Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Pasje voor de nationale parken

Discussie gestart

JP

Hallo,
Ik heb begrepen dat je best een pasje koopt waarmee je alle parken kan bezoeken.
Ik vraag me alleen af voor welke parken je een pasje nodig hebt.
We bezoeken:
Yosemite
Death Valley
Bryce
Lake Powell (Antilope Canyon)
Grand Canyon
doe ik er dan goed aan een pasje te kopen?
Bedankt
JP
#1 - 31-01-2006, 10:07 uur

jaborg

Voor de 1 heb je een pasje nodig en voor de ander weer niet. Ik weet niet of je een pasje nodig hebt voor jouw parken.

Wij hebben zo'n pas aangeschaft op het moment dat je zo'n park binnenkomt. Een dagpas vonden wij in verhouding duurder, vooral als je een paar dagen wilde blijven. Ik geloof dat je 60 dollar kwijt bent voor een pas die een jaar geldig is en waarmee je overal binnenkomt (wel je paspoort bij de hand houden)

kijk eens op www.nationalparks.org/om
#2 - 31-01-2006, 10:39 uur

Wop

Zo'n pas kost 50$ en is in alle nationale parken geldig..  ( een heel jaar lang )

zie hier voor meer info over de nationale parken pas: http://www.verenigdestaten.info/np/parkpas.html
#3 - 31-01-2006, 10:55 uur

Wop

Oh ja nog even dit, hij is niet geldig voor Antelope canyon.

Dit is niet in het beheer van de NPS. Een bezoek aan de canyon kost $20 en is zeer de moeite waard.

Tip: neem de Photographers tour..

Meer info: http://www.antelopecanyon.com/
#4 - 31-01-2006, 10:58 uur

Ebelix

Het pasje geldt per voertuig en niet per persoon. Als je met zijn 4 bent betaal je maar 1x usd 50,00 voor een heel jaar. De kosten van de pas haal je er zeker uit.
#5 - 31-01-2006, 12:53 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Chiefram

Ik heb zojuist een pasje voor heel 2006 besteld!!!

Ben toch wel van plan om zoveel mogelijk weekenden erop uit te trekken. Ik had al een pasje gekocht anderhalve week geleden voor de Rocky Mountain NP voor een jaar, maar dit is natuurlijk beters... voor alle NP's!

Bedankt voor de tip! Wijzijn elk weekend klaar om iets te gaan ontdekken, hahaha...
#6 - 31-01-2006, 20:33 uur

Wop

Ik heb zojuist een pasje voor heel 2006 besteld!!!

Ben toch wel van plan om zoveel mogelijk weekenden erop uit te trekken. Ik had al een pasje gekocht anderhalve week geleden voor de Rocky Mountain NP voor een jaar, maar dit is natuurlijk beters... voor alle NP's!

Bedankt voor de tip! Wijzijn elk weekend klaar om iets te gaan ontdekken, hahaha...


Je zit in een goede uitvals basis Chief...c

Wop ( <- Jaloezie )
#7 - 31-01-2006, 20:35 uur

Chiefram

Ja, een heel goede uitvalsweg! LOL!

We denken dan ook dat het halve forum deze zomer op de koffie komt in Fort Collins, opweg van Roucky Mountain National Park naar Yellowstone, WY hahaha...
#8 - 31-01-2006, 20:37 uur

Bakvet


kijk eens op www.nationalparks.org/om


Die link is volgens mij voor mensen die al in het bezit zijn van zo een pas.
Je kan er een vrij nutteloos handboekje mee bestellen (waarin de basisgegevens van alle parken staan.)


Een dagpas vonden wij in verhouding duurder, vooral als je een paar dagen wilde blijven.


Over het algemeen zijn losse toegangskaarten zeven dagen geldig.
Je zou het eerder een weekpas kunnen noemen dan een dagpas.
#9 - 31-01-2006, 23:06 uur

Chiefram

Toegang tot de Rocky Mountain National Park kost $20 dollar. Een jaarpas voor de Rocky Mountain National Park kost $35 dollar, dus die hadden wij anderhalve week geleden maar gekocht. Tenslotte ligt de Rocky Mountain NP hier iets meer dan een half uurtje rijden vandaan, dus reden genoeg om dit park meerdere malen per jaar te gaan bezoeken. Dus het loont in dit soort gevallen de moeite om dan maar gelijk voor een jaarpas te kiezen. Als wij volgende week weer geen, is de pas van $35 dollar er alweer uitgehaald. Sterker nog, dan hebben de de eerste $5 dollar al in de zak gestoken, hihi...

Maar nu ik vandaag zo'n algemeen pasje voor $50 dollar heb gekocht voor een heel jaar en voor alle NP's, dat is natuurlijk helemaal ideaal voor ons. Kunnen we elke week ergens heen zonder te hoeven betalen. Het tikt anders toch best wel aan om alle parken te gaan bezoeken.
#10 - 31-01-2006, 23:20 uur

jaborg


kijk eens op www.nationalparks.org/om


Die link is volgens mij voor mensen die al in het bezit zijn van zo een pas.
Je kan er een vrij nutteloos handboekje mee bestellen (waarin de basisgegevens van alle parken staan.)


Een dagpas vonden wij in verhouding duurder, vooral als je een paar dagen wilde blijven.


Over het algemeen zijn losse toegangskaarten zeven dagen geldig.
Je zou het eerder een weekpas kunnen noemen dan een dagpas.




Dan haal je de /om ervanaf en dan kan je het pasje bestellen. tevens vind je hier ook FAQ's

#11 - 31-01-2006, 23:47 uur

Mississippi

Dan haal je de /om ervanaf en dan kan je het pasje bestellen. tevens vind je hier ook FAQ's

Als je het pasje vanuit NL besteld kost dat $6.95 aan portokosten. Is het niet simpler is om de National Parks Pass gewoon bij het eerste National Park dat je binnenrijdt te kopen? Of betaal je dan meer?

#12 - 01-02-2006, 11:24 uur

Wop

Dan haal je de /om ervanaf en dan kan je het pasje bestellen. tevens vind je hier ook FAQ's

Als je het pasje vanuit NL besteld kost dat $6.95 aan portokosten. Is het niet simpler is om de National Parks Pass gewoon bij het eerste National Park dat je binnenrijdt te kopen? Of betaal je dan meer?



Ha daar hebben we de doorsnee Hollander weer  ;D . Het leuke aan het van te voren bestellen van het pasje is, dat je naam er op gedrukt staat. Leuk souvenirtje toch?
#13 - 01-02-2006, 12:20 uur

Chiefram

Hahaha, schitterend man! LOL! Ik rol weer helemaal door de kamer hier van het lachen, hahaha...

Inderdaad weer typisch doorsnee Nederlands, hahaha... De hele vakantie kost zo'n 10 duizend euro, maar die bijna 7 dollar doen net de das om, haha...

Ik ben gek op Nederlanders!!!  :D ;)
#14 - 01-02-2006, 15:59 uur

Mississippi

Ha daar hebben we de doorsnee Hollander weer  ;D . Het leuke aan het van te voren bestellen van het pasje is, dat je naam er op gedrukt staat. Leuk souvenirtje toch?

HaHa, Het gaat mij natuurlijk niet om het geld maar om het verschil tussen daar en hier kopen.
Het is inderdaad leuk om je naam erop te laten printen als souvenier! Dat krijg je niet als je hem in een park koopt.

Ik ga hem meteen aanvragen !

Bedankt!

De hele vakantie kost zo'n 10 duizend euro

Ik denk dat dat niet genoeg is !

#15 - 01-02-2006, 16:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15