Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Offerte via reisbureau: vliegtickets heel duur!

Discussie gestart

Fox

Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Fox, 27 jaar en wonende te Belgiλ.

Deze zomer willen we (ik, mijn vrouw en 2 neven) een rondreis maken door het westen, maar aangezien het onze eerste keer is dat we dit ondernemen,
willen we dit doen in samenwerking met een reisbureau.

We hebben nu een prijs gekregen voor een rondreis van 3 weken, hotels + autohuur (minivan) + Alamo Gold-optie via Wings 'n Wheels aan €1484 - 5%
gegeven door het reisbureau = €1410 per persoon. Hiermee kan ik leven. Niet supergoedkoop, maar alles geregeld.

Dan hadden we gezegd dat we prijzen gezien hadden bij British Airways die ons zeer voordelig leken en hebben dit ook gemeld, maar ze zeggen het volgende:
"Voor de gevraagde rondreis en afreisdata is er nog alleen beschikbaarheid met UNITED AIRLINES, maar jammer genoeg niet meer in de laagste TO Klasses."
De prijs van deze vluchten (BRU-SFO/ PHX-BRU) komt op €1217. Maar wat bedoelen ze met laagste TO Klasses?

Als ik dan rondkijk op het internet, vind ik vluchten via British Airways voor deze afreisdata en ook nog €100 voordeliger.
Ze besluit de offertre met volgende mededeling:
"Het is interessant om vluchten en landarrangement bij eenzelfde touroperator te boeken, voor het geval er zich problemen voordoen (bv. aswolk, stakingen, faillissementen,...)"

Zou ik het mij dan toch riskeren om onze vluchten zelf te boeken, of kan dit inderdaad voor problemen zorgen?

Alvast bedankt voor jullie tijd.
Vriendelijke groeten,

Fox
#1 - 21-01-2011, 22:37 uur

Old Faithful

"Het is interessant om vluchten en landarrangement bij eenzelfde touroperator te boeken, voor het geval er zich problemen voordoen (bv. aswolk, stakingen, faillissementen,...)"

Ik weet niet hoe je bij een boeking via een reisbureau in zo'n situatie een bevoorrechte positie hebt. Maar als iemand het wel weet...

Het moet zeker mogelijk zijn om voor minder dan de genoemde bedragen zelf auto en hotels te boeken. Bijkomend voordeel is dat je zelf kunt beslissen welke accomodatie je boekt. Bijvoorbeeld in de Nationale Parken en niet op een uur of langer rijden. Bovendien, maar dat is persoonlijk, vind ik het leuk om alles zelf uit te zoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 22-01-2011, 00:21 uur
Groet,

Old Faithful

Marianne

Ik vind 1410 pp erg goedkoop voor 3 weken met vlucht, hotel en auto.
Ik neem aan dat jullie voor 2 kamers gaan en niet met z'n vieren in 1 kamer gaan overnachten?

TO klassen zegt me niets, maar je hebt allerlei "klasses". Zegt niets over waar je zit, maar alleen over hoe snel je er bij bent. De goedkoopste tickets (die waarmee geadverteerd wrodt) zijn het eerst weg.

Begrijp ik nu dat je een vlucht van ca 1100 euro hebt gezien? Dat zou dan betekenen dat je voor 300 euro pp hotels en auto moet betalen om goedkoper uit te zijn dan het reisbureau. 1200 euro in totaal, zeg 600 voor de auto, dan heb je nog maar 30 euro per nacht over. Dat is onmogelijk.

Maar hou er wel rekening mee dat het reisbureau dit zo goedkoop aan kan bieden omdat bijvoorbeeld de accommodatie niet al te duur is, en dus over het algemeen niet goed gelegen zal zijn.  Voor je iets boekt zou ik zeker de route en de overnahtingsplaatsen hier voorleggen - vaak zijn er met kleine wijzigingen forse verbeteringen te maken.

