Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Overwinteren

Discussie gestart

maryde

Heeft iemand ervaring met overwinteren in Arizon, bv in januari/ februari. Ik denk aan Tuscon of Scottsdale?
#1 - 18-07-2016, 19:51 uur

Wop

Lijkt mij een onderwerp voor @yvon ...... :afro:
#2 - 18-07-2016, 21:52 uur

maryde

Heb een aantal jaar geleden een vergelijkbare vraag gesteld, waar zij toen uitgebreid antwoord op gaf en ik heb dat ook bewaard. Het idee laat mij ( ons) toch niet los, dus vandaar nog maar eens.
#3 - 18-07-2016, 22:28 uur

Hans B

In januari en februari kan het ook overdag nog best fris zijn (10-15 °C) en mogelijk 's nachts een klein beetje vriezen.
Maar voor de rest is het een prima tijd.

Wij gaan volgend jaar in maart.
#4 - 21-07-2016, 12:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Het is in die maanden wel hoogseizoen daar.
Alle snowbirds zitten dan in de zuidelijke staten en campings zullen overvol zijn.
#5 - 21-07-2016, 12:22 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

yvon

Hallo Mary, ik zie je berichtje nu pas  :( mijn excuus hier voor.....Wij overwinteren dus in Tucson en doen dit al enkele jaren. Het is zoals Hans al schrijft het kan nachts een paar graden vriezen maar overdag is het goed te doen. Echt koud is het niet, het ligt eraan hoe de wind staat komt die uit het zuiden dan kan de temperatuur overdag oplopen tot 22 a 24 graden, komt de wind vanaf het noorden (Alaska ) dan word het overdag niet warmer als 15 graden. Heb je een jas nodig? Niet echt ik had in het seizoen 2014 / 2015 een jas gekocht omdat het een paar dagen koud was.....daarna niet meer aangehad :D . Afgelopen seizoen helemaal geen jas nodig gehad omdat het een zeer milde winter is geweest. Voor de inwoners van het zuiden van Arizona is het dan koud.....
In Arizona is het de wintermaanden hoogseizoen en zijn de meeste campings aardig vol met snowbirds vanuit het noorden van USA  en Canada. In het seizoen word er heel veel georganiseerd dus je hoeft je er niet te vervelen. Ons bevalt het heel erg goed vooral omdat wij er veel op uit trekken met een ATV ( Quad) Het is heerlijk om door de natuur te rijden en te zien waar je uitkomt. We blijven dan meestal een paar dagen staan. We hebben het geluk dat we bij de camper ook een caravan en truck bezitten. Wat ons verblijf natuurlijk iets makkelijker maakt. In de camper wonen we. Dit jaar vertrekken we op 15 december 3 weken eerder als afgelopen jaar omdat het de laatste weken van juni 49 graden was en wij de camper niet meer uit kwamen....Dus nu 15 december....we gaan eerst 3 dagen naar Las Vegas (in kerstsfeer hoop ik) en rijden dan op 19 dec met een huurauto naar Tucson waar we blijven tot 10 juni. afgelopen jaar was dat dus 1juli. Kan ik het iemand aanraden om in plaats van het geijkte Spanje naar Arizona te gaan ja ik raad het iedereen aan maar ( gelukkig) zijn veel Nederlanders erg honkvast en blijven ze liever in Spanje....Mocht je nog vragen hebben ik ben graag bereid je daar antwoorden op te geven indien ik dat kan.



