Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze route naar west Amerika; tips?

Discussie gestart

Deniesx

Goedenavond allemaal,

Wij zijn vorig jaar in New York en Orlando geweest en hebben helemaal de smaak van Amerika te pakken!
Mijn vriend en ik willen eind mei (rond 26/27 mei) naar west Amerika.
Wij hebben een aantal dingen die wij echt willen zien en daar een beetje een route op uitgestippeld.
Zouden jullie ons tips kunnen geven qua route, autohuur in de stad en verder, hotels en duur?

San Francisco (aankomst)
Alcatraz (Gevangenis)
Moaning Cavern

Yosemite National Park

Sequoia National Park

Las Vegas

Zion National Park
Kanarra Creek
Subway

Grand Canyon
Antelope Canyon (vlakbij Grand Canyon)

Palm Springs

San Diego
Aquatica
Sea World
San Diego Zoo

Los Angeles
Universal Studio’s (Los Angeles)
Disney (Los Angeles)
Hollywood
Santa Monica

Dit zal de route een beetje zijn:



Hebben jullie tips voor ons?
Wij horen het graag!
#1 - 11-09-2017, 22:06 uur

Hans B

Ik denk dat je de 'normale' grand tour route wel te pakken hebt.
Je kunt mogelijk nog toevoegen Tioga Pass en Death Valley maar dan moet je nog wel weer even aan het puzzelen.

Een park met de naam Subway heb ik nog niet van gehoord maar wellicht bestaat die.
De cavern en creek ook niet maar ik weet natuurlijk niet alles.
Ga niet te laat in tijd. Het is eind mei al erg warm.

Ik ben niet zo goed in pretparken, maar voor Disney kun je i.m.o net zo goed naar Parijs.
Universal is leuk.
SeaWorld vonden wij 3 jaar terug helemaal top.

In of beter bij Page vindt je Antelope Canyon.
#2 - 12-09-2017, 01:09 uur
« Laatst bewerkt op: 12-09-2017, 01:11 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.
De eerste tip is om de reis van dag tot dag uit te schrijven, bijvoorbeeld:
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - Yosemite
4. Yosemite
Je ziet zo duidelijker wat de reisdagen zijn.

Hoeveel tijd je op diverse plekken nodig hebt, hangt af van je plannen daar. Bij ons gaat het vooral om de natuurparken, anderen willen ook graag steden bezoeken.

Eind mei is de Tioga Pass vaak open, maar lang niet altijd. Door de route om te draaien, kun je die kans een stuk groter maken. Op deze site kun je de openingsdatums sinds 1980 zien.
Als je via de Tioga Pass wilt rijden - in mijn ogen een aanrader - kun je in de route Yosemite en Sequoia het beste omdraaien.

Ik mis Bryce Canyon N.P. in jullie route. Is dat bewust?

De Antelope Canyons (Upper en Lower) liggen niet vlakbij de Grand Canyon maar bij Page, ongeveer 225km van de Grand Canyon.

Misschien heb je iets aan de informatie bij de voorbeeldroute

Kun je preciezer aangeven wat voor tips je zoekt voor autohuur en hotels?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding, het wordt beslist een prachtige reis.

@Hans B : The Subway is een (avontuurlijke) hike in Zion N.P.
#3 - 12-09-2017, 01:15 uur
Groet,

Old Faithful

Hans B

@OF
Thanks had ik niet zo 1-2-3 op de Zion kaart gevonden.
#4 - 12-09-2017, 01:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

 welkom op dit forum.
Je route is afgestemd op je wensenlijst en daar is dan ook weinig op aan te merken.
Je wensenlijst is echter uitgebreider dan je je misschien realiseert.
Belangrijkste vraag in deze is dan ook: Hoeveel tijd heb je eigenlijk ?
Als ik namelijk je wensenlijstje uitzet in een reisschema kom ik op 33 dagen uit en thuis.
Da's iets meer dan een "standaard vakantie" en ik vraag me dan ook af of je die 33 dagen wel hebt.

