Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

overnachte in Yosemite NP

Discussie gestart

thehill

Bij het uitzoeken van de overnachtingen in Yosemite park loop ik tegen het volgende op: Moet ik wel in het park iets zoeken en is er uberhaupt iets betaalbaars te vinden? Of is het gewoon verstandiger om vlak buiten het park iets te zoeken.
In verslagen kom ik wel de tenten tegen!

Dank voor eventuele adviezen. Ton
#1 - 11-01-2011, 19:42 uur

martinm

Wij hebben 1 nacht in juni (2010) in een cabin in Yosemite gelegen, erg koud en hebben de tweede nacht geannuleerd. Wij vonden het niks maar goed dat is mijn mening.
#2 - 11-01-2011, 19:46 uur

Marianne

Er zin cabins en tenten. En ook kamers bij de Lodge. Ik kan me niet voorstellen dat een cabin koud is, bedoel je niet een tent Martin?

Ik heb geen ervaring met de tenten bij Curry village, maar het is - samen met Housekeeping Camp - wel de goedkoopste overnachtingsmogelijkheid in het park.
De kamers bij de Yosemite Lodge zijn prima, maar een stuk duurder. Als je geluk hebt kun je een cabin bij CV krijgen, maar meestal zijn die een jaar van te voren al volgeboekt. Toch komt er regelmatig ook wel weer iets vrij door annuleringen.

Overnachten in de vallei scheelt je wel een eind rijden. Buiten het park ligt El Portal het beste (30 minuten rijden naar de vallei) maar de 2 hotels daar zijn ook niet echt goedkoop.

Zie www.yosemitepark.com voor informatie en reserveringen voor de accommodaite in het park.

Marianne

#3 - 11-01-2011, 20:41 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2011, 21:50 uur door Marianne »

martinm

Marianne, ik vond het een combinatie tent/cabin, als je van kamperen houdt is dit denk ik wel leuk. Maar (heel) erg koud, misschien als het kacheltje had gewerkt was het beter geweest. Het was voor ons (6 maanden voor vertrek) een van de weinige mogelijkheden  dus inderdaad vroeg boeken.

Ik heb het even opgezocht, het was een Curry Village Signature Tent Cabin
#4 - 11-01-2011, 20:56 uur
« Laatst bewerkt op: 11-01-2011, 21:08 uur door martinm »

Marianne

Ja, ze noemen de tenten tent cabins. De gewone cabins bij Curry Village zijn houten gebouwtjes. Hier staat een foto (onderaan de bladzijde).

Marianne
#5 - 11-01-2011, 21:53 uur

leendert en maria

In vergelijking met andere overnachtingen vind ik overnachten in Yosemite ook duur. Wij hebben er toch voor gekozen omdat je dan wel midden in het park zit (bus, restaurant, reserveren, wandelen etc.)
Wij hebben in Curry Village overnacht (tenten staan dicht op elkaar, lauwe douches, een bed met een scheve bodem :() en in White Wolf. De laatste is kleinschalig en rustig :) maar dat moet dan wel op je route passen.
Ondanks de nadelen van de tent in CV ben ik blij dat we er overnacht hebben. Het heeft ook wel wat, zo met die bearbox.  De dag erna weer een mooi hotel!
Maria
#6 - 11-01-2011, 21:56 uur

bonkers

Hoi,
Wij gaan in juni en alle cabins zijn ong een jaar van te voren al weg dus tent is de enige optie

Dear Mr Van Vliet,   I just want to inform you that I don't have any available cabins with a private bathroom. The cabins with a private bathroom sell out a year and a day in advance.  I have the Yosemite View Lodge (outisde of the park only 25 min away from the center of the park where Curry Village is located) available and the Wawona Hotel (inside the park about 45 minutes away from the center of the park where Curry Village is located.)
At the Yosemite View Lodge I have:
#7 - 12-01-2011, 09:40 uur

Damien666

Wij zaten vorig jaar in die Yosemite View Lodge net buiten het park. Eén van de betere en aangenamere hotels op onze reis 3-weekse reis! Wij hadden een kamer met "river view".
Op 10 minuten sta je aan de ingang van het park...
#8 - 12-01-2011, 09:48 uur

MiamiHeat

Wij hebben ooit 2 x in het http://www.yosemitebug.com/index.html gezeten in Mariposa. Hadden een Private Room geboekt. Was echt top. Mooie omgeving, leuke locatie en op 20 minuutjes rijden van Yosemite Entrance. Prachtige mooie weg om te rijden. Prijzen lagen een stuk lager dan in de Village.
#9 - 12-01-2011, 12:55 uur

