Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ons reisschema voor juni 2007 (help)

Discussie gestart

yuri

Hallo,

Eindelijk gaat het dan gebeuren. De lang verwachte reis naar het Westen van de USA. We (Daisy & ik) hebben een route opgesteld, en hebben over een aantal zaken (betreffende de route, want we hebben nog veel meer vragen, maar dat komt later wel) nog wat vragen. Hieronder ons route schema, en daarna zal ik mijn vragen stellen. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen: 1smile
Dag 1 (woe 30 mei): landen op San Francisco   
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemity NP (320 km)             
Dag 5 (zo 3/6): Yosemity NP   
Dag 6: Yosemity NP – Tiago Pas/Death Valley ( 350 km) 
Dag 7 (di 5/6): Death Valley - Las Vegas  (Mono Lake/Death Valley) (250 km)
Dag 8: Las Vegas  (niet in het weekend)
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Bryce Canyon (ongeveer 400km)
Dag 11: Bryce Canyon   
Dag 12: Bryce canyon - Grand Canyon (400km)
Dag 13 (ma 11/6): Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon – Laughlin (Route 66) (350km) 
Dag 15: Laughlin - Palm Springs (320km) via Joshua Three Park
Dag 16: Palm Springs - San Diego (280 km)
Dag 17: San Diego
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego - Hollywood (200km)
Dag 20 (ma 18/7): Los Angeles, of Hollywood.
Dag 21: Los Angeles, of Hollywood 
Dag 22: Los Angeles, of Hollywood
Dag 23; 21/06: terugvliegen vanaf Los Angeles

Vraag 1: Vanaf Yosemity willen we via Death Valley zo snel als mogelijk naar Las Vegas. Wij zijn daar in de eerste week van juni (Tioga?). Welke route raden jullie ons aan? Van Yosemity willen we wel gaan genieten.
Vraag 2: Na Las Vegas willen we naar Bryce (of Zion?) en dan naar de Grand Canyon. Welke route raden jullie aan? (liefst zo min mogelijk km)
Vraag 3: Na de Grand Canyon willen we naar Palm Springs (of eigenlijk naar San Diego) Welke route raden jullie aan, en welke alternatieven zijn het leukst ((via Joshua Tree park? Laughlin?palm Springs?)
Vraag 4: Na san Diego willen we naar de Universal Studio's en dan naar een mooi strand (liefst met hoge golven) in de buurt van LA. Waar raden jullie aan om dan 2 a 3 nachten te verblijven?
Vraag 5: Indien iemand goede/betaalbare motels/hotels weet waar wij zouden kunnen overnachten dan horen wij dat graag.

Ik hoop op veel reacties zodat we straks echt de mooist mogelijke route hebben, en we een super vakantie tegemoet kunnen zien.

Alvast bedankt, en jullie zullen ons wel meer zien op dit forum!

Yuri & Daisy
#1 - 01-09-2006, 12:13 uur

Matthijs en Rian

Als ik goed lees hebben jullie de volgende overnachtingsplaatsen. Wij hebben tijdje geleden ook een aantal van deze plaatsen in onze huwelijksreis nmaar z.o. amerika aangedaan. Ik heb van elk van de plaatsen waar wij geweest zijn de hotel naam bijgezet.
San Francisco - Sheraton at the Wharff goed! ook verhuurpunt dollar rent a car
Yosemity NP - Best western yosemite gateway inn oakhurst
Death Valley - niet geweest
Las Vegas - Aladdin
Bryce Canyon - niet geweest
Grand Canyon - niet geweest
Laughlin - Flamingo
Palm Springs - niet geweest
San Diego - niet geweest
Hollywood/LA - Orchid suites

Al deze hotels kan ik aanraden. Voor verder uitzoeken van hotels... ga eens naar de site www.vakantiereiswijzer.nl. hier vind je heel veel info over hotels in al de plaatsen waar je heen wilt gaan. Meld bij elk hotel dat je op honeymoon bent, ook al is dit in werkelijkheid niet zo, voor leuke upgrades  ::)

Wat betreft je route... ziet er heel goed uit.