Dit is dat schema
01: Amsterdam - Vlucht naar San Francisco
02: San Francisco
03: San Francisco
04: San Francisco - Naar Moaning Cavern, in de avond door naar Yosemite
05: Yosemite
06: Yosemite
07: Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
08: Sequoia/Kings Canyon
09: Sequoia/Kings Canyon
10: Sequoia - Las Vegas
11: Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas - Via Valley of Fire naar   St.George
14: St.George (bezoek aan Kolob Canyon / Kanarra Creek)
15: St.George - Zion (overnachting in Springdale)
16: Zion
17: Zion
18: Zion - Page
19: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
20: Page – Grand Canyon
21: Grand Canyon
22: Grand Canyon – Lake Havasu City
23: Lake Havasu City – Via Joshua Tree naar Palm Springs
24: Palm Springs – Via de Palm to Pines Hwy naar San Diego
25: San Diego
26: San Diego
27: San Diego
28: San Diego – In de middag de rit naar Anaheim
29: Anaheim Bezoek aan Disney, in de avond de rit naar Hollywood
30: Hollywood
31: Hollywood
32: Hollywood - Amsterdam
33: Aankomst Amsterdam

Als je de route omdraait omdat je via de Tioga Pass wil rijden komen er (vanwege het toevoegen van Death Valley) 1 of 2 overnachtingen bij

Huurauto moet je, i.v.m. de nodige verzekeringen vooraf regelen/boeken vanuit Nederland.
Als je jonger bent dan 25 betaal je een zgn Underage Fee bovenop de normale huurprijs.
Als je overnacht in San Francisco centrum heb je de eerste dagen eigenlijk geen auto nodig.
Alles in dat centrum is lopend of met openbaar vervoer te bereiken.
Maar ...... Centrumhotels in San Francisco zijn duur.  Kijk daarom ook eens naar hotels buiten het centrum of bij het vliegveld.
Als je buiten het centrum overnacht is het wel handig om een auto te hebben.
Die auto kun je gemakkelijk betalen van de besparing op de hotels.
Vanaf het vliegveld rij je in 15-20 min naar het centrum.

Datzelfde geldt voor accommodaties in of bij nationale parken.    Vuistregel is: Hoe dichter bij een park, hoe duurder.
Parkaccommodaties in de nationale parken zijn bovendien  vaak primitief van aard zijn. (soms geen eigen wc/badkamer)
Als je prijs stelt op enig comfort en/of luxe kun je dan ook beter buiten het park kijken. De prijs/kwaliteitsverhouding is daar vaak beter.
Buiten de parken overnachten houdt wel in dat je enige extra reistijd hebt.   Die extra reistijd kan varieren van 15 min tot 45 min.
Let dus even goed op de ligging van je hotel en bepaal dan of de extra reistijd opweegt tegen de besparing

Voor meer tips over bezienswaardigheden in de steden, parken en langs je route kun je eens kijken bij onze voorbeeldroute.
De link in het bericht van Old Faithful werkt bij mij niet. (kan aan mij liggen) maar daarom nog een keer de volledige link.
Zie: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=rme2n5pgkhtlkv0div23l8oa21
 
#5 - 12-09-2017, 09:48 uur

Old Faithful

Voor meer tips over bezienswaardigheden in de steden, parken en langs je route kun je eens kijken bij onze voorbeeldroute.
De link in het bericht van Old Faithful werkt bij mij niet. (kan aan mij liggen) maar daarom nog een keer de volledige link.
Zie: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=rme2n5pgkhtlkv0div23l8oa21
Vreemd.  Bij mij werkt de link  in Firefox, Edge en Internet Explorer wel.  ???

