerkt op: 27-07-2012, 01:39 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Porphyria

Hoi!

Oké, ik heb van zaterdagnamiddag gebruik gemaakt om eens een route vanuit Seattle ineen te puzzelen:

1. Brussel - SeaTac
2. SeaTac - Sandpoint
3. Sandpoint - Glacier
4. Glacier
5. Glacier
6. Glacier
7. Glacier - Red Lodge
8. Red Lodge - Beartooth Highway - Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone - Grand Teton
13. Grand Teton - Craters of the Moon NM
14. Craters of the Moon NM - Baker City
15. Baker City - Columbia River Gorge of Portland
16. Columbia River Gorge of Portland - Mount St. Helens - Mount Rainier
17. Mount Rainier
18. Mount Rainier - Olympic NP
19. Olympic NP
20. Olympic NP
21. Olympic NP - Seattle
22. Seattle
23. Seattle - Brussel

Ziezo, ik ben er redelijk tevreden over. Enkele langere reisdagen, maar goed afgewisseld met een langer verblijf, volgens mij. Alleen over Grand Teton twijfel ik of we daar niet een extra dag kunnen gebruiken. En dag 12 tot en met dag 16 wisselen we elke dag van locatie en dat is misschien ook niet ideaal. Reacties? Ideeën?

Groetjes!

#7 - 28-07-2012, 18:43 uur

Tet14

Mooie route. Sandpoint is een korte omweg maar niet onoverkomelijk. (East) Glacier naar Red Lodge is een lange dag maar wel te doen. Je hebt nu ook ruim de tijd voor Craters en bij Baker kan je Oregon Trail Int center nog bezoeken. Ik zou de route zo laten of wellicht Olympic eerst en Mt Rainier daarna.   Die berg ligt vaak in de wolken.
#8 - 08-08-2012, 14:40 uur

Porphyria

Hoi allemaal!

Onze reis voor volgend jaar begint steeds concreter te worden en ik kan eigenlijk al niet meer wachten. De planning is om ruwweg van 15 augustus tot 8 september de grote plas over te steken. Onze route hebben we ook nog een klein beetje aangepast. Mount Rainier denken we te laten vallen. Het ziet er heel erg mooi uit, maar we willen dan liever een volledige dag om te kunnen wandelen in Grand Teton. De route zou er dus als volgt gaan uitzien.

1. Brussel - SeaTac
2. SeaTac - Coeur d'Alene / Sandpoint
3. Coeur d'Alene / Sandpoint - Glacier
4. Glacier
5. Glacier
6. Glacier
7. Glacier - Red Lodge
8. Red Lodge - Beartooth Highway = Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone
11. Yellowstone
12. Yellowstone - Grand Teton
13. Grand Teton
14. Grand Teton - Craters of the Moon
15. Craters of the Moon - Baker City
16. Baker City - Columbia River Gorge - Portland
17. Portland - Mount St. Helens - ?
18. Olympic NP
19. Olympic NP
20. Olympic NP - Port Townsend - Seattle
21. Seattle
22. Seattle
23. Seattle - Brussel
24. Aankomst

Nog heel wat vragen:

- Mogelijk kunnen we er nog ergens een dagje bij aanplakken. Is Mount Rainier de moeite voor maar één overnachting? Of plakken we er beter nog een dagje Yellowstone aan?

- Graag zouden we gaan paardrijden. Ik heb nog gereden in een ver verleden, mijn vriend heeft geen ervaring. Nu kwam ik op internet 1/2-dagtochten tegen bij Yellowstone Wilderness Outfitters? Iemand daar ervaring mee?

- Mijn vriend rijdt hier in België al enkele jaren met een motor en nu zou hij graag ook in de VS een dagje met de motor rondtouren. Heeft iemand op het forum hier ervaring mee? Hij zou dus geen begeleide rit willen doen, maar gewoon een motor huren voor een dag en er zelf op uit willen trekken. Mooie locatie om dit te doen?