Marianne
#3 - 22-01-2011, 09:38 uur

koosv

Ik begrijp uit het verhaal dat de vlucht los van de rest moet worden geboekt. Als ik kijk bij "jullie eigen" connections.be dan heb je al een retourvlucht met AA , BRU-SFO, PHX-BRU ,willekeurige datum ingevuld 12/7 - 26/7, voor €826!! via Madrid, maar met een vroege vertrektijd van 8 uur, voor €100 meer heb je een betere vertrektijd. Hier komen dossierkosten van €10 bij, maar dat is een heel redelijk bedrag. In ieder geval zijn retourvluchten voor minder dan €1000 mogelijk.
#4 - 22-01-2011, 11:15 uur

Marianne

O, stom van mij, ik zie nu dat de vlucht er niet bij in zit. Meestal zit de vlucht er toch bij als je via een reisbureau boekt?
Tja, dan is het niet meer zo goedkoop.
Wanneer ga je precies? Het scheelt honderden euro's of je in het hoogseizoen gaat of er net buiten.
#5 - 22-01-2011, 11:46 uur

Fox

Hello,

Al bedankt voor de reacties!
Wij hebben een offerte gevraagd met vertrek zondag 3 juli en terug vertrekken in PHX 22 juli. Zo brengen we de 4th of July door in San Fransisco.
Ik vermoed dat de hogere prijs te maken heeft met het vertrek op zondag, dus ik vraag me nu af of die 4th of July het wel waard is om meer te betalen voor onze tickets.

Wat alles apart regelen betreft, was dit eigenlijk eerst de bedoeling.Vlucht+auto en eerste hotel en dan zouden we wel zien.
En dankzij al de goede tips op dit forum zou dit wel moeten lukken, maar het schrikt me toch een beetje af. Wat als er een reservatie ofzo fout loopt?
Bij reisjes naar Frankrijk of Nederland, trek ik me dit niet aan. Op enkele uurtjes ben je weer thuis, maar nu zit je wel aan de andere kant van de oceaan...

Ach, misschien is het wel belachelijk hoe ik denk, en moeten we het gewoon wagen. Als het zo goedkoper kan, hebben we meer centjes over om daar uit te geven ;)
#6 - 22-01-2011, 16:16 uur

koosv

Vliegprijzen hangen sterk samen met de dag waarop je vliegt. ik heb net zoals jullie op de site van british airways een tarief van €1079 gevonden voor de genoemde dagen. Vertrek je een dag eerder (2 juli), dan is het tarief plotseling "slechts" €901 !! Ik denk dat dit een redelijke prijs is voor juli. Maar tarieven zijn aan veranderingen onderhevig, daar is nauwelijks logica op toe te passen.
Voordeel van BA is dat ze vanaf Londen, rechtstreeks naar SFO vliegen.

Het zelf boeken van hotels/motels is dankzij internet niet moeilijk. Het gaat nooit fout, daar hoef je niet bang voor te zijn. Er is een enorm aanbod aan motels. Als je zelf boekt ben je vrijer in de keuze van de route die je gaat rijden.
op het forum is men meestal niet te spreken over voorgekauwde routes die reisbureaus aanbieden.
Behalve in nationale parken, en de eerste dag(en) is er niet een reden om alles op voorhand te boeken, maar dan is het wel handig om een notebookje mee te nemen. Maar je kan ook in bekende ketens slapen zoals Super8, Best Western, Motel6 etc, deze hebben boekjes liggen met de plaatsen en prijzen van de hotels van die ketens, en dan kan je reserveren door te bellen, meestal een 0800 nummer. Of je kijkt in een navigatieapparaat, daar staan ook hotels in, met telefoonnummer meestal. Of je komt via couponboekjes achter de adressen. Die boekjes met kortingscoupons vind je bij oa Denny's of in de meeste rest areas  langs snelwegen.


#7 - 22-01-2011, 23:25 uur

Fox

Ok, Ik ben nu al begonnen met een route uit te stippelen.
Morgen gaan we nog eens samen zitten en bespreken wat we nu echt wel willen zien,
en wat niet echt prioriteit heeft voor ons. Zal nog wel enkele stressmomenten opleveren, maar met de hulp van dit forum
en al zijn leden, zullen we er wel uitkomen zeker?  ;)
#8 - 23-01-2011, 20:27 uur

Fox

Dit is de route die ik zo een beetje in mijn hoofd heb: (ik heb me natuurlijk wat laten leiden door de brochures, maar ze is natuurlijk nog aan te passen)

Dag 1: Brussel - San Fransisco
Dag 2: San Fransisco
Dag 3: San Fransisco - Yosemite
Dag 4: Yosemite - Lake Tahoe
Dag 5: Lake Tahoe - Elko
Dag 6: Elko - Salt Lake City
Dag 7: Salt Lake City - Jackson
Dag 8: Jackson - West-Yellowstone
Dag 9: West-Yellowstone
Dag 10: West-Yellowstone - Rock Springs
Dag 11: Rock springs - Vernal
Dag 12: Vernal - Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab - Monument Valley
Dag 15: Monument Valley - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Bryce Canyon
Dag 17: Bryce Canyon - Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas - Brussel

We hebben nog 1 of 2 dagen over om ergens langer of extra te verblijven. Enige suggesties?