Paar opmerkingen...
We zijn in 1 dag van laughlin naar LA gereden. Dit is heel goed te doen omdat de weg zeer goed is (alleen maar interstate). Als je vroeg weg gaat in laughlin (waar niet zo veel te beleven is maar wel goede stop is) kun je denk ik wel in 1 dag redden naar san diego. Joshua tree NP vonden wij niet veel aan, ERG heet en je hebt al zoiets gehad bij death valley. Ik zou die gewonnen dag eerder besteden bij Zion NP bijvoorbeeld..wat ook heel leuk is is om van san francisco niet direct naar yosemite te rijden maar eerst klein stukje over de beroemde kustroute naar bijvoorbeeld santa cruz daar overnachten en dan inland naar yosemite. maakt kwa afstand niet veel uit vanuit SF of santa cruz en je hebt dan toch mooi de kust gehad, we vonden dit stuk erg indrukwekkend en niet te missen.
2 mooie routes:
1. helemaal kustroute:
SF downtown/fishermanswharff - Pacifica - Half moon bay - san gregorio - pescadero - santa cruz (- castroville - monterey)
2. ook door bossen (met de redwoods) en dan kustroute:
SF downtown/fishermanswharff - San Meteo - Redwood city - san gregorio - pescadero - santa cruz (- castroville - monterey)
Vervolgens kun je dan naar yosemite via
watsonville - gillroy - los banos - madera - oakhurst.

Veel plezier!

#2 - 04-09-2006, 09:42 uur

Matthijs en Rian

Oh jah boek je vlucht zo snel mogelijk.... we waren ook al te laat eigenlijk op half jaar van tevoren de prijs stijgt dan zon 100 euro pp voor zelfde stoel. En pak economy plus als het beschikbaar is.. dit is echt het geld waard.
#3 - 04-09-2006, 09:43 uur

Woodside

Heej,

Wij willen ongeveer hetzelfde doen in september 2007 maar dan andersom. Alleen na Death valley willen we ook naar Sequioa NP en Kings Canyon NP. Dit doet bijna niemand.
Ik zou alleen niet weten waarom niet...
#4 - 06-09-2006, 19:29 uur






Reisverslag Rocky Mountains 2009: http://therockymountains2009.blogspot.com/

Bonnie

Omdat dat niet logisch is in de route. De afstanden zijn megagroot en je moet echt met een omweg om via sequoia NP te gaan.

Daarbij komt dat er ook een sequoia bos in Yosemite is.

Vandaar dat dus de afwegingen is: ga je nog 2x 5 uur (of zoiets...) in de auto zitten om bomen te zien die je eigenlijk in yosemite al gezien hebt ?

Ik denk dat daarom veel mensen kiezen om niet via sequoia/kings NP te gaan!
#5 - 07-09-2006, 07:28 uur

Matthijs en Rian

Omdat dat niet logisch is in de route. De afstanden zijn megagroot en je moet echt met een omweg om via sequoia NP te gaan.

Daarbij komt dat er ook een sequoia bos in Yosemite is.

Vandaar dat dus de afwegingen is: ga je nog 2x 5 uur (of zoiets...) in de auto zitten om bomen te zien die je eigenlijk in yosemite al gezien hebt ?

Ik denk dat daarom veel mensen kiezen om niet via sequoia/kings NP te gaan!

Eens!!! Wij hebben ook beide parken bezocht en we zullen dat niet meer herhalen... de bossen in Yosemite zijn zeker zo indrukwekkend! Ook zijn er al paar bij san francisco te vinden..... via route die ik in eerdere reactie heb gezet...(bij redwood city).
#6 - 07-09-2006, 07:58 uur

yuri

Hallo,

Alvast bedankt, voor de mensen die gereageerd hebben op onze vragen.
Ik krijg weinig (bedankt M & R, jullie tip ga ik zeker bekijken) tot geen echte opmerkingen over de route, kan ik er dus vanuit gaan dat wij een mooie/leuke route hebben uitgekozen?