- In de parken zouden we graag kamperen en we reserveren liefst zo weinig mogelijk. Maar nu zag ik dat de Campground Many Glacier in Glacier NP tijdens de zomer vaak al om 9 uur 's ochtends vol zit. Waarschijnlijk is dit ook op campgrounds in Yellowstone het geval. In Glacier lijken vooral Many Glacier, Rising Sun and Avalanche ons mooie campgrounds. Is het in Yellowstone misschien beter om op twee verschillende campgrounds te zitten, gezien de grootte van het park? Hier spraken Norris en vooral ook Slough Creek ons wel aan...

- Heeft iemand een goede suggestie voor een overnachtingsplaats op dag 17. Of denken jullie dat we wel tot bij de zuidkant (Lake Quinault area) van Olympic geraken? We komen die dag van Portland en zouden Mount St Helens willen bezoeken bij goed weer.

- Verder nog suggesties gevraagd voor een goed, niet te duur motel vlak bij de luchthaven SeaTac en liefst niet te ver van WalMart etc. zodat we de volgende ochtend snel boodschappen kunnen inslaan voor we op pad gaan. Ook voor de dagen in Seattle op het einde van de reis zijn suggesties voor goed, niet te duur hotel / motel meer dan welkom!

Groetjes,

Marjan

#9 - 24-10-2012, 10:25 uur

Old Faithful

Dit gaat ongetwijfeld een mooie reis worden.  :afro:
Misschien zou je de (verwachte) overnachtingsplaatsen in de route er bij kunnen zetten. Dat kan nogal verschil maken, bijvoorbeeld bij Craters Of The Moon N.M.

Voor de extra dag zou je kunnen denken aan een overnachting in Dayville of Mitchell, Or (tip: http://www.theoregonhotel.net/). Je kunt dan tegen de avond de Painted Hills van het John Day Fossil Beds N.M. bezoeken. Het Sheep Rock gedeelte is mooi, maar naar mijn mening minder dan de Painted Hills. Die zijn tegen de avond prachtig.





Het Sheep Rock Visitor Center is zeker een bezoek waard.
Op weg naar Columbia River Gorge zou je een bezoek aan de Clarno Unit van JDFBNM kunnen brengen.



Dag 17 zou je in Packwood kunnen overnachten (tip: http://www.mtvlodge.com/) en de volgende dag via Mount Rainier N.P. richting Olympic N.P. rijden. Bij mooi weer zou je dan naar Sunrise kunnen rijden voor een niet te lange wandeling. Een andere optie is de Naches Peak Loop Trail bij Tipsoo Lake. Een wandeling van twee uurtjes met bij mooi weer prachtige vergezichten op bergmeertjes en Mount Rainier. In dat geval betwijfel ik of je tijd hebt om nog naar Sunrise te rijden.

Wij hebben in september overnacht in de Econolodge in Federal Way. Dat is 17 km van de autoverhuur en 2km van de Wallmart.

Heb je nog overwogen om geen rondje te doen en in Denver of Las Vegas te eindigen?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#10 - 24-10-2012, 14:01 uur
Groet,

Old Faithful

Porphyria

Hoi!

Bedankt voor de tips. John Day Fossil Beds ziet er prachtig uit en ook The Oregon Hotel lijkt helemaal ons ding. Zou het nodig zijn om daar te reserveren eind augustus / begin september, want we willen zo weinig mogelijk vastleggen om zo flexibel mogelijk te zijn?

Het idee om op dag 17 in Packwood te logeren en 's ochtends naar Mount Rainier te gaan alvorens naar Olympic door te rijden, vind ik in principe ook goed. Alleen vrees ik dan dat we te weinig tijd gaan hebben om Olympic te bezoeken - we denken daar toch zeker twee volle dagen nodig te hebben voor ev. Lake Quinault en zeker kust, Hoh rainforest, Crescent Lake en Hurricane Ridge. Misschien kunnen we wel een dagje Seattle minder doen op het einde, want we zijn toch niet zo'n stadsmensen. Of we kunnen het natuurlijk nog wat open laten en laten afhangen van het weer. Ik kan me voorstellen dat Mount St Helens bij slecht weer niet zo boeiend is...

Wat betreft de overnachtingsplaatsen: In Glacier, Yellowstone, Grand Teton en Olympic willen we graag kamperen in het park, en ook bij Craters of the Moon zouden we graag op de campground van het NM gaan staan. We dachten dan via Twin Falls (Shoshone Falls) naar Baker City te rijden.

