Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

onze route west amerika mei/juni 2009. Graag jullie tips

Discussie gestart

dominique

Hallo,

Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Dominique en mijn vriend en ik willen volgend jaar eind mei/begin juni maximaal 4 weken door west-amerika reizen, deels met camper en deels met een auto.
Ik ben al een aantal dagen aan het surfen op dit forum, hoe handig!! Ik kom zoveel nutige tips tegen dat ik af en toe de kriebels krijg als ik bedenk hoeveel ik nog moet voorbereiden!

Ik heb nu een globaal programma in mijn hoofd wat ik graag wil voorleggen (we zijn nog nooit eerder in dit gedeelte van Amerika geweest)
Doel van de reis: natuur (mijn vriend is helemaal gek van fotograferen), wandelen, fietsen, stad, rustig tempo, strand

Dag 1: AMS- San Fransisco, aankomst luchthaven 18.35 lokale tijd
Dag 2: San Fransisco - bezienswaardigheden bekijken - Overnachten in een hotel
Dag 3: San Fransisco - bezienswaardigheden bekijken  - Overnachten in een hotel
Dag 4: San Fransisco - middag ophalen camper + boodschappen doen. Overnachten op een camping
Dag 5: San Fransisco - Yosemite Park (overnachting op camping in het park)
Dag 6: Yosemite Park (overnachting op camping in het park)
Dag 7: Yosemite Park (overnachting op camping in het park)
Dag 8: Yosemite Park - ……..(overnachtingsplaatsje met de camper)
Dag 9: …. Bryce (overnachting op camping in het park)
Dag 10: Bryce NP (overnachting op camping in het park)
Dag 11: Bryce NP (overnachting op camping in het park)
Dag 12: Bryce – Zion (overnachting op camping in het park)
Dag 13: Zion – Grand Canyon (overnachting op camping in het park)
Dag 14: Grand Canyon
Dag 15: Grand Canyon – Las Vegas (inleveren camper en dan auto huren)
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas – Los Angeles (kom je onderweg langs mojave national preserve?)
Dag 18: Los Angeles - Universal Studios, Santa Barbara/Malibu
Dag 19: Los Angeles - Hollywood ("Walk of Fame") en Beverly Hills
Dag 20: Vertrek langs de kust naar San Fransisco
Dag 21 tot en met 26: kust/strand
Dag 27 naar Amsterdam

Zoals je kunt zien moeten we een lange afstand rijden tussen Yosemite en Bryce NP op dag 8 en 9. Heeft iemand suggesties waar we onze overnachting kunnen plannen?
De reden dat we zo willen gaan rijden is omdat we alle  NP met de camper willen bezoeken en pas vanaf Las Vegas met de auto verder willen en je in juni volgens mij niet met de camper door death valley mag.Maar misschien heeft iemand hier ook een ander idee over, die zijn meer dan welkom!

We wilden eigenlijk de laatste week naar hawai maar twijfelen omdat het toch 6 uur vliegen heen en terug is en accomodatie best prijzig is. Wat wij ons afvragen is of je langs de kust van Los Angeles naar San Fransisco ook ergens een paar dagen lekker aan het strand kunt zitten? Heeft iemand suggesties?

Zo een heel verhaal! Groetjes en alvast bedankt voor jullie adviezen!
Dominique :)
#1 - 14-08-2008, 12:08 uur
« Laatst bewerkt op: 14-08-2008, 13:18 uur door dominique »

meistershof

Hallo Dominique.
Mooie route en veel tijd om te wandelen enrond te kijken .Ik zou zelf met de camper van san fransisco naar san fransisco rijden ,de route terug langs de kust
deze is erg mooi met mooie stranden ten noorden van L.A en ten zuiden van san fransisco he je montere en carmel.
van yosemiti naar brice is te ver denk ik je kunt ook nog bij mono lake naar het noorde een dan het spook stadje Bodie bezoeken dit is een van de mooiste spookstadjes
vinden wij ,het is wel een slechte weg ( gravel road ) daar na kun je om dead valley heen of er toch door als het niet te heet is .
verder kun je overnachten bij las vegas  of aan lake mead  daar na kun je naar de valley of fire rijden een daar nog een paar mooie wandelijngen maken.
Groeten wim.
#2 - 14-08-2008, 12:56 uur

itteb

Hallo Dominique,

Ook ik ben druk bezig met nagenoeg dezelfd route als jullie. Ik sta een aantal topics onder jullie met vraag om advies bij mijn route.
Jullie gaan van Yosemite naar Bryce. Ik was erg nieuwsgierig of dat een betere route zou zijn dan mijn plan om van Yosemite via Mono lake naar Las Vegas te gaan.
Dus heb ik op maps.google gekeken, maar de afstand van Yosemite Village naar Bryce is 584 miles. Lijkt mij wel erg veel.

