Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Onze trip mei/juni 2009

Discussie gestart

bjornkeulers

Hallo,

Ik lees nu al geruime tijd mee en maak handig gebruik van de tips die hier gepost worden. Nu onze trip geboekt is (hotels, auto en vluchten) wou ik graag wel wat tips van jullie ontvangen voor onderweg.
Het is onze eerste trip naar de USA dus alle hulp is verder welkom.

Dag1. Brussel -> New York - >Los Angeles
Dag2. Los Angeles
Dag3. Los Angeles -> Palm Springs
Dag4. Palm Springs -> Phoenix
Dag5. Phoenix -> Williams
Dag6. Williams -> Grand Canyon
Dag7. Grand Canyon -> Page
Dag8. Page -> Bryce Canyon
Dag9. Bryce Canyon -> Las Vegas
Dag10. Las Vegas
Dag11. Las Vegas
Dag12. Las Vegas -> Death Valley
Dag13. Death Valley -> Yosemite
Dag14. Yosemite
Dag15. Yosemite -> San Francisco
Dag16. San Francisco
Dag17. San Francisco -> Monterey
Dag18. Monterey -> Pismo Beach
Dag19. Pismo Beach -> Santa Barbara
Dag20. Santa Barbara -> Los Angeles
Dag21. Los Angeles
Dag22. Los Angeles
Dag23. Los Angeles -> Londen -> Brussel

#1 - 17-01-2009, 10:19 uur
« Laatst bewerkt op: 17-01-2009, 23:59 uur door bjornkeulers »

Jez

Hoi Bjorn en  welkom,

Naar wat voor tips ben je op zoek? De plaatsen die je gaat bezoeken spreken denk ik voor zich, je hebt hotels, vluchten en auto al geboekt, dus daar valt niets aan te veranderen. Als je iets specifieker bent, kunnen we betere tips geven.

Groet,

Jez
#2 - 17-01-2009, 12:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ine

Jammer dat je nu pas met de route komt.
Aannemende dat je Phoenix alleen als overnachting ingelast hebt, is dat een omweg en zonde dan de tijd.
Je had beter van Palm Springs meteen naar Sedona kunnen rijden voor overnachting. Veel interessanter en dichterbij Gr. Canyon. Williams is ook niet het meest interessants.
Ook race je van Bryce Canyon naar Las vegas, terwijl je onderweg geen tijd hebt voor Zion NP, waar je praktisch doorheen moet.
Monterey-Pismo-Santa Barbara kan je in2 ipv 3 dagen  rijden en dan had je dus bijv. die extra dag in Zion kunnen doorbrengen.
#3 - 17-01-2009, 12:18 uur

Marianne

Misschien kun je de hotels nog annuleren? Ik vind het ook wel erg jammer om zoveel tijd kwijt te zijn van LA naar de Grand Canyon (het kan in 1 dag) terwijl je voor andere dingen nauwelijks tijd uittrekt (Zion, slechts 1 dag Yosemite). Ook relatief veel tijd voor LA, maar daar kun je natuurlijk wel heel veel doen.
Wat zijn jullie plannen daar of moet dat nog ingevuld worden? In welk hotel zitten jullie in LA? En weer weinig tijd voor SF.
Als je vertelt waar jullie belangstelling naar uit gaat (en of er nog geschoven kan worden) kunnen we wat gerichter tips geven.

Marianne
#4 - 17-01-2009, 18:24 uur

bjornkeulers

So dat is pas een toppie forum, zoveel reacties en meedenkende mensen op 1 dag!

@Jez, ik was op zoek naar tips zoals verborgen pareltjes ofzo die niet in de reguliere reisgidsen staan. Ik heb bijvoorbeeld op dit forum gelezen dat we niet de grote weg van Phoenix naar Flagstaf moeten nemen maar lekker binnen door via sedona. Zo'n dingen eigenlijk

@Ine, om eerlijk te zijn hebben we Phoenix (scottsdale) erbij gedaan omdat we er een erg luxe resort voor een prikkie konden mee pakken namelijk het www.scottsdale.hyatt.com voor maar €35,- pp. Plus het is lekker relaxen. De gedacht bij de grand canyon is om s'morgens vroeg van Williams naar Grand Canyon te rijden daar hebben we dan de hele dag en in de namiddag de helicopter vlucht met jeepsafari met sunset in de grand canyon. De dag erna kunnen we dan eventueel nog helemaal in Grand Canyon benutten alvorens we naar Page door reizen, maar dat is alleen maar als we het echt nog de moeite waard vinden.
Wat de Bryce Canyon betrefd, hier willen we de dag ervoor redelijk vroeg in de middag aankomen zodat we de dag erna ook rond de middag vertrekken dan naar Zion gaan en sávonds pas in Las Vegas aankomen, daarom hebben we een extra dag Las Vegas gepakt. Wellicht is mijn gedachte erachter niet zo handig ik weet het niet.