Denver - Seattle hebben we nog even overwogen, maar we gaan toch voor een rondje Seattle gaan!

Groetjes,

Marjan
#11 - 25-10-2012, 10:29 uur

Old Faithful

Ik noemde de overnachting bij Craters Of The Moon vanwege de mogelijkheid de volgende dag tot aan JDFBNM te rijden. Dat had gekund als je na COTM nog een stuk verder was gereden voor de overnachting, bijvoorbeeld tot Mountain Home. Vanaf COTM en via Twin Falls red je dat niet en heb je daarvoor dus een extra dag nodig.
Wat Mt St Helens en slecht weer betreft heb je wel gelijk, hoewel een bezoek aan het Visitor Center bij Johnston Ridge Observatory naar mijn mening ook bij slecht weer de moeite waard is, niet in het minst vanwege de film. Mount Rainier zou ik bij slecht weer wel overslaan. Wij waren er twee keer bij helder weer en dan is het prachtig. Je zou kunnen overwegen bij slecht weer van Portland via Mt St Helens naar Olympic N.P. te rijden. Dat zou in één dag te doen moeten zijn. Volgens mijn routeplanner is het 450km en 5.30u.
Overigens schijnt Windy Ridge aan de oostkant van Mt St Helens ook heel mooi te zijn. Wij konden daar helaas niet heen, omdat de weg was afgesloten.

Om zo flexibel mogelijk te zijn hadden wij vorige maand geen hotels vooraf gereserveerd. Wij hadden wel een laptop mee, waarmee we 's avonds het hotel voor de volgende dag reserveerden. Wij hadden drie weken stralend weer, waardoor we de voorgenomen route hebben kunnen volgen.
Het Oregon Hotel kun je niet online reserveren. Dat zou je telefonisch moeten doen. Wij kwamen van The Dalles en reden via de Clarno Unit van JDFBNM. Wij hadden er voor gezorgd 's middags al bij het hotel te zijn. Daardoor hadden wij eventueel de gelegenheid diezelfde dag nog door te rijden naar Bend (1.30u). Er is overigens nog één ander hotel in Mitchell, The Sky Hook Motel. Wij hebben gezellig op de veranda gezeten en zijn tegen de avond naar The Painted Hills gereden. Houd er rekening mee dat er slechts weinig en alleen eenvoudige eetgelegenheden zijn in Mitchell.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 25-10-2012, 12:55 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

Zelf vind ik 3 volle dagen in Glacier veel.
Misschien kun je vooraf eens kijken op http://www.nps.gov/glac/planyourvisit/things2do.htm
Wellicht kun je hier een dag minder, die je elders kan gebruiken.
#13 - 25-10-2012, 16:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Lilo

Hallo,

Ondertussen hebben wij onze septemberreis achter de rug. We zijn naar Glacier, Yellowstone en Grand Teton geweest. Het was schitterend! Als jullie graag wandelen, zou ik die 3 dagen Glacier zeker niet veranderen. De hikes zijn ongelooflijk mooi! Je kan misschien eens een kijkje nemen op mijn site: www.usa4ever.com

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
#14 - 25-10-2012, 23:46 uur

Porphyria

Hoi!

Lilo, bedankt voor de link naar je website. Daar hebben we zeker iets aan. Vooral de hike naar Grinnell Glacier staat ook heel hoog op ons verlanglijstje.

We wandelen inderdaad graag en het idee achter die drie dagen was ook om een dagje naar Waterton Lakes te gaan. Is dat de moeite? Of kunnen we beter onze derde dag in Glacier zelf gebruiken? Nu, we kunnen het nog openlaten. Waarschijnlijk zal het ook een beetje van het weer afhangen of we zin hebben om drie dagen te gaan wandelen in Glacier.

Het is ook ons plan om een laptop mee te nemen, zodat we eventueel 's avonds een hotel kunnen zoeken voor de volgende dag.

Iemand nog tips over welke de mooiste campings zijn in Glacier, Yellowstone en Grand Teton?

Groetjes!
#15 - 29-10-2012, 20:45 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15