Ik zou graag nog een reactie krijgen op mijn vraag waar te overnachten (2 a 3 nachten) als wij in de buurt zijn van LA. Wij willen daar graag nog een aantal dagen lekker op het strand liggen en relaxen. Wij houden van een beetje golven, zodat we kunnen boarden. Iemand Tips & ervaringen voor die omgeving?

Verder wil ik graag een route optie voor het geval dat de Tioga Pass dicht is (begin juni). Hoe kunnen we dan het beste naar Las Vegas rijden, en wel de mooie delen van Yosemity & Death Valley zien?

Ik kijk uit naar jullie reacties...

Yuri 1smile
#7 - 07-09-2006, 13:10 uur

Hans B

Hallo,
Verder wil ik graag een route optie voor het geval dat de Tioga Pass dicht is (begin juni). Hoe kunnen we dan het beste naar Las Vegas rijden, en wel de mooie delen van Yosemity & Death Valley zien?

Ik kijk uit naar jullie reacties...

Yuri 1smile
Hallo Yuri & Daisy
Reagerend op bovenstaande zou ik in S.F. informeren of de Tioga Pass gesloten is.
Indien niet, dan kun je je route maken.
Indien wel, dan is te overwegen via Sacramento (Old Sacramento) naar Lake Tahoe te gaan (er mooie route, prachtig meer maar ijskoud), Carson City en vandaar naar het zuiden over de 395. Komje langs Bodie, Mono Lake, en Death Valley.
Naar het zuiden via Bakersfield zou ook kunnen, maar lijkt me gezien je wensen geen optie.

Hans
#8 - 07-09-2006, 17:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

vana

Citaat
Vraag 3: Na de Grand Canyon willen we naar Palm Springs (of eigenlijk naar San Diego)
Welke route raden jullie aan, en welke alternatieven zijn het leukst ((via Joshua Tree park? Laughlin?palm Springs?)

De allermooiste route is via Sedona en Prescott. Dit is de scenic route 89 a en die is erg mooi. Je rijdt dan langs schitterende rode rotsen, Sedona zelf is ook een leuk plaatsje en ook het mijnplaatsje Jerome is leuk om even te stoppen.
Je kunt bijvoorbeeld de eerste nacht overnachten in Prescott en de tweede nacht in Palm Springs.




Van Palm Springs naar San Diego zou je ook binnendoor kunnen rijden via de Salton Sea en Julian.
Wij hebben deze route zelf niet gereden maar hij schijnt erg mooi te zijn.



Als je niet via Palm Springs hoeft kun je ook vanaf Blythe binnendoor rijden.
 Wij hebben min of meer per ongeluk deze route naar El Centro gereden en wij vonden hem erg mooi.
Om een idee te krijgen van deze routes kun je even ons reisverslag van 2004  lezen ( dag 8, 9 en 10) 
 http://wunnik.web-log.nl/




Groetjes Marjon
#9 - 07-09-2006, 20:28 uur
« Laatst bewerkt op: 07-09-2006, 20:49 uur door vana »
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

Matthijs en Rian

Hallo,

Alvast bedankt, voor de mensen die gereageerd hebben op onze vragen.
Ik krijg weinig (bedankt M & R, jullie tip ga ik zeker bekijken) tot geen echte opmerkingen over de route, kan ik er dus vanuit gaan dat wij een mooie/leuke route hebben uitgekozen?

 ::)

Ik zou graag nog een reactie krijgen op mijn vraag waar te overnachten (2 a 3 nachten) als wij in de buurt zijn van LA. Wij willen daar graag nog een aantal dagen lekker op het strand liggen en relaxen. Wij houden van een beetje golven, zodat we kunnen boarden. Iemand Tips & ervaringen voor die omgeving?