Alvast bedankt!
#9 - 23-01-2011, 21:23 uur

Tet14

Fox, je tijd voor San Francisco en Yosemite is erg kort. Veel te kort imo. In een dag is het niet mogelijk om Yellowstone te bekijken en dan heb ik het nog niet over Grand Teton NP. Rock Springs-Vernal is maar een kort ritje. Het is goed mogelijk om van Yellowstoen in 2 dagen naar Moab te rijden. Via Salt Lake City is de kortste route. Moab is ook goed voor tenminste 2 volle dagen. Ik zie plaatsen als Page en Zion helemaal niet staan.
Op een eerste reis zou ik de route SF-Yosemite-Tioga Pass-us 395-Death Valley-Las vegas-Zion-Bryce-Page-Monument Vally-GCNP-Las Vegas volgen.
Tet
#10 - 24-01-2011, 14:08 uur

Hans B

Fox,
dit moet je ιcht niet zo doen, tenzij de de hele dag in de auto wilt zitten. Dit is gekkenwerk.
Voor een 3-weekse reis hebben de meesten al de handen vol aan het rondje San Francisco- rondom de Grand Canyon - Los Angeles.
Daar is al zσ veel te zien en neem de tijd daarvoor.
Route voorbeeld:
Phoenix - Grand Canyon - Monument Valley - Page - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Yosemite (via Tioga Pass) - San Francisco  en als je nog tijd hebt dan de kustweg naar Los Angeles.
#11 - 24-01-2011, 14:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Wellicht heb je iets aan mijn route die ik in de zomer van 2012 ga doen:

Citaat
Afstanden
Dag 1 aankomst Phoenix
Dag 2+3 Phoenix - Grand Canyon                      223 mijl (4 uur)
Dag 4 Grand Canyon – Page         139 mijl (3 uur)
Dag 5 Page - Monument Valley         126 mijl (2,5 uur)
Dag 6+7 Moab   
Dag 8 Moab – Capitol reef         154 mijl (3 uur)
Dag 9 + 10 Capitol reef – Bryce         132 mijl (3 uur)
Dag 11 Bryce - Zion            100 mijl (2,5 uur)
Dag 12 +13 Zion - Las Vegas         168 mijl (3 uur)
Dag 14 Las Vegas – Death Valley                      134 mijl (3,5 uur)
Dag 15 Death valley – Lee Vining / Bodie                   270 mijl (6 uur)
Dag 16 +17 +18 Lee Vining / Bodie – Yosemite   100 mijl (2,5 uur)
Dag 18 + 19 +20 Yosemite – San fransisco                   191 mijl (4,5 uur)
Totaal:  1737 mijl = 2780 km


#12 - 24-01-2011, 14:48 uur

koosv

Niet boos worden Fox, maar de posters hebben wel gelijk, en ze geven redelijke alternatieven.
Waarschijnlijk stamt jouw route min of meer uit een reisbrochure.

Wel een enorme teleurstelling voor de grizzly die jullie in het Yellowstone park opwacht, die ziet z'n heerlijke feestmaal nu niet doorgaan. Hij heeft z'n hele familie uitgenodigd, broertjes, neefjes, nichtjes, alles moet nu afgezegd.  :'(
#13 - 24-01-2011, 15:24 uur

Fox

Ja, ik weet wel dat mijn route een beetje ambitieus is.
Maar er zijn een paar dingen die we echt willen zien, zoals: Grand Canyon, Yellowstone, Yosemite, Las Vegas en San Fransisco.
De andere stopplaatsen maken dus niet echt uit, maar zijn een welgekomen extra natuurlijk.

We zullen er vanavond nog eens werk van maken... embarressed
#14 - 24-01-2011, 16:42 uur

Hans B

Ik denk dat weinigen je gaan adviseren om Yellowstone op te nemen in een 3 weekse route die voornamelijk door het zuiden gaat.
Of je laat Yellowstone weg of je laat San Francisco / Yosemite weg.
Het is absoluut zonde om dit alles te willen.
Het doet afbreuk aan ALLE highlights.
Reisburo's en brochures spiegelen het allemaal heel leuk voor, maar in feite zit je alleen maar over de Interstate te racen.
#15 - 25-01-2011, 14:35 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15