Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze route, tips, opmerkingen, hulp!?

Discussie gestart

johanb

Rondneuzend op dit forum valt ons de enorme kennis en hulpvaardigheid van de bezoekers op.
Ook maar de vrijheid genomen onze route aan jullie voor te leggen.
We bezoeken Amerika voor de eerste keer en hebben info vooral uit verschillende reisgidsen.
We gaan per Road Bear Camper met 2 volwassenen en 3 kinderen ( 13, 11 en 9 jaar)
Het auto rijden moet geen hoofdzaak worden, vandaar ook rustdagen gepland na de langste ritten. Plan om KOA camping te bezoeken en deze de dag tevoren telefonisch te reserveren. Mogelijk Yosemite KOA en zeker Alcatraz bezoek al van uit Nederland reserveren.

Vertrek 9 augustus 2005
DAG 1 dinsdag: van Amsterdam naar San Francisco  (KLM): aankomst 14.30 uur
dag 2 woensd: San Francisco bekijken,
dag 3 donderd: Camper ophalen van San Francisco  naar Yosemite, National          
        Park 325 km
dag 4 vrijdag: van Yosemite Park naar Visalia Sequoia Park 230 km
   van Visalia naar richting Bakersfield 110 km totaal = 440 km
dag 5 zaterd: van Koa Bakersfield naar Bakersfield=stop 30 km
                  van Bakersfield naar Barstow (Mojave Desert) 210 km
                  van Barstow/Calico Ghost City  naar Las Vegas 250 km totaal=                    
                   500 km
dag 6 zondag: hele dag Las Vegas bekijken rustdag
dag 7maandag: van Las Vegas naar Zion N.P  265 km
                    Van Zion N.P. naar Glendale    55 km  totaal=  320 km
dag 8 dinsd: van Glendale naar Bryce Canyon 90 km
                   van Bryce Canyon naar Cannonville 30 km  totaal=  120 km
dag 9 woensd.: van Cannonville naar Moab  460 km
dag 10 donderd: hele dag in Moab, rustdag raften ?
dag 11 vrijd: van Moab naar Monument Valley  235 km
dag 12 zaterd: van Monument Valley naar Williams (Grand Canyon) 340 km
dag 13 zond.:  Williams rustdag naar Grand Canyon 90 km
dag 14 maand.: van Williams naar Needles route 66 ?? 375 km
dag 15 dinsd: van Needles naar Pomona 380 km
dag 16 woensd: van Pomona naar L.A. 35 km
                     van L.A. naar San Diego 200 km  totaal = 235 km
dag 17 donderd.: San Diego rustdag dolfijn zwemmen??
dag 18 vrijd.: van San Diego naar Disneyland 165 km
              van Anaheim naar Pomona 45 km totaal=  210 km
dag 19 zaterd.: van Anaheim  naar Camper inleveren naar vliegveld L.A.
                         vertrek  16.10 uur
dag 20 zond.: aankomst Amsterdam:12.10 uur plaatselijke tijd.
               weer thuis Steenwijk ongeveer 16.00 uur !!!!
Thuiskomst: 28 augustus 2005

Vragen die we nog hebben:
 
1. Kun je van Monument Valley via Lake powell naar Williams in één dag? Dus dat je Lake Powell ook echt bezoekt?
2. Wanneer zit je op route 66,  vanaf Williams naar Needles ?  ( Needles ligt dan richting L.A. want er zijn meer plaatsen die Needles heten)
3. Onze route gaat van Williams naar Needles( richting L.A.), deze route lijkt ons erg saai. Valt er onderweg nogwat te zien/te beleven.
Alle op en aanmerkingen zijn  welkom.

Bij voorbaat dank,
Johan, Annet, Lisette, Robbert, Erik
#1 - 29-05-2005, 12:25 uur

Rina

ook wij gaan voor het eerst met onze 3 kinderen (10,12,14) trekken door west amerika met camper. Persoonlijk lijkt me jou route erg vol. Vanaf het moment dat je met de camper gaat trekken zitten er maar 4 rustdagen in. Voor onze kinderen zou dit een te hoog tempo zijn met volgens mij veel in de auto vertoeven. Natuurlijk wil je zoveel mogelijk zien. Wij hebben er toch voor gekozen om 1 dag te reizen, en vervolgens er 1 dag te blijven, zie ook ons reisschema op dit forum.
#2 - 29-05-2005, 16:37 uur
reisverslag west USA 2009 start Denver http://rinaweblog2.blogspot.com/
reisverslag west USA 2005 start Los Angeles
http://rinaweblog.blogspot.com/

Bakvet

dag 14 maand.: van Williams naar Needles route 66 ?? 375 km
De Main Street in Williams zelf was vroeger Route 66, dus ver hoef je niet te zoeken. Verder westwaarts  verdwijnt hij onder het asfalt van Interstate 40. Ter hoogte van Ash Fork of Selligman kan je afslaan naar de Historic Route 66. Dat is echter een saaie route, hij had net zo goed Yavapai county road 4 of zo kunnen heten. Pas in Kingman duikt het Route 66-gevoel weer op. Je kan volgens mij beter de Interstate blijven volgen.

#3 - 29-05-2005, 16:50 uur
« Laatst bewerkt op: 29-05-2005, 16:52 uur door Bakvet »

Mississippi

Pas in Kingman duikt het Route 66-gevoel weer op. Je kan volgens mij beter de Interstate blijven volgen.