Aan jou ligt het waarschijnlijk niet. Zonder al te veel fouten op een link klikken is je wel toevertrouwd, lijkt me.  ;) ;) ;)
#6 - 12-09-2017, 12:26 uur
Groet,

Old Faithful

Cees A

@Old Faithful  , Het lag blijkbaar toch aan mij.   embarressed  Of beter gezegd aan Google Chrome.  Met Edge werkt alles wel goed.   :afro:
#7 - 12-09-2017, 12:48 uur

Deniesx

welkom op dit forum.
Je route is afgestemd op je wensenlijst en daar is dan ook weinig op aan te merken.
Je wensenlijst is echter uitgebreider dan je je misschien realiseert.
Belangrijkste vraag in deze is dan ook: Hoeveel tijd heb je eigenlijk ?
Als ik namelijk je wensenlijstje uitzet in een reisschema kom ik op 33 dagen uit en thuis.
Da's iets meer dan een "standaard vakantie" en ik vraag me dan ook af of je die 33 dagen wel hebt.

Dit is dat schema
01: Amsterdam - Vlucht naar San Francisco
02: San Francisco
03: San Francisco
04: San Francisco - Naar Moaning Cavern, in de avond door naar Yosemite
05: Yosemite
06: Yosemite
07: Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
08: Sequoia/Kings Canyon
09: Sequoia/Kings Canyon
10: Sequoia - Las Vegas
11: Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas - Via Valley of Fire naar   St.George
14: St.George (bezoek aan Kolob Canyon / Kanarra Creek)
15: St.George - Zion (overnachting in Springdale)
16: Zion
17: Zion
18: Zion - Page
19: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
20: Page – Grand Canyon
21: Grand Canyon
22: Grand Canyon – Lake Havasu City
23: Lake Havasu City – Via Joshua Tree naar Palm Springs
24: Palm Springs – Via de Palm to Pines Hwy naar San Diego
25: San Diego
26: San Diego
27: San Diego
28: San Diego – In de middag de rit naar Anaheim
29: Anaheim Bezoek aan Disney, in de avond de rit naar Hollywood
30: Hollywood
31: Hollywood
32: Hollywood - Amsterdam
33: Aankomst Amsterdam

Als je de route omdraait omdat je via de Tioga Pass wil rijden komen er (vanwege het toevoegen van Death Valley) 1 of 2 overnachtingen bij

Huurauto moet je, i.v.m. de nodige verzekeringen vooraf regelen/boeken vanuit Nederland.
Als je jonger bent dan 25 betaal je een zgn Underage Fee bovenop de normale huurprijs.
Als je overnacht in San Francisco centrum heb je de eerste dagen eigenlijk geen auto nodig.
Alles in dat centrum is lopend of met openbaar vervoer te bereiken.
Maar ...... Centrumhotels in San Francisco zijn duur.  Kijk daarom ook eens naar hotels buiten het centrum of bij het vliegveld.
Als je buiten het centrum overnacht is het wel handig om een auto te hebben.
Die auto kun je gemakkelijk betalen van de besparing op de hotels.
Vanaf het vliegveld rij je in 15-20 min naar het centrum.

Datzelfde geldt voor accommodaties in of bij nationale parken.    Vuistregel is: Hoe dichter bij een park, hoe duurder.
Parkaccommodaties in de nationale parken zijn bovendien  vaak primitief van aard zijn. (soms geen eigen wc/badkamer)
Als je prijs stelt op enig comfort en/of luxe kun je dan ook beter buiten het park kijken. De prijs/kwaliteitsverhouding is daar vaak beter.
Buiten de parken overnachten houdt wel in dat je enige extra reistijd hebt.   Die extra reistijd kan varieren van 15 min tot 45 min.
Let dus even goed op de ligging van je hotel en bepaal dan of de extra reistijd opweegt tegen de besparing

Voor meer tips over bezienswaardigheden in de steden, parken en langs je route kun je eens kijken bij onze voorbeeldroute.
De link in het bericht van Old Faithful werkt bij mij niet. (kan aan mij liggen) maar daarom nog een keer de volledige link.
Zie: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=rme2n5pgkhtlkv0div23l8oa21

Bedankt voor de tips! Wij kunnen inderdaad maximaal 25 dagen. Dus dit is eigenlijk teveel voor de tijd die wij kunnen.
Ik ga nog even goed kijken naar de reistijd etc. en hoe lang wij willen blijven in iedere plaats.
#8 - 13-09-2017, 19:00 uur