@ Marianne, of de hotels nog annuleerbaar zijn weet ik niet dat zou ik moeten nagaan. Wat Zion betrefd dat heb ik hierboven al bij @Ine uitgelegd en Yosemite hebben we in principe 2 dagen, dit zou volgens bekenden van ons genoeg moeten zijn. We komen naar verwachting redelijk vroeg aan vanuit Lone Pine (ik schat dat we rond 12uur in de middag de op de Tioga zitten en we gaan ervan uit dat we twee dagen erna ook rond 12uur vanuit Oakhurst naar SF door reizen.
Wat LA betrefd een van ons is pretpark gek en ik heb mijn vriend zo gek gekregen dat we sowieso een dag naar Six Flags Magic mountain gaan en een dag naar de beide Disney parken in Anaheim dus dat verklaard de LA tijd. Onze belangstelling is heel gemixt, we zijn geen museum liefhebbers ofzo, en oude gebouwen vinden we altijd mooi vand e buitenkant maar we gaan er zelden naar binnen. Wij vinden het altijd leuk om wat van het lokale leven te proeven dus niet alleen de standaard toeristen dingen.

Alvast super bedankt voor jullie hulp!

#5 - 17-01-2009, 22:19 uur
« Laatst bewerkt op: 17-01-2009, 23:59 uur door bjornkeulers »

Marianne

@ Marianne, of de hotels nog annuleerbaar zijn weet ik niet dat zou ik moeten nagaan.
Als je zelf hebt geboekt kan dat altijd. Misschien ook leuk en handig om te vermelden in welke hotels/welke plaatsen jullie zitten? Van je route kreeg ik het idee dat je in Death Valley overnacht, maar je schrijft dat je uit Lone Pine vertrekt richting Yosemite.

Yosemite hebben we in principe 2 dagen, dit zou volgens bekenden van ons genoeg moeten zijn. We komen naar verwachting redelijk vroeg aan vanuit Lone Pine (ik schat dat we rond 12uur in de middag de op de Tioga zitten en we gaan ervan uit dat we twee dagen erna ook rond 12uur vanuit Oakhurst naar SF door reizen.

De Tioga Pass zal nog gesloten zijn dus je zult onderlangs moeten rijden, of via een noordelijke pas. Dat kost je erg veel tijd, zeker als je vanuit Death Valley komt.
Als je in Oakhurst overnacht zit je een heel eind buiten het park, eigenlijk zit je daar alleen maar goed voor de sequoiabomen; voor de valllei moet je rekenen op 1,5 uur rijden (en weer terug).

Van Death Valley naar Oakhurst is het ruim 7 uur rijden, dus je komt die dag niet meer aan Yosemite toe.

Marianne
#6 - 17-01-2009, 23:48 uur

bjornkeulers

Hoi Marianne,

Sorry ik zag nu pas dat ik als maanden mei/april had staan, maar we vertrekken 23 mei en komen 14 juni terug dus hopelijk is Tioga pass dan open.
#7 - 18-01-2009, 00:06 uur
« Laatst bewerkt op: 27-01-2009, 10:49 uur door bjornkeulers »

Marianne

Je overnacht dus inderdaad niet in Death Valley, en als de Tioga Pass open is, is het wel te doen naar Yosemite. Maar dan wel weer erg jammer dat je nog helemaal naar Oakhurst moet rijden. Dat geeft je weinig tijd om onderweg nog even Mono Lake an te doe, en langs de Tioga Road rond te kijken. Stop wel alvast bij het visitor center om te informeren naar de mogeljikheden (misschien zijn niet alle trails zo vroeg in het jaar goed te lopen).
En waarom de volgende dag Mariposa?
Je rijdt eerst van Lone Pine naar Oakhurst, al dan niet met nog een bezoek aan Yosemite Village (en daar moet je echt naar toe, zeker in juni, met alle watervallen op hun mooist) en dan de volgende dag moet je van Oakhurst (weer via de vallei?) naar Mariposa. Ik zou proberen om in elk geval een nacht, maar liever twee, in de vallei te overnachten.

