Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ongedierte

Discussie gestart

Vegas

Wie weet of er veel ongedierte is in de periode mei/juni in de Rockies. Ik bedoel muggen, horzels, steekvliegen etc.
Mijn reis bevat Colorado, Wyoming, Montana.
Moet ik anti-muggen spul meenemen of is het niet nodig.
#1 - 13-06-2005, 09:41 uur

BbimmerR

Ik weet niet of er veel van die beesten daar rondvliegen, ik weet wel dat dat nederlandse anti-muggenspul niet werkt in het buitenland. Tenminste dat is mijn ervaring. Je kunt dan beter ter plekke van dat spul kopen, altijd goed om bij je te hebben ;)
#2 - 13-06-2005, 10:30 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Vegas

Ja, dat is ook zo.
Ik koop het gewoon daar als het nodig mocht zijn.
#3 - 13-06-2005, 11:08 uur

onkie

Ik weet niet of er veel van die beesten daar rondvliegen, ik weet wel dat dat nederlandse anti-muggenspul niet werkt in het buitenland. Tenminste dat is mijn ervaring. Je kunt dan beter ter plekke van dat spul kopen, altijd goed om bij je te hebben ;)

Als je anti-muggenspul koopt met de stof DEET erin, werkt het ook in het buitenland hoor! Bijvoorbeeld van Tropenzorg.

#4 - 13-06-2005, 11:35 uur

BbimmerR

Oh, dat zou best kunnen ja, maar je moet niet aankomen met Azaron oid. Niet echt goeie ervaringen mee :P
#5 - 13-06-2005, 14:57 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Loek

Hier in Colorado zijn momenteel meer muggen als andere jaren, omdat het nogal nat is geweest.  Deet houdt ze meestal wel op afstand.  Overigens heb je over het algemeen alleen 's avonds en 's nachts veel last van.  Overdags kruipen die beesten waarschijnlijk weg in een koel plekje want dan merk ik er althans weinig van.  Horzels en steekvliegen zie je hier niet zoveel, wel (sluip)wespen en bijen.  Verder is het aantal ratelslangen dit jaar hoger dan anders, dus goed uitkijken waar je loopt.  Als je op de trails loopt zul je waarschijnlijk niet zien, maar ga je door gras of wildernis gebieden lopen is het uitkijken geblazen.
#6 - 13-06-2005, 17:07 uur

lara berder

Oke, deet dat kan ik uit Nederland meenemen, wat als ik gestoken ben door één of ander beest, welk spul kan ik dan het best gebruiken?
Wat is er zoal daar voor te koop,
waar kan je dat kopen en
nog belangrijker...
hoe heet het????
#7 - 13-06-2005, 18:08 uur

Loek

Ligt aan het soort beet.  Als je weet dat je hevige allergische reactie krijgt van insecten beten is het zaak om een of andere anti-histamine mee te nemen.  Je huisarts kan je daar beter over voorlichten.  Anders kun bij een pharmacy in de US gewoon even vragen wat het beste middel is tegen de specifieke beet die je hebt opgelopen.  Vaak hebben ze planken vol met middeltjes en zie je door de bomen het bos niet meer.

Als je door een slang bent gebeten is het adives hier: kalm blijven en naar de dichtsbijzijnde ziekenhuis gaan om anti-venom te krijgen.  Zelfs van een ratelslangbeet hoef je niet van dood te gaan, als je er maar tijdig bij bent en je hartslag laag houdt (dus kalm blijven).  Probeer de slang die je heeft gebeten te fotograferen (of mee te nemen als het dood is), zodat ze bij het ziekenhuis kunnen zien welk anti-venom je nodig hebt.  

Overigens sterven in Colorado meer mensen van de gevolgen van blikseminslag dan van slangebeten.  Ik zou me dus meer zorgen maken over onweersbuien dan slangen.
#8 - 13-06-2005, 18:38 uur
« Laatst bewerkt op: 13-06-2005, 18:40 uur door Loek »

Jez

De vraag die nu bij mij opkomt is: onweert het veel in Colorado............?
#9 - 13-06-2005, 21:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

In de zomer wel, vaak tegen het eind van de dag.  En ja er worden regelmatig mensen getroffen door de bliksem, maar meestal door eigen schuld.  Het zijn veelal bergbeklimmers en bergwandelaars die te laat op de dag nog hoog op een kale berg staan.  En ja dan ben jij het hoogste punt op berg en zoekt de bliksem via jouw de kortste weg naar beneden.  Het meest verbazingwekkende is dat velen zo'n ervaring nog overleven ook, met niet meer dan wat tweede en derde graads verbrandingen.
#10 - 14-06-2005, 02:56 uur
« Laatst bewerkt op: 14-06-2005, 02:56 uur door Loek »

Chiefram

De vraag die nu bij mij opkomt is: onweert het veel in Colorado............?

De allerhevigste onweersbui die ik in mijn leven ooit heb meegemaakt was in Colorado, tijdens een bezoek aan de Sand Dunes (vlakbij de krokodillen farm). Ik dacht dat ons laatste uur geslagen had!!! Nog nooit was ik zo bang geweest. We zaten in de auto, maar dachten dat de ruiten eruit zouden knallen, haha...

Inderdaad is er elke dag regen zo aan het eind van de dag. Eventjes maar en dan klaart het weer op. Veel onweersbuien daar meegemaakt, heerlijk!!! En spannend ook...
#11 - 14-06-2005, 04:07 uur

Jez

Afgelopen vrijdag hier nog! Eén hele harde knal, waardoor heel mijn huis begon te schudden. Ik dacht eerst dat iemand met geweld zjn auto tegen m'n gevel had geparkeerd.............
Maarreh, ik was me er niet van bewust dat dit inderdaad zoveel voorkomt in Colorado! Hoewel, toen we er afgelopen jaar waren, reden we achter een bui aan en vooral boven de bergen zag dit er erg indrukwekkend uit; pikzwarte lucht en zoals de regen naar de berg getrokken werd, leken wel kleine tornadootjes!
#12 - 14-06-2005, 21:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

DennisH

DEET wordt afgeraden omdat daar kankerverwekkende stoffen inzitten. Het schijnt het risico op huidkanker te verhogen, zeker in combinatie met zonneschijn op de DEET.

#13 - 15-06-2005, 09:46 uur

BbimmerR

Ach ja, waar krijg je tegenwoordig geen kanker van ;D
#14 - 15-06-2005, 10:45 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

onkie

DEET wordt afgeraden omdat daar kankerverwekkende stoffen inzitten. Het schijnt het risico op huidkanker te verhogen, zeker in combinatie met zonneschijn op de DEET.



Ik heb het geprobeerd op te zoeken op internet, maar nergens staat dat het bewezen is! Ik ben het eens met GJVisser. Wel denk ik zeker dat het gemeen spul is; ik heb het ook eens als uiterste wanhoop poging op mijn kozijn gesmeerd en de verf bladderde af... Maar het werkt wel tegen muggen.... Op Bali was ik het 1 keer vergeten en toen was ik helemaal lek geprikt! Echt waar! 30% is trouwens genoeg.
#15 - 15-06-2005, 10:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15