Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

ons west-tour

Discussie gestart

nilz79

Ik heb het denk zo goed mogelijk geplant maar er zullen wel nog heel wat vouten in zitten. Ik ben jullie erg dankbaar voor tips wat we beter kunnen doen of misschien ook laten maar ook wat je niet mag missen of waar je bv. zeker een keer gegeten zou moeten hebben en, en, en.
Waar iets geel is gemerkt heb ik nog niet echt een idee wat we daar gaan doen!
                                                           

Wij  beginnen in Las Vegas waar we op de eerste avond (zondag) wat lang de Strip lopen en later wat gaan gokken. (Okk door de Freemond Street en naar boven in de Statusphyre).

Op de tweede dag (ma) gaan we dan de hotels van binnen bekijken en avonds naar een Show (CIRQUE DU SOLEIL – KŔ).

De derde dag (di) willen we misschien een dagtrip doen na de Hoover Dam en terug via Valley of Fire en hopen misschien ergens een Ghost town tegen te komen. Anders misschien op dag 4 tussen Vegas en Williams of dag 11 als we vanuit Yosemite naar San Fransico rijden. (heb gelezen dat je op de Hwy 49 wel een aantaal tegen komt).
(Eten: Nascare Cafe, Hash House a gogo, Hot’n Jucy Crawfish)

Dag 4 (wo) gaan we naar Williams waar we ook blijven slapen. ( Wij willen ook een mooi stukje Route 66 rijden, misschien tussen Kingman en Seligman? Wat raden jullie aan?

Dag 5 (do) gaan we met de auto naar de Grand Canyon waar we eerst een helikoptervlucht doen en daarna een wandeling (met de bus een stuk rijden en ergens eruit) bv. Yaki Point of bij de Rim Trail Mohave Point? Mather Point, Moran, Grandview Point en Yavapai Point schijnen ook mooie uitkijkpunten te zijn. En daar ook ergens de zonsondergang bekijken.

Dag 6 (vr) van Williams naar de Bryce Canyon en daar ook nog snel een korte wandeling bv. Navajo Loop Trail. ( Is het verstandiger via Flagstaff  te rijden omdat tussen Tusayan en Cameron vaak file staat).

Dag 7 (za) heel misschien nog de zonsopgang vanuit Bryce Point of Sunrise Point (hoe laat gaat de zon daar begin mei op)? Daarna in een stuk door naar Death  Valley  (en hopen dat wij geen file tegen komen).

Dag 8 (Zo) Golden Canyon Trail tot aan Zabriskie Point wandelen. Ritje over de Artist Drive. Na de Devils’s Golf Course en Badwater Basin. Daarna door na Three Rivers (waar we waarschijnlijk pas nachts aan komen).

Dag 9 (ma)  vanuit Three Rivers via de198 (ik hoop dat ze begin mei al open is) naar Giant Forest  en wat bomen kijken en de Congress Trail en de General Grant Tree Trail lopen.
Verden rijden en de 180 op tot aan het eind. Omdat wij avonds nog naar de Yosemite moeten denk ik niet dat er nog tijd is om de Zumwalt Meadow Trail te doen maar dat zien wij dan wel.

Dag 10 (di) gaan we een grote wandeling maken. Als de Glacier Point  open is zal de Panorama Trail ons eerste keus zijn. Als het niet mogelijk is misschien de Mist Trail en via de John Muir Trail terug.

Dag 11 (wo) nog een kleine wandeling pf misschien na de Lower Yosemite Fall of zo? En door naar San Francisco. Hier hebben we nog geen hotel geboekt maar de Columbus Motor Inn en de Castle Inn schijnen wel leuk te zijn en hebben een gratis parkeerplaats.

Dag 12 (do) met de Cable Car door de Stad heen en een daarna een bezichtiging van Chinatown, Unionsquare, Coit Tower, Transamerica Pyramid, Alamo Square,Haight-Ashbury.