Deniesx

welkom op dit forum.
Je route is afgestemd op je wensenlijst en daar is dan ook weinig op aan te merken.
Je wensenlijst is echter uitgebreider dan je je misschien realiseert.
Belangrijkste vraag in deze is dan ook: Hoeveel tijd heb je eigenlijk ?
Als ik namelijk je wensenlijstje uitzet in een reisschema kom ik op 33 dagen uit en thuis.
Da's iets meer dan een "standaard vakantie" en ik vraag me dan ook af of je die 33 dagen wel hebt.

Dit is dat schema
01: Amsterdam - Vlucht naar San Francisco
02: San Francisco
03: San Francisco
04: San Francisco - Naar Moaning Cavern, in de avond door naar Yosemite
05: Yosemite
06: Yosemite
07: Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
08: Sequoia/Kings Canyon
09: Sequoia/Kings Canyon
10: Sequoia - Las Vegas
11: Las Vegas
12: Las Vegas
13: Las Vegas - Via Valley of Fire naar   St.George
14: St.George (bezoek aan Kolob Canyon / Kanarra Creek)
15: St.George - Zion (overnachting in Springdale)
16: Zion
17: Zion
18: Zion - Page
19: Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell)
20: Page – Grand Canyon
21: Grand Canyon
22: Grand Canyon – Lake Havasu City
23: Lake Havasu City – Via Joshua Tree naar Palm Springs
24: Palm Springs – Via de Palm to Pines Hwy naar San Diego
25: San Diego
26: San Diego
27: San Diego
28: San Diego – In de middag de rit naar Anaheim
29: Anaheim Bezoek aan Disney, in de avond de rit naar Hollywood
30: Hollywood
31: Hollywood
32: Hollywood - Amsterdam
33: Aankomst Amsterdam

Als je de route omdraait omdat je via de Tioga Pass wil rijden komen er (vanwege het toevoegen van Death Valley) 1 of 2 overnachtingen bij

Huurauto moet je, i.v.m. de nodige verzekeringen vooraf regelen/boeken vanuit Nederland.
Als je jonger bent dan 25 betaal je een zgn Underage Fee bovenop de normale huurprijs.
Als je overnacht in San Francisco centrum heb je de eerste dagen eigenlijk geen auto nodig.
Alles in dat centrum is lopend of met openbaar vervoer te bereiken.
Maar ...... Centrumhotels in San Francisco zijn duur.  Kijk daarom ook eens naar hotels buiten het centrum of bij het vliegveld.
Als je buiten het centrum overnacht is het wel handig om een auto te hebben.
Die auto kun je gemakkelijk betalen van de besparing op de hotels.
Vanaf het vliegveld rij je in 15-20 min naar het centrum.

Datzelfde geldt voor accommodaties in of bij nationale parken.    Vuistregel is: Hoe dichter bij een park, hoe duurder.
Parkaccommodaties in de nationale parken zijn bovendien  vaak primitief van aard zijn. (soms geen eigen wc/badkamer)
Als je prijs stelt op enig comfort en/of luxe kun je dan ook beter buiten het park kijken. De prijs/kwaliteitsverhouding is daar vaak beter.
Buiten de parken overnachten houdt wel in dat je enige extra reistijd hebt.   Die extra reistijd kan varieren van 15 min tot 45 min.
Let dus even goed op de ligging van je hotel en bepaal dan of de extra reistijd opweegt tegen de besparing

Voor meer tips over bezienswaardigheden in de steden, parken en langs je route kun je eens kijken bij onze voorbeeldroute.
De link in het bericht van Old Faithful werkt bij mij niet. (kan aan mij liggen) maar daarom nog een keer de volledige link.
Zie: http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/?PHPSESSID=rme2n5pgkhtlkv0div23l8oa21

@Old Faithful

wij hebben even gekeken en dachten toch om iets anders te rijden.
Ook zagen we dat het al 600 eu scheelt als we via hetzelfde vliegveld reizen.
Nu hebben wij er onderstaande van gemaakt.
Wij merken dat je echt super handig en slim bent over Amerika! Zou je ook voor deze route zo een soort route willen uitstippelen? Wij skippen dan de Zion National Park maar gaan van los angeles wel weer terug naar san fransisco. eventueel kunnen we een dag san fransisco als laatste doen zodat we eerder de auto kwijt kunnen ofzoiets.

