Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Opzet omgegooid, gaat dit lukken?

Discussie gestart

leendert en maria

Hoi Lezers,
Ons oorspronkelijke plan wat we in 3 weken eind juli - half augustus willen gaan ondernemen: Phoenix, Sedona (2 nachten), GC, Page, MV, Capitool Reef (2 n), Bryce, Zion (2n), LV, Palm Spring, San Diego, LA,  probeer ik te wijzigen. Dit  ivm 2 redenen: ontwijken van de hoge drop-off kosten en het kunnen zien van Yosemite.
Nu ben ik aan het puzzelen geweest om eea om te gooien maar dat valt nog niet mee. Onze kinderen (dan 12 en 14 jaar) willen geen hele dagen in de auto zitten.
Het iidee is nu het volgende:
1 LA
2, LA (Universal)- San Diego
3 San Diego (sea world)
4 San Diego - Sedona (maar dit lijkt me een onmogelijke opgaaf op 1 dag?????
5 Sedona ( slide rock)
6 Sedona - GC
7 GC - mon. Val.
8 Mon. Val. - Page
9 Page
10 Page - Bryce
11 Bryce - Zion
12 Zion
13 Zion - Las vegas
14 Las Vegas - Death Valley
15 Death Valley - Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite - SF
19 SF
20/21 SF
Mijn vragen zijn:
* is dit te doen of is het te veel 'gerace'? Ik maak me vooral zorgen om San Diego - Sedona en Death Valley - Yosemite. We hoeven niet per se door Death Valley heen (ivm de hitte) maar een handigere weg om in Yosemite te komen zie ik zo snel niet...
* als we deze route doen, waar kunnen we dan het beste overnachten in Yosemite?
Thanks!
Maria
#1 - 14-01-2010, 14:11 uur

Bas_en_Es

Hoi,

over SD > Sedona kan ik niets zeggen.
Vanuit DV naar Yosemite moet lukken. Neem aan dat jullie dan overnacht hebben in DV?
Wij hebben overnacht in Stovepipe Wells en zijn de volgende dag doorgereden richtigng Yosemite. wij hebben overnacht in Lee vining omdat we vntevoren nog niet wisten of de Tioga Pass open was. Bleek net ervoor open. We hadden zodoende nog wa t tijd om Mono Lake te bezoeken en een stuk van de Tioga pass.
Het leukste om te overnachte is in yosemite Valley. wij hebben geslapen in camp curry in tenten. wel koud (eind mei), maar een belevenis! Je kunt kijken op de site van dit park en meteen boeken, want het is erg druk. de plaatsen erom heen liggen nog erg ver van de Valley af, door bochtige wegen die niet snel gaan. op de kaart lijtk het namelijk erg dichtbij.
Suc6!
Groetjes,
Bas en Es.
#2 - 14-01-2010, 14:58 uur

Tet14

Dag 2: Universal en dan nog naar San Diego? In de spits???  Slecht plan. Voor Universal heb je de hele dag nodig. Overnachtingen in Hollywood en dan met de ondergrondse.
San Diego naar Sedona. Snelle route maar tenminste 7 uur en dan moet je snel rijden en niet stoppen. 8 uur is meer voor de hand liggend. San Diego via I8 naar Gila Bend Az, az85 naar Good year. I10 east tot loop 101 west van Phoenix, dan I17 tot exit 298 en dan 179 via VOC naar Sedona.
Ik zou overwegen San Diego (en Sedona) te schrappen. Langer aan de rim te blijven en langer in San Francsico.  Voeg misschien een dag toe aan Page en ga met de Riverraft www.raftthecanyon.com  Een Seaworld is maar een seaworld en hier vaar je over de Colorado River (smooth raft). Je kan ook in 1.5 dag naar GC rijden (of naar Sedona)vanaf LA en dan overnachten in Kingman als de kinderen niet zo veel willen rijden, alhoewel het rijden in de USA niet te vergelijken is met Europa.
Tet
#3 - 14-01-2010, 15:25 uur

Hans B

Volgens mij heb je toch GEEN drop-off kosten tussen Arizona en Californië?
Of misschien zit je bij de verkeerde maatschappij?
#4 - 14-01-2010, 16:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leendert en maria

Dank voor de tips!
* Vanuit m'n luie stoel hier had ik niet aan file-leed gedacht na vertrek uit Universal.Rijdenin de spits in een grote en onbekende stad klinkt inderdaad niet aantrekkelijk... Een extra nacht in SF dus.

