Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze route: TIPS WELKOM!

Discussie gestart

BertJan

In september gaan we eindelijk trouwen en een super reis maken. Zie hieronder voor ons voorlopig schema. Graag jullie mening over deze route!

Daarnaast ben ik benieuwd of we vooraf ook hotels moeten boeken. aangezien Bishop nogal gewild is en Highway 1 ook.

Alvast bedankt!!!

5 september 2005   Las Vegas   Luxor   Aankomst rond 17:00
6 september 2005   Las Vegas   Luxor   
7 september 2005   Las Vegas   The Venetian   
8 september 2005   Las Vegas --> Bishop             Highway 190
9 september 2005   Bishop --> Yosemite Park      
10 september 2005   Yosemite Park      
11 september 2005   Yosemite Park      
12 september 2005   Yosemite Park --> San Francisco      
13 september 2005   San Francisco      
14 september 2005   San Francisco      
15 september 2005   San Francisco      
16 september 2005   San Francisco --> Monterey   Highway 1
17 september 2005   Monterey --> ???            Highway 1
18 september 2005   ??? --> Santa Barbara         Highway 1
19 september 2005   Santa Barbara      
20 september 2005   Santa Barbara --> Los Angeles   Highway 1
21 september 2005   Los Angeles      
22 september 2005   Los Angeles      Vertrek 11:00
#1 - 26-05-2005, 21:54 uur

Bakvet

Als het mijn huwelijksreis was zou ik overnachten in Death Valley in plaats van Bishop. In de Furnace Creeck Ranch of als je wat meer luxe wilt, de Furnace Creek Inn. Zo'n plek is uniek op aarde terwijl je misschien wel 100 Bishops in de VS hebt. Reserveren zou ik aanbevelen.

Reserveren bij Yosemite lijkt me ook verstandig. En ik neem aan dat je ook Las Vegas reserveert, als je toch al weet naar welke hotels je gaat.
#2 - 26-05-2005, 22:14 uur

Ebelix

Voor mij gevoel blijf je 1 dag teveel in LV en SF. Er is zoveel meer moois te zien in Californie.

Lees maar eens goed de reisverhalen op www.verenigdestatenvanamerika.com

Veel plezier met de voorbereidingen van je huwelijk.
#3 - 31-05-2005, 12:41 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

BertJan

mmm tja, Las vegas moeten we wel zo lang blijven aangezien we op 7 sept trouwen. maar daar valt volgens mij genoeg te beleven. Misschien dat we inderdaad 1 of 2 dagen minder naar SF gaan.
#4 - 31-05-2005, 15:13 uur

Ebelix

Natuurlijk is er genoeg te beleven maar ik was LV na 2 dagen wel zat. Daarnaast zijn er nog veel meer dingen die je kan bekijken. De Valley of Fire is een heel mooi state park. De Hoover dam is een bezoek zeker waard. Ga met een helicopter naar de Grand Canyon.  Dat is toch wel een must als je daar in de buurt bent.
#5 - 31-05-2005, 15:31 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Inge

Ik denk niet dat je je in Las Vegas zal vervelen, zeker niet als 1 van de 2 dagen je trouwdag is!!!!! Geniet van die dag, je doet het maar 1 keer  ;)

In Bishop hebben wij destijds is de Days Inn geslapen (2e helft van september). Niet een heel bijzonder motel, maar het voldeed. Bishop vonden we vooral een goede lokatie voor een tussenstop op weg naar Yosemite en het is op zich wel een aardig dorpje om doorheen te trekken. In de buurt ligt ook Lone Pine, daar zijn ook een paar motelletjes. Ik denk niet dat je perse hoeft te reserveren in september.

Tja, over SF zijn de meningen nogal verdeeld. Ik ben geen stadsmens en ik was dan ook blij dat we na anderhalve dag weer verder gingen, maar anderen kunnen er blijkbaar makkelijk een kleine week naartoe. Ik heb hier ook iets gelezen over een pretpark in de buurt van SF; misschien nog een idee voor jullie? Of misschien een honkbalwedstrijd? Lijkt mij ook erg leuk.

Toen wij een kamer in Monterey zochten (vooraf via internet) voor ongeveer hetzelfde weekend waarin jullie in Monterey zijn (maar dan in 2003), kwamen we erachter dat er in dat weekend een jazz festival zou zijn. Daardoor zaten in Monterey en Carmel tot in de wijde omgeving de betaalbare hotels vol (= tot zo'n $150 per nacht). Dit kan je vantevoren dus beter even checken (ik weet niet of het een jaarlijks festival is).
Wij zijn toen uitgeweken naar Santa Cruz.

Veel plezier met je voorbereidingen!
#6 - 31-05-2005, 21:11 uur

BertJan

Bedankt voor de tips Inge!!! Lijkt mij wel leuk zo'n jazz festival, maar zal inderdaad de hotels even checken. Days Inn had ik inderdaad ook al gevonden, zit nog te twijfelen tussen Days Inn of Best Western die iets duurder is.
#7 - 31-05-2005, 21:42 uur

BertJan

Inge: waar hebben jullie overigens geslapen in (of nabij) het yosemite Park?
#8 - 31-05-2005, 21:43 uur

AngelHarold

Wij zijn vorig jaar op huwelijksreis in o.a. California geweest. Daar hebben we ook SF/Yosemite/Bishop aangedaan. Wij hadden 3 dagen in SF wat voor ons genoeg was. Fantastische stad, al vond ik Alcatraz wat tegenvallen maar dat is erg persoonlijk (kl**e meeuwen). Yosemite 2 dagen wat eigenlijk weer te kort was dus jullie aantal lijkt me uitstekend. Werkelijk geweldig park met super vergezichten, helemaal top.

Verder hadden ook wij een tussenstop in Bishop in de Vagabond Inn, niets bijzonders maar er was een zwembad en met 45 c erg lekker. Goede locatie om de afstand te overbruggen. Klein plaatsje maar ik denk wel een tiental hotels/motels.

In LV zaten we in the Venetian. Super de luxe hotel, uitstekende keuze. Kost wat meer maar wij vonden het driedubbel waard.

Alle hotels waren prebooked, alhoewel dat volgens mij niet altijd per se noodzakelijk is. Zeker wel bij de NP's maar overigens wellicht niet, maar wij hadden geen zin om ter plekke nog hotels te zoeken.

LV trouwens is een aantal dagen zeker waard, de hele strip is geweldig, Hoover Dam en shows bezoeken.
#9 - 31-05-2005, 22:02 uur

Inge

Nieuw!
Inge: waar hebben jullie overigens geslapen in (of nabij) het yosemite Park?

Wij hebben toen in een cabin met badkamer in Curry Village overnacht. Was de goedkoopste mogelijkheid in het park waar je je eigen badkamer had. De cabin stelde niet veel voor, maar wij vonden Curry Village wel erg leuk; had een soort "summercamp" gevoel (voor zover ik kan beoordelen hoe dat voelt  :-\). Dit hebben we ruim op voorhand geboekt via: http://www.yosemitepark.com/lodges2col.cfm?SectionID=22&PageID=36
#10 - 01-06-2005, 19:52 uur
« Laatst bewerkt op: 01-06-2005, 19:53 uur door Inge »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15