Dag 13 (vr) vroeg ochtend naar Alcatraz, een ritje over de Golden Gate Bridge, de Lombard Street en Twin Peaks. Later wat uitrusten in de Golden Gate Park. Avonds naar Brainwash (een stand up comedy club)
(Eten: Taqueria La Cumbre, Thai Stick, Ike’s Place, The Olde San Francisco Creamery, Bakkerij Boudin, Cafe de la Presse)

Dag 14 (za) naar Milpitas waar je een hele grote Mall hebt en daar shoppen. Of is de Mall in Gilroy leuker of haal ik wat door maarkaar? Avonds eten bij Henry’s World Famous Hi-Life in San Jose waar we misschien ook slapen.

Dag 15 (zo) de Hwy 1 tot Morro Bay. (Ik hoop dat de Hwy1 halve wegen mei weer volledig begaanbaar is omdat hij nu op sommige stuken af is gesloten). Misschien gaan wij ook in Monterey no naar het Aquarium en zien dan wel tot waar we rijden om te blijven slapen omdat je als het donker is veel leuke dingen gaat missen zoals de waterval bij de Pfeiffer SP. Er is ook verder geen hotel geboekt.

Dag 16 (ma) via Pismo Beach tot Santa Monica. Hier moeten we ook nog een leuk hoten weten te vinden voor de laatste 3 nachtjes.

Dag 17 (di) het gewone LA programma  zoals met de auto door Bel Air, Beverly Hills, Sunset Blv en Rodeo Drive. Nog de Walk of Fame, en een foto van de Hollywood letters.
(Eten: Philippe The Original Restaurant, El Tepeyac Cafe)

Dag 18 (wo) naar Disnyland.

Dag 19 (do) ochtends naar Curacao oom een paar dagjes uit te rusten……

( In steden zoals Vegas, San Francisco en LA wil ik misschien nog bij een Brandweer binnen kijken en stadbadges ruilen).
 
Hartelijk bedankt aan iedereen die de moeite heeft gedaan dit allemaal te lezen en ook nog tips kan geven!!!!
#1 - 18-04-2011, 10:07 uur

Tet14

Hi
Zo maar wat losse opmerkingen.
1. Als je laat aankomt zal je misschien nog wat op de Strip lopen maar diezelfde dag nog Fremont en Stratosphere Tower lijkt me wat te veel van het goede. De jetlag zal toeslaan.  Weet niet waar je overnacht maar als je met de auto over de Strip wil gaan rijden ben je een uur bezig om naar Fremont te gaan. Ik zou dit tot een van de volgende dagen uitstellen.
2. Zie punt 1.
3. Het heeft geen zin naar Hoover te gaan want daar kom je de volgende dag langs. VoF is geweldig en je zou Red Rock te westen van Las Vegas ook nog kunnen toevoegen.
4. Je maakt het jezelf erg moeilijk om in Williams te overnachten en van daaraf south rim bezoeken. Sterk advies om in GC te gaan logeren www.grandcanyonlodges.com of www.tusayanhotels.com  Na zonsondergang is het nog een uur rijden terug naar Williams en het zal stikdonker zijn. Ik hoop niet dat je je vakantie wil laten verpesten door een aanrijding met een dier om nog maar niet te spreken van het dierenleed.   Tussen Kingman en Seligman kan je R66 rijden. Hackberry en Seligman zijn dan must stops imo.
5. Waarom zo veel haast? Je mist Antelope Canyon en Horseshoe bend in Page want naar Bryce is het 6 uur rijden en erg veel te zien onderweg. Tussen Tusayan en east rim heb ik nog nooit een file meegemaakt. Bij Desert View kan het druk zijn maar niet op de weg.
6. Voor zonsopgang/ondergang: http://www.sunrisesunset.com/usa/NationalParks/
7. Van Bryce naar Death Valley in een dag? Je mist Zion of wil je daar alleen doorheen rijden?  Bryce naar DV is 8 uur rijden via Zion.
8. Hoe wil je dat doen. De auto staat bij Zabriskie en dan ga je wandelen. Ga je op en neer? Of loop jij en rijdt iemand anders om? Je planning deze dag is lousy . Je onderschat de tijd die je voor DV nodig hebt and dan nog die lange rit naar Three Rivers? En dan weer 's avonds rijden?
9. Van Three Rivers door Seki rijden en dan naar Yosemite (waar logeer je?) is een volle dag.
10. Na Yosemite wordt het wat rustiger met je plannen. Tussen SF en LA zou ik 2 dagen plannen en de dag die je overhoudt voor bv Zion nemen. Nog steeds een drukke route.
Bij Big Sur zijn vertragingen opgetreden maar ik hoop voor je dat in mei de weg weer open is.
Tet
#2 - 18-04-2011, 11:40 uur

