Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Omgeving San Francisco/San Jose ?

Discussie gestart

kevertje

Hoi,

23 september gaan mijn vrouw en ik op vakantie. Dit keer aan de OOSTkust. (incl Canada)
maar zaterdag vertrek ik voor een weekje naar San Francisco/San Jose voor mijn werk.
Nu ziet het ernaar uit dat ik 1 dag (aanstaande zondag) te besteden heb daar.

Nu wil ik sowieso de Golden Gate bridge over en dan op het uitkijkpunt aan de noord-zijde wat fotos schieten. De vorige keer waren we lopend en wisten we 1,2,3 niet hoe we daar moesten komen.
En ik wil naar een grote outlet. Ik denk dat Gilroy (waar we al eens geweest zijn) de beste optie is.

Ik reis alleen maar wil die zondag wel wat zien.
Wat raden jullie me aan ? San Francisco ken ik al want daar zijn we 3 dagen geweest. Yosemite is denk ik net iets te ver en ook daar zijn we al geweest. Misschien Redwood Park ? Met de grote bomen ?
Of andere tips ?
#1 - 01-08-2006, 08:27 uur

Elm

Hoi,

Met een bezxoekje aan de Golden Gate en de outlet in Gilroy kun je je dag al helemaal vullen hoor. Maar als je toch nog meer wilt dan zou ik doorrijden naar Monterey, daar is een mooi  aquarium en de 17mile-drive ( www.pebblebeach.com/page.asp?id=1373 )

veel plezier
Elma
#2 - 01-08-2006, 11:29 uur

Bakvet

Ongeveer 30 mijl voorbij de Golden Gate Bridge ligt Muir Woods National Monuments, waar je onder de Redwood Trees kan wandelen. Er is 1 route van 90 minuten, je kan hem eventueel tot een half uur of heel een uur inkorten.

Je zou daarna richting Napa Valley kunnen gaan en de Silverado Trail rijden, de route langs de oostkant van de Valley. Napa is de beroemde wijnstreek van Amerika. Ziet er lieflijk, mediteriaans aandoend uit.

Monterey is al gezegd. Op dezelfde hoogte, maar meer landinwaards, ligt Pinacles National Monument. Dat is een halve vulkaan, die bovenop de San Andreas Fault ligt (de andere helft is 200 mijl zuidelijker achtergebleven). Hier heb je mooie zware wandelingen, waarschijnlijk is het nu iets te warm daarvoor. Er gaat er een dwars door een lavatunnel, je hebt er een zaklantaarn bij nodig.
#3 - 02-08-2006, 20:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15