Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Op een Harley door het Westen

Discussie gestart

RonB1963

Vooropgesteld, ik ben nog nooit in de USA geweest. Ik wil dit jaar eindelijk eens op een Harley door het Westen. Niet op mijn eigen Harley (ik heb een HD RoadKing FLHRI) maar ik wil er eentje huren. Ook een RoadKing. Daar zitten 2 koffers op. eentje voor de foto-uitrusting, eentje voor wat klein spul, een schone broek, T-shirt, ondergoed, sokken, en mijn motorjack, voor als het te warm word om dat aan te trekken.

Mijn idee: vliegen naar Phoenix, Arizona. Daar een Harley huren, 1 nachtje slapen, en dan richting San Francisco.
Ik wil veel (natuur-) foto's maken (de hele foto-uitrusting gaat mee), en een beetje lowbudget overnachten in eenvoudige motels ofzo.

Wanneer: eind augustus, begin september 2009. In elk geval wil ik mooi weer (blauwe luchten, eventueel met witte wolken, en zon)

Wat wil ik zien: Monument Valley, Grand Canyon, Las Vegas, Golden Gate Bridge, Sequoia's, Redwoods, Death Valley, een vliegtuigkerkhof bij Tucson AZ, langs de Californische kust via Highway 1 en HWY 101, en meer van dat soort 'biker-must-sees'  8)
Een klein stukje Route66 (of wat daar nog van over is zou leuk zijn, maar ik rijd er niet voor om.

Ik ben er nog wel een aantal vergeten, maar die hoor ik dan graag van jullie.
Pretparken, filmdingen, dure winkels enzo laat ik links, danwel rechts liggen.

Verder hoef ik niet 'op chique' te eten, en bier lust ik niet  :o
Een Jack Daniels lust ik wel.

Ik heb nog niet besloten of het een 'rondje' wordt, of dat ik bv. vanaf Phoenix naar bv. San Francisco rijdt, en de motor daar achterlaat. Die laatste mogelijkheid moet ik eens nader onderzoeken. Bijvoorbeeld, wat zijn de mogelijkheden, drop-off kosten, kosten voor unlimited miles, etc.

Ik wil niet mee met een georganiseerde trip. Die worden vanuit Nederland georganiseerd, maar met 10-15 motoren/vreemden achterelkaar aan rijden, da's niks voor mij.
Mocht er echter iemand zijn, die net zo'n trip als ik in gedachten heeft, dan kunnen we daarover samen in contact komen.

Tips, ideeen etc. van harte welcome!!  welkom
#1 - 14-03-2009, 19:12 uur

hdeweert


Hallo Ron
Op de motor door Amerika is een droom van veel motorrijders. Helaas strand het idee meestal op de kosten een dag motor huur
is bijna net zo duur als een week autohuur. Je moet er dus wat geld voor over hebben. De dingen die je opnoemt zijn geen speciale
bikers atracties. Maak eerst een goed plan met wat je wilt gaan zien en doen en hoeveel je wilt gaan rijden per dag. Jack Daniels
is een prima drankje. Helaas voor jou ligt de Stokerij aan de andere kant van Amerika. Dus blijft het bij proeven op de hotelkamer.
Je hoeft zeker niet georganiseerd, maar het advies is wel om je motor al in Nederland te huren. Dit i.v.m. de verzekering. Ik loop al
jaren rond met het idee om per motor door Amerika te touren maar de kosten houden mij tegen dus aan mij heb je verder niets.
Zelfs het verschepen van mijn motor (Yamaha Virago )is duurder dan het versturen van een auto.
Succes.
Harm
#2 - 14-03-2009, 19:40 uur

RonB1963

Yep Harm,

van de prijzen van het motorhuren ben ik al een paar maal stijl achterover geslagen. Ik heb net even contact opgenomen met EagleRider Benelux voor wat prijsinfo. Op hun site staat een aardig reisverslag, dat ik heb uitgeprint. Een leuke leidraad...

#3 - 14-03-2009, 20:29 uur


RonB1963

Hallo Harm,

Da's ijverig van je!! Mijn dank is aanzienlijk. Toevallig ben ik vanmiddag naar een voorlichtingsdag geweest van Route66 motorreizen, in het altijd gezellige IJsselstein...
USAmotorreizen ken ik ook. De rest zal ik eens onderzoeken. Motortransport is maybe ook wel interessant.

grtz,
Ron
#5 - 14-03-2009, 21:05 uur

hdeweert

Als ik in de toekomst weer eens naar Amerika ga huur ik voor een paar dagen een motor om eens lekker rond te tuffen.
De rest doen we lekker samen per auto met airco en cruise controle. Ik heb ze allemaal bekeken en ben ook wel een
groep in Amerika tegen gekomen maar dat is ook niets voor mij. Met de meeste reisorganisaties heb ik op de motorbeurs
al eens gesproken, maar het gaat mij allemaal ver boven budget. Daarom houden wij het maar op zuid limburg en de ardennen.
Mijn fam. site  http://de-weert.com/web/
Harm
#6 - 14-03-2009, 21:16 uur

Loek

Ik kan me voorstellen dat als je in de US bent dat je dan het liefst op een Harley rijdt, maar als het budget een rol speelt zou ik andere merken in overweging nemen.  Jammer genoeg is er hier recentelijk een bedrijf dat Kawasaki verhuurder falliet gegaan, maar hun huurprijzen waren destijd bijna de helft van HD's huurprijzen.  Misschien dat je een andere dergelijke verhuurder kan vinden die wat meer schappelijke prijzen rekent.  Deels heeft dat ook met de verzekering te maken.  Ik heb zelf hier in Colorado een Kawasaki Vulcan en de verzekering daarvan is vele malen minder dan van een HD, vanwege het feit dat ze meer in de kijker staan van motordieven.  Misschien ook een vooroordeel van mij, maar kwa betrouwbaarheid voor een lange rit geef ik ook de voorkeur aan een Japans ros.
#7 - 15-03-2009, 23:17 uur

Fisherman

 :o ik heb er nooit echt bij stil gestaan dat een Harley huren zo duur is!

