Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Graag jullie advies

Discussie gestart

Ini

Ik zit te twijfelen tussen twee routes. Wij gaan in september en hebben 15/16 dagen

Dag 1 - 3 SF
Dag 4 - 6 Yosemite Park
Dag 7 - 9 LA
Dag 10 - 11 San Diego
Dag 12 - 14 Grand Canyon, Hoover Dam, the works
Dag 15 - 16 Las Vegas

AMS - SF
LV - AMS

OF

Dag 1 - 3 SF
Dag 4 - 6 LA
Dag 6 - 7 San Diego
Dag 8 - 10 Grand Canyon etc.
Dag 11 - 12 Las Vegas
Dag 13 - 15 Yosemite park
Dag 16 SF

AMS - SF
SF - AMS

Wat vinden jullie aantrekkelijker? Ik heb het idee dat reis 2 wat meer kilometers behelst.
#1 - 30-05-2005, 14:55 uur
« Laatst bewerkt op: 30-05-2005, 21:51 uur door Ini »

jfeelders

Optie 2 lijkt me inderdaad ook wat vreemd: om van San Diego naar Grand Canyon, Las Vegas en dan weer terug naar San Diego te gaan. Dat zal wel een tikfoutje zijn.
Mits je in optie 2 van Las Vegas naar Yosemite gaat, lijkt me dat WEL interessant.
Maar ik moet toegeven dat wij over enkele weken wel de route zoals in optie 1 gaan rijden (geen San Diego, maar wel Bryce)...
#2 - 30-05-2005, 20:19 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

BvD

Ik wil het je nog niet moeilijker maken maar wij nemen in juli de volgende route.
Nou eindigen wij in Davis bij mijn zus maar je rijdt zo door naar SF dus dit is ook nog een alternatief als je wilt.
Mocht je behoefte hebben aan meer info dan hoor ik het wel
Succes verder met de voorbereidingen.

17 juli aankomst in LA
18 juli bezoeken we Universel studios
19 juli rijden we in de middag naar Palm Springs
20 juli rijden we naar Lake Havasu City
21 juli rijden we naar Grand Canyon via route 66 en als de tijd het toelaat ook nog via Prescott en Sedona.
22 juli rondvlucht met Heli Grand Canyon en wandelen
23 juli naar Brice Canyon via Antelope Canyon, Page enz.
24 juli verblijven we de hele dag in Brice Canyon
25 juli vertrek naar Las Vegas
26 juli hele dag Las Vegas
27 juli via Death Vally naar Bishop
28 juli door Yosemite park naar El Portal
29 juli Trip naar Davis waar mijn zus woont
rust en San Francisco tot 3 aug. dan weer naar huis 4 aug weer thuis.
#3 - 30-05-2005, 20:31 uur

Jez

Optie 2 klinkt mij goed, omdat je dan de Highway1 van SF naar LA kunt nemen en die is errug mooi! (vooropgesteld dat je niet tussen Vegas en Yosemite naar San Diego rijdt)
#4 - 30-05-2005, 21:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ini

San Diego in optie 2 was inderdaad een typefout.

Om wat specifieker te zijn, ik ' twijfel' over het volgende:

1. Gezien de tijd zie ik het niet zitten om van Las Vegas naar Yosemite te rijden, waar vandaan ik dan ook weer terug moet naar SF om daar te vliegen.

2. Is Highway 1 echt een must (ik denk het wel, maar hoor het graag)? Ik heb bedacht om in optie 1 na Yosemite via Monterey, Carmel etc. naar LA te rijden, om zo toch die route mee te pikken.

Hoop dat het een beetje duidelijk is waar mijn twijfels liggen.
#5 - 30-05-2005, 21:54 uur

jfeelders

Highway 1 schijnt inderdaad erg de moeite waard te zijn. Maar je kan na SF ook eerst naar Yosemite, dan via Monterey naar LA en eindigen in LV. Zie mijn route:


Klikbaar...
#6 - 30-05-2005, 21:59 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

Hans B

Hallo Ini,
wellicht een rare vergelijking, maar toch ....
toen wij met de kinderen voor het eerst naar de dierentuin gingen, wilden we alles zien. Dat lukte ook wel, maar in een razend tempo. Toen we het jaar erop een jaarkaart kochten, zijn we maar 2x geweest, maar het leek alsof we alles wel 4x beter zagen.
Als jullie voor het eerst naar Amerika gaan en 'alles' willen zien, kan dat wel, dan zullen het korte flitsen blijven, maar ondanks dat zal het een verpletterende indruk maken. Als je daarintegen nu al denkt vaker te gaan zou ik het iets rustiger doen.
Een schema voor een razend tempo is :
1 vlucht AMS - SF
2 SF
3 SF
4 SF - Yosemite
5 Yosemite - Bishop
6 Bishop - Death Valley - Las Vegas
7 LV
8 LV - Zion
9 Zion - Bryce
10 Bryce - Page
11 Page - Gr.Canyon
12. Gr.Canyon - LA
13. LA
14. LA
15. LA - SF
16 SF - home
En toch heb ik de indruk als je net overal eventjes aan wilt ruiken dit schema best te doen is. Achteraf zul je altijd zeggen hier wat langer daar wat korter, maar dat heb je ook als je 30 dagen gaat.
groeten en succes, Hans
#7 - 30-05-2005, 22:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ebelix

Waarom weer terug naar SF. Als dat alleen voor de 1 is zou ik het laten zitten. Wil je de 1 goed doen heb je wel 2 dagen nodig. Vlieg lekker terug van LA. Kan je nog een dagje op het strand doorbrengen.
#8 - 31-05-2005, 08:50 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Hans B

Hallo Ebelix,
ja je hebt gelijk wat betreft de Highway 1 en de twee dagen die je daarmee uitspaart, maar ja als je alles wilt zul je ook de beker tot op de bodem moeten leegdrinken.
groeten, Hans
#9 - 31-05-2005, 12:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15