De route ziet er nu zo uit.

Marianne
#8 - 18-01-2009, 12:27 uur

bjornkeulers

@Marianne, om eerlijk te zijn dat was een foutje  :( Ik dacht dat het hotel Mammoth mountain inn vlak voor de tioga pass lag, ik kwam er pas een paar dagen geleden achter toen ik alles op de kaart aan het zetten was. Dat we de dag erna van Oakhurst naar Mariposa gaan vind ik nog niet zo'n probleem omdat we sowieso van plan waren die dag het park in te gaan en dan kan ik die avond beter naar mariposa terug rijden da naar Oakhurst want dan kunnen we de dag erna eventueel meteen door naar San Francisco. Ik heb nog gekeken naar overnachtingsmogelijkheid in park zelf maar aanbod was niet zo heel groot en bovendien was het erg duur vaak 4 keer zoveel als in oakhurst of mariposa.

Bedankt trouwens voor de route uit te tekenen je bent erg behulpzaam!
#9 - 18-01-2009, 13:33 uur

Bas_en_Es

@ Marianne: Heb je nog andere tips voor hotels/plaatsen net buiten Yosemite?
Wij dachten zelf aan Buck Meadows, al ligt dat ook niet echt in de buurt.

Overnachtingen in Yosemite voor eind mei vind ik ook erg duur en idd de keuze is beperkt.

Verder vind ik de route die je gaat maken, erg gaaf!
 :afro:
Thanks!
Bas
#10 - 22-01-2009, 21:12 uur

Marianne

De Ahwahnee is duur, maar voor 95 dollar heb je een tent cabin in Curry Village. Je zit dan midden in de vallei. Redelijk primitief hoewel je gewone bedden hebt. En ach, het is alleen om te slapen. Fietsverhuur en raften heb je op loopafstand, shuttlebus voor de deur, je kunt de auto laten staan.
In housekeeping camp is ook nog wal wat vrij. Hier moet je zelf voor beddegoed zorgen, of je huurt het daar. Nog goedkoper dan CV, ligt aan de Merced river, en je kunt er 's avonds bij de eigen kampvuur zitten.
Kijk eens in onze reisverslagen; wij zijn alle keren in Yosemite geweest en hebben verschillende soorten accommodatie gehad.

Buiten Yosemite ligt El Portal het meest gunstig, of kijk eens in Grovelan, is een leuk plaatsje. Buck Meadow ligt wat dichter bij het park.
Oakhurst vind ik ver weg en ook de route naar de vallei vind ik vanuit Oakhurst minder mooi.

Het is heel prettig om in de vallei te zitten vind ik,  je kunt nog eens een avondprogramma bijwonen en in de avond en 's morgens vroeg kun je nog van de rust genieten in plaats van in de rij te staan voor de ingang.

Marianne
#11 - 23-01-2009, 00:03 uur

bjornkeulers



Verder vind ik de route die je gaat maken, erg gaaf!


Je zal toch wel ongeveer dezelfde route hebben als ik het zo lees of niet?
#12 - 23-01-2009, 10:39 uur

Bas_en_Es

Bjorn,

wij hebben inderdaad bijna dezelfde route in gedachte.
We zitten nu ook aan Camp Curry te denken, in de vallei overnachten lijkt me helemaal super, alleen slapen in een tent...waar beren rondlopen... ik weet het nog niet hoor!

Ben jij er al uit?

Bas
#13 - 24-01-2009, 14:50 uur

bjornkeulers

Bjorn,

wij hebben inderdaad bijna dezelfde route in gedachte.
We zitten nu ook aan Camp Curry te denken, in de vallei overnachten lijkt me helemaal super, alleen slapen in een tent...waar beren rondlopen... ik weet het nog niet hoor!

Ben jij er al uit?

Bas

Nou wij hebben een overnachting in Oakhurst en een in Mariposa. Als je interesse hebt kan ik je wel ons hele schema met hotels en alles door mailen.
Welke datums gaan jullie?
#14 - 24-01-2009, 15:24 uur

Bas_en_Es

Bjorn,

goed plan!

Wij gaan 15 mei - 2 juni (vnv of morgen boeken), wel met een tussenstop in Philadelphia, maar voor dat prijsverschil kunnen we niet non-stop met KLM vliegen.
Jullie gaan iets later, waardoor je zekerder kunt zijn dat de Tioga Pass open is, eind mei is dat fifty-fifty begrijp ik..

Gr.
Bas
#15 - 25-01-2009, 14:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15