Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

oud goudzoekers dorpje voor las vegas

Discussie gestart

erikeazy

Goedemorgen allemaal,

Ik heb wel eens gehoord dat er vlak voor las vegas een oud goudzoekersdorpje is, die je kunt bezoeken. klopt dit en is het de moeite waard om er te gaan kijken, aankomende woensdag vertrekken wij namelijk.

Alvast bedankt

Groet,

Erik
#1 - 20-07-2007, 09:27 uur

USofA

Geloof dat er 1 is als je vanuit de Death Valley komt. Spookstadjes noemen ze dat ;)
#2 - 20-07-2007, 12:28 uur

tino

HOi,

Dat zou Calico kunnen zijn, ligt in de buurt van Barstow. Ik ben er zelf niet geweest, maar heb er op dit forum wel overgelezen.

Groeten Tino
#3 - 20-07-2007, 13:45 uur

Wop

Calico = Toeristtrap , dus in mijn ogen overslaan en niet voor omrijden. (Ligt idd bij Barstow, nog een best eindje vanaf LV)
#4 - 20-07-2007, 14:56 uur

Bakvet

Als het je echt om vergane glorie van historische mijnstadjes te doen is zou je aan Randsburg, Johannesburg en Red Mountain kunnen denken. Ligt niet echt op de route, de rit erheen is aardig, maar een beetje saai. In de dorpjes is te weinig te doen. Maar als je een paar mooie grote historische mijnbouw-installaties wilt zien, dan is dit een van de beste plekken om heen te gaan. Er hangt geen wild-west sfeer, meer een sfeertje van 60-100 jaar geleden, want ouder is het niet.

http://www.historicrandarea.org/html/randsburg.html
#5 - 20-07-2007, 19:55 uur

markro

Goedemorgen allemaal,

Ik heb wel eens gehoord dat er vlak voor las vegas een oud goudzoekersdorpje is, die je kunt bezoeken. klopt dit en is het de moeite waard om er te gaan kijken, aankomende woensdag vertrekken wij namelijk.

Alvast bedankt

Groet,

Erik

Misschien bedoel jij Bonnie Springs Old Nevada.
#6 - 21-07-2007, 06:38 uur
reisverslagen en foto's van onze reizen http://www.dutchmarco.com

Ine

Misschien Oatman, dat tussen Bullhead City and Kingman in Arizona ligt?
Bullhead ligt aan de andere kant van de Colorado t.o. Laughlin.
Een goede omweg als je van Las Vegas richting Gr. Canyon gaat rijden. Het zal ca. een kleine 3 uur rijden van LV zijn.
#7 - 21-07-2007, 09:13 uur

pw.van.andel@hccne

>vlak VOOR las vegas een oud goudzoekersdorpje is...
Vanaf welke kant kom je?

Het enige acceptable goudzoekersdorpje is Bodie,CA. Dat wordt bewaakt door een ranger en daarom is er nog redelijk wat te zien. 100 huizen, de mijn (mag je niet bij) en een begraafplaats die nog in gebruik is. Alle andere dorpen zijn volledig leeggehaald en zijn alleen wat stenen restanten te zien. Als je vanaf Bodie,CA via de #6,NV in gaat en (omweg) Tonopah,NV #375,NV (Extraterrestial) rijdt kan langs de highways nog veel oude stadje bezoeken (de restanten dus). Echt scary zijn plaatsen waar nog 100+ huizen staan en er nog 2 of zo bewoond zijn.
     
#8 - 21-07-2007, 16:04 uur

dian

erik,
dat moet calico zijn, wij zijn er ook geweest, omdat het op onze route lag.
Zou er niet voor omrijden, te commercieel en niks spookstad, bussenvol toeristen,
fors entreegeld en bloedheet. Dit is zoals ik het heb ervaren.
groet, Diana
#9 - 26-07-2007, 08:45 uur

MiamiHeat

erik,
dat moet calico zijn, wij zijn er ook geweest, omdat het op onze route lag.
Zou er niet voor omrijden, te commercieel en niks spookstad, bussenvol toeristen,
fors entreegeld en bloedheet. Dit is zoals ik het heb ervaren.
groet, Diana

Dit kan ik alleen maar onderschrijven.....Calico Ghost Town is 1 grote commerciële zwendel..........http://www.calicotown.com/

Bodie, Ca is echt nog een Ghost Town zoals een Ghost Town moet zijn....gewoon spooky.....alleen al de rit er naar toe over de onverharde, stoffige weg...
#10 - 26-07-2007, 10:31 uur

Gian

Kan niet anders dan je moet Calico bedoelen ... wij stonden vlak bij Calico op een RV-campsite.
Het is waar dat Calico ... vreselijk commerieël is ... en ook nog een vreselijk duur.
Was wel geinig om er even rond te lopen ... maar daarmee houd het ook wel op, een Ghosttown is
het zeer zeker niet ..... heeeeeeeeeeeeeeeel vroeger misschien, maar daarvoor hebben ze alles
veel te veel opgeknapt.
#11 - 26-07-2007, 10:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15