Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze reis Zuidwest Amerika september 2010

Discussie gestart

M-ja

Hoi allemaal,

Ik en mijn vriend willen september dit jaar naar Zuidwest Amerika. Ik zag dat iedereen hele goede tips geeft op dit forum dus ik heb me ook maar even aangemeld  >:D
We hebben nog niks geboekt, misschien kunnen we nog wat nuttige tips krijgen voordat we dingen gaan vastleggen. We kunnen er overigens niet  meer dagen van maken zoals het er nu uitziet...

Goed, hier is onze planning:

Dag 1 (woe 1-9-2010): vliegreis naar San francisco. Verder niks gepland die dag
Dag 2 (do 2-9-2010): SF
Dag 3 (vr 3-9-2010): SF
Dag 4 (za 4-9-2010): SF - Yosemite NP
Dag 5 (zo 5-9-2010): Yosemite NP - Sequoia NP (s ochtends nog Yosemite, smiddags naar Sequoia rijden)
Dag 6 (ma 6-9-2010): Sequoia NP - Death Valley
Dag 7 (di 7-9-2010): Death Valley
Dag 8 (wo 8-9-2010): DV - Las Vegas
Dag 9 (do 9-9-2010): Las Vegas

#1 - 07-03-2010, 15:32 uur

M-ja

ok foutje verkeerde knopje;)
Vervolg....
Dag 10 (10-9-2010): Las Vegas - Korte stop Zion NP (niet uitgebreid bekijken) - Bryce NP
Dag 11 (11-9-2010) Bryce NP - Page
Dag 12 (12-9-2010) Page - Grand Canyon
Dag 13 (13-9-2010) Grand Canyon
Dag 14 (14-9-2010) Grand Canyon - Palm Springs
Dag 15 (15-9-2010) Palm Springs - LA
Dag 16 (16-9-2010) LA
Dag 17 (17-9-2010) LA
Dag 18 (18-9-2010: terugreis naar NL

Ik ben nog niet zo zeker van Sequoia NP, misschien die tijd bij Yosemite op doen? Wat denken jullie?

Groetjes,

Em
#2 - 07-03-2010, 15:37 uur

Hans B

Op het eerste oog. Sequoia overslaan en Zion toevoegen.
#3 - 07-03-2010, 18:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Net als Hans zou ik ook aanraden om Sequoia overslaan. Als je er 's middags naar toe rijdt en de volgende dag naar Death Valley gaat heb je er toch geen tijd voor. Besteed die dag aan Yosemite en rij naar de oostkant van het park, of blijf nog een nacht in Yosemite en rij in 1 dag naar DV. Reserveer zo snel mogelijk voor Yosemite.
Misschien toch wat meer tijd voor zion en een overnachting minder in de Grand Canyon? Wat willen jullie doen, waar houden jullie van?

Marianne
#4 - 07-03-2010, 19:37 uur

Martin Obbe

Je schrijft:

" Dag 10 (10-9-2010): Las Vegas - Korte stop Zion NP (niet uitgebreid bekijken) - Bryce NP"

Hoezo, Zion niet (uitgebreid) bekijken? Je weet niet wat je mist. Probeer elders tijd te besparen om toch Zion beter te bekijken. Wij hebben afgelopen zomer slechts 1 dag besteed aan Zion, en daar hebben we (achteraf gezien) spijt van. Zion is echt heel mooi, en kun je eigenlijk niet afdoen met een biksembezoek. En inderdaad, misschien kost je dat een extra overnachting bij de Grand Canyon.

Groet, Martin
#5 - 07-03-2010, 21:00 uur

M-ja

Hey

Bedankt voor jullie reacties!
Ik ga even kijken hoe ik wat meer tijd voor Zion kan inlassen. Zit er sowieso over te denken de reis om te draaien, beginnen met LA en eindigen in SF. Dit ivm de vlucht, die dan goedkoper is en de vakantie een dag langer:) Misschien kan ik daar dat dagje Zion pakken..

Ik stond al op het punt om Sequoia te schappen toen mn vriend zei dat ie daar wel echt heen wilde.. hmmz.

En is Palm Springs nog een beetje interessant of valt dat tegen? Ik lees er niet  zulke denderende verhalen over, zit erover te denken LA - grandcanyon te rijden en niet om te rijden langs Palm Springs. Das wel erg ver rijden, misschien een stop tussendoor?
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met die hele lange afstanden. Wat is haalbaar. Google maps geeft tussen LA en Grandcanyon bijna 800 km aan in 9,5 uur. Dit lijkt me niet relaxed. Wat is een beetje de maximale reistijd vinden jullie? Ik begrijp dat het per persoon verschilt maar ben toch benieuwd naar jullie meningen?
#6 - 08-03-2010, 21:35 uur

Marianne

Waarom wil je vriend naar Sequoia? Heeft hij al de mogelijkheden in het park bekeken? Het is geen park waar je even doorheen rijdt, om iets te zien zul je moeten wandelen. Jullie hebben op deze manier geen tijd voor Yosemite en geen tijd voor Sequoia.
Kijk eens in ons 2006-verslag (vanaf 31 juli) voor ons bezoek aan Yosemite en Sequoia om een idee te krijgen van de mogelijkheden.

LA - GC kan in 1 dag, ik denk dat die 9,5 uur wat aan de ruime kant is, mapquest geeft 2 uur minder aan.
Je zou eventueel ook de tweede nacht GC al naar Williams kunnen gaan. Je hebt dan wel een hele dag voor het park, maar het scheelt de dag erna weer een uur rijden.

Marianne
#7 - 08-03-2010, 23:03 uur

nielsenkim

Ik zou inderdaad Sequoia overslaan en naar de oostkant rijden van yosemite en de hele dagen in Death Valley en Grand canyon laten vallen. Zo heb je weer 2 dagen zodat je zion erbij kunt nemen en bijvoorbeeld Sedona erbij nemen. Daar gaan wij in September ook voor het eerst naar toe en zou geweldig moeten zijn.

Groet Niels
#8 - 12-03-2010, 17:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15