Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze droomreis 2005....

Discussie gestart

Tokheim

Ja hoor, dit is de route de we uit onze hoge hoed hebben getoverd met Microsoft Streets & Trips 2004 :
Wij gaan met ons gezin (1 kind van 10) en Opa en Oma deze rondreis maken in Juli.
Met BA via London heen naar SF en terug via LA.
Auto gehuurd via Hertz met Neverlost (Mini Van)

San Francisco                          3 nachten    Alcatraz enz. enz.?
170 mile naar Mariposa           2 nachten    Yosemite
215 mile naar Lone Pine          1 nacht       (via Tioga Pass)  
235 mile naar Las Vegas         3 nachten    (via Death Valley) Celine Dion tickets al gekocht
245 mile naar Ruby's Inn         1 nacht        (via Zion naar Bryce)
75   mile naar Torrey               1 nacht         (via Bryce naar Capitol Reef)
155 mile naar Moab                 3 nachten    Boottocht ?
170 mile naar Kayenta            1 nacht        (via Mexican Hat en Monument Valley)
155 mile naar Grand Canyon   2 nachten    Helicoptervlucht ?
230 mile naar Laughlin            2 nachten    (via Route 66)
250 mile naar Palm Springs     2 nachten    (via Joshua Tree) (Kabelbaan ?)
125 mile naar San Diego         3 nachten    Shoppingmall? Seaworld ? San Diego Zoo ?
135 mile naar Los Angeles      4 nachten    Shoppingmall ? Disney ? Hollywood ?

en weer naar huis....

De meeste hotels zijn gereserveerd maar niet betaald (AAA) en voor Las Vegas (MGM) en Grand Canyon (Kachina Lodge Canyon View) hebben we al 1 nacht betaald.

Moeten we hier nog wat aan sleutelen of hebben jullie nog wat  tips voor wat we absoluut niet mogen missen en/of moeten we skippen (als dit nog is in te passen)

Alvast dank voor de vele tips die ik van dit Forum heb opgepikt.... en let me know....

Thanks

Theo


#1 - 07-05-2005, 11:41 uur
« Laatst bewerkt op: 08-05-2005, 11:19 uur door Tokheim »

Tokheim

 ??? (Nog) Geen reacties, betekent dit dat we ons hier goed hebben ingelezen en een perfecte reis inelkaar hebben geknutseld waar niets meer op en/of aan te merken is .... ;D ;D ;D
#2 - 10-05-2005, 09:49 uur

Mississippi

??? (Nog) Geen reacties, betekent dit dat we ons hier goed hebben ingelezen en een perfecte reis inelkaar hebben geknutseld waar niets meer op en/of aan te merken is .... ;D ;D ;D

Volgens mij kan je die vraagtekens wel weghalen en dan heb je inderdaad een droomreis die prima te doen is. Je zou kunnen overwegen een nachtje in Death Vally te blijven. Je hebt overal ruim de tijd genomen en het zal een ontspannen vakantie worden. Helemaal goed dus  ;D ;D ;D

#3 - 10-05-2005, 11:11 uur

Tokheim

 ;) Die vraagtekens stonden er juist om misschien nog wat reactie's/tips te krijgen rondom die plaatsen wat we absoluut niet mogen missen!!  8) 8) We hebben gekozen om juist niet in Death Valley te gaan zitten i.v.m. de hitte, en extra vroeg (koeler) vanuit Lone Pine te vertrekken om Death Valley te bezoeken en te eindigen in Las Vegas......

Thanks

Theo
#4 - 10-05-2005, 18:51 uur

Hans B

Hallo Tokheim,
wellicht nog een kleine tip voor je route tussen Torrey en Moab. Halverwege Hanksville en de I-70 ligt een piepklein State Park genaamd Goblin Valley. Afgezien van enkele bankjes om een lunch te nuttigen is er niets. Echter vanaf daar heb je een prachtig overzicht over het parkje dat bestaat uit een amphitheatertje met rode rotsen gevormd als paddenstoeltjes.
Ik zou wel een fotootje willen bijvoegen, maar dat lukt me niet.
groeten, Hans B.
#5 - 10-05-2005, 20:06 uur
« Laatst bewerkt op: 10-05-2005, 20:06 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tokheim

Dit zijn nu de tips waar we op zaten te wachten, zal daar zeker stoppen ;D  i.pv. doorsjeesen naar Moab.