* Als jij het zegt Hans, dan ga ik nog eens kijken naar die drop-off kosten. Heb ik toch niet goed gelezen zeker...  :D
Dat geeft wel weer mogelijkheden. Ik dacht dat er alleen binnen Californie geen drop-off kosten zijn. Dan gaan we nog eens kijken of we liever via Phoenix en Sedona naar de Grand Canyon gaan (het slide park lijkt mij zo leuk...) of via LA, een dag naar Universal en dan met een tussenstop naar GC.

* Tav het raften, dat willen we inderdaad gaan doen. Alleen, waar is het het leukst? Bij Page? Of zijn er meer mogelijkheden op onze route?
#5 - 14-01-2010, 21:29 uur

Tet14

De meeste verhuurbedrijven hebben geen d/o tussen de luchthaven locaties in het westen maar niet allemaal. Ik denk dat je bij National wel d/o hebt maar niet bij bv Hertz of Alamo. Daar staat weer tegenpver dat National lagere d/o heeft bij lange reizen bv tussen oost en west De auto moet dan wel al in Nederland gereserveerd zijn.  Volgens mij haal je de auto op in Ca. en levert hem ook weer af in Ca.  White water rafts zijn bv vanaf Lees Ferry, ten minste 3 dagen en je moet weer naar de rim klimmen. Ook whitewater bij de Havasupai maar dat is weer een heel andere reis. Slide Rock SP is zeker leuk voor de kinderen. Het park ligt vlak ten noorden van Sedona. Kan me voorstellen dat je er heen wilt. Ook de smooth waterrraft is aan te bevelen. Neem in juli wel die om 7 am. De middagraft is erg heet.
Tet
#6 - 14-01-2010, 22:10 uur

Marianne

Als je naar Yosemite gaat is een overnachting in het park aan te raden. Kijk hiervoor op www.yosemitepark.com . De meeste kans heb je in Curry Village. De Lodge zal wel vol zitten, maar mocht je daar iets kunnen krijgen dan is dat wel een aanrader. CV is ook prima, drukker, maar gezellig. Ook erg leuk: Housekeeping Camp.
Je kunt er ook raften, maar dat is vaak hard werken wegens te weinig stroming en water als je er wat later in de zomer bent.
Mijn kinderen vinden het geweldig, zie onze reisverslagen, ook voor de verschillende accommodaties.

Marianne
#7 - 14-01-2010, 22:16 uur

leendert en maria

Bedankt voor de tips! we kunnen weer even vooruit met zoeken, denken en plannen!
#8 - 15-01-2010, 18:40 uur

leendert en maria

Ik heb op de site gekeken. Toch nog een vraag: liggen housekeeping, lodge en Curry village op loopafstand van elkaar vandaan? En als we in een tent in Housekeeping gaan kunnen we dan makkelijk lopen naar een zwembad van 1 van de andere accomodaties in de buurt? Want als ik het goed begrijp van de site staan op housekeeping  en in Curry Village beiden 'tenten'? Of zijn er ook cabins? Dat lijkt me ook wel wat. Ik zie even door alle bomen van Yosemite het bos niet meer...
#9 - 17-01-2010, 14:19 uur

Marianne

Housekeeping Camp en Curry Village liggen dicht bijelkaar. Je kunt het lopen, of je pakt de shuttlebus (1 of 2 haltes). De lodge ligt iets verder, maar is ook met de shuttlebus goed te doen. Op dit kaartje kun je de ligging zien. Voor de hsuttlebus zie hier.
HKC heeft alleen tenten. CV heeft tenten, cabins en gewone kamers (zeldzaam). Ik heb zelf geen ervaring met de tenten in CV, wel met de Stoneman Room en met de cabins. Bij onze kinderen is HKC favoriet. Je hebt daar ook een eigen pciknicktafel, je kunt een vuurtje stoken, en je zit aan de rivier, ook heerlijk om te zwemmen en zonnen.

Op de site kun je bij accommodations uitgebreide omschrijvingen vinden zoals hier voor CV. Bij CV en bij de Lodge heb je meer voorizeningen (restaurants, winkeltjes, zwembad en fietsverhuur). HKC heeft een kleine winkel, een laundry en douches. Vergelijkbaar met een camping.

