Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze droomreis naar de USA juli/augustus 2016

Discussie gestart

DeReintjes

Hallo forumleden,

Ik heb me al voorgesteld in het daarvoor bedoelde topic maar bij deze nogmaals. Wij, gezin met 2 kids van dan 18 en 16 jaar uit Pijnacker, willen in juli/augustus 2016 onze droomreis naar Zuidwest Amerika gaan maken. Beide kids doen eindexamen. Na de diploma uitreiking willen we vrij snel op pad, ook omdat we weer terug moeten zijn als mijn zoon, hopelijk, ergens een introductieweek van een universiteit mee moet lopen. Dus we zitten gebonden tussen begin juli t/m de eerste week van augustus. In totaal heb ik 4 weken vakantie dus kunnen we ± 26-28 dagen gebruiken voor de reis, afhankelijk van de vertrekdag.
Door mijn reizen naar het verre oosten voor mijn baas heb ik door de jaren heen redelijk wat miles gespaard bij de KLM. Daarvan wil ik proberen zoveel mogelijk van onze tickets te bekostigen. Minimaal 3 zou moeten lukken, misschien alle 4. Over een paar weken komen deze tickets voor onze reisperiode beschikbaar en zal ik er snel bij moeten zijn. Daarom heb ik dit topic nu opgestart. Heb al veel gelezen op dit forum en ook al diverse mogelijke reizen in draft staan. Wat ik nu van jullie zou willen weten is welke reis(richting) zou het meest effectief zijn met daarin de voor ons belangrijke onderdelen?
Van alle reizen die ik in draft heb staan zou ik nu voor deze gaan:
Salt Lake City naar Los Angelos via:
Yellowstone
Grand Teton
Moab(Arches, Canyonland, Capitol Reef)
Monument Valley
Grand Canyon(South Rim)
Kanab (Bryce Canyon en Zion)
Las Vegas-ff relaxen+shoppen
Death Valley
(Sequoia-flinke omweg als je vanaf Death Valley komt?)
Yosemite
(San Francisco)
Monterey-whale watching?
Los Angeles-pretpark(en)+stad

Mijn idee van deze route is: veel parken en natuurschoon en 2 vertier momenten voor de kids (en mams en paps), Las Vegas en Los Angeles.

Dit is een zeer grove versie, alles moet tzt nog ingevuld worden, overnachtingen, mooie scenic routes etc. Tzt ga ik hem dan uitschrijven in het op dit forum gebruikelijke format. We gaan het met de auto doen. Wat tussen ( ) staat zou er, mits tijd  te kort, als eerste uit kunnen op dit moment.
Wat vinden de kenners hiervan? Is dit te doen in ± 28 dagen? Mis ik een must see? Kan er wat uit wat niet de moeite is? Kan ik me bij het boeken richten op dit begin en eindpunt? Of kan ik me beter op een andere route focussen? 1 of 2 mogelijke routes achter de hand hebben tijdens boeken is wel prettig.

Een heel verhaal. Ik hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat onze plannen zijn. Ik zou zeggen alle meningen, kritiek, aanvullingen zijn welkom. Die ga ik dan gebruiken om een goede afweging te maken bij het boeken van de tickets.

Alvast bedankt. Thijs

#1 - 18-08-2015, 20:44 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2015, 22:48 uur door DeReintjes »

Marianne

Om te zien of het haalbaar is zul je de route toch moeten uitschrijven.
Ik heb een poging gewaagd en het zou kunnen maar echt ruim vind ik het niet.