Thanks
 
Theo
#6 - 10-05-2005, 20:25 uur

Hans B

Hallo Tokheim,
ja bedankt, wij reden er 2 jaar geleden ook toevallig langs en namen de afslag naar dit parkje. Normaal zou je de weg rechtdoor zijn gereden, maar wij deden dat per toeval niet.
Verder is het wellicht aardig om tussen San Diego en Los Angeles een missiepost te bezoeken. Je hebt er enkele liggen en volgens mij is Mission San Juan Capistrano te oudste, ligt halverwege.
Bij Los Angeles noem je wel Disney, misschien dat Universal ook iets is om naartoe te gaan.
groeten Hans B.
#7 - 10-05-2005, 22:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Hallo,
ik heb een foto geplaatst van de Goblin Valley.
't Is niet zo's hele fraaie, maar het laat wel zien wat de bedoeling is; paddestoelenhuisjes.

groeten Hans B.
#8 - 10-05-2005, 23:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tokheim

Hé, geinig die foto, hebben we er een beeld bij, we gaan dit zeker bekijken. Over zo'n missiepost hadden we nog niet over nagedacht, en Disney is echt een must voor onze dochter. We twijfelen wel nog tussen San Diego Zoo of het Wild Animal Park. Ook omdat Seaworld al ingepland staat denken we dat een teveel aan parken achterelkaar  bezoeken teveel van het goede  is .......

Thanks

Theo
#9 - 11-05-2005, 08:11 uur

Norbert

Als je van de Grand Canyon naar Laughlin over de route 66 rijdt, is mischien ook wel een leuke tussenstop de Grand Canyon Caverns.
Dit is een grottencomplex waarin je een rondleing krijgt. Ik heb de caverns in 2003 ook bezocht en het was een leuke rondleiding.

Zie ook hun website www.gccaverns.com
#10 - 11-05-2005, 21:02 uur
« Laatst bewerkt op: 11-05-2005, 21:03 uur door Norbert »

Tokheim

Als je van de Grand Canyon naar Laughlin over de route 66 rijdt, is mischien ook wel een leuke tussenstop de Grand Canyon Caverns.
Dit is een grottencomplex waarin je een rondleing krijgt. Ik heb de caverns in 2003 ook bezocht en het was een leuke rondleiding.

Zie ook hun website www.gccaverns.com

Ja bedankt, dit is inderdaad een leuke tussenstop, maar we weten nog niet of we wel dit stukje Route 66 gaan nemen omdat er veel verteld wordt dat er verder niet zo veel aan is....behalve historisch gezien dan.

Thanks.

Theo

#11 - 12-05-2005, 08:12 uur

Ebelix

Hé, geinig die foto, hebben we er een beeld bij, we gaan dit zeker bekijken. Over zo'n missiepost hadden we nog niet over nagedacht, en Disney is echt een must voor onze dochter. We twijfelen wel nog tussen San Diego Zoo of het Wild Animal Park. Ook omdat Seaworld al ingepland staat denken we dat een teveel aan parken achterelkaar  bezoeken teveel van het goede  is .......

Thanks

Theo

Ik zou zeker naar de San Diego Zoo gaan. Is werkelijk een van de beste zoo's van de wereld. Je krijgt er zeker geen spijt van.
#12 - 31-05-2005, 15:41 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jacko

Als je tijd hebt zou ik nog naar Monterey (net onder SF) gaan om te gaan Whale Watchen (Moet je waarschijnlijk wel van te voren boeken).
Wij hebben dit eind april gedaan, en dit was echt schitterend. Om onze boot zwommen Orac's .. Maakte meer indruk op ons als Seaworld (hadden we 19 eerder gedaan).


Het kost ongeveer $28,- pp.  Als je ochtend trip neemt kan je 's middag's nog de 17 mile drive doen.

Shoppen kan je trouwens ook prima in Vegas doen, er zijn daar 2 grote malls.

http://www.gowhales.com/



#13 - 31-05-2005, 17:19 uur
« Laatst bewerkt op: 31-05-2005, 17:22 uur door Jacko »

Tokheim

Helaas Whale Watchen zit er niet in, aangezien wij al een keer op Tenerife dit schouwspel hebben gezien (inderdaad schitterend) maar zeeziekte roet in het eten gooide bij Oma en kind...... dus toch gewoon Seaworld.

Het wordt waarschijnlijk San Diego Zoo en het Animal Wild Park bewaren we dan voor een volgende keer ;D ;D ;D...

Thanks

Theo
#14 - 01-06-2005, 07:50 uur

Jacko

Als je in Seaworld bent moet je zeker de Dolfijnen gaan voeren, kost iets van $4,- per 2 is visjes. Maar dan eten ze ook echt uit je hand en mag je ze aaien (iets voor je kind ..). Zorg wel dat je er vroeg bent en dat je de Orca show als eerste pakt, de latere shows zijn meestal al vroeg vol.

Ook hebben ze een lunch buffet voor $10,- PP (kinderen volgens mij de helft). Dit zit rechts van de ingang net voor de brouwerij, ze serveren er hotdogs, kip en groenvoer. Het is een stuk goedkoper dan de andere eetgelegenheden in het park.

Voor Alcatrez raad ik je om de trip al in Nederland te regelen (de trips zitten nl. al snel vol).  Je kan het beste de eerste avond tour regelen (06:20 PM) en dan de laatste boot terug nemen (09:30 PM). De avond tour is langer en er is meer uitleg.

Veel plezier
#15 - 01-06-2005, 08:56 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15