Mijn vriend is dan 27 dus qua autohuur komt dat goed ;-). Als we de route hebben gaan we verder kijken naar hotels etc.

Wij horen het graag! Fijn zo een forum!!

#9 - 13-09-2017, 23:22 uur

Dirc

Hoi Deniesx,

@Cees A is niet overdreven slim hoor. Hij heeft gewoon veel ervaring  :afro:
Ik denk dat de meeste ervaren Amerika reizigers zijn methode onderschrijven.

Nu zou ik het leuk vinden (en Cees vast ook) wanneer je zelf een voorzetje geeft van een reis op basis van je planning en de manier van noteren zoals Cees hierboven gedaan heeft. Niet omdat ik er te lui voor ben maar het zet je aan het denken.
Je ziet dan namelijk vanzelf waar je route logisch in elkaar zit en waar niet. Een paar tips vooraf:
-Jullie rijden in je afbeelding een paar keer 'op en neer'. Dat is zonde.
-Je rijdt de Tioga pass niet? Jullie blijven in het Westen van Yosemite. Je kunt ook Las Vegas - Death Valley (Most scenic route) - Bodie of iets dergelijks - Yosemite - San Francisco
-Vermijd rijdagen die volgens google al 6 uren of langer zijn. In de praktijk rij je dan veel meer want je rijdt niet overal vol gas en stopt ook op diverse plaatsen.
-Vind je je route van LA naar SF over de I5 niet een beetje zonde? Dat is 1 dag meer dan 6 uur lang Interstate?
-In je plaatje rij je om Joshua Tree heen. Als je er toch bent waarom rij je er dan niet doorheen (park Blvd)?
-De weg van SD kun je beter rijden via  Temecula en dan binnendoor via hwy's 79, 371 en 74.  Dat is mooier. Nu pak je alleen snelweg tot LA waar je net geweest bent.

Ik zou beginnen met een globale opzet met zo min mogelijk op en neer rijden. Daarna kun je per deelroute (dus meestal dag) kijken wat de mooiste wegen zijn. Nu is het zo dat je, omdat je scenics gaat rijden (tenminste je bent daar niet om alleen Interstates te rijden lijkt me), je meer tijd kwijt bent. Daar moet je ook rekening mee houden.

Ergens op dit forum heb ik eens een 'pleidooi' gehouden over het schrappen van dingen uit je route. Het moeilijkste wat er is want je wilt eigenlijk zoveel mogelijk zien. Maar het is wel het beste wat je kunt doen want het geeft je tijd om dingen echt te ervaren.
Je rijd ook niet naar België om in 2 uurtjes de ardennen te zien, vervolgens naar Parijs om 10 minuten aan de eifeltoren en 10 minuten aan de Notre Dame te besteden om tenslotte de route binnen dezelfde week te vervolgen naar Barcelona - Nice - Monaco en Venetië.

Succes en ik ben benieuwd naar een eerste opzet. Kijk ook eens naar de voorbeeld route hier.
#10 - 14-09-2017, 09:37 uur

Cees A

Je nieuwe route is qua afstand vrijwel gelijk aan je oude route.   Scheelt maar 19 mijl.
Als je straks besluit om de kustweg Hwy 1 te nemen in plaats van de snelweg wordt die nieuwe route zelfs langer dan de oude.

Nu is de afstand van een route niet het enige criterium dat bepalend is voor het aantal dagen die je voor een route nodig hebt
De activiteiten die je van plan bent te ondernemen in een stad of een park tellen minstens even zwaar mee.
Ik zal hieronder even verduidelijken wat ik hiermee bedoel.

