Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Olie gelekt in rivier Yellowstone

Discussie gestart

Annique & Maarten

Olie gelekt in rivier Yellowstone
Na een breuk in een pijpleiding is er olie gelekt in de Amerikaanse rivier Yellowstone. De kapotte leiding is afgesloten, maar over een afstand van 40 kilometer ligt olie op het water.

Het lek ontstond vrijdag in de staat Montana. Veel omwonenden zijn geëvacueerd. Speciale teams proberen de olie op te ruimen. Tienduizenden liters zijn in de rivier gestroomd.

De rivier loopt onder meer door het bekende Yellowstone National Park, een van de grootste natuurparken van de VS. Milieudeskundigen bekijken of de natuur te lijden heeft onder het olielek.

bron: rtlnieuws
#1 - 03-07-2011, 08:39 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

Hans B

Gelukkig is het aan de 'goede' kant van Yellowstone gebeurd.
De pijpleiding is in Laurel, nabij Billings, gebroken.
Het vervuilde water stroomt dus niet richting Yellowstone NP, maar de andere kant op.
#2 - 03-07-2011, 08:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Gelukkig is het aan de 'goede' kant van Yellowstone gebeurd.
De pijpleiding is in Laurel, nabij Billings, gebroken.
Het vervuilde water stroomt dus niet richting Yellowstone NP, maar de andere kant op.

Sorry, maar dat vind ik een vreemde opmerking.
Dus dan is het allemaal niet zo erg, zolang het maar niet door het park gaat?
#3 - 03-07-2011, 09:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Tet14

Wat is "veel omwonenden" ?  Dit artikel zet eea in wat minder sensationeel perspectief http://www.msnbc.msn.com/id/43619388/ns/us_news-environment/   Ongelukjes gebeuren nu eenmaal. Gelukkig kon nog net het woord "ramp" vermeden worden.
Tet
#4 - 03-07-2011, 10:59 uur

koosv

Het lek kan tenminste zo'n 1000 barrels groot zijn (158000 liter!!) volgens exxon woordvoerster pam malek.
Nu schatten woordvoerders van een dergelijk bedrijf dit soort getallen meestal lager in, dus ik vraag me af hoeveel er echt is weggestroomd.

Het gebied waar het gebeurd is heeft last van overstromingen als gevolg waarvan de rivier extra hard stroomt, waardoor de olie binnen een uur al over een groot gebied werd verspreid.
Dit is geen ongelukje.
De olie heeft giftige en kankerverwekkende bestanddelen, en dringt in het grondwater en verontreinigt waterputten. De gevolgen voor de natuur zijn nog niet goed voorspelbaar.
Zo leeft in dat gebied de zeer zeldzame bleke steur (pallid sturgeon), een van de grootste en zeldzaamste zoetwatervissen die alleen in dat gebied voorkomt en zonder exxon-mobil 50 jaar kan worden en 75 kilo kan wegen.

#5 - 03-07-2011, 12:18 uur

vanpoecke

Alles wat in een rivier terecht komt en daar niet hoort kan ik als ramp omschrijven. Elke liter olie is er 1 teveel en dit zal altijd ten koste gaan van leven in de rivier. Ik had gehoopt dat er meer mensen op dit forum, die toch als natuurliefhebbers dit gebied bezoeken, zich de gevolgen van een dergelijk ongeluk :'( zouden realiseren.
#6 - 03-07-2011, 13:29 uur

Pieter79

Gelukkig is het aan de 'goede' kant van Yellowstone gebeurd.
De pijpleiding is in Laurel, nabij Billings, gebroken.
Het vervuilde water stroomt dus niet richting Yellowstone NP, maar de andere kant op.

Sorry, maar dat vind ik een vreemde opmerking.
Dus dan is het allemaal niet zo erg, zolang het maar niet door het park gaat?

En ik vind jouw opmerking een vreemde opmerking.

Wat is er verkeerd aan om te zeggen dat het gelukkig geen effect heeft op een uniek N.P. als Yellowstone? Niemand hoopt dat dingen zoals dit gebeuren maar het is nu eenmaal de realiteit van onze huidige samenleving. We kunnen anders ook zeggen dat je een grote olieverbruiker bent met alle vliegreizen die je maakt. Waar houdt het op??

Dus, even diep ademhalen en terug naar de realiteit.
#7 - 03-07-2011, 15:29 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15