Citaat
betrouwbaarheid voor een lange rit geef ik ook de voorkeur aan een Japans ros.

Vind jij Harley's niet betrouwbaar? Ik ben het er mee eens dat de oudere motoren van Harley niet echt altijd betrouwbaar waren maar de nieuwere motoren is een ander verhaal,die zijn naar mijn ervaring erg sterk,daar is in mijn ogen niets mis mee. Ik heb nog nooit problemen gehad met Harley's waar ik ervaring mee heb (Electra Gilde,Low Rider en Heritage Softail)!
 
#8 - 16-03-2009, 15:59 uur

Loek

De meeste Harleys gebruiken nog steeds ketting als final drive, geef mij maar belt of liever nog driveshaft.  Dat zijn echter technologien die Harley nog steeds niet heeft geadopteerd.  Meer onderhoud en minder betrouwbaareheid dus in het aandrijfsysteem.  Ook is het brandstof injectiesysteem in mijn ogen van mindere kwaliteit dan een vergelijkbare Jap.  Vervolgens betaal je voor die verouderde techologie nog eens het dubbele en dan hoeft het voor mij niet meer.  Maar het is vaak een persoonlijke kwestie en de discussie op dit gebied tussen Harley eigenaren en overige motorbezitters is nog lang niet uitgevochten en loopt vaak emotioneel hoog op, vooral aan de Harley kant. 

Hier is een duidelijke meninig op dat gebied: http://www.goingfaster.com/angst/hdlclarence.htm
Maar ik vermoed dat je een dergelijke rant ook wel kunt vinden van een Harley liefhebber over een of ander japans merk.
#9 - 16-03-2009, 16:47 uur
« Laatst bewerkt op: 16-03-2009, 16:53 uur door Loek »

Pieter79

Je hebt toch Harley's en brommers?? Of zit ik er nu echt naast ;)
#10 - 16-03-2009, 17:22 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Tekkel

De meeste Harleys gebruiken nog steeds ketting als final drive, geef mij maar belt of liever nog driveshaft.  Dat zijn echter technologien die Harley nog steeds niet heeft geadopteerd. 
Ho, ho, ho Loek.
Mijn Sportster uit 1995 (net verkocht  :'( ) maakte ook al gebruik van een beltaandrijving naar het achterwiel.
Wiki quote;
Citaat
1991 Belt drive replaces chain drive on 883 Deluxe and all 1200 models.
1993 Belt drive made standard on all Sportsters.

En trouwens Harley had al een belt drive in 1905

en een shaft drive in 1942


Bart
#11 - 16-03-2009, 19:07 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Fisherman

Citaat
Maar het is vaak een persoonlijke kwestie en de discussie op dit gebied tussen Harley eigenaren en overige motorbezitters is nog lang niet uitgevochten en loopt vaak emotioneel hoog op, vooral aan de Harley kant.  
;)daar heb je helemaal gelijk in haha ik weet waar je over praat en ik hou niet van zulke gasten die zo praten! Ik ben een Harley liefhebber en rij ook al lang Harley maar ik ben niet zo'n type die negatief is over jappen ;) ik weet dat japanse motoren heel goed en betrouwbaar zijn daar is niets mis mee! (Hetzelfde geldt trouwens voor japanse auto's.)

Veel Harley liefhebbers hebben iets persoonlijks met die motoren met name "The Harley Look and The Harley Sound" ,het heeft gewoon iets bijzonders voor velen (ook voor mij).

Dit is trouwens een stukje over het nieuwere motorblok van Harley 8) http://www.hcsmotor.com/pages/other/2007my.html

 
#12 - 16-03-2009, 19:13 uur

Loek

Ik heb persoonlijk niets tegen Harleys, ik vind ze mooi en ze hebben een zekere uitstraling.  Ik zal er misschien ook weleens een keertje eentje willen huren voor een dagje, maar kopen ligt buiten het budget wat ik bereid ben te besteden aan een motor. 
@Tekkel: Die Harley uit 1905 vind ik wel karakter hebben, daar wil ik wel een keertje op rijden.
#13 - 16-03-2009, 21:08 uur
« Laatst bewerkt op: 16-03-2009, 21:09 uur door Loek »

Jez

Heerlijk, die eeuwige strijd tussen Harley-rijders en niet-Harley-rijders...... Ach, laat ik nog even een duit in het zakje doen:  Harley-dag Breda 2008:





Typisch............  loll
#14 - 16-03-2009, 22:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Fisherman

Citaat
maar kopen ligt buiten het budget wat ik bereid ben te besteden aan een motor. 

Ja Loek,dat is vaak een probleem :( een beetje jonge of een gloednieuwe Harley kost een paar knaken!
Maar wij hebben geluk dat we in de US wonen en dat Harley's hier stukken goedkoper zijn dan in Nederland ;)  8)

#15 - 21-03-2009, 02:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15