Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze rondreis in augustus/september 2007

Discussie gestart

PatrickF.

Volgend jaar augustus ga ook ik (weer) een rondreis maken in het schitterende zuid-westen van Amerika. De route die wij hebben uitgestippeld is als volgt:

-dag 1: Amsterdam --> Las Vegas (met tussenlanding in Chicago), vertrek 31-08-08
-dag 2: Las Vegas --> Zion Park --> Springdale
-dag 3: Springdale --> Bryce Canyon (verblijf in Ruby's Inn, reeds gereserveerd)
-dag 4: Gehele dag Bryce Canyon
-dag 5: Bryce Canyon --> Capitol Reef --> Moab
-dag 6: Gehele dag Arches National Park
-dag 7: Gehele dag Canyonsland National Park
-dag 8: Moab --> Cortez
-dag 9: Gehele dag Mesa Verde National Park
-dag 10: Cortez --> Four Corners Monument --> Monument Valley --> Kayenta
-dag 11: Kayenta (wellicht 's morgens nog even langs Monument Valley) --> Page --> bezoek aan Antelope Canyon
-dag 12: Page --> Grand Canyon North Rim --> Page
-dag 13: Page --> Grand Canyon South Rim --> Flagstaff
-dag 14: Flagstaff --> Sedona --> Jerome --> Prescott
-dag 15: Prescott --> Seligman --> Old Route 66 --> Hoover Dam --> Las Vegas
-dag 16: Gehele dag Las Vegas
-dag 17: Gehele dag Las Vegas
-dag: 18: Las Vegas --> Amsterdam

Ik ben benieuwd wat jullie van deze route vinden. Het is nog een opzet, alleen hotel 1e nacht en Bryce Canyon zijn al gereserveerd. En paar hotels willen we nog wel binnenkort reserveren, waarschijnlijk in Moab en Page.

We hebben er expres voor gekozen om Californië te mijden. Ik heb zelf al een rondreis gemaakt in het zuid-westen met toen Los Angeles als begin- en eindpunt.

Als iemand nog tips o.i.d. heeft, dan hoor ik het natuurlijk graag :)
#1 - 31-12-2007, 12:06 uur

Ine

De route ziet er op zich prima uit.
Alleen dag 6 Bryce-Capitol Reef-Moab is redelijk lang, wat wel weer goed gemaakt wordt door de aanvullende dagen in Moab.
Dag 10 4-Corners kan je eventul overslaan, niet meer dan een steen waarvoor je entree moet betalen.
Hotel in de buurt van Monument Valley (Kayenta of elders) kan je beter reserveren, de keuze is beperkt en daardoor nog al eens volgeboekt.
Jammer dat je op dag 12 of 13 niet aan de Canyon overnacht. De beste gelegenheid om de zonsondergang/zonsopgang of beide meteen aan de rim te zien.
Naar de North Rim vanuit Page en terug is nog een aardig stukje rijden.
Dag 13 zou je kunnen overwegen bij de Canyon te slapen, het schema voor dag 14 laat het eventueel toe.
Reserveren kan via www.xanterra.com.
Dag 15 - Rte 66 kan je zowel vanaf Ashford naar Seligman rijden en eventueel DOOR Kingman (en niet via I-40 er langs.) In Kingman staat een klein Museum over rte 66, alsook een oude Santa Fe trein. Hier tegenover staat de leuke oude Mr. D's diner met uitstekende hamburgers.
In Sedona een stop maken bij de kleine airport met mooi uitzicht op de stad. Ook een mooi uitzicht vanaf de kleine kapel in de bergen.
#2 - 31-12-2007, 14:50 uur

Marianne

Hallo Patrick,
Ik sluit me helemaal aan bij de opmerkingen van Ine.

Misschien hebben jullie Zion al gedaan, maar anders zou ik aanraden om daar een extra nacht te plannen ipv bij Bryce. Je kunt dan nog voldoende tijd voor Bryce overhouden als je 's morgens uit Springdale vertrekt. Als je wilt hiken is dat in Zion gevarieerder dan in Bryce, hoewel ik in Bryce zeker een hike naar beneden aan kan raden (alleen jammer dat je ook weer omhoog moet).

Voor de North Rim zou ik in de lodge overnachten, het is jammer van de tijd om vanuit Page heen en weer te rijden. Maar hoewel ik de North Rim erg mooi en heerlijk rustig vind, zou ik in jouw schema de North Rim laten vallen. Je bezoekt ook de South Rim al en het is krap voor 1 dag. Neem dan liever meer tijd voor de andere beziendswaardigheden rondom Page (Horsheshoe Bend, Lake Powell) of ergens anders.