Inderdaad, in Kingman heb je ook het Route 66 museum !!

#4 - 29-05-2005, 17:55 uur

jj

wij vertrekken 6 aug met onze 2 kinderen ( 15 en 11 ) naar Los Angeles; We hebben buiten de camper om geen enkele camping besproken. Wij hebben iets meer rustpunten ingepland. We willen niet het gevoel hebben alleen maar gereden te hebben. Ook voor ons is het de eerste keer en het blijft superspannend natuurlijk.
Als het me lukt stuur ik de route als bijlage mee. Onze dochter wil dolgraag met dolfijnen zwemmen. Hebben jullie in San Diego een adres??? Groet.
#5 - 29-05-2005, 22:10 uur

Mississippi

Onze dochter wil dolgraag met dolfijnen zwemmen. Hebben jullie in San Diego een adres??? Groet.

SeaWorld, 500 SeaWorld Drive, San Diego, CA 92109  :D

#6 - 30-05-2005, 13:23 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2005, 13:25 uur door Mr Mississippi »

jj

We zijn zo rond 15 augustus in San Diego.  Is het verstandig om te reserveren? Kan dat via internet? Weet u een richtlijn van de prijs? Ik kan dat op de website van Sea World niet vinden. Groeten.......
#7 - 30-05-2005, 16:17 uur

Mississippi

We zijn zo rond 15 augustus in San Diego.  Is het verstandig om te reserveren? Kan dat via internet? Weet u een richtlijn van de prijs? Ik kan dat op de website van Sea World niet vinden. Groeten.......

Op de website staat $150 per persoon. For more information or for reservations, please call (619) 225-3291 for international calls.

http://www.seaworld.com/seaworld/ca/sp_dolphin_interaction_program.aspx
#8 - 30-05-2005, 16:33 uur

Hans B

Hallo JohanB.
mijn antwoord op je vraag 1.
volgens mij is het wat onlogisch om eerst naar Williams te rijden en dan naar de Grand Canyon.
Ik zou kiezen om op dag 12 om Monument Valley te bekijken en naar Page te reizen, 's avonds aankomen en lekker te relaxen aan het strand Wahweap Marina.
Monument Valley - Page = ±125 mile (2œu)
Dag 13 zou je een trip kunnen maken naar Antilope Canyon nabij Page en verder aan het eind van de middag weer lekker relaxen aan het meer.
Dag 14 van Page via Cameron direct naar de Grand Canyon, enkele uitzichtpunten nemen (bv. Desert View, Grandview Point en Yaki Point) vervolgens de camper parkeren in Grand Canyon Village en te wandelen naar Hopi Point, vandaar verder met de bus naar Hermits Rest en met de bus terug, eten en 's avonds met de bus naar Hopi Point genieten van een zonsondergang terug met de bus en vervolgens nog een uurtje rijden naar Williams. Einde dag 2200 op camping.
Page - Grand Canyon ±135mile (2œu)
Grand Canyon - Williams ±60mile (1u)

Van Las Vegas ben ik in 4 uur (280 mile) naar Long Beach gereden. Rijden is echt ontspannen daar. 60/65 mile op de teller en dat hou je uren vol zonder flies of andere vervelend oponthoud.
Williams - Pomona is 400 mile dus gedeeld door 60 is 6œ uur sturen. Mocht je deze rit toch in 2en willen knippen, dan zou ik Lake Havasu City (met de London Bridge adviseren boven Needles is eens weer wat anders.
veel plezier, groeten Hans
#9 - 30-05-2005, 21:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ebelix

Calico ghost town kan je letterlijk links laten liggen. Is een typisch geval van een toerist trap. Rij lekken door en stop in Primm om alvast kennis te maken met het Las Vegas gevoel. Een andere optie is om in Barstow de outlet centers te bezoeken.

Ik ben het met Hans B eens dat Monument Valley, Lake Powell naar Williams niet te combineren is. Bij LAke Powell ben je rium een halve dag zoet met alle schoonheden die daar te vinden zien.
#10 - 31-05-2005, 08:57 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Inge

Ik vind je schema ook erg vol...
Bijv. dag 3 en 4.
Je gaat op dag 3 de camper ophalen (heb je een early pick up gereserveerd?) en dan rijden naar Yosemite. Da's een aardige rit. Ik vraag me af of je die dag zelfs nog maar tijd hebt om het park in te gaan. De dag erna rij je alweer verder naar Sequoia; Je ziet dan helemaal niks van Yosemite. En dat is wel erg zonde van zo'n mooi park!!!
Ik dacht dat de KOA Yosemite in Mariposa ligt? Hou er rekening mee dat dit een stuk buiten het park ligt; je rijdt toch minimaal een uur van Mariposa naar Yosemite Village. Misschien valt te overwegen een camping in het park te reserveren (als dat nu nog mogelijk is)? El Portal (en Fish Camp) liggen veel dichter bij de ingang.

Je rijdt ook een heel stuk naar Moab, maar blijft er eigenlijk niet lang genoeg om daar de moeite voor te nemen. Je zou die 2 a 3 dagen dan misschien beter aan een extra dag Yosemite, Grand Canyon en bijv. Antelope Canyon (bij Page) kunnen besteden.

Heel veel plezier verder met je plannen! Wordt vast en zeker een super vakantie!  8)
#11 - 31-05-2005, 21:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15