Dag 1   naar      Salt Lake City
Dag 2   Salt Lake City    -   West Yellowstone
Dag 3   Yellowstone      
Dag 4   Yellowstone      
Dag 5   Yellowstone      
Dag 6   Yellowstone    -   Grand Teton
Dag 7   Grand Teton    -   Capitol Reef (lange rit)
Dag 8   Capitol Reef -   Moab
Dag 9   Moab      
Dag 10   Moab      
Dag 11   Moab    -   Grand Canyon
Dag 12   Grand Canyon    -   Page
Dag 13   Page    -   Bryce
Dag 14   Bryce    -   Zion
Dag 15   Zion      
Dag 16   Zion    -   Las Vegas
Dag 17   Las Vegas      
Dag 18   Las Vegas    -   Lone Pine
Dag 19   Lone Pine    -   Yosemite
Dag 20   Yosemite      
Dag 21   Yosemite    -   Sequoia
Dag 22   Sequoia      
Dag 23   Sequoia    -   San Francisco
Dag 24   San Francisco      
Dag 25   San Francisco    -   Monterey
Dag 26   Monterey    -   Pismoa Beach
Dag 27   Pismoa Beach    -   LA
Dag 28   LA      
Dag 29   LA    -   AMS

Je schrijft Kanab voor bryce en Zion, maar je kunt beter bij Bryce zelf overnachten en dan naar Zion rijden. Dat geeft je meer tijd voor Bryce, en ook de mooiste uren voor het park.
Ik heb Page toegevoegd (Antelope Canyon, Lake Powell, Horseshoe bend). Je zou dat ook op weg van de GC naar Bryce kunnen doen, maar dan zou ik twee nachten GC doen, anders wordt het wel erg krap.
Capitol Reef bezoeken vanuit Moab is niet handig. Ik heb het nu tussen Jackson en Moab gezet, maar het is wel ver rijden vna Jackson naar Torrey. Je kunt ook eerst naar Moab, dan Capitol reef, Bryce, Zion, Page, MV en GC. Dan heb je de prachtige UT12. Maar het zal wat meer tijd kosten denk ik.
Zet het eens uit in googlemaps.

Ik heb geen stop in Death Valley gedaan, maar in Lone Pine. Mooier is het om in DV en in Lee Vining/Mammoth Lakes te overnachten Dan heb je meer tijd voor die mooie route en ook meer tijd voor yosemite. Vanuit DV naar sequoia is ene lange weg en je mist de tioga Pass, dus deze volgorde is qua route mooier.

Wij bezochten in 2008 met de kinderen ook Yellowstone, Zion, Moab, yosemite, etc. Misschien heb je iets aan dat reisverslag. En in juni van dit jaar bezochten we ook Yellowstone, grand teton, GC, Zion, Bryce en Yosemite.

Succes met de planning!

Marianne
#2 - 18-08-2015, 23:06 uur

Old Faithful

Wat vinden de kenners hiervan? Is dit te doen in ± 28 dagen? Mis ik een must see? Kan er wat uit wat niet de moeite is? Kan ik me bij het boeken richten op dit begin en eindpunt? Of kan ik me beter op een andere route focussen? 1 of 2 mogelijke routes achter de hand hebben tijdens boeken is wel prettig.
Zoals gezegd is het heel veel voor de beschikbare tijd. De route van Marianne kan, maar is op sommige plaatsen wel erg krap zoals zij zelf ook schrijft. Bovendien kom je op dag 30 terug in Nederland; ik weet niet of dat een probleem is.
Er zijn voor mij geen dingen die er uit kunnen omdat het niet de moeite is. Je zou desondanks kunnen besluiten dingen weg te laten.
* Ik ben een fan van Capitol Reef N.P., maar je zou het in kunnen wisselen voor een overnachting in Vernal en een bezoek aan Dinosaur N.M. De sectie "rode rotsen" is sowieso goed vertegenwoordigd. De afstand Grand Teton - Moab is in die optie beter over de rijdagen verdeeld. Dat wordt dan Grand Teton - Vernal - Moab.
* Ik ben ook een fan van Seki. Toch zou ik het weglaten. Je wint daarmee twee dagen. Kings Canyon is het rustigere broertje van Yosemite en in Yosemite kun je ook Giant Sequoia's zien, al zal de Mariposa Grove nog gesloten zijn.
* Je zou ook de route in San Francisco kunnen laten eindigen. Dat zou je in ieder geval moeten beslissen voordat je de vliegtickets boekt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Edit: Spelfout verbeterd.
#3 - 19-08-2015, 01:22 uur
« Laatst bewerkt op: 19-08-2015, 12:52 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Cees A