En ja, beslist aan de rim overnachten in niet in Flagstaff!

Ook voor Monument Valley zou ik aanraden om bij het park te overnachten, dan hoef je de volgende dag ook niet terug te rijden en wat is mooier dan de zonsopgang en -ondergang mee te maken met uitzicht op de rode rotsen? Je kunt bij Gouldings Lodge overnachten of in een cabin bij de camping daar.

Wij gaan volgend jaar ook een deel van deze route doen, misschien heb je iets aan onze planning. Zie http://martinenmarianne2008.blogspot.com/
Voor Mesa Verde hebben wij een middag en een ochtend gepland. In jullie route heb je vrij veel tijd daar, maar dat is wellicht ook wel nodig, ik kan daar nog niet uit eigen ervaring over oordelen.
Voor tips op de route (Moki Dugway etc) zie ook onze planning.

Marianne
#3 - 31-12-2007, 16:01 uur
« Laatst bewerkt op: 31-12-2007, 16:34 uur door Marianne »

PatrickF.

De route ziet er op zich prima uit.
Alleen dag 6 Bryce-Capitol Reef-Moab is redelijk lang, wat wel weer goed gemaakt wordt door de aanvullende dagen in Moab.
Dag 10 4-Corners kan je eventul overslaan, niet meer dan een steen waarvoor je entree moet betalen.
Hotel in de buurt van Monument Valley (Kayenta of elders) kan je beter reserveren, de keuze is beperkt en daardoor nog al eens volgeboekt.
Jammer dat je op dag 12 of 13 niet aan de Canyon overnacht. De beste gelegenheid om de zonsondergang/zonsopgang of beide meteen aan de rim te zien.
Naar de North Rim vanuit Page en terug is nog een aardig stukje rijden.
Dag 13 zou je kunnen overwegen bij de Canyon te slapen, het schema voor dag 14 laat het eventueel toe.
Reserveren kan via www.xanterra.com.
Dag 15 - Rte 66 kan je zowel vanaf Ashford naar Seligman rijden en eventueel DOOR Kingman (en niet via I-40 er langs.) In Kingman staat een klein Museum over rte 66, alsook een oude Santa Fe trein. Hier tegenover staat de leuke oude Mr. D's diner met uitstekende hamburgers.
In Sedona een stop maken bij de kleine airport met mooi uitzicht op de stad. Ook een mooi uitzicht vanaf de kleine kapel in de bergen.

Bedankt voor de tips.

De route van Bryce naar Moab is inderdaad redelijk lang, maar we hebben de hele dag de tijd om over die afstand te doen. Met tussendoor nog een tussenstopje in Capitol Reef.

We zullen inderdaad gaan overnachten bij Monument Valley (Gouldings Lodge) in plaats van Kayenta. Lijkt me prachtig om de zonsondergang en zonsopkomst mee te maken.

Overnachten aan de Grand Canyon is inderdaad ook nog een (mooie) optie. Hier gaan we nog naar kijken. Wel het liefst aan de South Rim dan, welk hotel raden jullie hier aan?
#4 - 01-01-2008, 13:22 uur

PatrickF.

Misschien hebben jullie Zion al gedaan, maar anders zou ik aanraden om daar een extra nacht te plannen ipv bij Bryce. Je kunt dan nog voldoende tijd voor Bryce overhouden als je 's morgens uit Springdale vertrekt. Als je wilt hiken is dat in Zion gevarieerder dan in Bryce, hoewel ik in Bryce zeker een hike naar beneden aan kan raden (alleen jammer dat je ook weer omhoog moet).

Zowel Zion als Bryce hebben we als eens bezocht (mijn eerste en enige keer was in 2002). Persoonlijk vind ik Bryce Canyon mooier als Zion. We gaan zeker hiken deze vakantie ja, vooral in Bryce en Canyonsland. In Bryce Canyon kunnen we dan ook mooi de zonsopkomst en/of zonsondergang meemaken.

Voor de North Rim zou ik in de lodge overnachten, het is jammer van de tijd om vanuit Page heen en weer te rijden. Maar hoewel ik de North Rim erg mooi en heerlijk rustig vind, zou ik in jouw schema de North Rim laten vallen. Je bezoekt ook de South Rim al en het is krap voor 1 dag. Neem dan liever meer tijd voor de andere beziendswaardigheden rondom Page (Horsheshoe Bend, Lake Powell) of ergens anders.

De North Rim willen we zeker bezoeken, deze blijft dus in de route. Maar het inderdaad een afweging om aan de Rim te overnachten in plaats van in Page.
#5 - 01-01-2008, 13:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15