nilz79

Hoi Tet en bedankt voor jou reactie!

Ten eerste mijn excuses dat er niets geel is zoals ik scheve. 

In Las Vegas zijn we niet zo zeer aan een vast progamma gebonden en kijken gewoon wat we op de dagjes daar kunnen verdelen.
Wij slapen in het Imperial Plaza op de Strip en willen zo een dag of 3 dagen ticket voor de bus halen.

Over de Hooverdam zat ik ook al na te denken dat misschien in het voorbij rijden te doen.
     Red Rock heb ik net bekeken en toe gevoegd  8)

Ik ga met de rest overleggen wat Williams betreft en kijken of ik het geboekte  hotel nog kan verwisselen.

De mooie foto’s van de Antelope Canyon heb ik ook al gezien maar toen waren de hotels tot en met Yosemite al geboekt. Dit forum ben ik ook te lat tegen gekomen  :'(
En omdat we ook nog in de Brice Canyon aan willen komen als het licht is weet ik nou niet of we daar nog tijd hebben om te stoppen. Of denk je dat het kan lukken?

Bedankt voor de link naar de Sunrice pagina!

Zion hebben we niet in ons programma staan.

De wandeling naar Zabriskie heb ik van ontdek-amerika.nl
 Golden Canyon Trail (3,2 kilometer - heen en terug)
Deze populaire trail biedt een geweldig uitzicht over het hart van Death Valley. Je begint de wandeling bij de ingang van de kleurrijke canyon op 49 meter onder het zeeniveau, en klimt dan tijdens de eerste anderhalve kilometer omhoog tot 91 meter boven het zeeniveau. Aan het einde van de trail kan je nog zo'n 800 meter verder lopen, tot aan de rotsformatie Red Cathedral. Het is ook mogelijk nog verder te lopen, tot aan Zabriskie Point. De wandeling is dan 6,5 kilometer lang.
Dag 8 wakker worden in Furnace Creek, Death Valley bezichtigen en avonds in Three Rivers aan komen en slapen. ( als het te krap word om nog een wandeling te gaan maken in Death Valley doen wij het niet). Ik heb voor de rit 7uur ingeplant.

Dag 9 wakker worden in Three Rivers en avonds aan komen in de Yosemite Cedar Lodge.
Is dat niet te doen?

Nogmaals bedank voor jou tips!  :afro:

Groetjes Nils
#3 - 19-04-2011, 08:37 uur

Tet14

Dag 9 is wel te doen. Hangt van de tijd voor de hikes af. 
Zoals ik al zei, het neemt al snel 8 uur van Bryce naar Death Valley als je door Zion rijdt (en dat is wel aanbevolen.....en je zal ook wel eens willen stoppen). Via ut14 is het ongeveer 7 uur rijden als het verkeer in Las Vegas meezit.
Die dag 8 is echt te gek imo. Ik zou die Golden Canyon walk vergeten. Die neemt als snel 2.5 uur heen en terug.   Je kan naar Zabriskie Point de dag die je van Bryce komt. Furnace Creek Ranch ligt er vlakbij.
Ik zou dag 8 zo vroeg mogelijk opstaan, dan naar Devils Golf Course en Badwater. Terugrijden via Artist drive en dan op weg door DV. Stoppen bij de Dunes en wellicht even naar Mosaic Canyon rijden en daar een korte wandeling maken.   7 uur direkt van Furnace Creek naar Three Rivers maar dan zonder de bezoeken in DV.
Zonder te stoppen is het ca 3 uur rijden van GC Village naar Page en 3 uur tussen Page en Bryce. Je verliest wel een uur.  Je wint een uur tussen Bryce en DV.  Van Williams naar Page via Flagstaff is ook ongeveer 3 uur rijden.
Tet
#4 - 19-04-2011, 12:17 uur