Neem bijvoorbeeld de 3 dagen die ik je in mijn 33 daagse schema gaf voor LA (Anaheim en Hollywood)
1 dag gaat op aan Disney in Anaheim en 1 dag aan Universal.
Nu hou je nog maar 1 dag over om Hollywood, Santa Monica en Venice (de bekende toeristische plaatsen) te bezoeken.
Zie je dat als je het op deze manier omschrijft 3 dagen LA niet echt ruim zijn ?

San Diego idem dito.
1 dag heb je nodig voor Seaworld en 1 dag voor de Zoo en het ernaast gelegen (grote ! ) Balboa Park.
Heb je nog 1 dag voor Old Town / Midway en havengebied / Coronado / enz. (zie zuid-west voorbeeldroute)

Nog een laatste voorbeeld, Zion:
Als je de subway wil lopen ben je daar een hele dag mee kwijt want na afloop heb je niet veel puf meer.
Heb je in mijn schema nog 1 dag over voor de rest van Zion.
En bij die "rest" zitten dan uitdagende trails als Angels Landing en Observation Post en kortere als Emerald Pools, Watchman e.d.
Je kunt nu zelf al concluderen dat je eigenlijk best nog wat langer in Zion zou kunnen vertoeven

Wat ik hiermee maar wil zeggen is dat de tijd die ik in mijn schema voor de steden en parken uittrok gezien de activiteiten die je er wil ondernemen niet overdreven ruim is. Integendeel zelfs.
Bij een aantal dingen had ik je graag nog wat meer tijd gegeven, maar dan was het totaal aantal dagen helemaal de spuigaten uitgelopen.

Ik lees nu in je bericht van 13-09 om 19.00 uur dat je gaat bekijken "hoe lang je wil blijven in iedere plaats".
Ik hoop dat je met dat "bekijken" rekening houdt met de activiteiten die je in die plaats of park wil ondernemen.
Ik maak uit je wensenlijstje op dat jullie meer willen dan Japanse bustoeristen die zich beperken tot bekijken van uitzichtpunten.
Ik wil je met klem adviseren om dan ook genoeg tijd te reserveren voor die activiteiten !!!
Ik vrees, en Dirc noemde het gevreesde "S" woord ook al, dat je alleen aan 25 dagen kunt komen als je gaat schrappen.

Au, dat "S" woord doet pijn. Of niet.....    Ik denk het wel.     Iedereen wil nu eenmaal zoveel mogelijk zien.
Je bent al een heel eind op weg als je je realiseert dat "veel zien" iets heel anders is dan "overal geweest zijn".
Amerika, en zelfs alleen maar de zuid-westelijke regio van Amerika, is veel te uitgestrekt om in 1 vakantie te zien.
Probeer te voorkomen dat je een routeplan maakt waarbij je wel overal geweest bent, maar geen tijd had om iets te zien / ondernemen.
Kom gewoon nog een keertje terug voor de rest .............

Ik zie dat je al aan Old Faithful hebt gevraagd om een schema te maken dus ik blijf wat dat betreft even op de achtergrond.
Het beste is eigenlijk, en ook hierbij herhaal ik wat Dirc schrijft,  als je zelf aan de slag gaat.
Je kent je eigen wensen het beste en met zelf aan de slag gaan krijg je ook meer "voeling" met de plaatsen waar je heen wil.
Als er onmogelijke dingen in je schema zitten zullen we je dat snel genoeg laten weten. Zo zijn we dan ook weer wel ...  :D 8)

Succes met je planning
#11 - 14-09-2017, 11:56 uur

Old Faithful

De eerste tip is om de reis van dag tot dag uit te schrijven, bijvoorbeeld:
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco - Yosemite
4. Yosemite
Je ziet zo duidelijker wat de reisdagen zijn.