Marianne
#10 - 17-01-2010, 14:45 uur

leendert en maria

Bedankt voor de duidelijke info!
De tenten bij Housekeeping Camp waren al vol, heb net voor 4 nachten een tent op Camp Curry geboekt (met ontbijt). Zo, de kop van het boeken is er af!
#11 - 17-01-2010, 17:48 uur

leendert en maria

Hoi,
De planning is zo goed als rond. De route is al veel keer verandert maar ik geloof dat we hem nu bijna hebben. Alleen het laatste deel twijfel ik nog over. Tot nu toe hebben we dit:
1, 23 juli   Phoenix
2, 24 juli   Phoenix - Sedona (slide rock)
3, 25 juli   Sedona - grand canyon ('s ochtends eerst slide rock, dan door)
4, 26 juli   Grand Canyon - Mon. Valley
5, 27 juli   Mon. Valley - Page (jeeptour in MV)
6, 28 juli   Page (raften)
7, 29 juli   Page (antilope canyon)
8, 30 juli   Page - Bryce Canyon
9, 31 juli   Bryce Canyon - Zion
10, 1 aug.   Zion
11, 2 aug.   Zion - Las Vegas
12, 3 aug.    Las Vegas - Lone Pine of Bishop (wat is leuker???)
13, 4 aug.   Lone Pine of Bishop - Lee Vining
14, 5 aug.   Lee Vining - Yosemite (camp curry, al geboekt voor 4 nachten)
15, 6 aug.    Yosemite
16, 7 aug.   Yosemite
17, 8 aug.    Yosemite
18, 9 aug.   Yosemite - San Francisco
19, 10 aug.   San Francisco (alcatraz)
20, 11 aug.   San Francisco (golden gate bridge - fietsen)
21, 12 aug.   San Francisco
22, 13 aug.   vertrek San francisco
23, 14 aug.   huis
We kunnen het zo houden, het lijkt mij een mooie route die ook voor de kinderen (12 en 14) goed te doen is of vergis ik me?
Wat ik evt. wil is een dag minder in Yosemite, 2 dagen in San Francisco, en dan met een aantal tussenstops/overnachtingen, over de alomgeprezen kustweg 1 naar LA. Ik twijfel: als we 4 dagen SF doen aan het eind is misschien wel te lang (wij zijn niet zo van die steden-bezoekers) maar als we nog naar LA willen via de kustweg wordt het weer zo haasten?
Wie heeft een tip?
#12 - 18-01-2010, 17:14 uur

André

Hoi,

Wij hebben afgelopen weekeinde in Yosemite geboekt in het park Curry Village.  Het is midden in het park en bestaat uit een soort tenten met een houten deur erin. De recenties hierover zijn niet allemaal even goed. Vrienden van ons hebben dit eerder geboekt en waren er enthousiast over. Hun tent met 2 bedden en linnengoed was zuiver. Je moet niet te lang wachten met boeken want ze zijn zo weg. Zekere als je meer dagen wilt doorbrengen in het park dan is het het leukste om te boeken iets in het park. Net er buiten valt niet mee. Het is dan gauw 70-80 km rijden voor je iets vind (tenminste zo was het in 1987)

veel plezier.
André
#13 - 18-01-2010, 17:55 uur

Bas_en_Es

Hoihoi,

op zich is het goed te doen om met 1 overnachting naar LA te rijden. Wij hebben geslapen in San simeon, dit is ongeveer op de helft, net als Cambria. Cambria zag er wat chiquer uit, amar daar betaal je dan ook voor. wij vonden de highway 1 echt een hoogtepunt. In Santa monica kun je nog even van het strand genieten, zullen de kids ook wel lekker vinden.
wij waren drie nachten in SFO en vonden dat wat te lang. Ook aan het eind van de reis, moe en steenkoud daar.
Verder ziet het er supegoed uit, wat een heerlijk vooruitzicht!
Groetjes,
Bas en Es.
#14 - 18-01-2010, 19:04 uur

leendert en maria

Hoi,
Wij gaan eind juli/half augustus, ik verwacht dan wel een lekkere temperatuur...
Hoe lang is het bijvoorbeeld reizen (incl. stops) van bijv. SF naar Pismo beach en van daar naar LA? Pismo beach ligt nog iets zuidelijker dan San Simeon maar schijnt ook heel mooi te zijn. Als we het doen kies ik denk ik liever voor 1 stop in het midden en daar 2 nachten verblijven dan elke dag rijden en steeds naar een ander hotel. Maar ja, wat is wijsheid?
#15 - 18-01-2010, 21:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15