We hebben gelogeerd in Orchid Suites hotel in hollywood. Dit hotel dat aandoet als appartement is ligt tegen de hollywood boulevard aan en is goede uitvalsbasis voor westen van LA. Hier is universal natuurlijk, niet alleen leuk als pretpark maar ook heel leuke plek om savonds/eind vna middag heen te gaan om lekker in universal city rond telopen en te gaan eten (Goede restaurantjes) en flink hard rock cafe. Van hier is het denk ik klein uurtje reiden en je komt op malibu beach. Dit is erg mooi strand, bekend van baywatch (de huisjes en strandwachten zijn gelijk). Er waren ook diverse mensen aan het surfen / boarden toen wij er waren.

Verder wil ik graag een route optie voor het geval dat de Tioga Pass dicht is (begin juni). Hoe kunnen we dan het beste naar Las Vegas rijden, en wel de mooie delen van Yosemity & Death Valley zien?

Ik kijk uit naar jullie reacties...

Yuri 1smile

Wij zijn onderlangs gereden. van las vegas dan naar westen. Dit was niet zon heel mooi stuk moet ik zeggen, maar rijdt wel door hoor, toch wel 65mph continu. Maar dit komt omdat wij death valley overgeslagen hebben. Ik denk dat de route bovenlangs ook erg mooi zal zijn. maar misschien wel lang? Je zou kunnen overwegen "voor" death valley een slaapplaats te zoeken bijvoorbeeld mammoth lakes of zo en dan vandaaruit smorgens te vertrekken, de dag in death valley doorbrengen en dan vroeg-avond naar Las Vegas door te rijden.
#10 - 08-09-2006, 08:54 uur

Minoes

Als ik moet kiezen tussen Bryce en Zion, zou ik Zion nemen...
Begrijp me goed: ik vind Bryce prachtig, maar Zion heeft nou eenmaal mijn hart een beetje gestolen.
Het klimaat is er heerlijk en de wandelingen die je kunt doen zijn zeer afwisselend zowel in zwaarte als in wat er te zien is (uitzichten, meertjes, onder een waterval doorlopen, bij de Narrows door de rivier waden).

Minoes
#11 - 13-09-2006, 09:49 uur

yuri

Hallo,

Nogmaals bedankt voor de reacties. Met behulp van jullie tips kom ik steeds dichter bij onze ideale reis. Ook heb ik weer een aantal nieuwe vragen:
* Kun je in Yosemity raften, en zo ja, waar? en wat kost dat ongeveer?
* Wat is nou het beste moment om een vlucht te boeken? Of is het gunstiger om bij een reisbureau een vlucht + autohuur te boeken?
* Ik twijfel tussen een vlucht met of zonder tussenstop. Ik heb er nu 1 gevonden met United Airlines (is dat wat?) voor € 491 pp inclusief tax. Dan moeten we op de heenreis overstappen in Washington. Op de terugreis vliegen we direct. De vluchten zonder tussenstop met KLM komen al gauw op € 670 pp incl tax...

Ik hoop weer reacties te krijgen....

Yuri
#12 - 13-09-2006, 14:49 uur

Matthijs en Rian

Hallo,

Nogmaals bedankt voor de reacties. Met behulp van jullie tips kom ik steeds dichter bij onze ideale reis. Ook heb ik weer een aantal nieuwe vragen:
* Kun je in Yosemity raften, en zo ja, waar? en wat kost dat ongeveer?
* Wat is nou het beste moment om een vlucht te boeken? Of is het gunstiger om bij een reisbureau een vlucht + autohuur te boeken?
* Ik twijfel tussen een vlucht met of zonder tussenstop. Ik heb er nu 1 gevonden met United Airlines (is dat wat?) voor € 491 pp inclusief tax. Dan moeten we op de heenreis overstappen in Washington. Op de terugreis vliegen we direct. De vluchten zonder tussenstop met KLM komen al gauw op € 670 pp incl tax...