Ik heb op dit formum gelezen dat je met mapquest.com je route kunt uitzetten. Wellicht ook een tip voor jullie.

Groeten,
Betti

#3 - 14-08-2008, 13:45 uur

Marianne

Hallo Dominique,

Yosemite - Bryce is een erg lang en ook niet erg opwindend stuk rijden, ik zou dat niet doen. Zelfs met een overnachting (er zal niet veel zijn onderweg denk ik) is het flink doorbijten. Bovendien is het ook niet logisch om eerst naar Bryce te gaan en daarna naar Zion, dat kun je beter omdraaien.
Beter nog lijkt me om eerst Las vegas te doen. In juni mag je van de meeste verhuurmaatschappijen wel door DV rijden, informeer daar eens naar.
Je kunt de camper ook in LA inleveren, en alleen voor LA een auto huren.
Jammer dat jullie maar 1 nacht voor Zion hebben gepland, ik zou hier wat meer tijd voor uittrekken. Bryce is wellicht fotogenieker, maar Zion mag er ook zijn, en heeft meer en gevarieerdere wandelmogelijkheden.

Als je van Bryce naar de GC gaat is Page een must: hier kun je naar Antelope Canyon. Voor de upper canyon kun je een fototour boeken, je hebt dan een gids en je krijgt voldoende tijd en gelegenheid om mooie plaatjes te schieten. Wij hebben deze zomer de lower gedaan, erg mooi, je kunt daar in je eigen tempo rondwandelen, wel met gids.

Als je zoveel dagen voor de kust uittrekt zou ik trouwens overwegen om naar SF te rijden, dan heb je de mooie kustroute. Een dagje strand is erg leuk, wij hebben zondag heerlijk gefiets van Marina de Rey naar Santa Monica, maar ik zou daar niet al te veel tijd voor uittrekken, strand heb je hier ook wel. Boven LA wordt het al snel kouder, maar er zijn best wel plaatsen waar je aan het strand kunt liggen. Voor de beste temperaturen kun je echter beter meer richting San Diego gaan. Maar neem voooal de tijd voor de rondreis, dat is unieker dan het strand!

Van Las Vegas naar LA kun je de route via Amboy en Kelso rijden. Je kunt dan ook nog Joshua Tree bezoeken. Misschien nog een overnachting in Palm Springs dan, of in 29 palms?

Sla in elk geval DV niet over, dat is prachtig. Ik ben bezig met het verslag van onze laatste reis, zie bij 6 augustus voor foto's van het park op http://martinenmarianne.blogspot.com/

Voor Universal studios moet je een hele dag (en avond) uittrekken. Als je niet echt een pretpark fan bent kun je in plaats daarvan ook de studiotour bij Warner bros doen, erg leuk, en duurt maar 2 uur en een kwartier.

Voor Yosemite moet je op tijd boeken; in mei/juni zijn nog niet alle campings open dus de vallei is dan al volledig volgeboekt. Juni is een prachtige, maar daarom ook drukke tijd voor Yosemite. Houd ook rekening met de kans dat de Tioga Pass nog niet open is, dan wordt de route naar Zion/Bryce helemaal een probleem.

Marianne
#4 - 14-08-2008, 14:21 uur
« Laatst bewerkt op: 14-08-2008, 14:26 uur door Marianne »

Marianne

Ik zie nu dat jullie ook gepland hebben om naar SF te rijden, ik had SF over het hoofd gezien en dacht dat jullie vanuit LA terug wilden gaan. Maar ook dan kun je wel met wat minder dagen toe voor dat stuk (3 is mooi).

Marianne
#5 - 14-08-2008, 14:29 uur

dominique

Hoi Betti en Wim,

Dank voor jullie reactie!

Ik zit een beetje met het volgende: wij willen eerst alle NP's (yosemite, bryce,zion en grand canyon) bezoeken en dan pas naar Las Vegas rijden om dan daar de camper om te ruilen voor een auto. Ik vind het namelijk in Vegas wel leuk om in een hotel te slapen en 4 weken camperhuur is volgens mij best prijzig ,ik had nu een offerte van Cruise America CT22 € 756,- euro voor 8 dagen!!!!!
Ik wilde dan van Yosemite naar Bryce rijden met een tussenstop, maar vindt niet echt leuke routes om te rijden, het komt niet voor op het forum voor zover ik heb gelezen, dus dat gaat ook niet door.

Ik ben nu dus heel erg in twijfel over hoe en wat! Ik begrijp Betti dat jij wel 3 weken met een camper gaat, ook door Vegas? Mag ik vragen waar je dit boekt en of het ook ongeveer dezelfde prijs is als die ik heb?

Gr. Dominique
#6 - 14-08-2008, 14:31 uur

dominique

Hoi Marianne,

Nou yosemite - bryce via het noorden gaat hem niet worden!