Mrjn

In Death Valley de zonsopgang meepikken is ook een aanrader, overigens.
#5 - 19-04-2011, 19:42 uur

nilz79

Hoi Ted en Mrjn,

We zullen in de Sequoia dan maar een wandeling gaan maken. De Congress of de General Grant Tree Trail denk ik.
Over de rit naar Death Valley moet ik het wel nog eens met de rest van de groep hebben denk ik, wat we daar gaan doen.
De Golden Canyon is bij deze gewijzigd.
Misschien zijn we dan voor de zonsopgang bij de Devil’s Golf Course . Zo hebben we genoeg tijd voor een korte wandeling door de Mosaic Canyon voor dat we door rijden naar Sequoia.
 Wat bedoel je met “Je verliest wel een uur.  Je wint een uur tussen Bryce en DV”?

Bedankt voor jullie hulp! ;)
#6 - 20-04-2011, 08:10 uur

nilz79

Weet iemand wat voor een Ghost town leuk is om te bekijken? Misschien tijdens het dagtripje vanuit Vegas naar Valley of Fire en Red Rock? Of tussen Vegas en Williams? Of als we vanuit Yosemite naar San Fransico rijden. Egrens op de Hwy 49 schijnen een aantaal te zijn. Heb op deze side al gekeken  http://www.ghosttowns.com/ maar voor een hint van iemand van dit forum was ik wel ook dankbaar.

Groetjes
Nils

(nog 6 keer werken.....USA we komen eraan)  :dance:
#7 - 20-04-2011, 08:56 uur

Tet14

Arizona doet niet mee aan de zomertijd (daylight saving time) muv het Navajo Reservaat.  Utah doet wel mee. Dus van Page (az) naar Bryce (ut) verlies je een uur. Tussen Utah en Nevada win je een uur omdat Nevada in een andere tijdzone ligt.
De best ghosttown is Bodie maar daar kom je niet.   In Death Valley heb je Rhyolite maar dat is weer een omweg en niet in de buurt van Badwater en Zabriskie.
Cloride tussen Boulder City en Kingman, maar niet echt een ghosttown.
Ik zou mij beperken tot Hackberry en Seligman. Geen ghosttowns maar wel heel veel herinneringen aan R66.
In DV zijn nog meer ghosttown zoals Ballarat en Darwin maar ik ben bang dat je daar de tijd niet voor zult hebben.
#8 - 20-04-2011, 10:40 uur

Mrjn

Ik vond Rhyolite ook niet echt de moeite waard, overigens.

Je kunt in DV misschien Titus Canyon proberen (kost je wel een halve dag), met mozaiekrotsen, gekleurde rotsen en een ghosttown Leadfield. High Clearance Vehicle wel aan te raden. 
#9 - 20-04-2011, 18:56 uur

Tet14

Niet alleen aan te raden maar een must. Voor Titus zal OP al helemaal geen tijd hebben en je verhuurbedrijf staat  niet toe dirtroads zoals Titus te rijden.
#10 - 20-04-2011, 19:38 uur

nilz79

Oké bedankt!

Aangezien we op de zelfde dag nog door moeten naar Three Rivers denk ik niet dat het wat gaat worden.

de volgende keer dan maar   ;)

Groetjes
Nils
#11 - 20-04-2011, 22:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15