Eriq

Wij zijn een aantal nachten in de Lodge at the falls geweest. Prima kamer maar niet erg goedkoop in vergelijking met de motels buiten het park. Het voordeel is vooral dat je volledige dagen in het park hebt. Als je iedere keer het park weer in en uit moet rijden voor je hotel verlies je veel tijd. Wij hadden tevens de Grand Tour geboekt (http://www.yosemitepark.com/Activities_GuidedBusTours_GrandTour.aspx ) zodat we in de beperkte tijd die we hadden zo veel mogelijk konden zien. Omdat deze al om 8.45 vertrekt was het bijna niet te doen geweest om vanuit een hotel buiten het park op tijd bij de bus te zijn.
Bij de Lodge at the falls zijn restaurants in de buurt die genoeg te bieden hebben en als ik mij niet vergis zat er ontbijt bij het verblijf in de lodge. We hebben voor de lodge gekozen omdat de hotels in het park zelf iets te duren waren en de tenten ons niet echt comfortabel leken in september.



#10 - 13-01-2011, 11:30 uur
Have a nice day

Hans B

Uit ervaring kan ik niet spreken, omdat wij in onze camper nagenoeg altijd buiten het NP een plekje zoeken. Wij weten nooit precies op welke dag wij aankomen en reserveren is zeker in Yosemite dan niet meer mogelijk. Wij vinden het echter niet erg om een 1/2 uurtje verderop te staan, dan maar niet slapen in het park. Als je vroeg op staat kun je er toch ruim voor 10 uur zijn en als het tegen 20 uur donker is of wordt zijn wij vaak zo moet van het kijken en wandelen dat wij het ook best vinden om op een rustig plekje ver van de drukte ergens midden in het bos te staan. De volgende dag komen wij dan wel weer. Vaak kun je je ook zo uitkiezen dat de overnachtingsplekken redelijk op je route liggen.
Als ik Yosemite neem. Een eerste overnachting nabij de zuidkant bij Oakhurst zou goed kunnen heb je misschien aan het eind van de middag nog even tijd de reuzenbomen te bekijken. De volgende dag in de Valley met aan het eind een overnachting in bv El Portal ten westen. De dag erop misschien weer naar de valley of anders over de Tioga Pass naar Lee Vining. Zo heb je dan volgens mij het park aardig bekeken zonder dat je heel erg veel te veel reist.
Bij Yellowstone doen wij ook vaak zoiets.
#11 - 13-01-2011, 14:55 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

thehill

Bij sommige hotels zijn er speciale prijzen voor AAA of ARC members. Is dat net zo iets als lid zijn van de ANWB?

Ton
#12 - 13-01-2011, 20:11 uur

jhbechthum

Bij sommige hotels zijn er speciale prijzen voor AAA of ARC members. Is dat net zo iets als lid zijn van de ANWB?

Is niet helemaal hetzelfde, maar zijn wel zusterorganizaties.
Als je bij een hotel kunt kiezen voor AAA-member korting dan geldt dat vaak ook voor ANWB-leden.
Met het Show Your Card logo op de ANWB lidmaatschapkaart krijg je op veel plaatsen korting of gratis folders e.d.

Johan.
#13 - 13-01-2011, 20:23 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

thehill

Ik heb nu via internet de overnachtingen geregeld in GCNP, Page en Yosemite. We blijven op deze drie plaatsen twee nachten dus dat leek me toch belangrijk. Bij Yosemite ziten we in Oakhurst.
Uit de andere verslagen lees ik dat we beter ook Death Valley en Zion moet reserveren.
Ik wil de volgende steden op de bonnefooi gaan: Moab, Torrey, Monterey, Cambria en iets in de omgevein van Monument Valley (Mexican Hat), Bryce, Las Vegas en San Francisco.
Verder dus nog reserveren bij:Phoenix (de eerste nacht),  Zion, Death Valley, Lee Vining en LA.
Is dit zo een verantwoorde keuze?

Ton
#14 - 16-01-2011, 18:17 uur

Marianne

Oakhurst ligt niet heel gunstig voor Yosemite Valley, het is ongeveer 1,5 uur rijden. En dan ook weer terug. Als je niet in het park wilt zitten vind ik El Portal een betere keus - dan zit je op een half uur van de vallei.
Moab kan behoorlijk vol zitten, ik zou daar ook reserveren anders loop je het risico dat er alleen nog maar dure motels of zelfs niets meer te krijgen is.

Marianne
#15 - 16-01-2011, 22:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15