Ik ga je berichtje even op mijn gemakt lezen om te zien wat ik eruit kan halen :)

Als ik je goed begrijp is de kust boven LA dus niet echt warm? Onder LA wel?

Ik las in de voorwaarden van cruise america dat DV in juni op eigen risico is, heb even gevraagd wat dat precies inhoudt?!
In dat geval misschien toch maar overwegen om eerst naar Vegas te gaan en dan naar Zion, Bryce, Page en Grand Canyon? Dan maar in de camper slapen in Vegas, hotels zijn denk ik toch neit echt te betalen :( heb je campings of camperplaatsen in Vegas?

groeten,
Dominique
#7 - 14-08-2008, 14:53 uur

itteb

Hallo Dominique,

Wij willen inderdaad 3 weken met de camper. Vorig jaar zijn wij in noordoost Amerika en canada geweest met een camper. Toen hadden wij alles via Jan Doets in Heerhugowaard geboekt (was toen het voordeligst). We hadden bij diverse reisbureau's offertes opgevraagd voor de vluchten en de camper.
In september ben ik van plan, als wij onze precieze vakantiedagen weten weer 3 offertes via internet opvragen.

Groetjes,
Betti
#8 - 14-08-2008, 19:19 uur

Marianne


Als ik je goed begrijp is de kust boven LA dus niet echt warm? Onder LA wel?

In Marina del Rey was het vorige week tegen 6 uur al te koud om nog lekker op het strand te liggen. Hoe het water was weet ik niet, er mocht niet gezwommen worden wegens te sterke stroming.

Ik las in de voorwaarden van cruise america dat DV in juni op eigen risico is, heb even gevraagd wat dat precies inhoudt?!
In dat geval misschien toch maar overwegen om eerst naar Vegas te gaan en dan naar Zion, Bryce, Page en Grand Canyon? Dan maar in de camper slapen in Vegas, hotels zijn denk ik toch neit echt te betalen :( heb je campings of camperplaatsen in Vegas?

Op de strip, bij CircusCircus, zit een KOA camping, maar dat is een kale betonplaat (heb ik me laten vertellen). Ik heb goede verhalen gehoord over Sam's Town RV Park.
Overigens vallen de hotelprijzen in Las Vegas wel mee, behalve in het weekend, dan verdubbelen ze.

Marianne
#9 - 14-08-2008, 19:23 uur

MiamiHeat

Hotels in Vegas zijn redelijk te betalen mits je er vroeg bij bent met boeken...wij zaten dit jaar drie nachten in het Flamingo met Stripview voor $114 per nacht en das echt goedkoop! Ik heb geen ervaring met RV Campgrounds van van een kennis ooit gehoord dat Oasis Las Vegas RV Resort  goed schijnt te zijn. Checktripadvisor even op http://las-vegas-hotels.tripadvisor.com/Hotels-g45963-c3-Las_Vegas_Nevada-Hotels.html Daar staan ze ook op nummer 1
#10 - 14-08-2008, 21:54 uur
« Laatst bewerkt op: 14-08-2008, 21:57 uur door The Grove »

XJ

Citaat

Op de strip, bij CircusCircus, zit een KOA camping, maar dat is een kale betonplaat (heb ik me laten vertellen). Ik heb goede verhalen gehoord over Sam's Town RV Park.
Overigens vallen de hotelprijzen in Las Vegas wel mee, behalve in het weekend, dan verdubbelen ze.

Marianne

Inderdaad, vermijd het weekend en je kan best goedkoop een aantal dagen in Vegas zitten. In juni zat ik 5 nachten in het Excalibur voor 300 dollar. Ze hebben meestal wel leuke aanbiedingen voor doordeweeks.
#11 - 14-08-2008, 22:20 uur

dominique

Dank voor jullie reacties. Ik ga ons programma aanpassen en inderdaad overnachten bij Lone Pine, wat is het daar mooi als ik zo de foto's zie!

Ik geef snel een update, ben benieuwd wat jullie dan van het programma vinden en of dat te doen is met een camper.

gr. Dominique
#12 - 15-08-2008, 14:40 uur

meistershof

Hallo Dominique.
Je kunt het prijs verschil wel berekenen tussen camper en auto ,je moet bij een auto wel wat vaker uit eten en drinken de overnachting op campings is ook niet goedkoop
maar het gemak dat je alles bij je hebt en sαvonds niet hoeft uit te pakken dat zijn afwegingen die je moet maken .
Ik zou voor de hele reis een camper nemen het flex tarief bij cruise amerika staat nu voor mei en juni op 45 euro je krijgt daar nog vroeg boek korting opals je voor december bespreekt.
Die camping bij Las vegas die werd genoemd daar hebben wij ook een aantal dagen gestaan erg mooi terein net buiten las vegas ( town R.V park van good Sam )
Voor goed kope overnachtingen met de camper de web site (free campgrounds .com).
Groeten Wim.
#13 - 16-08-2008, 23:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15