#6 - 20-09-2016, 00:24 uur

maryde

Hallo Yvon
Dank voor je bericht en een wat late reactie..nou dat geeft niets. Mochten onze plannen vaste vorm aannemen dan laat ik het je weten met vast meer vragen. Nog ééntje, vliegen julllie meestal op Phoenix (nu dus niet)?
Eerst over twee dagen verhuizen...
Groeten van Mary
#7 - 21-09-2016, 09:46 uur

Hans B

Vliegen op Tucson is 150 euro of soms nog meer per ticket duurder dan Phoenix.
Na aankomst in Phoenix goedkoop motelletje volgende dag autohuur kan wel uit.
#8 - 21-09-2016, 19:04 uur
« Laatst bewerkt op: 21-09-2016, 19:08 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Robert

Dus nu 15 december....we gaan eerst 3 dagen naar Las Vegas (in kerstsfeer hoop ik) en rijden dan op 19 dec met een huurauto naar Tucson waar we blijven tot 10 juni. afgelopen jaar was dat dus 1juli. .
[

Even tussendoor een misschien hele domme vraag, maar zit dit te lezen en vraag me af hoe het mogelijk is dat je 6 maanden daar kunt verblijven? Je toeristenvisum is toch maar 3 maanden geldig? Ik vroeg me dit laatst ook al af bij die Jeroen van koningsbrugge die een sabbatical in California heeft gehouden voor 7 maanden.  Natuurlijk moet je genoeg financien hebben om die maanden daar te leven, maar was gewoon benieuwd hoe dat je langer dan die 3 maanden daar kunt verblijven. En sorry maar was even te lui om verder te googlen en of op dit forum verder te zoeken. Doe ik normaal wel hoor ;-)
#9 - 21-09-2016, 19:44 uur

Old Faithful

Domme vragen bestaan niet.
Je maakt wel een fout. De maximale verblijfsduur van drie maanden - in werkelijkheid niet drie maanden maar 90 dagen - geldt niet voor een toeristenvisum, maar voor reizen onder het Visa Waiver Program. Dat betekent juist dat reizigers uit bepaalde landen GEEN visum aan hoeven te vragen voor bijvoorbeeld een vakantie.
Reizigers die langer dan 90 dagen naar Amerika willen, kunnen een B2 toeristenvisum (klik) aanvragen. De Immigration  Officer bepaalt hoe lang je in Amerika kunt blijven. Ik dacht dat dit in eerste instantie meestal maximaal 6 maanden was maar dat het wel verlengd kan worden.

Ik weet uiteraard niet welk visum Yvon of Jeroen van Koningsbrugge heeft.
#10 - 21-09-2016, 20:25 uur
Groet,

Old Faithful

Ben2USA

Interessant dat overwinteren! Ik zie echtetr ook wat (teddy?)beren.......
Ik vraag me af hoe je in de wintermaanden het berggebied in kunt (Apache gebied bij Phoenix,   Las Vegas/Utah, natuurparken). Geen sneeuwkettingen etc. nodig? Moet je die niet altijd dan bij je hebben? Of blijven de moondockers dan 'laag bij de grond'?
Voor mij is dat een reden om die maanden terug naar NL te gaan en er na (april? mei? wat denken jullie) weer sneeuw/ijsvrij te gaan reizen.
#11 - 23-09-2016, 11:15 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Robert

Domme vragen bestaan niet.
Je maakt wel een fout. De maximale verblijfsduur van drie maanden - in werkelijkheid niet drie maanden maar 90 dagen - geldt niet voor een toeristenvisum, maar voor reizen onder het Visa Waiver Program. Dat betekent juist dat reizigers uit bepaalde landen GEEN visum aan hoeven te vragen voor bijvoorbeeld een vakantie.
Reizigers die langer dan 90 dagen naar Amerika willen, kunnen een B2 toeristenvisum (klik) aanvragen. De Immigration  Officer bepaalt hoe lang je in Amerika kunt blijven. Ik dacht dat dit in eerste instantie meestal maximaal 6 maanden was maar dat het wel verlengd kan worden.

Ik weet uiteraard niet welk visum Yvon of Jeroen van Koningsbrugge heeft.