Bovenstaande blijft mijn tip.  ;)
In jouw nieuwe route wordt de volgorde: San Francisco-Yosemite-Seki-Las Vegas-Grand Canyon-Palm Springs-San Diego-Los Angeles-San Francisco. Hoeveel overnachtingen je telkens plant kunnen jullie alleen zelf bepalen. Het hangt af van de plannen ter plaatse.
Eventueel zou je de route om kunnen draaien (en dan beginnen in Los Angeles), zodat je het zuiden eerst doet.

Enkele opmerkingen:
Je laat nu Zion en Antelope Canyon weg.
Kies je bewust niet voor de Tioga Pass en Death Valley (kan ook tussen Seki en  Las Vegas)?
Grand Canyon - Palm Springs is een behoorlijke rit, zeker met Route66, Sitgreaves Pass en Oatman. Kijk eventueel naar Kingman, Needles of Twenty-nine Palms als alternatief.
Kijk goed waar je de overnachtingen in/bij Seki en Yosemite wilt plannen.
Het lijkt erop dat je via de Interstate terug naar San Francisco rijdt en de kustweg (Highway One) overslaat. Als daar tijd voor is, zou ik die zeker meenemen.
Als je beslist Highway One over te slaan en via de Interstate van Los Angeles naar San Francisco te rijden, zou ik de kosten van die rit besparen en van Los Angeles terugvliegen. Je schrijft dat dit veel duurder is. Dat is echter niet normaal en als ik op https://matrix.itasoftware.com/ kijk, zie ik eind mei voor AMS-SFO heen en terug nagenoeg dezelfde prijzen als voor AMS-SFO en LAX-AMS.

Schrijf zelf eens een route uit (in Excel) en zet die op het forum voor aanvullende adviezen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#12 - 14-09-2017, 15:49 uur
« Laatst bewerkt op: 14-09-2017, 16:03 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Deniesx

Na alle goede tips hebben wij nog even gekeken naar onze tijd etc. en zijn op het volgende gekomen:

1.    Amsterdam – San Fransisco
2.   San Fransisco
3.   San Fransisco – Naar Moaning Cavern, in de avond door naar Yosemite
4.   Yosemite
5.   Yosemite
6.   Yosemite – Sequoia/Kings Canyon
7.   Sequoia/Kings Canyon
8.   Sequoia/Kings Canyon
9.   Sequoia – Las Vegas
10.   Las Vegas
11.   Las Vegas
12.   Las Vegas – Grand Canyon
13.   Grand Canyon
14.   Grand Canyon – Lake Havasu City
15.   Lake Havasu City – via Joshua Tree naar Palm Springs
16.   Palm Springs – via Palm to Pines Hwy naar San Diego
17.   San Diego (seaworld)
18.   San Diego (aquatica)
19.   San Diego (san diego zoo)
20.   San Diego – in middag de rit naar Anaheim
21.   Anaheim bezoek aan Disney – in avond de rit naar Hollywood
22.   Hollywood
23.   Hollywood bezoek aan Universal Studio’s
24.   Santa Monica
25.   Los Angeles
26.   Los Angeles - Amsterdam

Wij hebben een goede vlucht gezien op wtc.nl voor € 556,84 pp. Deze willen wij het liefst vanavond alvast boeken:






Wat vinden jullie van deze trip? Red ik dit qua reistijd?
Ik hoor het graag weer..... (spannend hoor dit :) )
#13 - 14-09-2017, 19:47 uur
« Laatst bewerkt op: 14-09-2017, 19:49 uur door Deniesx »

Cees A

Is goed te doen die route.   :afro:
Ik zie dat je Zion en de kustroute hebt geschrapt maar de tijdsverdeling voor de rest hebt kunnen handhaven.
Ik heb in mijn vorige bericht uitgelegd hoe ik tot die verdeling kwam.
Ik zou zeggen ....... Doen.    Dit is een mooie route en je hebt overal de tijd voor de dingen die je wil ondernemen.
#14 - 14-09-2017, 20:12 uur

Old Faithful

Inderdaad goed te doen. :afro:

De layover op de terugweg is aan de lange kant, maar als dat  geen bezwaar is en  de prijs bevalt: doen!

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#15 - 15-09-2017, 01:15 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15