Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

oordeel over onze route

Discussie gestart

Old Faithful

Keuzes maken blijft moeilijk. Ik vind Badlands N.P. beslist een bezoek waard. Daar komt bij dat door de afgelegen ligging de kans misschien niet zo heel groot is dat je er nog eens in de buurt komt, maar dat geldt voor meer dingen in jullie route.  Het mooiste zou zijn als je er een dag aan kunt breien.

Zoals Cees A al zegt is de lengte van de camper niet zozeer van belang maar de hoogte en vooral de breedte.  Voor een beetje chauffeur moeten de tunnels geen probleem zijn, zoals je op deze video kunt zien.  ;)

Succes bij de keuze en veel plezier bij de voorbereiding.
#16 - 25-08-2017, 14:22 uur
Groet,

Old Faithful

ingrid14

Maar zou jij dan, net als Ingrid, ook een dag Sarasota weghalen om Sheridan mogelijk te maken ?
Sorry maar ik heb geen stop in Sheridan voorgesteld (dat lost imo het tijdsgebrek in de Black Hills niet op).

Ik zou bij de Black Hills een nacht toevoegen, dat geeft je daar dan wel (net) voldoende tijd

Dus vb Yellowstone-Cody (via Beartooth)
Cody-Devils Tower-Deadwood
Deadwood-Badlands-Custer/Hill City/Keystone
Custer/Hill City/Keystone
Custer/Hill City/Keystone-Scottsbluff

Of je doet eerst Black Hills en dan Badlands
Yellowstone-Cody (via Beartooth)
Cody-Devils Tower-Deadwood
Deadwood-Custer/Hill City/Keystone
Custer/Hill City/Keystone-Badlands
Badlands (North Unit) en via South Unit en Wounded Knee naar Scottsbluff

Groetjes,

Ingrid
#17 - 27-08-2017, 09:42 uur

fannykimpe

dank ingrid14 voor de info,
ik ga zeker u voorstellen eens goed bekijken,
en ook eens informeren of  het mogelijk is zonder kosten de camper aan te passen
#18 - 27-08-2017, 11:29 uur

fannykimpe

Hallo,

Ik heb het aan gevraagd om de camper een dag langer te houden, morgen hoor ik hier meer over.
Bij oke zou ik het zo doen:

dag 9:      yellowstone - Cody
        10:    Cody - devil's tower - deadwood (omdat ik toch veel lees dat deadwood avonds wel leuk is)
        11:    deadwood - badlands - Rushmore mount (liever in de late middag denk dat het wel leuk is samen met de ceremonie)
        12:    Custer - Custer state park
        13:    Custer - scottsbluff
        14:    scottsbluff - Rocky Mountains
        15:   Rocky Mountains
        16:   Rocky Mountains - brained lake
        17:   brained lake - denver
        18:   vlucht naar new Orleans, het 2de deel zit ik nog wat met twijfels Kennedy space center heb ik weg gelaten, waar ik over twijfel is
                  om Atlanta aan te doen zoveel over te lezen vind ik niet enkel bezoeken van cnn en cola.
                  misschien beter om charleston(carolina) te doen dan zitten we wel 1x met een lange rij dag, wat opzicht niet zo erg is omdat het
                  eenmalig is.
                  dan zou het zo worden
       18:    New Orleans (landen zou normaal 12u30 zijn)
       19:    New Orleans
       20:    vanuit new Orleans 2 plantations doen en richting natchez
       21:   natchez - Memphis
       22:   memphis
       23:   Memphis - Nashville
       24:   nashville
       25:   Nashville - charleston
      26:    charleston
      27:   charleston - savannah
     28:    savannah  -  sarasota
     29:   4 dagen sarasota

  graag jullie menig
     
         
#19 - 28-08-2017, 14:50 uur

Cees A

Maar zou jij dan, net als Ingrid, ook een dag Sarasota weghalen om Sheridan mogelijk te maken ? 
Sorry maar ik heb geen stop in Sheridan voorgesteld (dat lost imo het tijdsgebrek in de Black Hills niet op). 
Sorry @ingrid14 , ik vraag me af waar deze reactie voor nodig is.
Als u i.p.v. selectief te citeren eerst de gehele reactie eens goed had gelezen had u gezien dat die reactie een antwoord was aan Old Faithful, niet aan u.


Ik heb het aan gevraagd om de camper een dag langer te houden, morgen hoor ik hier meer over.
Bij oke zou ik het zo doen:
[ Knip }
  graag jullie menig   
Mijn eerdere zorgen over lange reisdagen in het oostelijke deel van je route zijn met deze wijziging niet opgelost.
Nu zit je zelfs met een nog langere reisdag op dag 25 Nashville - Charleston.
Volgens Google Maps is dat 550 mijl oftewel 890 km en daar doe je met een gewone auto 8½ uur over.
Ik schat dat je daar met een camper ongeveer 9½ tot 10 uur over doet.

Dag 28 is iets korter, maar met 385 mijl,  620 km,  6 uur rijden (met de camper 7 uur geschatte reistijd) doet ie ook aardig mee.

Let op, de reistijden van beide dagen zijn exclusief de stops die je onderweg maakt en de pauzes die je neemt.
Denk hierbij bv aan rust-,  plas- en lunchpauzes.  Tel bij de berekende reistijd dus nog maar gerust 1½ of 2 uur op.

Misschien vloeken in de kerk, maar heb je die 4 dagen uitrust-dagen in Sarasota  nou echt nodig ?
Je zou  die dagen namelijk goed kunnen gebruiken om het knelpunt van (te) lange reisdagen op te lossen
Met minder inspannende reisdagen zou het wel eens kunnen zijn dat je helemaal geen rustdagen nodig hebt.  :angel:
#20 - 28-08-2017, 20:58 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2017, 21:12 uur door Cees A »

Hans B

Ik ben net als de anderen van mening dat het allemaal wat te veel hooi op je vork gaat  worden.
Ik kom net van Denver, Badlands, Black Hills en ben op weg naar Devils Tower, daarna komen Cody en Yellowstone.
Alleen al over dat stuk doe ik 14 dagen.
Dus ja, ook ik ben van mening dat er meer te zien is van Cody naar het oosten dan snelweg.
Badlands is nog een aardig stuk vanaf bv Rapid City.
Wij hebben er een volle dag over gedaan, verschillende korte wandelingen gemaakt en bij overlooks gestopt.
Mt. Rushmore bezoek de (8PM) closing ceremonie of the day of hoe het maar heten mag, erg Amerikaans en indrukwekkend.
Maar dan moet je in het donker nog wel een campingplek zien te vinden.
Wind Cave prachtige grotten.

O en de tunnels, als je een echte camper hebt, zijn ze op 1 na allemaal te laag.

Keystone is een heel leuk plaatsje, forget Custer en Hotsprings.

Reis je over de schitterende wegen door de Black Hills, dan is je snelheid zeker niet hoger dan 40mph.

Allemaal dingen om eens goed over na te denken als je die kant op gaan.

O ja, natuurlijk wil je de Trail Ridge doen, het kostte ons van de camping in Loveland naar Grand Lake en terug, met enkele korte wandelingen op 12.000ft een volle dag. Ga je alleen naar de top heen en weer ben je toch zeker 6 uur kwijt. ZIjn we nog niet eens aan het Bear Lake gedeelte toegekomen.

En een tip, huur voor die dag een auto, dat reist 100x makkelijker dan met de camper de berg op.
De kosten haal je wel weer terug doordat de auto vele malen zuiniger rijdt.

Forget the east, doe dat lekker een andere keer.  ;)
#21 - 08-09-2017, 21:14 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15