De belangrijkste en meest fundamentele keus waar je als eerste voor staat is: Wat voor soort reis wil ik maken.
Wordt het een reis van "we zijn overal geweest maar hadden te weinig tijd om iets te zien/doen/ondernemen"
Of wordt het een reis waarbij je je wishlist wat inkort, maar de tijd neemt voor de parken die je wel bezoekt.
Vergis je namelijk niet, de rijafstanden zijn groter dan je denkt en een Amerikavakantie moet m.i. toch meer zijn dan het rijden van A naar B en de volgende dag via C naar D met alleen tijd voor wat fotostops bij uitzichtpunten. Toch ?

Onderschat ook de afstanden in de parken zelf niet. Sommige parken zijn echt groter dan je misschien denkt.
In bijvoorbeeld Yellowstone is alleen de parkroad die in de vorm van een 8 door het park loopt al 250 km lang.
Die parkroad is bovendien regelmatig verstopt door op de weg lopende buffalo's of door geparkeerde auto's van toeristen die een beer of ander wild zien.
Niet bepaald een weg waar je kunt doorrijden en km maken dus.
Vanwege de grootte van Yellowstone wordt in reisschema's meestal minimaal 3 dagen ingepland. Geloof me, die 3 dagen heb je echt nodig !
 
In je voorsteltopic heb ik al verwezen naar een paar voorbeeldroutetopics.
Kijk naar de afstanden en rijtijden tussen de diverse parken/plaatsen en gebruik die bij je planning.
Lees wat er te doen en te ondernemen is in de parken en plaatsen en gebruik de (links naar) informatie-websites voor uitgebreide info.
Bekijk ook de (links naar) PDF kaarten die bij ieder park zijn gegeven. (beetje inzoomen op het PDF document om details te zien)
Op deze kaarten zie je precies waar alle in de informatie genoemde bezienswaardige punten liggen.

Bij de informatie over Yellowstone zie je dat ik kies voor het overnachten op een paar verschillende plaatsen.
Op die manier rij je in een paar dagen in een efficiënte en logische volgorde langs alle belangrijke bezienswaardigheden zonder onnodig op en neer rijden over die parkroad.
Let op: De volgorde van overnachtingsplaatsen en de route door Yellowstone zal bij jullie anders zijn dan bij de voorbeeldroute want jullie komen van een andere kant Yellowstone binnen. Het gaat hier (voorlopig) alleen maar om het idee.

Stel, aan o.a. de hand van de info in de voorbeeldroutes en je (ingekorte) wishlist zelf eens een route samen.
We hebben dan een beter idee van je wensen en kunnen dan beter en gerichter commentaar of tips geven
Gebruik Google Maps of de gegevens van de voorbeeldroutes om een idee te krijgen van afstand. Let ook op de rijtijd. 
(100 mile snelweg kost minder tijd dan 100 mile bochtige bergweg met een langzame camper voor je)
Let erop dat de gegeven rijtijden, ook die van de voorbeeldroutes, zuivere rijtijden zijn, exclusief de nodige rust- plas- en lunchpauzes en excl. eventuele fotostops.
Tip: Het schrappen van een park of plaats waar je toch voorbij komt heeft meestal weinig effect.
Het schrappen van iets dat helemaal uit de richting ligt geeft je vaak meer tijdwinst.
 


 
#4 - 19-08-2015, 10:11 uur

Dirc

Cees schrijft:
De belangrijkste en meest fundamentele keus waar je als eerste voor staat is: Wat voor soort reis wil ik maken.
Wordt het een reis van "we zijn overal geweest maar hadden te weinig tijd om iets te zien/doen/ondernemen"
Of wordt het een reis waarbij je je wishlist wat inkort, maar de tijd neemt voor de parken die je wel bezoekt.


