Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Olympic NP

Discussie gestart

Skydriver

Hallo Iedereen!
Wie is al eens in Olympic NP geweest en hoe was het daar? Is er veel te doen en hoelang heb je er doorgaans voor nodig om het park goed te bekijken?
Maar ook; wat kunnen we overslaan?
Alvast bedankt! 2006-01
#1 - 08-05-2006, 23:03 uur
The USA....What else?

Harrie

Truckman,

Ik ben er in 1999 geweest en vond het wel een apart NP. Het is apart omdat het een soort van regenwoud is. We hebben er veel gewandeld en zelf vond ik het wel een belevenis. Maar als je mijn kinderen vraagt zullen die zeggen dat ze het niet speciaal vonden.
Het park is niet echt toegankelijk met een auto. Als ik me goed herinner lopen er aan de noordkant wat wegen en verder bijna niet.
Ben je natuurfan moet je dit NP zeker niet overslaan.
Verdere info natuurlijk in overvloed op het internet.

Succes.

Harrie
#2 - 08-05-2006, 23:15 uur

Hans B

Hallo Truckman,
het is inderdaad wat Harrie schrijft. Je kunt er zoals in alle parken uren wandelen. Het is een gematigd regenwoud. Grote bomen veel varens. Wij zijn er in 2005 geweest en hebben enkele wandeluurtjes olv een ranger gemaakt. Vonden wij erg leuk. De ingang ligt aan de west (oceaan)kant. HohRainForest een 30 mile lange doodlopende weg brengt je naar het visitorcenter. Daar kun je enkele wandelingen maken. Verder ligt wat zuidelijker Lake Quinault daar staan enkele van 's werelds grootste dennenbomen (speciale soorten althans). In het noorden liggen enkele mooie meren en hebben wij nog een wandeling naar een waterval gemaakt. Aan de oostzijde zijn wij niet geweest. Onze route ging van Olympia naar Ocean Shores, stukje langs zee, daarna de 101 opgepikt tot Port Angeles en overtocht met de ferry naar B.C.
Hans
#3 - 09-05-2006, 19:59 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15