Ik hoop weer reacties te krijgen....

Yuri

1) Geen idee over raften....
2) wij hebben uiteindelijk alles via exit reizen geboekt na zelf ook naar prijzen te kijken via internet.
3) Wij hadden united vlucht via chicago, op zich niet erg of zo, maar vooral terug vonden we die tussenstop vreselijk. Het verlengt je reistijd toch wel uur of 4, en jah dus verkort het je vakantie ook 8 uur in totaal. Bij vliegtickets.nl zie ik voor ams-sfo, LAX-ams prijzen van 665 voor KLM direct, en 593 voor United... Ik zou toch uit laten zoeken door reisbureau eigenlijk....
#13 - 14-09-2006, 07:31 uur

AngelHarold

Tja wat is het beste moment, volgens mij zo vroeg mogelijk omdat je dan de "goedkoopste" boekingsklasse kan boeken. Ik heb bijvoorbeeld voor volgend jaar juni reeds mijn tickets gekocht.

Wij gaan ook met United met een tussenstop (heen en terug) in Washington. Rechtstreeks vliegen was voor ons niet mogelijk, wel vergeleken met een rechtstreekse vlucht naar een andere plaats met KLM maar dat werd ruim € 100 per ticket duurder. Dan kies ik toch voor een tussenstop als het me ruim € 200 bespaart. Alles bijelkaar is dat maar iets van 2,5 uur langer reizen per keer, ik verdien er € 40 per extra uur mee. Het is maar hoe je het bekijkt, liever natuurlijk vlieg ik ook rechtstreeks (vooral de terugvlucht) maar ja, je moet afwegingen maken.

Bij jou zijn er ook nogal wat verschillen in prijzen, als ik het zo zie, zou IK met United vliegen. Volgens mij hebben zij ook tv schermen in alle stoelen zitten dus dat helpt ook wel, KLM volgens mij alleen in de 777.

Wij hebben rechtstreeks geboekt via www.unitedairlines.nl , je kan dan ook meteen je stoelen uitzoeken. Het nadeel tov boeken via een reisbureau is, is dat je wel meteen moet betalen (via credit card). Voordeel van boeken via de airline zelf is dat je minder extra kosten maakt, ik heb bijvoorbeeld vergeleken met Jan Doets en daar moest ik € 76 (!!!)  reserveringskosten betalen, ook Expedia brengt je een iets van 30 of 40 euro in rekening. Bij United zelf niets extra.

Volgens mij heb je helemaal geen reisbureau nodig, die brengen alleen maar extra kosten in rekening, ja het is makkelijker voor je, maar als je graag dingen zelf uitzoekt, ik zou die reisbureau laten voor wat het is.

Trouwens wel grappig, wanneer jullie in Las Vegas zijn, komen wij die dag ook net aan. Heb je daar al je hotel geboekt? Voor hotelreviews kan je kijken op www.mytravelguide.com of www.tripadvisor.com als je nog hotels zoekt.

Groeten,
Harold
#14 - 14-09-2006, 07:51 uur
« Laatst bewerkt op: 14-09-2006, 07:53 uur door AngelHarold »

yuri

Hallo Harold,

Dus jij gaat ook in ongeveer dezelfde periode. Welke route ga jij maken? Ik denk dat ik maar en boeking ga makane voor degene die ik nu via het internet gevonden heb (retour incl tax) voor 491 €. Heen met een tussenlanding in Washington en terug direct. Dit lijkt me eerlijk gezegd wel een goede prijs. Ik zal ook nog even kijken bij United zelf.
Ik heb nog geen hotel geboekt in Vegas, daar ik op de sites elke niet verder kom dan maart of april. heb jij dat ook of zit ik op de verkeerde sites? Welk hotel heb jij geboekt?

Als je nog meer tips (hotel in SFC?) of ideeen hebt dan hoor ik dat graag.

Thanks,

Yuri
#15 - 14-09-2006, 09:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15