Ik heb, toen ik dacht dat ik maar eens in mijn leven in de States zou zijn, gekozen voor optie 1. Veel zien in weinig tijd. Ik was met een groep vrienden en hadden het tempo er lekker in. Nadeel is dat je het bijna niet kunt bevatten en uiteindelijk terug kijkt in foto's waarvan je niet meer weet wat het is. Desalniettemin een top vakantie.
Mijn andere reizen heb ik, ook op eigen ervaring, veel rustiger gedaan. Minder rijden, meer zien. En ook meer tijd om echt vakantie te houden. Je wilt immers ook lekker wandelen, zwemmen, shoppen, een boek lezen, tot rust komen of wat je dan ook verwacht van 'vakantie'. Ik zou er nooit meer voor kiezen om alleen maar onderweg te zijn om zoveel mogelijk te zien.

Sterker nog, deze reis heb ik bijvoorbeeld de Grand Canyon laten vallen omdat dit voor ons meer een foto moment zou zin (we hadden de tijd niet voor een wandeling naar bijvoorbeeld de Supai).

De tip van Cees gebruik ik zelf ook; zet de route eens globaal uit in google maps, dan zie je vanzelf welke lussen er onhandig zijn in je route of welke stukken je vrijwel dubbel rijdt om naar die ene plaats te kunnen.

Succes!
#5 - 19-08-2015, 11:59 uur

Hans B

Mijn ervaring is dat Yellowstone in combinatie met Grand Canyon én Californië in 4 weken te kort is om goed te genieten. Het wordt dan meer een race tegen de klok. Ik ben er wel geweest, maar heb te weinig gezien.

Probeer er een week bij te doen.
#6 - 19-08-2015, 14:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

petravv

Ik ben zelf ook van "oh ik wil graag heel veel zien" en begin met het maken van de planning dan ook altijd met veel te veel dingen in een te korte tijd. Wat je je ook moet realiseren is dat je echt niet alles in 1 keer kunt zien, en als je er eenmaal een keer geweest bent je echt heeeeel erg graag terug wilt. Met dat in je achterhoofd kun je keuzes maken wat dan handig is.
Yellowstone bijv is een park waar je echt een aantal dagen nodig hebt en wat ook nog eens in een regio ligt waar nog zo veel meer te zien is en het is ook nog eens goed te combineren met Canada mocht je dat ooit willen. Ik zou, en geloof me ik spreek uit ervaring als ik zeg dat dat moeilijke keuzes zijn ;-), yellowstone bewaren. Je krijgt namelijk als je het "standaard" rondje neemt al zo ontzettend veel moois te zien en zo veel indrukken dat je hoofd er van overloopt.
Wij hebben onze droomreis gemaakt in 2009, misschien heb je wat aan mijn blog van die vakantie, we hadden toen ook 28 dagen en dit zal altijd de mooiste amerika reizen blijven, ongeacht al het moois wat we in latere reizen nog hebben gezien.
Om de doodeenvoudige reden dat we en ontzettend veel moois heben gezien en er echt de tijd voor hadden en we toen besmet raakten met het amerika virus, als we de kids nu vragen wat wil je ooit nog weer eens zien dan is het eenstemmige antwoord de hele eerste amerika reis.
Voor ons waren in die eerste reis de absolute hoogtepunten...op 1 Antelope Canyon, op 2 Bryce Canyon en op 3 Grand Canyon.

Veel plezier met de voorbereidingen!!

