De layover op de terugweg is aan de lange kant, maar als dat geen bezwaar is en de prijs bevalt: doen!
Ik had de laatste 2 keer een korte overstaptijd bij de retourvlucht en da's ook niet altijd goed voor je gemoedsrust.
De 1e keer had ik 35 min overstaptijd en als de eerste vlucht dan al 15 min vertraging heeft zit je niet meer echt op je gemak in dat vliegtuig kan ik je verzekeren.
We hebben het gehaald, maar bij de aansluitende vlucht stond men al met de deur in de handen en pas halverwege de Atlantische oceaan was m'n hartslag weer een beetje normaal.
Voordeel was wel dat op Schiphol onze koffers als eerste op de band lagen.
Viel nog mee dat ze meegekomen waren
Dit jaar toch weer vluchten geboekt met soortgelijke korte overstaptijden. (niet beginnen over die ezel en z'n steen aub)
Zelfs de heenvlucht-overstap, met immigratie en douane, was krap maar dat kwam helemaal goed omdat de vluchttijd 45 min korter was dan de schema-tijd, immigratie dankzij APC een fluitje van een cent was en wij security pré check hadden gekregen zodat we via de "fast lane" door security konden racen.
De eerste retourvlucht vertrok deze keer mooi op tijd dus het begin was niet verkeerd.
Maar ja, als je dan op je overstap-luchthaven aankomt bij gate 1 en de aansluitende vlucht vertrekt vanaf gate 38 ga je toch weer rennen, want je wil, ondanks dat ik vooraf had uitgezocht dat er na onze vlucht nog 3 andere vluchten richting Schiphol zouden gaan, toch je oorspronkelijk geboekte vlucht halen nietwaar ?
Nu heb ik me dus voorgenomen om voortaan toch maar voor een wat langere overstaptijd te kiezen.
Die krappe overstaptijden schelen je reistijd en als alles goed gaat is het (net) haalbaar, maar er mag niks tegen zitten.