Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

One million Highway 550 in Colorado tussen Durango en Montrose

Discussie gestart

familie de Jong

We hebben ons "rondje" Denver-Yellowstone-Moab-Denver voor aankomende zomer uitgewerkt en op papier gezet. Nu kreeg ik van iemand het advies om de One Million Highway (weg 550) van Durango naar Montrose beslist niet te rijden omdat dit een hele gevaarlijke weg is. Er is geen vangrail en je rijdt via heel veel scherpe haarspeldbochten over een berg. Mocht je een tegenligger tegen komen dan moet je elkaar via een uitwijkplaats passeren.  Heeft iemand ervaring met deze "levensgevaarlijke" weg, of is dit gewoon een aangedikt broodje aap-verhaal?
#1 - 10-03-2016, 12:42 uur

Ine

Het is absoluut geen gevaarlijke weg, dus zeker rijden! Een normale 2 baans geasfalteerde weg, met hoogteverschillen en bochten. Ja inderdaad vaak zonder vangrail, maar iedere rijbaan is breed genoeg. (Misschien niet als je met een supergrote camper gaat rijden.) De bestuurder zal zeker  goed op de weg moeten letten en weinig tijd hebben om rond te kijken.
Stadjes als Silverton en Ouray zijn zeker een stop waard.
Doen, jammer als je dit overslaat.
#2 - 10-03-2016, 15:17 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.
Ik heb de 550 bereden met een personenauto en ik kan, net als Ine die me net voor was, niet zeggen dat ik er nachtmerrie's aan over heb gehouden.  :)
Het is al wel een aantal jaren geleden, maar de 550 is in mijn beleving een gewone 2 baans weg van normale breedte.
Er zitten inderdaad een aantal haarspeldbochten in, maar hé, het is natuurlijk wel een weg die door de bergen loopt.
Misschien dat een vrachtwagenchauffeur van een lange vrachtwagen of iemand met een 30 ft. motorhome de weg anders ervaart, maar met een personenauto is er geen enkel probleem.

Je kunt overigens de weg zelf bekijken met Google Streetview.
Dan zie je zelf dat de breedte best meevalt en zeker niet de kwalificatie "eng of levensgevaarlijk" verdient.
#3 - 10-03-2016, 15:20 uur

Hans B

Ik zou graag willen weten wie je dit heeft verteld en waar zijn/haar ervaring vandaan komt.

De 550 is geen racebaan, maar een prachtige weg en ook met de camper prima te doen.
Probeer iets vóór de trein uit Durango te vertrekken.
Zoek een plekje buiten het dorp en dan zie je hem prachtig voorbij rijden.
Vervolgens kun je nog samen een stukje oprijden totdat het te bergachtig wordt.
#4 - 10-03-2016, 15:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Welkom op het forum.

Ik kan het alleen maar met de andere reageerders eens zijn. Ik reed de weg in 2010. Helaas was het slecht weer en ik heb de schoonheid van de weg niet echt kunnen ervaren. Ik heb de weg echter geen moment als gevaarlijk ervaren. Vul in het zoekvenster van Youtube maar eens "Million Dollar Highway" in en je kunt met eigen ogen zien hoe "gevaarlijk"deze weg is.
#5 - 10-03-2016, 23:59 uur
Groet,

Old Faithful

Wop

Welkom op het forum!