Petra

http://amerika--2009.blogspot.nl/
#7 - 20-08-2015, 10:07 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

DeReintjes

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. Hier hebben we wat aan. Heb gisteren mijn 'ideale' route eens helemaal uitgeschreven mbv het schema van Marianne. Nog wat dingen toegevoegd oa de scenic  UT12. Toen kwam ik ook al snel tot de conclusie dat het allemaal wel net zou kunnen maar in een veel te hoog tempo. Daarnaast moet ik ook een beetje rekening houden met de wensen van de kids en mijn vrouw en daarvoor heb ik denk ik een dag meer nodig in LA en LV. Hoe graag ik er ook heen zou willen, maar ik ga het advies van Petravv en Dirc opvolgen en Yellowstone laten vallen. Tis nogal uit de richting en kost veel tijd. Zonder Yellowstone heb ik, denk ik , ook wat meer opties om een zo efficiënt mogelijke route te maken, bv SLC-LA zonder Yellowstone of LV-LA en komt ook het traditionele SF-LA komt weer in beeld. Dit geeft me wat meer mogelijkheden bij het boeken van de tickets. Ik ga de komende dagen het een en ander is verder uitwerken en tzt zal ik me weer melden.
Alvast bedankt en tot gauw.
Gr Thijs
#8 - 20-08-2015, 18:48 uur

Old Faithful

Als je voor begin en einde kiest uit Phoenix, Las Vegas, San Francisco, Los Angeles en San Diego, krijg je waarschijnlijk ook niet te maken met achterlatingskosten voor de auto.

Wel jammer van Yellowstone; het was niet voor niets het eerste nationale park. Maar ja, wat je ook kiest, het is altijd iets moois dat sneuvelt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#9 - 21-08-2015, 00:43 uur
Groet,

Old Faithful

EnncUsa

Yellowstone loopt niet weg, nu heb je een reden om nog eens terug te gaan. Verstandige beslissing en jullie krijgen, wat je ook kiest, zeker een droomvakantie.
#10 - 21-08-2015, 12:07 uur

Dirc

Yellowstone loopt niet weg, nu heb je een reden om nog eens terug te gaan. Verstandige beslissing en jullie krijgen, wat je ook kiest, zeker een droomvakantie.

Je weet het niet met die vulkaan. Al die doompreppers daar weten er alles van :)
#11 - 21-08-2015, 18:19 uur

DeReintjes

Hallo beste forumleden,

Eindelijk heb ik weer wat te melden na weken van stilte. Moest, ivm het gebruiken van KLM miles voor boeken tickets, wachten tot ik ook de terugvlucht kon boeken (kan pas 10 maanden van te voren). Maar goed nieuws, ze zijn afgelopen donderdag geboekt.
Heenvlucht op zaterdag 9 juli: Amsterdag-LA, aankomst 14.40
Terugvlucht op vrijdag 5 augustus: LA-Amsterdam, vertrek 16.55
Beide rechtstreekse vluchten met KLM.
Miles technisch en qua beschikbaarheid was dit de meest gunstige optie.
We hebben dus in totaal 26 hele dagen tot onze beschikking.
Aangezien de reis dus LA-LA wordt ga ik de voorbeeld reis zoals die uitgebreid op deze site beschreven staat als leidraad gebruiken. Daarin zit ± alles wat we willen en ik heb nog wat dagen in te vullen aangezien de basisroute van die reis 21 dagen is.
Dus de komende dagen/weken ga ik de route uitschrijven en finetunen en op het forum zetten. Daarna hotels boeken en auto huren.
Hebben jullie nog suggesties voor autohuur, welk verhuur bedrijf, type auto (moet groot zijn, 4 personen met koffers).
Alvast bedankt maar weer en tot snel. Let the fun begin.

Groetjes Thijs
#12 - 11-10-2015, 17:08 uur

Marianne

Met 4 personen zou ik voor een minivan gaan. Of een grote SUV. Wij huren vaak via www.usareisen.de, maar er zijn veel mogelijkheden, het is een kwestie van goed vergelijken. Huren in CA betekent dat je niet hoeft te betalen voor een tweede bestuurder, dat betekent dat je niet het duurste pakket hoeft te nemen.