Dank je voor de info......... :afro:
#12 - 24-09-2016, 13:54 uur

yvon

[[/quote]Ik weet uiteraard niet welk visum Yvon of Jeroen van Koningsbrugge heeft.[/quote]

Wij hebben dus het B1/B2 visum wat ons de mogelijkheid geeft om 6 maanden te blijven, maar je blijft altijd afhankelijk van de immigratie officier.  Hij bepaalt uiteindelijk hoelang jij blijft en soms vragen we naar een supervisor als we langer willen blijven. Het visum moet je aanvragen bij de Ambassade in Amsterdam en het blijft 10 jaar geldig.

[[/quote]Ik vraag me af hoe je in de wintermaanden het berggebied in kunt (Apache gebied bij Phoenix,   Las Vegas/Utah, natuurparken). Geen sneeuwkettingen etc. nodig? Moet je die niet altijd dan bij je hebben? Of blijven de moondockers dan 'laag bij de grond'?
Voor mij is dat een reden om die maanden terug naar NL te gaan en er na (april? mei? wat denken jullie) weer sneeuw/ijsvrij te gaan reizen.[/quote]

Wij blijven meestal in het zuiden van Arizona maar gaan wel naar Quartzsite en Phoenix in de wintermaanden. Nog nooit sneeuw gezien in dit gedeelte van Arizona. Dus geen sneeuwkettingen nodig. Mocht het een keer nachts sneeuw vallen dan is dat meteen weg als de zon opkomt. Noordelijker in Arizona is het een ander verhaal omdat je daar ook hoger zit. Daar kan aardig wat sneeuw vallen. Maar zoals ik al schrijf daar komen we dan niet. In het zuiden is zoveel te doen dat we ons geen minuut vervelen. In Tucson is Mount Lemmon  een 2.791 meter hoge berg in het Santa Catalina-gebergte waar in de winter sneeuw valt. Er is zelfs een klein ski gebied!
Afgelopen winter ( December januari en eerste helft Februari) waren deze manden heel erg mild overdag temperaturen van rond de 20 graden met uitschieters naar beneden of boven....

[[/quote]  jullie landen meestal op Phoenix (nu dus niet)? [/quote]
Het is net wat Hans al eerder schreef meestal ben je veel duurder uit als je op Tucson vliegt dus vliegen we op Phoenix en slapen in een hotel en de volgende morgen huren we een auto en rijden ermee naar Tucson. Als we dan aankomen rijden we meteen met de huurauto naar de DMV om onze truck weer te aan te melden zodat we die weer kunnen gaan gebruiken.
#13 - 25-09-2016, 18:43 uur
« Laatst bewerkt op: 25-09-2016, 22:37 uur door yvon »

Ben2USA

Dank voor je winter-ervaringen. Ik ga er graag even op door en lees "....vertrekken we op 15 december 3 weken eerder als afgelopen jaar omdat het de laatste weken van juni 49 graden was en wij de camper niet meer uit kwamen....Dus nu 15 december....we gaan eerst 3 dagen naar Las Vegas .....".  Kun je zonder sneeuwbanden etc. van Phoenix in december naar Vegas, en hoe rij je dan? Kan je dan ook daar vandaan zonder sneeuw/vorst naar LA of SF? (Nb. Ik rij dan met een camper).
En je had het over "...truck aanmelden...". Kun je dat eens uitleggen?
#14 - 02-10-2016, 16:15 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Hans B

Als je je goed voorbereidt, weet je dat zowel  de steden Tucson /  Phoenix als ook Las Veas in de woestijn liggen. Er valt daar nagenoeg nooit sneeuw.
Sneeuwkettingen zijn dus ook niet nodig.
Grand Canyon bijvoorbeeld is een heel ander verhaal, dat ligt daar ook in de buurt, maar wel op 2200 meter hoogte.

Los Angeles - San Francisco is een route langs zee. Op die route vriest het nagenoeg nooit.

Yvon heeft een truck in Tucson, die moet zij voordat zij die gebruikt aanmelden bij de DMV (keuring + belasting sticker) als ook de verzekering.
#15 - 02-10-2016, 21:21 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15