Heb je het artikel op de website hierover al gelezen?

http://www.verenigdestaten.info/the-million-dollar-highway/
#6 - 11-03-2016, 13:11 uur

Ko-mar

Wij hebben deze weg in 2010 met de camper gereden en beslist niet als eng ervaren.
Op mijn website heb ik een stukje film staan van deze weg. Buiten het raam gefilmd dus ziet er misschien iets enger uit dan de werkelijkheid.
#7 - 11-03-2016, 16:40 uur

familie de Jong

Bedankt  :afro: voor jullie reacties!! We zullen virtueel al vast op internet de weg gaan rijden en dan vooral het stuk tussen Silverton en Ouray.
Ondertussen het het filmpje van Ko-Mar bekeken en ook wat filmpjes op YouTube....We gaan er voor!!
#8 - 11-03-2016, 19:42 uur
« Laatst bewerkt op: 12-03-2016, 00:19 uur door familie de Jong »

roseline

Wij hebben deze weg gereden enkele jaren terug. Zeker doen, de moeite waard en gemakkelijk te doen !
#9 - 17-03-2016, 09:17 uur

Bianca Stripes & Stars

Interessant! Ik ga dit ook op mijn lijstje zetten voor september!
Fijn dat je hier ervaringen kunt vragen! En handig dat jullie videos hebben  ::)
#10 - 18-03-2016, 12:41 uur
Reis mee door Amerika! Blogs, Info, Tips & Roadtrip Tricks op www.stripesandstars.nl

Dirc

Ik had geen zin om een nieuw topic aan te maken, maar wil graag mijn recente ervaringen delen.
Aangezien dit niet in @Cees A zijn voorbeeldroute staat plaats ik het even hier.

Wij zijn vertrokken vanuit Cortez waar echt geen bal aan is. Wij verbleven bij de White Eagle Inn welke trouwens prima is voor een nacht. Schoon en betaalbaar.
Vervolgens zijn we naar Mesa Verde gereden. Houdt er hier rekening mee dat je er bij het visitors center nog niet bent. Het is dan nog ongeveer 20 mijl rijden waar je een klein uur over doet. Erg indrukwekkend park en zeker een aanrader.

Na Mesa Verde zijn we doorgereden naar Durango. Een erg leuk plaatsje wat de moeite waard is voor een wandeling en lunchstop. Hier begint ook hwy 550.

Highway 550 heb ik op moment van schrijven gereden tot Ouray. Dit is toch wel een van de meest mooie wegen die ik ooit heb mogen rijden. Wij hadden het geluk dat hier net 2 dagen een sneeuwstorm (zeldzaam eind mei) is langs geraasd en we dus besneeuwde bergtoppen, half bevroren meren maar ook groene bossen konden zien. Je hebt hier enorm veel uitzichtpunten en mogelijkheden voor de meest ansichtkaart waardige foto's. Je komt tot iets boven de 12000 ft hoogte. Vervolgens zie je ineens Silverton liggen. Hier zijn we niet geweest maar het uitzicht van boven naar het dorpje is prachtig.

Na Silverton blijft de 550 een prachtige weg en daal je langzaam af naar Ouray. Dit is waar we nu zitten. Ook een klein dorpje wat er heel gezellig uit ziet. Onze overnachting is in the Ouray Inn. Deze Inn is een van de betere plaatsen waar wij tot nu toe overnachten. Aan alles is gedacht. Warm ontbijt, lounge stoelen bij een open haard, karafjes wijn in de lobby met kaas en toast, een zeer schone kamer, schone badkamer, zelfs donkere handdoeken voor op de vloer en voor make-up voor de dames zodat de witte ook echt wit blijven.

Morgen de rest van de 550.
#11 - 21-05-2017, 04:54 uur

Janzwart86

Vorig jaar over de One million Highway heen en terug gereden. Vanaf 3:28 min stukje hoe de route zonder vangrail eruit ziet  ;)

#12 - 22-05-2017, 15:38 uur
2010: NY - LA - SF - Wa / 2012: Route 66 / 2013: Denver - Badlands - Yellowstone - Las Vegas - DV - Yos - SF / 2014: Denver - Yellowstone - ZW - Denver / 2015: Calgary - Vancouver Movie / 2016: Denver - Las Vegas Movie

USA Roadtrip Playlist: Play - Blog: Bekijk

Dirc

Met besneeuwde bergtoppen is deze nog mooier!
#13 - 23-05-2017, 05:38 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15