Wil je de standaardroute volgen, met meer tijd overal, of eventueel ook nog wat extra's toevoegen? Sequoia toevoegen kan - dat zou ik dan tussen SF en Yosemite doen - maar je kunt ook Moab toevoegen. Mocht je nog eens naar Yellowstone gaan dan kun je een bezoek aan Moab ook daarmee combineren.
Als je zo hier en daar in de parken wilt overnachten zou ik niet te lang wachten met het boeken van accommodatie daar.

Marianne
#13 - 11-10-2015, 22:03 uur

Cees A

De basisroute is inderdaad maar 21 dagen.
Maar je hebt waarschijnlijk ook gezien dat je die basisroute gemakkelijk kunt uitbreiden met 1 of meerdere modules.
Kijk bv eens in dit bericht: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136277/#msg136277
Met de daar genoemde module 4C breid je je route al uit met 5 dagen en ben je al ver klaar.
Een van de 2 dagen die je dan nog over hebt zou je, zeker als je van wandelen houdt, als extra dag Capitol Reef kunnen toevoegen.
Die andere dag kun je overal inzetten waar je het nodig acht.

Je kunt ook kiezen voor module 4A (uitbreiding met 1 dag) of module 4B (uitbreiding met 2 dagen)
Je hebt dan aan het einde van je route nog de mogelijkheid voor een bezoek aan Joshua Tree en een paar dagen San Diego
Linkje: ---> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280

Mogelijkheden genoeg dus .......................
Succes met plannen.

V.w.b. je huurauto:
Probleem meerdere personen in huurauto's is meestal niet de passagiersruimte, maar de kofferruimte.
Iedere passagier heeft een grote koffer of reistas en een handbagagekoffertje of rugzakje en dat moet allemaal in de kofferuimte.
Daarnaast koop je waarschijnlijk nog een koelbox voor drankjes onderweg, een paar trays met flesjes drinkwater enz. en ook daarvoor moet je plaats hebben
Bij 4 personen ben je dan al snel aangewezen op een minivan of een full-size SUV
Er zijn vele websites waar je een huurauto kunt boeken. Hieronder vind je een heel lijstje.
Ga gewoon vergelijken, want de prijsverschillen, vooral bij wat grotere auto's, kunnen groot zijn. Veel werk inderdaad, maar de moeite waard.

Let op: Omdat je de auto ophaalt in Californie hoef je niet te betalen voor een extra chauffeur (als die tenminste boven de 25 is)
In Californie is bij wet geregeld dat die extra chauffeur gratis op het huurcontract wordt bijgeschreven.
Hij/zij moet natuurlijk wel een geldig rijbewijs kunnen laten zien.

Hier komt het lijstje:
http://www.alamo.co.uk/brits
https://www.alamo.com/
http://www.ebookers.de/
http://www.expedia.nl/
http://www.usareisen.de/
http://www.drive-usa.de/
http://www.rentalcars.com/
http://www.autoeurope.nl/
http://www.uscarhire.com/
https://www.nationalcar.com/
https://www.nationalcar.co.uk/flyingblue
https://www.nationalcar.co.uk/
https://www.hertz.nl/   ----------------- Gebruik bij Hertz de CDP kortingscode van de ANWB 504224
http://www.sunnycars.nl/

Succes met vergelijken.

#14 - 12-10-2015, 10:07 uur

Hans B

Volgens mij heb je netto 27 dagen te besteden.
De basis route is dan wel 21 dagen, maar je kunt makkelijk op verschillende plaatsen een dag extra blijven, zonder dat de route daar extra lang van wordt.
Ligt er een beetje aan wat jullie interesses zijn. Als je een beetje sportief bent zijn er ook een aantal leuke wandelingen te maken van meerdere uren of een kajaktocht, tochten per paard.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een extra dag : San Francisco, Yosemite, pak Bodie / Mono Lake mee, Las Vegas, Page, Grand Canyon.
Ik begrijp dat je 'alles' wil zien, maar dat l;ukt toch niet.
Bovendien je ziet het pas als je uit de auto stapt en aan de wandel gaat.
Succes met de puzzel.
#15 - 12-10-2015, 14:10 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2015, 14:14 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15