Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Oregon/Washington/BC/Alberta eind september, begin oktober

Discussie gestart

Vegas

Hoe is het in de de staten Oregon en Washington zo rond eind september, begin oktober?
Ik wil de kustlijn (en meer) wel eens zien, zoals Olympic NP en de Northerns Cascades.
Tot nu toe ben ik altijd in het voorjaar geweest.
De volgende keer wil ik graag een keer in het najaar (Indian Summer).

Vanuit Washington wil ik verder naar het noorden naar Vancouver en de Canadese Rockies.
Is dat aan te raden in het najaar, hoe is het weer in sept/oktober in die staten?
#1 - 20-08-2006, 18:26 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2006, 13:57 uur door Vegas »

Jez

Hoi Vegas,

Misschien heb je iets aan deze website ; dan kun je het "historische weer" bekijken van de staten waar je naartoe wilt. Correct me if I'm wrong, maar ik dacht dat de Indian Summer iets van de oostelijke staten is. Het is een periode midden in de herfst, wanneer het even erg lekker weer is. Een tijdelijke opleving van het herfstweer zeg maar.

Verder kan ik je niet helpen; ben eens in november niet hoger gekomen dan omgeving Sacramento. Het was toen best lekker weer, overdag zonder jas, maar wel wat meer regen dan in vroegere maanden.
#2 - 22-08-2006, 21:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Kokopelli

Hoi Vegas,

Wij zijn twee keer in die omgeving geweest in september, beide keren prachtig weer gehad. Zo tussen 22 en 25 graden schat ik. En best wel een keer een regen buitje gehad. Maar ik denk als je voor oktober kiest dat de Indian Summer nog meer te zien is. Dat viel bij ons wel mee namelijk.
Zelfs in Seattle hebben we mooi weer gehad, geen regen!
Canada en de Rockies is een aanrader. ga de grens bij in Glacier National Park, echt geweldig!!!
#3 - 22-08-2006, 22:03 uur
Lees hier ons verslag van 2009! Met een camper door het Zuidwesten.

Hans B

Hallo Vegas,
vorig jaar met onze camper gereden Yellowstone, Seattle, Olympic, Victoria, Vancouver, Can.Rockies, Calgary, Edmonton, Can.Rockies, Yellowstone. Super mooie route. Wij waren er in juli/augustus elke dag prachtige weer, maar hoe het in sept/okt is kan ik niet zeggen.
Hans
#4 - 22-08-2006, 22:33 uur
« Laatst bewerkt op: 23-08-2006, 13:47 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Maar ik denk als je voor oktober kiest dat de Indian Summer nog meer te zien is.

Verwarren jullie de Indian SUmmer niet met de Fall Foliage? Het 1e is zoals gezegd een warme periode in de herfst, het 2e staat voor de verkleuring van de bomen in de herfst. Het valt allebei in hetzelfde seizoen maar heeft eigenlijk weinig met elkaar te maken.
#5 - 22-08-2006, 22:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

GoGriz

Vegas, hier in MT (min of meer hetzelfde weer als de canadian rockies) kan het in sept/oktober geweldig verschillen.  Je kan met wat geluk een indian summer meemaken met best aangename temperaturen, maar voor hetzelfde geld kan je midden in een vroege blizzard belanden, zeker als je wat hoger terrein opzoekt.  Wat de kust van WA-OR betreft, zal dat niet veel verschillen van het weer in Belgie/Nederland in die periode.  Wat de Fall Foliage betreft is die periode echt SCHIT-TE-REND!  De valleien hebben dan prachtige herfstkleuren en de bergtoppen hebben dan soms al een vers wit vachtje.  Ik weet dat je al in Glacier bent geweest, maar in die periode is het gewoon een heel andere wereld.  Hier een paar foto's van 23 sept 05:
Going To the Sun Road 1
Going To the Sun Road 2
#6 - 23-08-2006, 15:46 uur
« Laatst bewerkt op: 23-08-2006, 15:51 uur door GoGriz »

Vegas

Nieuw!
Inderdaad zeer mooie foto's GoGriz.
Het wordt eind sept/begin oktober, dat heb ik al besloten.
Glacier ligt net wat te ver uit de route, wellicht nog Waterton in Canada, maar dat moet ik nog even bekijken.

De route die ik in m'n hoofd heb:
Portland - Crater Lake - Oregon kustlijn via de 101 - Washinton kustlijn - Olympic NP - Seattle - Vancouver - Banff en Jasper - terug naar zuiden door Northern Cascades in Washinton - via Seattle richting Mount Rainier - iets naar het oosten en dan via de Columbia River Gorge terug naar Portland.

Misschien is die route wat lang voor 3 weken.
Maar ik ben nou eenmaal een "auto rij gek"
De vorige route (in oa Montana dus) was 4600 miles lang.
Als ik het een beetje kan inschatten via m'n Rand McNally is de nieuwe route ongeveer 4000 mile.
Maar ik me natuurlijk vergissen. Het is moelijk in te schatten hoe de afstanden in Canada zijn en of de route "makkelijk wegrijdt" of juist niet.
Als het te ver is moet ik even kijken waar ik kan inkorten, de keuze zal dan wel heeeel lastig worden, want ik wil alles zien.

Tips voor bovenstaande route zijn natuurlijk welkom!
#7 - 24-08-2006, 14:14 uur
« Laatst bewerkt op: 24-08-2006, 21:41 uur door Vegas »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15